מתנשקים עם מסכות. ShutterStock
ShutterStock

אז רגע, איך בכלל עושים סקס? המותר, האסור והמוזר

25.3.2020 / 0:03

אמנם לא נאמר בשום מקום שנגיף הקורונה יכול לעבור במגע מיני, אבל ההגיון הפשוט אומר שלעשות סקס בלי להעביר נוזלי גוף זה לזו - לא ממש אפשרי. אז איך בכל זאת עושים את זה ועם מי? ביררנו לכם

צילום: משטרת ישראל, דובר צה"ל, בית החולים שערי צדק עריכה: אסף דרורי

קצת מסובך לשמור על "ריחוק חברתי" עם בני הזוג, שאיתם אנחנו חולקים בית, ומה לעשות, גם את כל החיידקים שלנו - אז מה בכל זאת ניתן לעשות בתקופה המטורפת הזאת בכל הנוגע לאינטימיות גופנית? מה מותר, מה אסור ואיך שורדים את התקופה הזאת בלי לגדל את קרום הבתולים מחדש? שלושה מומחים שהתראיינו ל-Guardian הסבירו את החוקים:

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

האם קורונה בכלל מדבקת דרך יחסי מין?

ד"ר ג'סיקה ג'אסטמן, מומחית למחלות זיהומיות מאוניברסיטת קולומביה, אומרת כי לפי העדויות שקיימות אין שום הוכחה שהוירוס עובר ביחסי מין. הקורונה עוברת מאדם לאדם בעיר בצורה טיפתית דרך הנשימה - שיעול, עיטושים וכולי, וכמובן דרך מגע במשטחים נגועים.

אין סקס בלי נשיקות

ד"ר קרלוס רודריגז דיאז, פרופסור מאוניברסיטת וושינגנטון, מסכים איתה ומוסיף כי למרות שאין עדויות שקורונה מועבר וגינאלית או אנאלית, צריך לזכור שנשיקות הן מן הסתם דבר שקורה תוך כדי סקס, ולא מעט, אז כל זה לא ממש רלוונטי. גם אם אין לכם סימפטומים אבל אתם נשאים ללא ידיעתכם, נשיקה אחת יכולה להדביק את הפרטנר. בנוסף, גם ערבוב של רוק עם נוזלי גוף אחרים, כמו שקורה במין אוראלי, מידבק.

בני זוג במיטה עם טלפונים ניידים. ShutterStock
אם אתם כבר גרים יחד, תעשו את זה כמה שיותר/ShutterStock

אז מותר לנו לקיים יחסי מין?

ד"ר ג'סטמן מסבירה כי אם בן הזוג שלך נמצא חיובי לקוביד-19, מן הסתם עדיף שלא להתקרב אליו או אליה עד כמה שרק ניתן. ההנחיות של משרדי הבריאות בעולם קובעות כי מי שנבדק ונמצא חיובי צריך להיות מבודד בחדר נפרד, גם באותו הבית, ולא רק שלא רצוי לקיים מגע מיני עם הפרטנר, אלא כדאי מאד אפילו לאכול מצלחות נפרדות ולחטא תדיר את כל שאר ממשקי החפיפה איתו ביום-יום, כגון שירותים ומשטחים משותפים. כעיקרון חובה לנתק מגע פיזי לחלוטין עד שעברו 72 שעות ללא חום וסימפטומים נשימתיים כגון שיעול, אם בזמן הזה לא נלקחו כדורים להורדת החום - כדי לוודא שהחום אכן ירד במלואו.

לזוגות מבודדים, סקס דווקא מומלץ

ד"ק ג'וליה מרכוס, רופאה אפדימיולוגית ומרצה בהארוורד, מסייגת, ומוסיפה כי במידה ולשני בני הזוג אין סימפטומים או שנחשפו לאחרונה לחולים מאומתים, או חזרו ממדינה אחרת - במיוחד אם שניהם נשארו בבית ובקרבתו, ללא יציאות מיותרות ומפגשים מיותרים עם אנשים אחרים, זה כבר סיפור אחר. אם אתם גם ככה גרים באותו בית ולא נחשפתם זמן מה לאנשים אחרים, אתם לא רק יכולים, אלא גם מומלץ לקיים יחסי מין. אחרי הכל זו דרך נהדרת לפרק מתחים, להזרים למוח הורמונים שונים שמשפרים את מצב הרוח, וכן, גם לזוז קצת.

סייבר סקס. ShutterStock
המומחים מבקשים שתעשו את זה מרחוק/ShutterStock

מה לגבי פרטנרים חדשים?

מאחר וההנחיות כרגע הן להישאר בבית עד יעבור זעם, אומרת ד"ר מרכוס, חיפוש פרטנרים חדשים הוא כרגע מאד לא מומלץ. עם כל הנעימות הפוטנציאלית שבעניין והצורך ההולך וגובר באינטראקציות וחום אנושי, אין לנו מושג באמת עם מי האדם החדש הזה הסתובב, היכן הוא היה, ואם הוא בכלל אמין. מעבר לכך, ההנחיות כרגע הם לצאת מהבית רק לצרכים חשובים כמו קניות או עניינים רפואיים דחופים, וגם אז מומלץ לעשות עם כפפות ומסיכות ותוך שמירת מרחק של כשני מטרים מאנשים אחרים. לעשות סקס ככה זה אתגר די גדול, אז כנראה שנצטרך לוותר על פרטנרים חדשים כרגע.

מאחר ואין לנו מושג כמה זמן המצב הזה יימשך, מה תוכלו להגיד לרווקים שביננו, שלא רוצים לחכות חודשים עד לסקס הבא שלהם?

לצערנו - אין מה לעשות. נצלו את הזמן הזה כדי להביט פנימה ולחשב מסלול מחדש לגבי איזו זוגיות או חיי מין אתם רוצים לנהל בעתיד - זו התקופה האידאלית לעשות את זה ללא הפרעות, אומר רודריגז-דיאז, שמדגיש כי דווקא שמירה אדוקה על הריחוק החברתי הקיצוני שנכפה עלינו עכשיו היא הדרך הכי טובה לזרז את החזרה שלנו למגע רגיל עם בני אדם אחרים. אם אתה, את, והחברים שלכם תשמרו מכל משמר על ההנחיות, לא יעבור הרבה זמן וכולנו נוכל לחזור לגעת זה בזה, החל מחיבוק ולחיצת יד, וכלה במגעים אינטימיים יותר.

שבו בבית ותחשבו על זה

אז סקס עם פרטנרים חדשים ייאלץ להמתין בשבועות הבאים, אבל לפי דיאז זה לא אומר שצריך לוותר לגמרי על חוויות מיניות. להמשיך לעשות סקס, אבל מרחוק. סקסטינג, וידאו סקס או שיחות טלפון אירוטיות הן הדבר הכי הגיוני לתקופה הזאת, שבה גם האוננות היא רעיון ממש מצוין ואפילו בריא.

ואיך שומרים על צעצועי מין נקיים?

פשוט שוטפים אותם מים וסבון. זה עובד הכי טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully