אישה מסתכלת במחשב. ShutterStock
ShutterStock

עצמאות יתר: כך תדעו מתי העינוג העצמי מתחיל לפגוע בכם

29.4.2020 / 9:51

לריחוק החברתי שנכפה עלינו יש תופעות לוואי רבות, אחת מהן היא הגישה החופשית לפרטנרים מיניים. למרות שעינוג עצמי הוא פעילות מומלצת בתקופה זו, ד"ר צחי בן ציון מסביר איך תדעו מתי העיסוק הזה מתחיל לפגוע בכם

פודקאסט צחי בן ציון/מערכת Sheee

בחודשים האחרונים אתרי הפורנו הפכו פופולריים פי עשר ונתוני המכירות של צעצועי המין גם הם הרקיעו שחקים, דבר מובן בהתחשב בעבודה שחלק גדול מן העולם יושב בבית, ברמה כלשהי של הסגר, אבטלה ובטלה. מצד אחד, אוננות היא פעילות מומלצת ובריאה להפחתת סטרס ואפילו למערכת החיסונית שלנו בתקופה זו, אבל כמו עם כל הרגל, יש דבר כזה "יותר מדי". ניהלנו שיחה עם ד"ר צחי בן ציון, סקסולוג, הפסיכיאטר הראשי של כללית בדרום, מנהל המרפאה לבריאות מינית בסורוקה, ויושב ראש האגודה הישראלית לטיפול מיני, שהסביר בדיוק מתי העינוג העצמי הופך ממועיל - למזיק.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראיתם?

"יש אנשים, אפילו נשואים, שאוננות היא העיסוק שלהם עכשיו", מסביר בן ציון, "ולכל שבת יש מוצאי שבת, ויש אנשים שימשיכו עם ההרגל הזה. ההגדרה העיקרית של התמכרות לפורנו או לאוננות היא שזה מפריע לאדם לחזור לעצמו כי הוא עסוק במנה הבאה, כמו נרקומן".

אשה מאוננת בכסא. ShutterStock
הכל עניין של מינונים ושליטה עצמית/ShutterStock

מה זה עודף אוננות?
"מגיעים אלי אנשים שמאוננים 15 ואפילו 20 פעם ביום, עם פציעות באיבר המין, ועם קושי להגיע לאורגזמה בצורה רגילה. פעם הגיע אלי מישהו עם בעיה של קושי להגיע לאורגזמה, ובדיעבד הסתבר שהוא היה מאונן עם שואב אבק - עם כוח יניקה שאף אישה לא יכולה להתחרות בו, מן הסתם" נזכר הד"ר "אוננות, ואפילו פורנו הם טובים במידה, אבל צריך להתייחס אליהם כאל תבלין באוכל - קצת תבלין משפר את טעם התבשיל, ויותר מדי ממנו, מקדיח אותו."

אמנם רוב המכורים לפורנו ואוננות הם גברים, אבל כיום כבר רואים את הבעיה הזאת יותר ויותר אצל נשים, ועל אחת כמה וכמה בתקופה הזו שבה החרדות גבוהות והזמן מצוי בשפע. איך תדעו אם אתם עושים את זה יותר מדי? שאלו את עצמכם שאלה פשוטה - האם אתם שולטים בצורך או שהוא שולט בכם, והאם העיסוק שלכם באוננות הבאה הוא כל כך אובססיבי שהוא מעסיק אתכם עד כדי זניחה של פעולות שחיוניות לתפקוד היומיומי שלכם?

חושבים שאתם זקוקים לעזרה?
הנה כמה ארגונים שמקיימים פגישות למכורים לסקס, ללא תשלום ואפילו בזום:
SA - סקסהוליסטים אנונימיים
SAA - מכורים למין אנונימיים

  • עוד באותו נושא:
  • סקס
  • בידוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully