אישה אחת. רותם בכר, צילום מסך
צילום מסך/רותם בכר

אישה אחת, חמישה סוגי אורגזמות: שיחה מאד מאד אינטימית

נילי צרויה

31.3.2020 / 10:03

"אישה אחת" הוא פרוייקט נשי על נשים ומיניות שיצרה השחקנית נילי צרויה. המרואיינות, שנשארות אנונימיות, מגולמות כולן על ידה ומספרות דרכה את סיפורן הייחודי. 'אישה אחת, חמישה סוגי אורגזמה' הוא הפרק הראשון בסדרה. צפו

אישה אחת נילי צרויה/צילום: רותם בכר, עריכה: אתי לי-און זינגמן, משחק: נילי צרויה

הרעיון נולד כי רציתי לדבר בפתיחות עם נשים שלא הכרתי קודם על מיניות. חשבתי שזה יהיה לי מאוד קשה למצוא את הנשים האלה, ולכן הכנתי פיצ' איך יום אחד הן יוכלו לצפות בסרט קצר בנייד שלהן, שבו אני אדבר את המילים שלהן ואספר את סיפורן. אבל זה היה הרבה יותר פשוט משצפיתי - כמעט כל אישה שהצעתי לה להתראיין הסכימה. התברר לי שיש הרבה נשים, ממש כמוני, שמרגישות שהנושא הזה לא מספיק מדובר, שאין לו כתובת נגישה בסביבת החיים שלהן, שהוא עדיין עטוף בבושה ומבוכה. האנונימיות אפשרה להן להיות חשופות, ישירות וכנות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

זה עבד ככה: כל פעם נפגשתי עם אישה אחת לקפה, שניצל או סלט קינואה. כל ראיון הוקלט, תומלל, ועבר תספורת מאסיבית שהפכה אותו למונולוג קצר. מתוך כל הראיונות בחרתי שישה סיפורים יוצאי דופן שבכולם מצאתי גם את עצמי, ואז קפצתי למים מאתגרים וגילמתי את כולן. כמובן שהקפדנו להישאר נאמנות ב-100% למילים של כל מרואיינת, יחד עם זאת, הרחקנו אותה מהמקצוע האמיתי שלה ומסביבת חייה, גם כדי לשמר את האנונימיות שהובטחה, וגם כדי לאפשר לנו לספר את הסיפור מזווית הראייה שלנו.

את הפרק הזה של 'אישה אחת עם 5 סוגים של אורגזמה' ביימה הבימאית דנה לרר. יחד החלטנו ששרון (שמה הבדוי של הדמות) תהיה שפית, שהעניין שלה בחושים וטעמים יבוא לידי ביטוי גם בעיסוק שלה. היא לא שפית גורמה, כזו שמקפידה על פרטים קטנים ומדויקים (שימו לב איך היא חותכת כוסברה) אלא אחת כזאת עם אנרגיות גבוהות שרוקדת ועפה על החיים שלה מאז שהתגרשה. אישה שמרשה לעצמה לטעום, ליהנות ולנסות הכל מהכל וכמה שיותר - חגיגה! כמובן שלא הכל ורוד, כי אין באמת דבר כזה, וכל האנרגיה השמחה והצבעונית הזאת בסופו של דבר לא מצליחה להעמיק ביחסים עם מישהו, והגברים שפגשה לא מכילים אותה, לתחושתה.

אני רוצה להוסיף לכן ציטוטים נוספים של שרון שלא נכנסו בסופו של דבר לפרק, ציטוטים שאני אישית מאוד התחברתי אליהם:

"כשאני מסתכלת אחורה, בהרבה מהמערכות יחסים כשהייתי מאוהבת - לא הייתי גומרת. שזה די דיסוננס בין אישה שהיא מאוד מינית וגומרת וזה ובין זה שפתאום כשהייתי אוהבת במישהו אז לא ידעתי להביא את הצרכים שלי והרצונות שלי. זה תמיד היה סביבו, סביב זה שהוא יהיה מרוצה. "

"אצל אישה הרחם והלב זה קו אחד. אישה שתגיד לי שסקס זה רק טכני היא מנותקת. זה טוב שאנחנו מחוברות. שזה לא קקי פיפי לגמור. אישה היא לא סתם שומרת על המקום הפיזי שלה כי היא נותנת משהו מעצמה. החדירה היא גם ללב, לא רק לרחם"

היה לי חשוב ש 'אישה אחת' תהיה סדרה נגישה, שאפשר לצפות בה באינטימיות. היה לי גם חשוב שהכל יסופר מפריזמה נשית, שרק נשים יספרו את סיפורן של הנשים. הצילום, הבימוי, ההפקה, העריכה, התאורה ואפילו הפונט שבקרדיטים, הכל נוצר ע"י נשים. יחד עם המפיקה השותפה שלי, לינור לביא, גייסנו לכל פרק צוות יוצרות שונה שיצר עולם שלם לאישה אחת, ואני מקווה שהסדרה תעורר שיח ותקדם פתיחות לאחרת ולשונה, אבל יותר מכל אני מקווה שהיא תעורר הזדהות ותעזור לנו למצוא בין כולנו את הדומה.

נילי צרויה. אדר יראון,
נילי צרויה/אדר יראון

נילי צרויה, יוצרת הסדרה, היא שחקנית תיאטרון וקולנוע שבימים ללא קורונה מגלמת את 'סימונה' במחזמר המצליח 'בילי שוורץ' של תיאטרון חיפה, את 'אווה' במחזה המקורי 'עד הסוף' בתיאטרון צוותא, ובמופע 'סיפורים אינטימיים' מאת נינה פינטו אבקסיס, בנוסף, הקימה את Inter-Action, סדנאות ייחודיות לפיתוח מיומנויות בינאישיות בארגונים וחברות.



תסריטאיות ע"פ ראיון אמיתי - דנה לרר ונילי צרויה
בימאית הפרק - דנה לרר
מפיקות - לינור לביא ונילי צרויה
צלמת - רותם בכר
עורכת - אתי לי-און זינגמן
מעצבת וידאו פתיח - נטע כהן
מאפרת ומעצבת שיער - רינה שור
יוצרת הסדרה ושחקנית - נילי צרויה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully