רוני ונעם, חתונה ממבט ראשון. קשת, צילום מסך
צילום מסך/קשת

בעיה באינטימיות: מה קורה עם הסקס של הזוגות בחתונמי

8.6.2020 / 10:11

דווקא בתוכנית כמו חתונה ממבט ראשון בה נכנסים לכל היבט של מערכות היחסים הרומנטיות שבין שישה זוגות בוחרים להתעלם לגמרי מנושא הסקס. קארין ארד חושבת שב-2020 הגיע הזמן להפסיק לקרוא לזה בשמות מעצבנים כמו "אינטימיות", ולדבר על זה כמו אנשים מבוגרים

חתונמי 1.6/מערכת

"מסע", "תהליך", ו"אינטימיות" הן כמה מן המילים שכבר באמת שאי אפשר לשמוע יותר בהקשר של הזוגות בתוכנית 'חתונה ממבט ראשון', אבל יש מילה שאותה לא שמענו פעם אחת בשלושת העונות של התוכנית הזאת. סקס. למה? ציפורים עושות את זה, דבורים עושות את זה, וכולנו רוצים לעשות את זה. סקס הוא אחד הכוחות הכי חזקים שמניעים את העולם, אבל דווקא בתוכנית שכולה מוקדשת לכניסה לוורידים של אנשים שמנסים לפתח מערכת יחסים רומנטית יש התעלמות מכוונת וצורמת מהנושא. אנחנו חיים במדינה פוריטאנית, את זה אני יודעת על בשרי - בכל פעם כשאני כותבת כתבה על סקס, שהוא חלק קריטי ונורמלי לחלוטין מכל מערכת יחסים רומנטית וזוגית - לא פורנוגרפית, אלא כתבה שעשויה להיות מועילה, אני מקבלת בקשות לעדן, להחליף תמונה, לשנות כותרת, וכמובן להעלות אותו רק אחרי תשע בערב, לטובת ההורים, המפרסמים, ונפשות הקוראים העדינות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

לא ברור לי למה בשנת 2020 אנחנו עדיין כל כך מתחסדים בכל הנוגע לנושא שהוא לא רק מעניין עבור אנשים בכל הגילאים, המינים והסוגים, אלא גם כזה שחשוב לדבר עליו, במיוחד כשאנחנו מנסים בכל הכוח לבער מן התרבות פשיעות מיניות ולהכניס לשיח מושגים ודקויות כמו "הסכמה". איך ייתכן שעד היום מתייחסים לסקס כאילו הוא עניין שמן הראוי להחשיכו ולהשאירו מסתורי, במיוחד כשהמדיה המיינסטרימית מלאה ברמיזות מיניות לא מדוייקות ואפילו מזיקות. לא בכדי אין אדם שלא מכיר את הביטוי "סקס מוכר", וחשבונות האינסטגרם המצליחים ביותר הם של גופות בפוזות סקסיות בבגדי ים, וכבר עשורים רבים שהפרסומות שלנו מלאות בנשים שמעכסות ליד מכוניות, בשמים, ארטיקים ומזגנים.

הסירוב שלנו לקבל בפשטות סקס כחלק מהחיים בדיוק כמו אויר ואוכל, בולט במיוחד בחתונה ממבט ראשון, תוכנית בה אנחנו עוקבים מקרוב אחרי חייהם האישיים של שני זרים שמתחתנים בלי להכיר זה את זו, טסים לירח דבש ועוברים לגור יחד למשך 42 יום. אנחנו נכנסים לתוך החיים של בני הזוג עד לפרטי פרטים - אנחנו עדים לריבים הכי מטופשים וקטנוניים שלהם, שומעים את התלונות שלהם אחד על השני, מרכלים עליהם עם הפסיכולוגים, מקבלים מידע על טראומות הילדות שלהם, ובגדול נכנסים להם לתוך הקישקע בכל רמה אפשרית. אבל סקס? הס מלהזכיר. כי אוי ואבוי, סקס זה פויה. כשממש אין ברירה, קוראים לזה "אינטימיות".

חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
שכבו או לא שכבו?/צילום מסך, קשת 12

איזו מילה מכובסת, אלוהים. חוץ מזה, אינטימיות כוללת המון אלמנטים אחרים מעבר לסקס. היא יכולה להיאמר על שיחת עומק, על מבט, על חיבוק, או לתאר יחסים בין שני אנשים, גם אם היא אפלטונית. כשאומרים אינטימיות ומתכוונים לסקס, זה מסריח מניסיון להתאים בכוח לצפייה משפחתית. וזו חלק מהבעיה - ערוץ 12 בשעה הזאת מיועד גם לצפייה של בני נוער, שהערוץ לא רוצה לעצבן את ההורים שלהם.

מצד שני, בואו - שעות שידור כבר מזמן לא ממש רלוונטיות לאף אחד. הנוער שעליו הם כל כך מגינים יכול להדליק טלויזיה או מחשב באיזו שעה שהוא רוצה ולראות את התוכנית מתי שבא לו, ואם כבר מדברים - גם כל סדרה אחרת בנטפליקס, סרט, יוטיוב, ואינסוף סרטי פורנו - והם עושים את זה, כמו שכולם, מן הסתם, כבר יודעים. הדבר האחרון שהנוער צריך זו הגנה מפני המילה "סקס" בתוכנית כמו חתונה ממבט ראשון. נראה לי שכל מה שהם רואים בחדשות, פחות או יותר, גורם להם הרבה יותר נזק.

חוץ מזה, הרי זה לא שאי פעם נראה את זה קורה, וזה גם לא מה שאני מבקשת. ממש לא קריטי לי לראות את הבגדים עפים מנעם ורוני, או את הפור-פליי שלהם, שכפי הנראה כולל מאכלים מסוגים שונים. גם די ברור איזה זוג שוכב ואיזה לא - וגם לנוער שצופה בתוכנית זה ברור - המילה "אינטימיות" לא באמת מצליחה לבלבל אותם. כל כך עלוב בלראות את אמיר מדבר על זה שהוא לא מספיק נמשך לדנית, כשכולנו יודעים שבגלל זה כל מערכת היחסים ביניהם מתרסקת, ומצד שני אף אחד לא טורח להתעמק בנושא. אף מילה כמעט על דימוי גוף או על השיפוט העצמי שסובל ממנה ילד שמן לשעבר, שמן הסתם קשורה לאיך שהוא בוחר בנות זוג. כלום. ההזדמנות המוחמצת הזאת לדיון כל כך חשוב עשתה עוול לכל מי שצפה בתוכנית, בכל גיל ורמת התפתחות, וגם להם עצמם.

איך שאני רואה את זה, הערך המוסף של תוכנית כזו - מה שמרים אותה כמה רמות מעל כל תוכנית ריאליטי אחרת שעל המסך, הוא דווקא האפשרות להשכיל את הצופים בכל מה שקשור ליחסים רומנטיים, ללמד על דפוסים, על דרכי התמודדות, על בעיות שאנחנו סוחבים ממערכות יחסים כושלות, ולהראות לנו למה זה גורם ואיך מטפלים בזה. ומה לעשות, סקס הוא חלק מהעניין - הרי כולנו יודעים שזה הסמן המרכזי לטיב ואיכות היחסים, ונראה לי פשוט הזוי שחבורה של אנשים וביניהם פסיכולוגים, מעמידים פנים שהוא לא קיים.

רוני ונעם, חתונה ממבט ראשון 2020. ניר פקין
אל תראו לנו את הפורפליי, אבל תגידו משהו/ניר פקין

למשל עד היום לא ברור אם הגר וניר עשו סקס באותו לילה שהיא התגנבה למיטה שלו. אני יכולה להניח שכן, מתוך ניסיון נואש לקרוא את שפת הגוף שלהם, אבל אין לי באמת מושג. חוץ מזה, אם הם עשו סקס או לא, ואם היה להם טוב או לא, זה נתון לא פחות רלוונטי מהאב הנוטש של הגר, ולא יותר חושפני ממנו. שכשמנתחים סיכויי הצלחה של מערכת יחסים רומנטית, הסקס ואיכותו שווים לפחות 50 אחוז מהשקלול הסופי, ולכן כשזוג כמו אמיר ודנית מתייחסים כמעט בכל פרק ל"בעיה באינטימיות" ואף אחד לא טורח להתעמק בנושא, זה לא רק חסר, צורם ומתחסד, אלא, אם כבר אנחנו מתעסקים בשעות שידור והשחתת הנוער - רק מוסיף לבלבול וחוסר הידע שלהם בנושא, ומגדיל את הפער בין פתיחות היתר שהם חווים מכל פינה בעולם, למידע החסר והלוטה בערפל שהם מקבלים דווקא מהערוצים ה"אחראיים" שאמורים לספק להם מידע מדוייק ונקי מסליז.

הגיע הזמן שנחליט לכאן או לכאן, כי הדו-פרצופיות הזו, שמחד נותנת לנו לגיטימציה להשתמש בסקס כדי למכור, ומאידך מתחסדת מכדי לדבר עליו בצורה חופשית, היא בעיה שהופכת את השיח המיני, מהדבר הפשוט והשגרתי שהוא אמור להיות, לנושא קרינג'י ו"אסור", מה שמייצר בסופו של דבר סיטואציות בעייתיות. דווקא כאן, בתוכנית בעלת איצטלה מקצועית שיש בה אנשים אינטליגנטים ששניים מהם פסיכולוגים, שמן הסתם מתעסקים בנושא הזה כל יום מימי חייהם עם המטופלים שלהם - במקום להרים את המושכות ולנצל את הבמה כדי לחנך ולהסביר לעומק כמה מהדברים הפחות ברורים בחיים - דווקא כאן ההתעלמות הבוטה מורידה מאיכות המוצר המוגמר, ואפילו בפוטנציאל, מזיקה.

הרי אם מסרבים לספק לנוער מידע, מה נותר להם לעשות חוץ מאשר לפנות למקומות אחרים כדי לקבל אותו? אם אנחנו לא נספק אינפורמציה מהימנה, באמת שאין לנו זכות לגלגל עיניים ולתמוה איך יכול להיות שהם רואים כל כך הרבה פורנו. תוכנית כמו 'חתונה ממבט ראשון' היא תוכנית שבה אפשר לעשות את זה כמו שצריך, וכן - בפריים טיים, בצפייה משפחתית. זה לא יותר גרוע מלראות אישה בביקיני עומדת ליד מכונית ועושה תנועות מפתות כמו מטומטמת, וזה בטוח פחות גרוע מלשמוע את ליטל סמדג'ה אומרת, ובכן, כל דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully