זוג בוגד. ShutterStock
ShutterStock

בוגדים, על מצפונכם: גם שוק החוקרים הפרטיים קורס בגלל הקורונה

נוגה הראל

8.4.2020 / 10:02

בני הזוג יושבים בבית, מה שמבטל אפשרות לקשר אסור, ובמשרדי החקירות והחנויות למכירת ציוד ריגול מיואשים: "בימים כתיקונם יש מאות תלונות, לא היה לי החודש טלפון אחד". עו"ד לענייני משפחה דווקא מוצפים בעבודה ומי שבאמת נהנות הן החנויות למכירת אביזרי מין. תמונת מצב

Fitzy and Wippa

(בסרטון: אישה מגלה בשידור חי שבעלה בוגד בה)

"אם שלום בית ולויאליות לבת הזוג מקרבת את הגאולה, אני אומר לך שתיכף גם המשיח מגיע. מפלס הבגידות ירד באופן דרסטי בעקבות משבר הקורונה ואין לנו עבודה בכלל. אם 'בימים כתיקונם' היו מופנים לחוקרים הפרטיים מאות תלונות במצטבר לחשד לבגידה, אז בחודש האחרון הטלפון שלי שבק חיים לחלוטין". כך אומר ל-Sheee חוקר פרטי בעל משרד חקירות גדול בתל אביב, על רקע התרסקות ענף החקירות הפרטיות במרוצת החודש האחרון.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

"הפעילות ירדה לאפס, שקט טוטאלי. אנשים ספונים בבתים שלהם וגם אם הם מנהלים כרגע מערכת יחסים מחוץ לזוגיות, היא לא יכולה להתקיים במרחב הפיזי", מוסיף שמוליק גוזמן, מוותיקי החוקרים הפרטיים בישראל וממקימי האיגוד, בעליה של החברה 'גיל חקירות'. לדבריו, הוא חבר בקבוצות שונות שמונות מאות חוקרים, והשורה התחתונה של כולם היא שאין עבודה כלל.

זוג נתפס שוכב במיטה. ShutterStock
גם מצלמות נסתרות כבר לא צריך לקנות/ShutterStock

על הירידה הדרסטית במספר הבגידות אפשר ללמוד גם מהיקף ממכר אמצעי ההאזנה ומצלמות הסתר, שגם הוא צלל בחודש האחרון לרמה של שפל שלא נראתה כמותה בעשורים האחרונים. במקרים לא מעטים, לאחר שעולה חשד בקרב אחד מבני הזוג כי השני בוגד, בשלב הראשון הוא מתקין מצלמה או מכשיר האזנה ורק בשלב השני - פונה עם התוצרים לחוקר הפרטי. אלא שכאמור, גם בתי העסק שעוסקים במכירת 'ציוד ריגול', בוכים על הירידה החריפה במחזור העסקאות. "עד לחודש מרץ, מכרתי בממוצע לפחות 10 מצלמות נסתרות ואבזרי האזנה שונים ביום", מסביר בעל חנות בתחום, "אולם כעת יש דממת מוות ואף לקוח לא נכנס לעסק".

גורם נוסף בענף, שקודם למשבר החזיק בשלוש חנויות, מספר כי לפני כחודש הוא קיבל החלטה עקרונית לסגור את שלושתן עד יעבור זעם ובמקומן נכנס לעסקי מסכות ההגנה. "לדעתי, נכון לעכשיו יש פחות או יותר אותו מספר בוגדים בבני ברק ובתל אביב. אז התחלתי למכור מסכות N95 וזה עובד לי פיצוץ, סדרתי את עצמי לחודשיים הבאים".

מעבר להגבלת התנועה במרחב, גם השהייה הממושכת של בני הזוג תחת אותה קורת גג מסכלת את האפשרות להתכתב בחופשיות עם המאהב או המאהבת. "כל עוד חלופת המסרים בין הבוגדים נעשית הרחק מעיני האישה או הגבר, אין צורך לתת הסברים, אבל ברגע שאתם באותו בית, תחת העיניים הבוחנות של הצד השני, זה הופך להיות מסוכן מדי", מוסיף גוזמן.

גבר בוגד באשתו עם עוזרת הבית. ShutterStock
יש בכל זאת דברים שאי אפשר לעשות בזום/ShutterStock

אחת מהשאלות שמעסיקות בימים אלו את עורכי הדין בתחום דיני המשפחה היא האם בתום משבר הקורונה תחול עליה במספר הזוגות שיפנו להליך של גירושים. "השסתום של סיר הלחץ, שבימי שגרה משתחרר באמצעות יציאה מהבית, נותר סגור כבר שבועות ארוכים. עבור חלק מהזוגות, השהייה בחלל משותף במשך שבועות יוצרת קרבה ואינטימיות, אבל רבים גם מגלים שהם פשוט לא יכולים לסבול אחד את השנייה", אומר עו"ד רפי שדמי, מומחה לדיני משפחה, "מתחילת השבוע צלצלו אלי 5 גברים ונשים, שאמרו לי כי הסגר הבהיר להם באופן חד משמעי שהזוגיות שלהם צריכה להסתיים והם מתכוונים לפתוח בהליכים מייד לאחר החזרה לשגרה. לקוח נוסף שלי, שחי עם המשפחה בוילה באחד מהישובים בצפון, מוצא את עצמו עכשיו 'נעול עם אשתו והילדים בעוד הנישואים מתפרקים'.

"הישיבה המאולצת בבית גורמת לאנשים לצלול למחשבות עמוקות על חיי הנישואים שלהם והאם באמת הם מעניקים להם את המשמעות והסיפוק המיוחלים. בניגוד לימים רגילים, בהם הדילמות האלו מודחקות בשל סדר היום המודרני והנמרץ, כעת לרבים יש את הזמן לכך, והתוצאות להערכתי יהיו בחלק מהמקרים - ההחלטה לפרק את הזוגיות".

זו לא רק 'האהבה שמתה' שמאיימת למוטט את הקשר אלא גם חילוקי דעות קשים סביב עניינים כספיים. רבים איבדו את העבודה והדבר מוסיף מימד נוסף של לחץ על חיי הזוגיות. אם קודם לכן, כל אחד מהם היה תורם את חלקו למאמץ של כלכלת המשפחה, עכשיו, במקרה הטוב מדובר במשכורת אחת. "זה בהחלט פתח להפעלת אלימות כלכלית מהצד המפרנס", מסביר עו"ד שדמי, "הוא אומר 'אני בעל המאה, לכן אני גם בעל הדעה'. המצב פוגע באיזון העדין בין הצדדים ויכול בקלות ליצור משברים עמוקים".

עו"ד רפי שדמי. משרד עו"ד רפי שדמי,
עו"ד רפי שדמי/משרד עו"ד רפי שדמי

חיזוק להנחה כי בתום המשבר תחול עליה במספר הבקשות להליכי גירושים ניתן לקבל מנתוני אתר LawGuide, שניתח את שכיחות ואופי השאלות שמועלות בפורומים השונים שנוגעים ליחסים במשפחה. על פי הניתוח ,שמתייחס לפרק הזמן שבין 01/03/ - 01/04, חלה עליה בשיעור של 45% בכמות הפונים לעורכי דין בתחום דיני המשפחה לבקשת מענה לשאלות בנושא גירושים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ובינתיים, עד שהמשבר ייפתר, אחד הענפים הבודדים בישראל שנהנים מהמצב הוא ענף אביזרי המין. לא מעט מבעלי העסקים בתחום מספרים על עליה בלתי מבוטלת במספר האביזרים שנמכרו במרוצת החודש האחרון בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה.

"מה שהולך זה טירוף, אנחנו מוכרים המון אביזרים", אומר ל-Sheee בני כהן, בעלים של אתר לאביזרי מין ברשת, "בחודש האחרון מכרתי למעלה מחמש מאות חתיכות של רוקט פוקט וגם הרבה מאוד דילדואים". גם רונית לוי, שמנהלת חברה אחרת שעוסקת בייבוא אביזרי מין, מעידה על הנעשה: "מנעד לא קטן מהאביזרים שלנו מגיע מסין ובמשך חודש וחצי, הכל נתקע ושום דבר לא נשלח לארץ, אבל בשבוע האחרון הסחורה מגיעה והמכירות טובות מאוד. יש ביקוש יפה מאוד, גם למוצרים אנאליים וגם למשחקים זוגיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully