אביבית בר זוהר. רפי דלויה
רפי דלויה

חייבים להתפשט: הסיבה האמיתית לתמונות העירום של הסלבס

11.6.2020 / 10:44

הפיד שלנו מלא בסלבס - למעשה אנחנו רואים אותם בלי בגדים יותר מאשר את עצמנו. האם יש להם צורך אובססיבי בתשומת לב, או שמא יש לעירום הבלתי נגמר הזה סיבה עמוקה יותר שלא חשבנו עליה? ג'ני דנסון חושבת שכן

עידו שחם

אם יש משהו ש-2020 הוכיחה לנו זה שאין דבר כזה "יש דברים שלא משתנים" - הכל משתנה, כל הזמן, ואם מישהו חושב שהחיים שלו שגרתיים מדי הוא צריך להתחיל לפחד. ועם זאת, למזלנו, עדיין יש כמה דברים שאפשר לסמוך עליהם: האיש של הארטיקים בים תמיד יחזור גם אם הוא מאיים ללכת, ביום שישי יהיו יותר מדי אנשים שיעלו תמונות של חלות עקומות לאינסטגרם והכי חשוב, מייקל לואיס יעלה סרטון שכולנו ננסה לעצור כדי להבין אם באמת ראינו לו עכשיו את הדיק.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

זה מצחיק עד כמה קטנים (או ממוצעים) הדברים שאנחנו אוהבות להתעסק בהם, אבל במיוחד בשנה הזאת, כשיש קורונה, ארה"ב עומדת בפני מלחמת אחים ובאופן כלל העולם נראה כמו סרט אפוקליפטי די מדכא, תמונה של מייקל לואיס שוכב על מיטה מתקפלת בעירום מלא עם פרצוף מהורהר בהחלט משפרת את היום. אבל השאלה היא למה, בדיוק, מייקל (ועוד כמה סלבס) כל כך אוהבים להתפשט.

התשובה הקצרה היא, כמובן, צומי. הרבה אנשים שבחרו קריירה שכל כולה מושתת על אהבה של אנשים זרים והרצון להיראות, מוכנים ללכת רחוק בשביל לעשות רעש. ומייקל הבין את זה עוד בסרטון הבקבוק המפורסם, שהפך אתו מדוגמן/סלב לשעבר לשיחת היום, והביא לו 100,000 עוקבים חדשים, הרצאת העצמה אישית ובקשות לראיונות. אם תשאלו את מייקל, אז בפוסטים המאוד ארוכים שהוא מעלה הוא מסביר שהוא מצלם את התמונות והסרטונים האלו "כי הוא יכול", והוא ממשיך ומסביר ש"הדרך שלי להפגין ולצרוח לשינוי היא דרך כתיבה על חופש והביטוי של אותם (לא נתקן אותו שזה אותן) מילים בעירום מלא" ומבטא פחדים כמו "הדור הבא יהיה מנוון יותר והמציאות תהיה ערומה ועקומה". אני לא יודעת מה זה אומר בדיוק, אני רק מבינה שפוסט אחר כך הוא כבר מוכר תכשיטים שהוא עיצב, ובסטורי של אותו יום הוא מעלה וידיאו של עצמו מצלם פרסומת לחברת בגדים, כך שעבודה יש - גם אם היא דורשת ממנו להתלבש.

והוא לא לבד. אני לא חושבת שיש מישהו שיכול להגיד להסביר בדיוק למה סלבס כל כך אובססיביים לדאוג שנראה להם, אבל אם תשאלו אותי אני מהמרת על שילוב כלשהו בין הרצון להיות מפורסמים יחד עם הבנה שעירום מוכר, לעובדה שהם צריכים להרוויח כסף, ואולי גם צורך להשפיע ולעשות שינוי כלשהו. בכל מקרה, אם כבר תמונות עירום, אז קבלו עוד כמה סלבס שאוהבים להתפשט, וגם ניסיון להבין מה עומד מאחורי כל תמונה.

האומנותית: סתיו סטרשקו
התמונות של סתיו הן תמיד יותר בסגנון "היי פאשן" ומנסות להראות התחכמות ואומנות שאמורים להפוך את התמונה לאיכותית יותר. זה גם הגיוני בהתחשב בעובדה שמדובר בדוגמנית עם גוף גבעולי של אופנה עילית. אני לא יודעת מה עומד מאחורי הרצות להעלות את התמונות האלו אבל אני מהמרת על התרסה לעבר כל מי שיש לו מה להגיד עליה, הנאה מכך שהיא סוף סוף יכולה להיות מי שהיא רוצה בלי לחשבן לאף אחד וגם הבנה שיש המון אנשים בעולם שצריכים לראות דוגמנית טרנסג'נדרית כמוה, שנהנית מהחיים, גאה בגוף שלה ובבן הזוג שלה, וגם מתקתקת עבודה. או לפחות זה מה שהיא מראה לנו.

טיפ: תמשיכי ככה, או אחרת, או שבכלל תמציאי סוג חדש של תמונות - אנחנו עוקבים.


השבע: טום אביב
אצל אביב אפשר למצוא בעיקר תמונות אוכל לצד תמונות שלו בלי חולצה, אבל אם בוחנים לרגע את הפיד שלו מבינים שהוא מוכר משהו בכל תמונה. בין אם זה את חברת האופנה אותה הוא מפרסם, את הטלפון שאותו הוא קיבל בחינם או את המסעדה שלו. וכן, גם התמונות שלו בלי חולצה תמיד מלוות באינספור תיוגים מסחריים. סליחה אבל זה מרגיש קצת מזויף, כי אם מסתכלים לעומק רואים שאביב לא נותן ל100,000 העוקבים שלו שום דבר באמת מעניין, להיפך, הוא רק רוצה שתקנו משהו, והוא פשוט מעלה את הרף (ומוריד את החולצה) כשמשלמים לו קצת יותר, תגידו אתם מה זה אומר עליו.

טיפ: תתלבש, התמונות האלו גורמות לנו להרגיש מלוכלכים בשבילך.

"כוח נשי": ירדן אדרי
זוכרים שירדן נכנסה לאח הגדול במטרה לא לצאת הכוסית הטיפשה? אז לא ברור למה היא מתעקשת לא להעלות באינסטגרם שום דבר פרט לתמונות שמראות כמה היא כוסית. אני לא נגד העובדה שהיא גאה בזה ששמונת הקילוגרמים שלטענתה עלתה בבית האח נשרו ממנה, אני פשוט מתעצבנת על כך שאחת הבחורות הכי וורבליות ומצחיקות על המסך מסתפקת באימוג'י של קוף כשהיא מעלה סלפי. ירדן היא לגמרי מישהי שיכולה לדבר על כוח נשי, לספר לנו איך היא נחתה בתוך השגרה אחרי הווילה או באופן כללי לתת לנו הצצה אל תוך החיים שלה, שלטענתה כוללים גם חיבה עזה לאומנות. מה כל זה קשור לתמונה בביקיני אני עדיין לא הבנתי.

טיפ: לעמוד באמצע דירה ריקה בבגד ים זה אחלה, אבל נסי לכתוב משהו מעניין מתחת לתמונות שלך, ואולי גם לתבל באיזה ציור שאהבת. למה את כל כך רוצה לחזור להיות תמונה שתלויה במוסכים אחרי ששלושה חודשים עבדת להראות לנו שאת הרבה יותר מזה?

המגניבה: עדן פינס
לעדן יש שני לוקים - וואנזי עצום של טיגריס שגורם לה להיראות כמו גיימר בן 14, או עירום. ובמקרה שלה דווקא אתגרי הרשת וסרטוני הטיק טוק הם יוצא הדופן וכנראה מה שהופך אותה לדוגמנית מגה-מצליחה בזמן שרק בישראל יש אלפי חשבונות אינסטגרם של דוגמניות יפות לא פחות מלאים בתמונות עם בגד ים ומבט עייף. זה די ברור שעדן עושה את מה שכל דוגמנית חולמת לעשות, וזה לבדל את עצמה מהשאר, כי תמונות בבגד ים הן עבודה, אבל היא מצליחה לראות בדרך גם את האישיות המגניבה שלה, וזה מביא לה לא רק לייקים, אלא גם עבודה, כפי שמוכיחות עשרות תמונות ממגזינים ומהפקות אופנה בארץ ובעיקר בעולם.

טיפ: אנחנו מבינים שביקיני זו העבודה שלך, אבל תעלי אפילו יותר תמונות בוואנזי, או שתגידי משהו מדי פעם. תודה.

זה שמחפש תירוץ: דין מירושניקוב
דין מירושניקוב: הבעיה היחידה באינסטגרם נוטף הקוביות של דין היא שבכל פעם שהוא מעלה תמונה ללא חולצה היא מגובה ב"תירוץ". פעם זה פירגון לצלם שצילם אותו, אחר כך זה אתגר רשת ש"גרר" תמונה בחצי עירום ומיד אחי זה "פלאשבק פריידיי" שבזכותו קיבלנו תמונה ללא חולצה. השאלה פה היא למה הוא לא מעלה מה שמתחשק לו בלי להתנצל כל פעם מחדש? אני מהמרת על זה שהוא פשוט מנסה לבסס את עצמו כשחקן איכותי (ויעידו כל ההפניות לדברים שהוא עושה, וגם לעובדה שהוא אכן שחקן איכותי) אבל מה שדין לא מבין זה שהוא לגמרי יכול להיות גם שחקן וגם בנאדם שעובד קשה על הגוף שלו ולפעמים רוצה קצת תשומת לב. נכון, כל דוגמנית אינסטוש בביקיני אומרת "זאת העבודה שלי" על כל תמונה של ציצי-צד למרות שכולנו יודעים שזה סתם תירוץ לסחוט לייקים, אבל חבל שדין לא מרשה לעצמו פשוט ליהנות עם האינסטגרם בלי לחשוב מה זה אומר עליו כשחקן או כאדם, כי כל התירוצים האלו סתם גורמים לו להיראות כבד, כאילו הוא חושב 800 פעמים לפני שהוא מעלה משהו. אולי הוא עדיין לא מפנים שאחד לא יחשוב עליו שהוא לא איכותי בגלל שרואים לו את הפופיק.

טיפ:: תקליל, תירוצים באינסטוש רק גורמים לנו להניח שאתה כבד גם בחיים האמיתיים, וזה ההפך ממה שאתה מנסה לשדר.

זאת שלא משאירה עדויות: אביבית בר זוהר
נכון שכולנו מרגישים שכבר ראינו את הגוף של אביבית מכל זווית אפשרית? אז שתדעו שאם תגללו את האינסטגרם שלה, אין שום סיכוי שתיתקלו בתמונה חשופה. הפיד שלה מלא בסרטוני העצמה בהם היא אוסרת על נשות ישראל לעשות דייטים בחוף הים ומסבירה להן שהן צריכות לדרוש שיוציאו אותן למסעדות יוקרה. אבל מי שעוקב אחרי אביבית כבר יודע שכמעט כל יום עולה סטורי בו היא מצלמת את עצמה שוכבת בתחתונים וחזיה, רוקדת מול המצלמה בבגד ים או סתם מתקרבת ומתרחקת מהטלפון עם דאק פייס ומחשוף. אני יודעת שאם תשאלו אותה אז היא תסביר שמדובר בחיבה עזה לגוף שהיא עובדת (ומשלמת) עליו המון, אבל אני חושבת שאביבית מבינה שלא משנה כמה קרוב היא תדבר למצלמה, העוקבים הגברים שלה לא מעוניינים לשמוע אותה מסבירה על תוספות שיער, אז היא מעלה סרטונים בשביל הנשים ורוקדת בשביל הגברים.

טיפ: נאאא. חבל על האנרגיה - להגיד לאביבית להתלבש יותר צנוע זה כמו לבקש מישראל אוגלבו להפסיק לדבר על זה שהוא גר ברחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully