יחסים פתוחים. ShutterStock
ShutterStock

זה מה שבאמת קרה לזוגיות הפתוחה בחודשי הריחוק החברתי

8.5.2020 / 10:15

בחודשיים האחרונים הרבה דברים השתנו וצפו לפני השטח בזוגיות שלכם, אבל יש מערכות יחסים שסבלו יותר. מטפלת זוגית חושפת מה באמת קרה אצל הזוגות הפוליאמורים ואלה שמנהלים מערכות יחסים פתוחות

פודקאסט טוקי סטייל/מערכת Sheee

שלי פסטרנק כץ, סקסולוגית ומטפלת זוגית, חושפת: הזוגיות שחטפה את המכה הכי חזקה בתקופת הבידודים והסגרים הייתה דווקא הזוגיות הפתוחה והפוליאמורית. הזוגות המשוחררים הללו, שהם בדרך כלל מושא לקנאה על ידי זוגות אחרים, נאלצו כמעט להפסיק לגמרי את הקשרים עם המאהבים ובני הזוג ה'משניים' שלהם, וליטרלי "נתקעו" בבית עם בני הזוג הראשוניים למשך תקופה ארוכה ללא הסחות דעת. עקב כך, מספרת שלי פסטרנקכ-כץ, הקהילה הזאת עוברת עכשיו תהליך מעניין ולא כל כך פשוט.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הסיבה לשינוי הזה היא אותה סיבה ששינתה את החיים של כולנו - הקורונה. בחודשיים האחרונים היה קשה יותר לצאת מהבית בגלל מגבלות המרחק וגם בגלל פחד ההידבקות, ובעוד זוגות מונוגמיים נאלצו להתמודד עם שעות על גבי שעות של ביחד, גם עם בני הזוג וגם עם הילדים, אבל הזוגות שבשגרה מנהלים זוגיות פתוחה ופוליאמורית חוו את הסגר בצורה קיצונית יותר, והגיעו לאחת משתי הבנות חדשות בהקשר לזוגיות הראשונית שלהם - עקב האטת המפגשים עם בני הזוג המשניים שלהם, חלקם מצאו מחדש זה את זו, ולחלק השני קרה בדיוק ההיפך.

"מה שקרה עכשיו גורם לדברים לצוץ למעלה, וזה מאלץ את הזוגות להבין האם הם נמצאים בזוגיות אמיתית או שהם כבר רק חברים טובים ושותפים". מסבירה פסטרנק-כץ.

"הקטליזטור של הקורונה אילץ הרבה זוגות להתמודד עם מה שבאמת קורה ביניהם - ולהודות שהם נמצאים בזוגיות הראשית רק כי זה נוח, למרות שאת כל הצרכים החשובים הם מקבלים מחוץ לבית. להחליט על פרידה בתקופה קיצונית כזאת זה לא דבר נכון, אבל זה זמן מבחן מצוין לעשות את השיעור הזה ולנסות להבין בתוכו מה באמת משאיר אתכם ביחד" היא ממליצה. "האושר שלכם לא תלוי באנשים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully