חגית גינזבורג. אביב אברג'יל, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/אביב אברג'יל

חגית גינזבורג בבידוד: אם הייתי בת 30, הייתי מוטרדת פחות

אופיר סגרסקי

2.4.2020 / 7:00

יש לה אלפי עוקבים ברשת אבל אפס בבית: הסטנדאפיסטית חגית גינזבורג פותחת חלון הצצה לסגר הפרטי שלה. על בידוד, בדידות והומור כשיטת התמודדות. כי בואו - אין ממש ברירה

עריכה: ניר חן

קשה לספור כמה פעמים אמר ביבי את המילה "משפחה" במהלך השבועיים האחרונים, אבל לא מופרך להניח שזו עקפה אפילו את "עוצמה" ו"חזק". גם המשפחות האינסטגרמיות והזוגות המתוקשרים אוהבים לדבר על הסגר כהזדמנות לחיבור משפחתי, חיזוק הזוגיות וקרבה מחודשת אל היקרים לנו. אלא שעבור הרווקות והרווקים שמתגוררים לבד, רחוק מזוגיות או ילדים, הטיפים האלה חסרי משמעות לחלוטין. על אלה נגזר בימים אלה סוג של ואקום קיומי, שבו מפגשים חברתיים, דייטים וביקורים משפחתיים לא נראים באופק.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בתקופה שמקדשת את העצמיות עם מנטרות כמו "האהבה מתחילה מתוכך", נראה שביטויי כמיהה לזוגיות הם כמעט פשע. מרגישה לבד? - פספסת את הפואנטה של הסגר, שהוא בעצם מתנתו הנדיבה של הקוסמוס, שמורה לנו להתכנס עכשיו אל תוך עצמנו. צרפו את טרנד ההעצמה האישית לזה של ההעצמה הנשית, תוסיפו לו את הנחיות משרד הבריאות, והרי לכן לחץ חברתי מאסיבי לשדר חדווה מתמדת, למרות הכל.אבל גם באווירת הקורונה-פוזיטיב הנוכחית, יש נשים שלא חוששות לשים את נושא הרווקות על השולחן. כי גם אם את מודעת, נושמת על פי ספירות וגרופית של תהליכים אישיים, כולנו צריכות, לפחות מדי פעם, להרגיש נאהבות.

"שמחת החיים שלי מזנקת מ-0 ל-10 לאורך היום ואז צונחת שוב ל-0", מספרת הסטנדאפיסטית חגית גינזבורג, שמורגלת בכל זמן אחר לצחוק על רווקותה בפתיחות על גבי הבמות. "בעוד שנייה אהיה בת 38", היא חולקת את חששותיה. "לפני שהכל קרה קיבלתי המון החלטות לגבי העתיד, וכבר הייתי בדרך להוציא אותן לפועל ועכשיו הכל קפא והזמן הזה לא יחזור יותר. זה מבאס מאוד ומדאיג. אולי אם הייתי בת 30, הייתי מוטרדת מזה פחות".

ואם נניח רגע לעתיד, איך ההווה?
"מצד אחד, כיף להיות בבטלה, כי אני אחרי כמה שנים מאוד אינטנסיביות של עבודה ולא היה לי המון זמן פנוי, רק חלמתי על הרגע שבו אוכל להוריד הילוך. מצד שני, זה די מזעזע. אני מרגישה שמישהו שם פאוז על החיים שלי בנקודה ממש קריטית. הרגעים הכי קשים הם להתעורר בבוקר ולהיזכר שגם היום אין לי כלום, חוץ מקצת עבודה".

גינזבורג היא עורכת המשנה של מגזין "מנטה". כשאינה בעבודה, היא מופיעה בבמות המרכזיות בתל אביב, מלמדת סטנדאפ בבית הספר של השחקנית טלי שרון ומנהלת ליין משל עצמה בשם "נשי ותהני", שממלא בהצלחה אולמות. עכשיו, היא מספרת, כל זה נעצר כמעט לגמרי, למעט עבודה במתכונת מצומצמת במשרתה העיתונאית. והיכן שנגמרת התעסוקה, מתחילות המחשבות.

עוד בוואלה!

חבר לבידוד: כוכבת פלייבוי ש"נתקעה" בלונדון מחפשת יזיז

לכתבה המלאה

"בלילה אני חושבת על כמה שבא לי כבר למצוא זוגיות ולהיות אמא, ושאלוהים יודע מתי זה יקרה. נשארו לי בערך שתי ביציות ואני מקווה שהן ישרדו את התקופה הזו. עוד רגע קשה הוא כמובן כשאני פוגשת בטעות בבית את הג'ינסים והשמלות ומוצרי האיפור שלי, וגם אני וגם הם מזילים דמעה של געגוע".

את דירתה ברמת גן גינזבורג חולקת עם כלבה האהוב פרינס, שלדבריה מסייע לשמירה על השפיות בתוך המציאות המטורפת. "הוא צריך לרדת לטיול שלוש פעמים ביום, וככה יוצא לי לראות בני אנוש פה ושם. עד שנכנסו ההגבלות החדשות עוד הייתי נפגשת עם שתי חברות שגם הן רווקות וסיכמנו שמקסימום אם נידבק בקורונה, נעביר את זה יחד".

עכשיו, היא מספרת, החליפו את המפגשים האנושיים שיחות פייס טיים וזום. "ההורים שלי גרים בבאר שבע, ואין לי מושג מתי אראה אותם, אבל אנחנו מדברים כל יום. אגב, אבא שלי עדיין מתקשר כל בוקר ושואל איפה אני. איפה אני, אבא? בג'קוזי עם טהוניה".

את חושבת שזוגיות הייתה מקלה במצב הזה?
"הלוואי שהיה לי בן זוג עכשיו, זה נראה לי כיף ממש להעביר את הסגר עם עוד מישהו, אבל אני גם שמחה שיש לי שקט בדירה שלי ואני לא צריכה להתחשב באף אחד חוץ מעצמי".

לאחרונה פתחה גינזבורג סוד קטן ושמור לרווקי הקורונה, קבוצת ווטסאפ ששמה המתבקש - "רווקורונה", על מנת לעודד את עצמה ושכמוה.

"הרגשתי שרווקים ורווקות עוברים את הדבר הזה אחרת מאנשים שנמצאים בזוגיות והורים לילדים", היא מסבירה. "אנחנו לבד. רובנו חיים לבד, לרובנו אין משפחה בסביבה הקרובה, וחשבתי שיהיה נחמד ליצור איזשהו מערך תמיכה וירטואלי".

"זה התחיל מקבוצה שעשרות אנשים ביקשו להצטרף אליה, אבל מהר מאוד היה ברור שיש בערך 20 אנשים פעילים אז סגרתי את הראשוונה ופתחתי את רווקורונה 2.0 בשביל מי שפעיל באמת. את חלקם אני מכירה גם בחיים האמיתיים ואת חלקם לא הכרתי, וזה ממש נחמד".

על מה מדברים שם?
"על הכל - משלוחי אוכל, מתכונים, סדרות טלוויזיה, בדידות, חרדות, ממים מצחיקים, אקסים ואקסיות ובעיקר מלא חפירות, מהבוקר עד הלילה. בכל בוקר יש לי 200 הודעות חדשות, וזה קצת מייצר תחושה שאני לא לגמרי לבד בתוך הריק הזה. כבר עשינו זום ביחד וזה בסך הכל ממש כיף, יש לנו תחושת קהילה קטנה וקלילה וכולם אנשים חמודים להפליא. ולא, זו לא קבוצה למטרת היכרויות ולא יצא ממנה שום שידוך אנחנו 16 נשים ו-4 גברים. סיכמנו שאם האפוקליפסה תבוא הם יחלקו את הזרע באופן שווה בין כולנו".

עם ניסיון עשיר בקבלת הודעות "שמעתי שאת יודעת למצוץ" ממעריצי הסטנדאפ שלה, גינזבורג מהווה מקור מודיעין מהימן למתרחש בשוק ההיכרויות. וזה, היא מגלה לנו, חי ובועט יותר מאי פעם. תרגעו, מעבר למסכים.

"ממה שאני יודעת, הטינדר עכשיו פעיל יותר מתמיד. אנשים מכירים ועוברים לשיחות זום ועושים סקסטינג. אני לא בסצנה הזו כי גם לפני כן לא ממש הלך לי עם אתרי היכרויות. מניחה שמי שכן פעיל מנהל המון שיחות במקביל, כי פתאום המון זמן פנוי".

התמונה שהיא מציירת נראית, על פניה, עגומה למדי. אבל גינזבורג מציגה נקודת אור:
"אולי אנשים ימצאו ככה אהבה, כי יש זמן להכיר לעומק דרך שיחות ובלי אפשרות להיפגש ולשרוף את הריגוש על סקס חד פעמי", ומסתייגת: "אבל באותה המידה, סביר להניח שהמון אנשים ימסמסו את היחסים שהם מפתחים עכשיו, כשהשגרה תחזור. יש איזה קסם בתחושת סוף העולם שמרחפת מעל כולנו כרגע, אבל גם היא תחלוף".

מלבד תובנות לשוק הדייטינג, גינזבורג הגיעה במהלך השבועות האחרונים גם ללא מעט תובנות לגבי עצמה, ואל תצפו לקשקושי ניו-אייג'. "למדתי שיש לי כישרון נפלא להדחיק את המציאות", מספרת הסטנדאפיסטית. "בכל פעם שהיא מכה בי בפרצוף, אני שמה עוד פרק בסדרה או עוד סרטון יוטיוב או פותחת את טיקטוק. התמכרתי לטיקטוק קשות".

ובנימה רצינית יותר?
"גילתי שאני הרבה פחות בחרדה והיסטריה ממה שציפיתי מעצמי. רוב הזמן אני רגועה, מרגישה שיהיה בסדר ומאוד אסירת תודה על הדברים שיש לי, כמו הדיי ג'וב שלי, הדירה שלי עם הנוף הפנורמי והאוויר והאור, והמרפסת, הכלב שלי, החברים שלי, המשפחה שלי, כל הטכנולוגיה שמקיפה אותנו ושמאפשרת לי לצפות בכל סדרה וסרט שבא לי, לתקשר עם אנשים ולקרוא ספרים באייפד שלי ובאופן כללי לא להשתעמם לשנייה. גיליתי שכל הדברים שנאחזתי בהם - הסטנדאפ, ההכנסות שהיו לי מכל מיני לקוחות, המפגשים עם חברים שלי, דברים שפחדתי נורא לאבד - הם לא באמת בשליטתי ושאני ממש בסדר גם בלעדיהם. וגם גיליתי שאני מאוד אוהבת להופיע ושזה חסר לי בנשמה.

אז בכל זאת היה לנו קצת מן הזן. ונעבור לשלב הטיפים: המלצות צפייה לרווקות בעת השיממון? קהילות רווקים ורווקות נוספות שהיית ממליצה עליהן?

"מעבר למובן מאליו - סדרות נטפליקס וכו', שווה לחפש הרצאות TED שמעניינות אותך, כמו למשל My year of yes של שונדה ריימס. אפשר גם להאזין לספרים באפליקציות כמו audible - אני הורדתי את הספר DEAR GIRLS של הסטנדאפיסטית אלי וונג, והוא מהמם.

"בנוגע לקהילות, אני מאמינה שיש לא מעט. אבל מי שמרגישה לבד יכולה פשוט לפתוח לעצמה קבוצה כזו - להעלות פוסט באינסטגרם או פייסבוק - ולהציע לאנשים להצטרף. זו הזדמנות טובה להכיר אנשים חדשים ולהתחבר על בסיס לא צפוי כמו מגפה עולמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully