בני זוג מתנשקים בדייט. ShutterStock
ShutterStock

גבר תובע את הדייט שלו ב-170 אלף דולר לאחר שהדביקה אותו בהרפס

17.6.2020 / 0:01

מאמן כושר מלונדון טוען שעבר טראומה קשה לאחר שאישה עמה נפגש לדייט נישקה אותו והדביקה אותו בהרפס. כעת הוא תובע ממנה פיצויים בסך 170 אלף דולר, מתוכם 125 אלף שיכסו את הטיפולים הפסיכולוגיים שייאלץ לעבור עד גיל 79

5 עובדות על נשיקות/מערכת "אסור לפספס"

בסרטון - דברים שלא ידעתם על נשיקות

מרטין אשלי קונווי, מאמן כושר מפדינגטון, לונדון, טוען שאישה עמה יצא לדייט ראשון "נהגה ברשלנות" כשנישקה אותו על אף שהייתה מודעת לכך שיש לה הרפס. בן ה-45 חלה וסבל לדבריו גם מבעיות פסיכולוגיות קשות וכעת תובע את הדייט שלו בסכום של 170 אלף דולר בעוון "טראומות קשות" ו"הדבקה בווירוס לכל החיים".

קונווי ההיפוכונדר סיפר שהכיר את הדייט שלו, ג'ובאנה לאבלייס, באתר ההיכרויות meetup.com. לדבריו היא הסתירה את ההרפס במייק אפ והדביקה אותו בנגיף, דבר שהשפיע הן על מצבו הבריאותי והן על מצבו הנפשי. בכתב התביעה סיפר קונווי שפיתח תסמינים דמויי שפעת וכיבים בפה, עבר טראומה נפשית ובריאותית שהשפיעה על אורך חייו ועבודתו כמאמן ונאלץ להגיע לבית החולים כשהוא סובל מהתקף חרדה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כעת קונווי תובע סכום פיצויים של 171,374 אלף דולר, מתוכם 125 אלף דולר שילכו לטיפולים פסיכולוגיים שייאלץ לעבור עד גיל 79. עוד נכתב כי "לנתבעת הייתה חובה מוסרית, ערכית וחוקית להזהיר אותי מפני הסיכונים שאחשף אליהם. היא נישקה אוותי לפני שנודע לי שיש לה הרפס". לאבלייס, רווקה בשנות ה -30 לחייה, נאבקת כעת בתביעת הפיצויים, אשר עורכי דינה מתארים כ"היתולית, מרגיזה ונידונה לכישלון".

מרטין אשלי קונווי תובע את הדייט שלו ב-170 אלף דולר אחרי שהדביקה אותו בהרפס. Champion News, אתר רשמי
מרטין אשלי קונווי תובע את הדייט שלו ב-170 אלף דולר אחרי שהדביקה אותו בהרפס/אתר רשמי, Champion News

"לא יכולתי לצאת מהבית. פשוט התמוטטתי"

מרטין קונווי סיפר על הדייט הגורלי בתביעה שלו: "הכרתי את הנתבעת במאי 2019 ותקשרנו מדי יום. זה התפתח למערכת יחסים רגשית ורומנטית. ב- 4 ביולי 2019 הנתבעת הזמינה אותי לדייט. היא פגשה אותי במרכז לונדון והתנשקנו. מאוחר יותר באותו ערב, לאחר שחלקנו נשיקות אינטימיות והמייק אפ שלה החל לרדת, היא גילתה לי שיש לה הרפס. לא היה לי שום מושג על פצעי קור, מעולם לא נדבקתי בהם וגם לא הייתי מודע לאופי המדבק שלהם".

מר קונווי סיפר שהחל להשתעל כעבור יומיים וסבל מתסמינים דמויי שפעת תוך שבוע. לאחר מכן כיבים החלו להתפתח ולהתפשט בפיו. לדבריו, הוא החל לסבול מכאבים באכילה ואחרי שהופנה לבית החולים, אובחן כחולה בנגיף ההרפס סימפלקס וקיבל טיפול תרופתי. כמה ימים לאחר מכן, לאחר שהופיעו אצלו כיבים נוספים, הוא עבר התקף חרדה, התמוטט בביתו - והובהל לבית החולים סנט מרי באמבולנס. "המחלה שלי החמירה ולא יכולתי לאכול או לצאת מהדירה שלי", הוא אומר והוסיף כי הוא "נאלץ להסתגר בביתו במשך שבועות ויצא רק לפגישות רפואיות".

אילוסטרציה. ShutterStock
"היא נישקה אוותי לפני שנודע לי שיש לה הרפס"/ShutterStock

מר קונווי מאמין שהוא היה בסיכון גבוה לחלות במחלה קשה יותר, כולל דלקת המוח הספורדית "הנדירה אך ההרסנית". הוא גם טוען שלא היה יכול עוד לרכוב על אופניים, מכיוון שהוא חושש שהחום והלחץ יגרמו להתלקחות חוזרת. לסטיגמה ולכאב של ההידבקות בנגיף יש לדבריו גם השלכות פסיכולוגיות שעד היום הוא מתקשה להתנהל עמן. הוא אמר: "למרות שהנגיף עשוי להיראות כבעל פגיעה מעטה, הכאב והפצעים המכוערים גורמים ללחץ ולתחושה קשה. שמעתי על מקרים של הלם, כעס, אשמה ודיכאון שנובעים מהמחלה וייתכן שהם מועצמים בגלל חוסר השליטה שיש לחולים עליה". הוא מוסיף: "סבלתי מדיכאון בעבר ואני חושש שאצטרך תמיכה פסיכולוגית קבועה כדי לנהל את הנטל הפסיכולוגי הנוסף שנגרם מאופי הזיהום שנוצר אצלי".

מרטין אשלי קונווי תובע את הדייט שלו ב-170 אלף דולר אחרי שהדביקה אותו בהרפס. Champion News, אתר רשמי
"ושש שאצטרך תמיכה פסיכולוגית קבועה כדי לנהל את הנטל הפסיכולוגי הזה"/אתר רשמי, Champion News

"היא הדביקה אותי בווירוס לכל החיים"

מר קונווי סיפר שמערכת היחסים עם ג'ובאנה לאבלייס נקטעה לאחר שנדבק בנגיף. "הייתי נסער, כועס ומאוד מבולבל. רציתי שייעשה פה צדק, אז החלטתי שאני רוצה לנקוט בצעדים משפטיים כנגד הנתבעת בגלל המחלה שהיא הביאה עליי", הוא אמר, "לנתבעת הייתה חובה מוסרית, ערכית וחוקית להזהיר אותי מהסיכונים שאחשף אליהם, בהתחשב באופיו המדבק של ההרפס כ'ווירוס לכל החיים'. לא הסכמתי בחופשיות לסיכונים הנוגעים לכך או לכל סוג של הידבקות. היא נישקה אותי לפני שהיא סיפרה לי על כך".

"זה הוגן, צודק וסביר שבית המשפט יטיל על הנתבעת את חובת מתן האזהרה המוקדמת, בגלל הסיכון שננקט ברשלנות בריאותי. מצב זה היה ניתן לחיזוי באופן ודאי והביא לשלושה שבועות של תסמינים חריפים וחמורים שהובילו למצוקה רגשית, פיזית וכלכלית. אני מרגיש שעברתי טראומה מהפגיעה הפתאומית באיכות החיים שלי, שנגרמה כתוצאה מהזיהום הגופני והיותי מודע לפגיעה הפסיכולוגית שהיא מטילה עליי. אני הרוס מכך שהזיהום הזה יכול היה לסכן את היכולת שלי לפעול הן בנתיבי הקריירה הנוכחיים והעתידיים שלי", הוא הוסיף.

קונווי, הלומד משפטים, ממשיך וטוען כי נחשף למחקרים המראים כי הנגיף מפחית את התפקוד הגופני והקוגניטיבי אצל נשאים. "אני סומך על התפקוד הסנסורוטורי והיכולת המרחבית שלי כמאמן אישי וסומך על התפקוד הקוגניטיבי שלי כדי להשלים את הכשרתי בתחום המשפטי ולהתחיל בקריירת החלומות שלי כעורך דין".

הוא תובע פיצויים על סך 170 אלף דולר, כשחוץ ממפגשי הטיפול השבועיים, הוא מתכנן שסכום זה יכסה גם את השכר האבוד בתקופת מחלתו ויממן ביטוח הגנת הכנסה עד פרישה למקרה שהמחלה תחזור בעתיד.

מרטין אשלי קונווי תובע את הדייט שלו ב-170 אלף דולר אחרי שהדביקה אותו בהרפס. Champion News, אתר רשמי
"הייתי נסער, כועס ומאוד מבולבל. רציתי שייעשה פה צדק"/אתר רשמי, Champion News

התגובה שלה

לאבלייס מכחישה את גרסתו של מר קונווי לאירועים ואת הפרטים על חלק גדול מההתייחסות שלו למערכת היחסים ביניהם. עורכת דינה מבקשת לבטל את התביעה ומוסיפה: "פעולה זו נגד הנאשמת היא קלת דעת ומוגזמת. כתב התביעה לא מגלה כל עילה סבירה להגשת תביעה". היא הוסיפה כי בהגשת התביעה "נעשה שימוש לרעה בהליכי בית המשפט".

ב-SUN הבריטי דווח שהתיק הוגש לדיון קדם משפטי בבית המשפט בפברואר האחרון וצפוי לחזור לדיון נוסף בהמשך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully