חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

מי היא חושבת שהיא: הסיבה שבגללה כולם כועסים על הגר

19.5.2020 / 9:37

מהרגע הראשון שהכרנו את הגר אנחנו בעיקר כועסים עליה. היא לא קלה לעיכול, מתנהגת אל ניר בצורה שמייצרת אנטגוניזם ולא טורחת לייפות את המציאות. ועדיין, התגובות שהיא מקבלת, ברשת וגם ברחוב, קיצוניות במיוחד. הנה הסיבה

-

בעונה הקודמת של חתונה ממבט ראשון הבחורה שגרמה להכי הרבה אנטגוניזם הייתה שירי, הלא היא שירי מהצמד שירי ולירן. עד עכשיו אני זוכרת את החתונה שלהם, בה ראינו את שירי מקבלת התקף חרדה ומבקשת ש"ייקחו אותה משם". גם אותה לא סבלנו בהתחלה - לא הבנו מה היא עושה עניין מכל דבר, למה היא מתעקשת, למה היא לא זורמת, וריחמנו על לירן בדיוק כמו על ניר בעונה הזאת.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

הגר היא ללא ספק השעיר לעזאזל של עונה 3. כמו שירי, גם היא מוציאה הרבה אמוציות מאנשים, והרבה יותר קיצוניות - בנוסף לכל התגובות הזועמות שהיא מקבלת ברשת שכוללות קללות וביקורות קשות - לפני כחודש מישהו אשכרה ירק עליה ברחוב, ועוד בתקופת קורונה. אז אנשים לא שפויים, אבל יש משהו מאד נפיץ באישה הספציפית הזאת. נכון, היא באמת מתנהגת בצורה מעצבנת. לחלק היא מזכירה משהו בעצמם שהם לא אוהבים, חלק מצאו את עצמם במקום של ניר פעם אחת יותר מדי וההזדהות לוחצת להם על הכפתורים. אבל אלה רק הסיבות שמעל פני השטח.

חפשו קצת יותר טוב, תמצאו את הסיבה העמוקה לכעס על הגר בערך בכל טוקבק רביעי, וגם, לצערי מאנשים שאתם אוהבים ומעריכים, שבלי לשים לב מוציאים לפועל את צורת האפלייה הכי אכזרית שמופעלת על נשים: 'היא לא יכולה להרשות לעצמה להתנהג ככה, כי היא לא מספיק שווה'.

אני לא יכולה להסביר לכם כמה פעמים שמעתי או קראתי את התגובה הזאת בכל מיני גרסאות. "מי היא חושבת שהיא?", "אפשר לחשוב מה מחכה לה בחוץ", "היא לא נראית מספיק טוב בשביל להיות כזאת כלבה". ומי שצריך תרגום: רק נשים עם מראה חיצוני מסוים ועד גיל מסוים יכולות להרשות לעצמן להיות בררניות, או במילים אחרות, אם את לא דוגמנית או בת מקסימום 32, תגידי תודה שמישהו מעוניין להיות לידך ותסתמי.

עזבו שנראה לי מטופש לקשר בין מראה חיצוני לכמות הפשרות שאת מחויבת לעשות ברומנטיקה, כי הרי העולם מלא במכוערים לא מוצלחים נשואים עם ארבעה ילדים - למעשה הם הרוב - וזה שמוכיח ללא כל ספק שכדי למצוא בני זוג לא צריך להיות מוצלחים במיוחד בשום פרמטר. דבר שני, מה זה בעצם אומר? שאנחנו נותנים לגיטימציה להתנהגות מרושעת אם הבחורה נראית מספיק טוב והיא בת 24? כן!

האמת העצובה היא שאנחנו חיים בתרבות שבה מותר לנשים לעשות כל מה שהן רוצות - להיות רעות, טיפשות ולא הגיוניות, אבל רק כל עוד הן מספיק כוסיות. זה אפילו מצופה מהן. יש לי כמה חברות שוות שהן, רחמנא ליצלן, גם נחמדות, והעובדה הזאת אשכרה פוגעת בהן ביחסים עם גברים. זה נשמע הזוי, אבל הן מוכנות להישבע שגברים ממש מצפים מהן להיות כאלה - משהו לא מרגיש להם בסדר אם מישהי שנראית מעולה היא גם נחמדה. הזוי, אבל אמיתי.

אני מכירה את התופעה הזאת גם באופן אישי - אמנם לי לא אמרו את זה בפרצוף, אבל מהרגע שעברתי את ה-40 אני מקבלת את הוייב הזה מאנשים בכל מיני צורות. פעם איזו חברה של חברה ניסתה לשדך לי מישהו שהביע עניין. היא הראתה לי תמונה שלו, הוא לא מצא חן בעיני, אמרתי 'לא תודה', וקיבלתי מיד שיחה שמסבירה לי שאני לא יכולה להגיד 'לא' לפני שפגשתי את הבן אדם, כי מתחיל להיגמר לי הזמן והגיע הזמן שאתפשר. כששאלתי אותה אם הייתה אומרת את אותו הדבר לגבר באותו גיל, והיא ענתה לי שגבר באותו גיל לא נמצא באותו לחץ של שעון ביולוגי. ניסיתי להסביר לה שלא להביא שלושה ילדים בכל מחיר זו גם בחירה לגיטימית, בדיוק כמו הרצון להיות בזוגיות שעונה בדיוק על הצרכים שלי ולא רק בערך, ושהאלטרנטיבה של להיות לבד לא מפחידה אותי כמו האומללות שבזוגיות לא טובה. כלום לא עזר. היא המשיכה להסתכל עלי כאילו אני חצופה שהעזתי לסרב, בכלל לא רלוונטי מי הגבר ומה הטעם האישי שלי. כי אם עברתי את ה-40, הטעם שלי והרצונות שלי פשוט לא רלוונטיים.

הגר גם מקבלת את כל הטוב הזה, ופי מאה, כי כרגע היא מנהלת את הניסיונות הרומנטיים שלה בטלוויזיה, והתגובות הקשות אליה רק מדגישות את האפלייה הכי חמורה על בסיס ג'נדר שנשים סובלות ממנה, והיא לא בהכרח שכר לא שווה. לעומת גבר, שיכול להיות שעיר, שמן וחרא של בן אדם ועדיין לפסול נשים כי הן לא מספיק כוסיות לדעתו ואף אחד לא יגיד לו מילה, לנשים שלא עונות על הקריטריונים הנוקשים של מראה חיצוני מסוים וגיל, אין זכות לעשות את אותו הדבר.

אישה יכולה להיות מדהימה, אינטיליגנטית, מקצוענית, מצחיקה וטובת לב כמלאך, אבל שום דבר מאלה לא שווה כלום אם היא לא גם "תפסה" גבר והקימה משפחה. זה עצוב, אבל ככה זה עד היום. לפחות בישראל - כל ההישגים שלך לא שווים שום דבר אם לא התחתנת ועשית ילדים, ואת זה יספר לך כל נהג מונית מזדמן שיסתכל עלייך במבט עקום. למעשה מצבך הרבה יותר גרוע מאישה שהתחתנה פעם ראשונה עם נרקומן שהרביץ לה ועשתה איתו ילד שלא היה לה כסף להאכיל, ונישואיה השניים נגמרו אחרי חמש שנים של מלחמת משמורת שצילקה את שני הילדים הנותרים.

ברור שאני מקצינה, אבל הפואנטה ברורה. ברור לי שאם הגר הייתה דוגמנית על בת 24, אף אחד לא היה יורק עליה ברחוב רק כי הייתה קצת קשה לאיזה גבר בתוכנית טלוויזיה שהיא מכירה שבועיים. היא חוטפת אש לא בגלל שהיא כל כך יותר מרגיזה מאחרות, אלא כי למרות שהיא בת 39, היא מעיזה לא לעוף על ניר אוטומטית, ועדיין שומרת לעצמה את הזכות לבדוק אם זה מתאים לה.

יאללה, הגיע הזמן לשחרר את הנחת היסוד הזאת שאומרת שאישה חייבת להיות בזוגיות אחרת כל מי שהיא וכל מה שעשתה בחיים לא שווה שום דבר - זה ישן, זה חשוך, וזה גורם לנשים להיות לחוצות חתונה מרגע שהן עוברות את גיל 20 רק כדי להתגרש בסוף גירושים כואבים. ולגבי האמירה "מי ישמע מה מחכה לה בחוץ", אני אומרת - בדיוק מה שמחכה לכל אחד אחר. כאילו, בואו - רוב סיפורי הזוגיות שאני שומעת הם לא בדיוק סיפורי אגדה - רוב האנשים סובלים יותר מחצי מהזמן, ובמקרה הטוב הם 'רק' משועממים עד מוות ולא מבינים למה עשו את זה לעצמם מלכתחילה.

אז 'מי היא חושבת שהיא' זו לא השאלה הנכונה, אלא מי אתם חושבים שאתם. זכותה של האישה הזאת לרצות את מה שהיא רוצה, לברור, לפסול, ולעשות מה שבא לה עם החיים שלה, וגם לבחור להיות לבד זה לגיטימי. אף פעם לא מגיע הרגע בחייה של אף אישה בו היא חייבת לקבל בדמעות תודה את כל מי שמציעים לה, גם אם היא בת 67 ונראית כמו ג'ריקן קרוע, וגם אם לא מחכה לה כלום חוץ משני חתולים ומנה חמה, זה לא אומר שהיא חייבת להתפשר על כל פיסח שעובר לידה בטעות. זכותה לברור, לא משנה מה הערך שלה לדעתכם בשוק הדייטינג, גם אם קיומה מזכיר לכם שגם אתם יכולתם לא להתפשר. סליחה באמת שלא כולנו הסכמנו להרוס לעצמנו עשור מהחיים בשביל להתחתן ולהתגרש מאיזה דביל. אבל היי, העיקר שנהג המונית לא מסתכל עלייך עקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully