דניאל שמי, חולה 74. באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים

"יהיה קורע אם אדבק שוב": חולה 74 והחיים שאחרי הקורונה

5.6.2020 / 12:00

התהילה קצרת המועד, הטוקבקים המרושעים, והתוכניות לעתיד - חולה 74 מדברת על החיים שאחרי הקורונה

חולה 74 פודקאסט/מערכת Sheee

חולה 74, סלב הקורונה הישראלי, מוכרת לנו בנסיבות המצערות של הקורונה - דניאל שמי הייתה הישראלית ה-74 שנדבקה במחלה המסתורית הזו אחרי שחזרה מחו"ל, למזלה באורח קל. למרות זאת, עקב המחסור במידע שהיה על המחלה בשלבים המוקדמים של ההדבקות, דניאל הייתה מאושפזת במתקן קורונה מאובטח בחדר ריק ועגום בפתח תקוה, ולכולנו זכורות התמונות המפחידות של המקום, מהדיווחים שלה און-ליין.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מצד אחד, זה נורא. מצד שני, כך הפכה שמי לאדם המפורסם ביותר בארץ בתקופה הנוראית הזו, וצברה עוקבים כמו שבחיים לא דמיינה שיכול לקרות לה. ולא פלא - גם לנו היא הועילה, ואיכשהו סיפקה לנו בידור מסוים וסוג של הקלה - היה משהו מעודד בלראות חולה מאומת שנראה בריא למדי, ולחלקנו זה ממש עזר להתמודד עם הפחדים.

דניאל שמי, חולה 74. באדיבות המצולמים
דניאל שמי, חולה 74, באשפוז/באדיבות המצולמים

הסיוע היה הדדי. הדיווחים ברשת והאהבה שקיבלה עזרו גם לה להתמודד עם תקופת האשפוז שלה, עד שהסטרס הכריע גם אותה והיא החלה להרגיש חולה יותר "כשלקחו אותי הרגשתי מדהים, אבל ככל שהייתי שם יותר מצבי התדרדר, פתאום הרגשתי את זה יותר, כי הייתי כל כך בלחץ מלהיות שם ומכל המצב שזה החליש אותי" היא מספרת, "לא יכולתי להתפנות בראש אפילו כדי לראות טלוויזיה".

קצת יותר מאוחר, כאשר מספר החולים עלה והדיווחים היו רבים מספור, כוכבה של חולה 74 החל לדעוך, ואת התגובות המפרגנות החליפו, כהרגלם של טוקבקי ארצינו, תגובות מרושעות וציניות על השימוש שלה במחלה ובמצב כדי להגביר את הנוכחות שלה ברשת ולפצוח, אולי בקריירה חדשה.

אנשים מתייחסים אלייך אחרת כשהם מזהים אותך?
"אנשים עושים צעד לא רצוני אחורה עם הגוף כשהם פוגשים אותי ולא קולטים שהם עושים את זה" היא מספרת ללא עלבון, מה שעומד בקנה אחד עם האישיות הקולית ששבתה את סקרנות הישראלים גם בזמן שהייתה חולה. "רוב הזמן הייתי בסדר" היא מספרת על תקופת האשפוז שלה "אבל ככל שהמצב הנפשי שלי התדרדר, ככה גם הרגשתי רע יותר".

מה איתך עכשיו, אחרי שהמדינה קצת נפתחה?
"חזרתי לבר שלי, לבית אריאלה, שזה המקום שנדבקתי בו... היה לי כזה 'בנדר' של שלושה ימים. אני הולכת לים, אני כן הולכת עם מסיכה ואני בין הבודדים, הכל כבר פרוץ"

יש מערכות יחסים?
"כשנדבקתי יצאתי עם מישהי שהיא לא מהארץ וזה נחתך, אחד מהדברים הקשים שהייתי צריכה לעבור. הכרתי אותה במדריד, היר קנדית שחיה בז'נבה, ואז פשוט הכל קרה, לקחו אותי."

את חולה 74 נשים לא מפחדות להתקרב אלייך?
"מה קרה לך? יש רשימה. כרגע אני לא בזוגיות, כי הכל נקטע, וזו אחת הסיבות שהלחץ הנפשי היה כל כך מטורף. "

את נעלבת מהתגובות ברשת?
"כן, זה קשה, זה מעליב ממש. בהתחלה היתי לוקחת את זה ממש קשה, כי זה היה אין מיי פייס, והייתי צריכה לקחת צעד אחורה. עכשיו אני פחות מצייצת, הייתי צריכה קצת להתאפס, אבל אני עדיין מרגישה שלאורך כל הדרך הייתי אני."

נגיד כשנעלה את האייטם הזה, את תגללי לקרוא טוקבקים? כי אני ממש ממליצה לך לא לעשות את זה.
"אני יודעת, אסור לי. אבל אני כנראה אעשה את זה. ואז אני אפסיק למדתי גם לעצור את זה עצמי ולהגיד מספיק, כי זה לא עושה לי טוב"

את מצטערת על זה?
"מה פתאום זה עזר לי זה הדבר היחיד שעזר לי להתמודד. פתאום לדבר עם אנשים, לעזור לאנשים - אנשים שמחפשים תשובות, שהיתי צריכה להרגיע אותם לרגע גם, כי אף אחד לא קיבל תשובות וזה היה המקום שלהם לקבל קצת תשובות ויחס אישי עד כמה שאפשר"

ביקשו ממך לתרום פלזמה?
"לא. אני פניתי אליהם והם לא ממש ענו לי"

יהיה גל שני לדעתך?
"לא יודעת, אבל זה נראה כמו משהו מתמשך, אין הפתעה, פשוט קיוינו שזה יהיה הדרגתי יותר"

מה יקרה אם תידבקי גם בגל השני?
"זה יכול להיות קורע. אנשים יגידו עוד פעם שעשיתי את זה בכוונה".

  • עוד באותו נושא:
  • קורונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully