אפטר פארטי ואניטי פייר אוסקר 2020 קיילי ג'נר. GettyImages
GettyImages

כבר לא מיליארדרית: כך הצליחה קיילי ג'נר לעבוד על כולנו

3.6.2020 / 10:30

חודשי הקורונה הצליחו לעשות את הבלתי ייאמן ולהשתיק אפילו את משפחת קרדישיאן. אבל הן חזרו, והפעם עם שערורייה רצינית - מסתבר שקיילי ג'נר היא לא באמת המיליארדרית הצעירה בעולם. כך היא הצליחה לעבוד על מגזין 'פורבס'

כבר כמה חודשים שלא קיבלנו שום שערורייה טובה מבית משפחת קרדשיאן-ג'נר. אף אחת לא נכנסה להריון, נבגדה על ידי החבר או החברה הכי טובה של האחות, או נשדדה, ובגלל הקורונה אפילו לא זכינו לראות אותן על השטיח האדום של המט-גאלה. אבל אל דאגה, כי גם כשהקרדשיאנז לא מפיקות פיצוץ רדיואקטיבי באינטרנט, תמיד יש מי שיעשה את זה בשבילן. הפעם מדובר דווקא באחד המגזינים הנחשבים בעולם שיוצא למלחמה נגד השבט המלכותי - מגזין פורבס. אותו מגזין שהכתיר את קיילי כמיליארדרית הצעירה בעולם ב-2018 שולל ממנה את התואר "מיליארדרית" בכתבה ארוכה ומפורטת שמאשימה את המשפחה בשקרים, זיוף מסמכים ורמאות שנעשו במטרה להשיג לקיילי את אותו שער נכסף.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

זה אולי נשמע לכם כמו משחק מטופש של "למי יש יותר גדול", כי קיילי היא עדיין אחת הנשים העשירות בעולם, אבל מה שהופך את כל העניין הזה לביצה צהובה וטובענית הוא כמובן הקרדשיאנז עצמן. בכתבה, פורבס יוצאים בהאשמות די קשות כלפי המשפחה, בעיקר לאמא קריס ולצוות של קיילי, אבל מה שמוזר הוא דווקא התגובות מצד השבט.

מילא אם היינו מקבלים איזה הסבר קלוקל ומחופף על המספרים, או התנצלות (הרי התואר כבר נשלל, אין כל כך מה לעשות עם זה) אבל האירוע החמיר עם סדרת ציוצים משעשעת מפי הלא-מיליארדרית-החדשה שיצאה בסדרת הצהרות דוגמת "אני יכולה למנות רשימה של 100 דברים חשובים יותר כרגע מאשר התמקדות בכמה כסף יש לי." עכשיו, יכול להיות שהיא צודקת, אבל מעניין שכשפורבס היו לצידה, היא ממש לא הזדעזעה מהרצון של המגזין לנבור בדוחות הכספיים שלה - להיפך. מסתבר שהמשפחה אפילו שלחה להם דוחות כספיים מיוזמתה, כדי להכניס את קיילי למועדון המיליארד.

בנוסף, כשהשער יצא, היא וכל המשפחה דאגו לפרסם אותו בכל מקום אפשרי, וגם כשקיילי עצמה חגגה יום הולדת 21 באירוע בהשראת ברבי (ולא מדובר רק בשולחן מתוקים שמכינה בחינם מישהי שרוצה עוד עוקבים באינסטוש), היא דאגה להלביש את כל הברמנים בחולצות עליהן הודפס אותו שער של פורבס שהכריז עליה כמיליארדרית.

וכאן זה מתחיל להיות קצת מסריח, כי בניגוד לציוץ של קיילי בו היא אומרת "מעולם לא ביקשתי שום תואר, ובטח שלא שיקרתי כדי לקבל אותו", מסתבר שהסיפור מאחורי הדרך של קיילי לשער מורכב בהרבה. אולי מהצד זה נראה כאילו המגזין פשוט מפרסם רשימות של מיליונרים, מיליארדרים וסלבס עשירים, אבל מדובר בתהליך ארוך שבמהלכו מתקיים קשר רציף עם האדם שעומד להיכנס לרשימה ועם הצוות שלו. אז כדי להבין שזה לא מדוייק כשקיילי אומרת שהיא 'מעולם לא ביקשה שום סטטוס', צריך לחזור כמה שנים אחורה:

כשקיילי הקימה את החברה - כמו הרבה נשים אחרות במשפחה, היא עשתה זאת רגע אחרי סקנדל. אם תיזכרו, בעברה התמודדה קיילי עם שמועות לגבי הזרקת בשפתיים וניתוחים פלסטיים בפנים, ובמשך שנים דחתה את השמועות והסבירה לכל מי שמוכן לשמוע שהפנים שלה השתנו בגלל שהיא התבגרה, וכי היא "פשוט יודעת להתאפר". ב-2014 נציג של קיילי אפילו פרסם הצהרה שאמרה ש"שמועות על הגדלת שפתיים" הן "מגוחכות ופשוט לא אמיתיות", וזאת למרות שכל מי שיש לו זוג עיניים יכול להבין ששפתיים לא מתנפחות בין לילה פי-7 מהגודל המקורי שלהן.

בכל מקרה, במאי 2015 קיילי הודתה שאכן השתמשה בהזרקות מילוי לשפתיים, ורגע אחרי, בנובמבר של אותה השנה, היא כבר השתמשה בפרסום החדש הזה לטובת הקמת אתר אינטרנט שמכר ערכות של שפתון ותוחם תואם ב-29$. מצד אחד - מדובר במהלך שיווקי מהיר וחכם שמנצל את הפרסום של הרגע. מצד שני, ופה זה מתחיל קצת להריח כמו בוטוקס מקולקל, את השם "קיילי קוסמטיקס" קיילי רשמה כבר באוגוסט 2014, בתקופה שהשמועות כבר ריחפו אבל היא עדיין הכחישה את כל עניין השינויים הקוסמטיים וממש לא דיברה על הקמת חברת קוסמטיקה. מקריות או תכנון של סקנדל שיווקי יחד עם ניצול של חוסר הבטחון של ילדה שהיתה באותה תקופה בקושי בת 16? תחליטו אתם.

עוד בוואלה!

אני טרנס, שמן ופריק, אבל בגיל 29 גם אני רוצה אהבה

לכתבה המלאה

למה הקרדשיאנז כועסות?

אני רוצה להזכיר לכם עוד פיסת היסטוריה איכותית מבית הקרדשיאנז, שאולי תסביר למה, לעזאזל, היה כל כך חשוב לצוות של קיילי ליצור קמפיין שלם במטרה "להשיג לקיילי שער" ולמה הם כל כך כועסים על איבוד התואר:

זוכרים שעד לפני כמה שנים הקרדשיאנז לא נראו כמו אלות רובוטיות ומעוצבות, אלא יותר כמו להקת פודלים כעוסה, מתולתלת ונבחנית? ובכן מה שהעביר את מעמדן מטראש מוחלט לסמי-טראש-איכותי היו בין היתר שני שערי מגזינים איקוניים. במשך שנים קים ניסתה לבסס את מעמדה כאייקון אופנה וחלמה על שער לווג, אבל כשהיא סיפרה על החלומות שלה לאנשים בתעשייה היא קיבלה צחקוקים במקרה הטוב ומשפטים כמו "את לעולם לא תהי על השער של ווג" במקרה הפחות טוב. אבל אז הגיע קניה, חברות קרובה עם אנה ווינטור, ומייקאובר כללי, ואיתם גם השער הנכסף, שאכן היה כל מה שהיא חלמה עליו, הזניק אותה לראש רשימת המתלבשות הטובות בעולם, ביסס אותה כאייקון והפך אותה סוף סוף ל"איכותית".

האירוע השני קרה ביולי 2016, כשקים הופיעה על השער של מגזין פורבס בתור "אילת הון" בתחום המובייל. גם במקרה הזה נפתחו עבודה אינספור דלתות בקהילה העסקית והיא הפכה רשמית לאשת עסקים. אמנם כמו שחובבת מחשופים ומחוכי בטן, אבל אשת עסקים.

מי שקלטה את ההזדמנויות העסקיות שמאפשרים שערי עיתונים נחשבים היא כמובן מאמא קריס, שהבינה שהדרך לעולם ה"איכותי" של אנשי העסקים ה"באמת" נחשבים, עובר דרך פורבס.
וכך, לדברי פורבס, התחיל קמפיין אובססיבי ומוטרף שכל מטרתו היתה "להשיג לקיילי שער".
בתחילה קריס הזמינה את הצוות של המגזין לביתה בהידן הילס בקליפורניה והציגה דוחות מס שהצביעו על רווחים של 307 מיליון דולר ב-2016 והכנסות של 110 מיליון לקיילי. זה, אגב, הספק מכובד מאוד שהיה מביא אותה ישירות למקום השני ברשימת הסלבס העשירים בעולם, מיד אחרי טיילור סוויפט. אבל פורבס לא התרשמו ולא לגמרי האמינו שאלו באמת המספרים - זה היה לא אמין, לטענתם, שחברת אינטרנט תגדל בשנה הראשונה שלה מ-0 ל-300 מיליון. בסופו של דבר הוצע לקיילי המקום ה-59 ברשימת 100 הסלבס העשירים בעולם, מה שגרר תסכול מצד כריס ותלונות מפי הצוות, כי הם "עשו כל כך הרבה".

והם אכן עשו "כל כך הרבה", והמשיכו לעשות, כי פתאום התפרסמה כתבה באתר WWD שסיפרה על הרווחיות של קיילי דרך מספרים "סודיים" אותם חשף הצוות של קריס למגזין פורבס. כי אם זה לא הולך בפגישה בסלון, זה יילך דרך התקשורת. וכך הזרע שנבט החל לצמוח, התחזיות העתידיות לרווחיות החברה גדלו, ובתוך כמה חודשים כל המומחים דיברו על מספרים שסבבו את הסכום הראשוני. כך, ב-2018, קיילי הגיעה למקום ה27 ברשימת המיליארדרים, עם התואר הנכסף "המליארדרית הצעירה בעולם בזכות עצמה" - אותו תואר שהופשט ממנה לפני ימים מספר.

וכך התגלתה התרמית:

האירוע שחשף את התרמית היה מכירת 51% ממניית החברה של קיילי ל"קוטי", ענקית קוסמטיקה שמחזיקה בין היתר מותגים כמו רימל וסאלי הנסון, תמורת 600 מיליון דולר. מדובר בעסקה שקיבעה את שווי החברה ל-1.2 מיליארד דולר אבל גררה גם פרסום לא בהכרח רצוי של דוחות כספיים מדוייקים יותר, שלא תאמו את המספרים שהציבו את הג'נרית בראש תור המיליארדרים.

מסתבר שהעסק של קיילי רחוק מאוד מלהיות ההצלחה העצומה שכל המשפחה דואגת לפרסם במשך שנים ארוכות. נכון, מדובר בעשרות ומאות מיליונים וקיילי ממש לא מחכה לפעימה השנייה כדי לגמור את החודש, אבל ההפרשים בין הדוחות שהוגשו לפורבס למספרים שפורסמו תחת 'קוטי' מפתיעים. בפורבס מספרים ש"המחנה של קיילי גרם לנו להאמין שהעסק הכניס 360 מיליון דולר ב-2018, כשבמציאות המספר הזה היה רק 125 מיליון." בנוסף, בפורבס מדברים גם על ליין מוצרי הטיפוח 'קיילי סקין'. מסתבר שבצוות של קיילי דיברו על רווחים של כ-100 מיליון בתקופה של חודשיים, בזמן שהמספר האמיתי קרוב יותר ל-25 מיליון בשישה חודשים.

"היא בהחלט לא הרוויחה את הסכומים שהערכנו שהרוויחה" אומרים בפורבס - בזמן שפורבס העריכו את ההכנסות של קיילי ב-166.5 מיליון בשנת 2018 ו-170 מיליון ב-2019, ההערכות החדשות מדברות על פחות משליש, כ-50 מיליון בלבד בכל שנה. אז נכון, בכל מקרה מדובר בה-מ-ו-ן כסף, ובסופו של דבר זה לא באמת משנה אם יש לה בבנק 500 או 900 מיליון, אבל הכעס כלפי המשפחה נובע בעיקר כי ההתנהגות הזו (לכאורה, על פי פורבס) מחזקת את הנהירה לכסף, למעמד ובעיקר לפוזה, גם אם הם לא אמיתיים. וזה מגיע בהמשך לכל תרבות האינסטגרם והפוזה שהמשפחה מפמפמת ללא הפסקה, זו שגורמת לכל כך הרבה אנשים להיכנס לדיכאון בזמן שהם גוללים את האפליקציה. ואולי זה באמת מה שמכעיס כל כך, הרצון להיתפס אפילו יותר חזקה ועשירה ומצליחה ממה שאת באמת, כשמה שאת באמת הוא לגמרי מספיק, בטח במקרה של קיילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully