בגידה בתוכנית הריאלטי Parovi. Parovi, אתר רשמי
אתר רשמי/Parovi

בוגדים? יבוא השב"כ ויתפוס אתכם: הקורונה טובה לזוגיות

נוגה הראל

26.3.2020 / 11:00

בימים אלה כשכולנו מבודדים חברתית, הצורך שלנו במגע ואינטימיות גבוה מתמיד. הסקסולוג ד"ר דניאל דריי סיפר לנו איזה נושאים עולים כרגע מהטיפולים הזוגיים בקליניקה שלו, ונידב כמה טיפים לזוגיות בימי הקורונה. ראיון

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

תקופה לא פשוטה עוברת על העולם, וגם ישראל לא יוצאת מן הכלל הזה - כולם מבודדים בבתיהם, ולחלקינו זה אתגר לא קטן. להיות לבד, ללא הסחות הדעת הרגילות שלנו זה לא פשוט כל כך, ויחד עם השפיות שלנו, גם הזוגיות עומדת למבחן. אבל לא הכל רע, כמו שמספר ד"ר דניאל דריי, הסקסולוג והמטפל הזוגי וכותב הספר "לאהוב במאה ה-21". לפחות לפי מה שקורה בקליניקה שלו, דריי סבור שתקופת הקורונה יכולה אפילו להועיל לזוגיות שלכם:

"אני חושב שקורונה זה לא רק דבר רע" מסביר הדוקטור, שאפילו הבידוד והבהלה הכללית לא מצליחים לעמעם את שמחת החיים שלו "אם המי טו גרם לנו לכבד גבולות, הקורונה לקחה את זה צעד קדימה ומאלצת אותנו לבחור במי לגכעת או למי להתקרב. יש בזה משהו יפה. מעבר לזה, הבידוד יכול להיות מצוין לזוגיות ומיניות. בקליניקה שלי אני שומע הכל, ואני רוצה להגיד לך שמבחינה זוגית יש תופעות ממש מדהימות."

את האינסטגרם ואת הפייסבוק שלנו כבר ראית?

מה לגבי דייטים? אנשים עוד נפגשים אחד עם השני?
"בטח. האפליקציות עובדות שעות נוספות, אבל יש פחות מפגשים פיזיים. אם נפגשים, אז זה לא בבר אלא בחוץ, על ספסלים, עם כוס קפה מהבית, או מטיילים ביחד - ויש בזה משהו הרבה יותר רומנטי ופחות פיזי, אבל גם יותר סקסי. גם, בגלל הריחוק החברתי השיחות הן בהכרח יותר עמוקות ויותר ארוכות. בגדול המפגשים, אם כבר הם קורים, הם הרבה פחות שטחיים. עד שכבר פוגשים מישהו אז כנראה שממש ממש רוצים להיפגש. מדובר בהשקעה הרבה יותר גדולה במצב הזה, וזה נותן למפגש רומנטי יותר משמעות מבכל זמן רגיל."

מה קורה עם הזוגות הותיקים שנתקעו יחד בבידוד?
"חלק מהזוגות ממש מגלים את את השני מחדש" מסביר דריי ומפרט "קודם כל אנשים עושים יותר סקס, ועושים אותו במשך היום ולא רק בסוף היום כשהם מותשים או נמצאים כבר ממילא במיטה. דבר שני, בגלל שהם מעריכים אחד את השני יותר, חשוב להם יותר להצליח להסתדר, וזה מדהים לראות כמה הם מתעקשים להגיע לטיפול למרות הכל. הם מתעקשים הטיפול הזוגי שלהם ומסרבים לוותר, אפילו אם אנחנו עושים טיפול מרחוק, בוידאו."

מה, גם טיפולים עושים ב'זום'?
"כן, ואת יודעת מה? זה מאד מוצלח, וגם זה מוציא מאנשים דברםים אחרים מאשר בשיחה פנים אל פנים. אני הופתעתי לגלות שאנשים מסוימים נפתחים יותר מאשר הם נפתחים בטיפול, כאילו זה לא הם באמת - כמו הצעירים שעושים סקס באינטרנט ומרגישים שהם משחקים דמות - גם הטיפולים מקבלים חידוד אחר ומביאים איתם התקדמויות מעניינות. אבל מה שבטוח זה שאנשים נלחמים על הזוגיות שלהם עכשיו יותר מתמיד".

למה?
"כשאנחנו בזוגיות בסיטואציה הישרדותית כשהבית הוא המקום הבטוח והחוץ מעורר בנו פחד, הפחד גורם לנו להתקרב זה לזו, גם מבחינה מינית וגם מבחינה רגשית - הפחד גורם לנו לחפש וודאות וכמובן נחמה אחד אצל השני - אפילו זוגות שהיו רבים עד עכשיו, ממש הפסיקו. הפרופורציות השתנו, ודברים שהיו מוציאים אותך מדעתך פתאום נראים לא חשובים. פתאום הכל הופל להיות מאד יחסי והם מתגברים על הריבים שלהם ומוצאים שפה משותפת".

עוד בוואלה!

אז רגע, איך בכלל עושים סקס? המותר, האסור והמוזר

לכתבה המלאה

שמעתי שבסין שיעור הגירושים עלה מאד. מה המצב אצלינו?
"כן, גם אצלנו האחוז של הגירושים עלה מאד, שבעיריות היו צריכים להגביל את מספר הבקשות ליום. אבל זה לא בגלל המצב. פשוט הקורונה משמשת כזרז לכל תהליך זוגי, ומה שהיה קורה בשנה, קורה עכשיו בפחות זמן. הזוגות שממילא היו מתגרשים כי הם לא סובלים אחד את השני, מבינים מהר יותר שהזמן יקר ועושים את זה מהר יותר. זה גם זה חוסך זמן למטפלים זוגיים, כי מדובר באלה שהיו מתגרשים בכל מקרה, פשוט אחרי טיפול זוגי ארוך יותר. מצד שני, אנשים רצו להתגרש כי לא היה להם מספיק ריגוש, או מסיבות אחרות שהן לא בהכרח גדולות, עכשיו יסתכלו על זה אחרת, כי ריגוש פתאום נראה כמו משהו מפחיד, ולאו דווקא רצוי. הקורונה נותנת מספיק ריגוש, והבית באמת הפך להיות מבצר, כמו שביבי אמר. אז אם יש סיכוי להציל את היחסים, המצב הזה יזרז לא רק את הפרידות, אלא גם את ההתקרבות והפתרון, וגם יפסיק הרבה מהבגידות."

מה באמת לגבי הבגידות? פשוט שמים הרבה אלכוג'ל וממשיכים?
"דבר מאד מעניין קרה עם הבגידות. הרבה הפציינטים שלי נכנסו ללחתץ מהסיפור הזה עם השב"כ. זו פנטזיה שמאד מפחידה אדם שבוגד, פתאום לקבל הודעה שאומרת בגלוי 'היית במקום זה וזה בשעה זאת וזאת' - חייבים לגלות לבני הזוג כשמקבלים כזו הודעה, וזה ישר מעלה שאלות אצל הצד השני לגבי מה עשית במסעדה הזאת בהרצליה ביום שבו הם יודעים שזה לא היה איתם. אז הבוגדים מפחדים שהאיכון הדיגיטלי יחשוף אותם. בנתיים זה רק בגדר פנטזיה מפחידה, אבל הם מדברים על זה, וכנראה שלרובם זה יגרום לחשוב פעמיים אם לעשות משהו כזה עכשיו או לא, מעבר לסכנה הפיזית שבדבר. אנשים צריכים לבחור בין הבית ובין המאהב או המאהבת - וכולם בוחרים בבית, כולל אלה שהתלבטו בטיפול האם לעזוב את הבית. בסופו של דבר אני רואה שהקורונה מחזירה אנשים הביתה, לא רק פיזית, אלא גם רגשית."

סייע בהכנת הכתבה: ד"ר דניאל דריי, מטפל זוגי וסקסולוג. לפרטים נוספים כנסו לאתר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully