אביבית בר זוהר. ניר פקין
ניר פקין

אז משם הכסף של אביבית בר זוהר? העלבון היקר של רמי ורד

שחר כהן

30.6.2020 / 9:47

בעולם שבו כל אחד יכול להעלות דברי הסתה לרצח בכל רשת חברתית, שחר כהן תוהה לגבי הפסיקה התמוהה של בית המשפט נגד רמי ורד על שהעליב את אביבית בר זוהר

ניר פקין

בכל פעם שנראה לי שהמדינה הזאת לא יכולה להיות יותר מטורללת ממה שהיא, אני חוטף עוד בום לפרצוף. במציאות המחורפנת הזאת אנשים מגיעים לפת לחם, והפוליטיקאים שלנו פשוט משתינים עלינו כמו מלכת סאדו שעושה גולדן על העבד שלה. אם התיאור הזה גס מדי לכם, אין מה לעשות - מידת הוולגריות נקבעת על פי גיבורת האייטם, כלומר שבמקרה הנוכחי, השמיים הם הגבול.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בתוך כל הבלאגן גיליתי שהגברת בר זוהר אשכרה ניצחה בבית המשפט ונפסקו לה פיצויים, כי רמי ורד השווה אותה לפומפה, אז גם אם נתעלם מהמחדל שבמסגרתו לא שאלו את הפומפה איך היא מרגישה שהשוו אותה לבר זוהר, יש פה הפרה בוטה של חופש הביטוי. לא פחות.

לפני שאני אכנס לזה בכלל, בוא נדבר שנייה על האישה. אישית היא לא עושה לי כלום - לא רע ולא טוב, שתעשה מה שבא לה. נקודה לזכותה שהיא מעולם לא התיימרה להיות משהו מעבר לדמות שלה, מין סלב ריאליטי מלכת טראש. אני אוהב טראש וקאמפ, זה כמו הג'אנק פוד של התרבות - אין הרבה ערך, אבל זה משובב את הנפש.

רמי ורד. אביב חופי
רמי ורד ישלם/אביב חופי

רותי ברודו, כפרה עליה שתיבדל לחיים ארוכים, לימדה אותנו שעם כל הכבוד גם ג'אנק צריך לדעת לעשות, ובמבחן הטראש האיכותי, אין מה לעשות, אביבית יכולה לקבל שיעורים מליהיא גרינר. אז בזמן שהיא עושה סדנאות ללמד נשים איך לתפוס בעל, ליהיא אשכרה התחתנה והקימה משפחה, לנו נוצר ואקום, ולאחר שנים שבהן בר זוהר התאיידה לנו מהמרחב (נוסטלגיה מתוקה) - הגיע תור הזהב שלה.
וככה קיבלנו את ד'"ר בר זוהר, מומחית לאהבה בימי הביניים. אפשר לעוף עליה, אפשר לגחך עליה או שפשוט אפשר להתעלם מקיומה, ותכלס אם רמי ורד היה חכם יותר, זה בדיוק היה מה שהוא עושה.

מה לעשות, יש משהו באביבית שמעצבן אנשים, וזו לא הפעם הראשונה שהיא מנסה להשתיק דעות עליה שלא מוצאות חן בעיניה. הרי היא כבר תבעה את גרינר שבזמנו ציינה שלדעתה בר זוהר צריכה להיות מיוצגת בסוכנות נערות ליווי, ואז זה נגמר בפשרה. עכשיו, ליהיא הביעה דעה ששמעתי ואני שומע מלא מעט אנשים, וזה בעיקר הודות לקשר שבר זוהר עושה בין גברים לכסף - הרי היא זו שקראה להם בריש גלי לפתוח את הארנק.

היא גם תבעה את שי גולדשטיין ולאה לב, שגם העלו תהיות על הקשר שלה למקצוע העתיק בעולם. לגיטימי? זו שאלה טובה שיש מקום לדיון עליה, אבל כשאת דמות שמטיפה לנשים למצוא בעל עשיר וכל השאר לפח, השאלה בלתי נמנעת. ועוד דבר - אם היא באמת הייתה שלמה עם זה, היא כנראה פשוט הייתה שמה פס.

אז על מה כל הסיפור הנוכחי? אביבית ניצלה את הפרסום שלה, הביעה את דעתה הפוליטית, והמריצה את העוקבים שלה להצביע לביבי. זכותה. את ורד זה כל כך עצבן שהוא החליט לדחוף את האף והעלה פוסט עצבני במיוחד, בו בין היתר הוא השווה אותה לפומפה ושאר יציאות (די מיותרות, האמת). מה שבאמת הטריד את בר זוהר זה שהוא השווה את השפתיים שלה לפומפה, שזה מעליב ואולי גם לא בסדר, אבל דיבה? אז היא הלכה לבית המשפט, ואשכרה ניצחה.

אפשר, ואף רצוי למתוח ביקורת על הסגנון שבו הדברים נאמרו, אבל רמי ורד ניסה להעביר מסר שיש לו ערך חשוב עבורו, ואיש איש באמונתו יחיה - במיוחד עיתונאים, שעל חופש הביטוי שלהם קצת יותר חשוב להגן מאשר על זה של כל אחד שמעלה פוסט מלא בשטנה.

אביבית בר זוהר. רפי דלויה
בית המשפט פסק לטובתה/רפי דלויה

הרי אצלנו בארץ הקודש כל בנאדם שני מכונה בוגד, נאצי או חולה נפש רק בגלל שהדעה שלו "לא נכונה", ובחסות החוק כל אחד יכול לפרסם ברשת החברתית מה שבא לו, כולל להמציא רצח עם, והוא יצא מזה ללא פגע בשם חופש הביטוי ובשם החופש של כל המיליארדרים בעלי הרשתות להרוויח מלא כסף מהצורך הבלתי נגמר שלנו לריב ולהתלהם. כל אדם יכול להעלות טוקבק רצחני והוא יצא מזה - ורמי ורד הולך לשלם על זה שהוא קרא לה סתומה.

בית המשפט פסק שזה, שבעולם שלנו, שבו כל כך הרבה דברים יותר גרועים נאמרים כל דקה וחצי, דווקא זה לשון הרע. אולי זה היה בטעם רע, אבל בואו, גם אביבית בר זוהר מעולם לא הצטיינה בטעם טוב. לדעתי, לכאורה ושאר זיבולי מוח לכיסוי תחת. הרי כל מי שקרא את הפוסט, הבין שמדובר בפוסט נשכני, בוטה וסאטירי, אבל הסאטירה חמקה מעיני השופטים. ומה השלב הבא? צריך להבין שסתימת פיות היא חרב פיפיות, וכנראה שמחר זה יתהפך עליך.

דמיינו סיטואציה בה דמות ציבורית (לא חשוב שמות) תעודד נשים ללכת עם גברים רק בתנאי שהם מוציאים עליהן כסף, ואין סקס אם הן לא מקבלות את מה שמגיע להן. פתאום מישהו יכול להחליט שזה שידול לזנות, ולפיכך עבירה על פי חוק. יודעים מה? בוא נלך צעד נוסף עם הקידמה. נגיד שאסור יהיה לרדת על מראה חיצוני של מישהו. אז אנחנו נספוג את הניתוחים, הפוסטים שמתארים כל הזרקה, תמונות על גבול הפורנו הרך, ונשתוק, או סליחה, נגיד רק דברים טובים.

אביבית בר זוהר. אביב חופי
השווה אותה לפומפה/אביב חופי

אני בסך הכל אומר שאם אתה לא מסוגל להתמודד עם החום - אל תיכנס למטבח, כי לא הגיוני שלא משנה לאן אפנה אני אהיה מוצף בתמונות ומידע על דמות מסוימת אבל לא תהיה לי את הזכות להביע את דעתי. חשיפה עובדת לשני הכיוונים - חלק יעופו עליך, וחלק יחשבו שאתה מזכיר להם גללים של עז, ככה זה בחיים. לפרסום יש מחיר, ואם את באמת עומדת מאחורי מה שאת אומרת ומייצגת, חיצונית ופנימית, שאי את זה בגאווה ותפסיקי להשתולל כמו תינוקת.

אוכלים לי את הראס כבר שנים שצריך להגן על בית המשפט כדי שבית המשפט יגן עלינו. אז במקום להתעסק בפומפות, אולי שיפנו את הזמן להיכנס במי שצריך - אנסים, מטפלות שמתעללות בילדים, דמויות ציבוריות מושחתות. אבל לא - בישראל מעדיפים לסגור עם פושעים הסדרי טיעון, ולהתעסק בשיא הרצינות בחוסר הביטחון של אביבית בר זוהר. יחד עם מקרים נוספים כולל מקרה בר רפאלי, זה מתחיל להיראות קצת מגמתי, ושמפורסמים נשפטים בחומרת יתר כדי להעביר איזשהו מסר.

ומה שהכי מרגיז - שזה לא פשוט או זול להגיש תביעה. מעבר להוצאות עורך דין, יש אגרת בית משפט, כלומר אם תבעתי על חצי מיליון שקל, אחוז מהסכום המבוקש צריך לשלם, כך שגם לסתום פה למישהו זו פריבילגיה ששמורה רק למי שיש לו כסף. אבל היי - לפחות דבר אחד טוב קרה - סוף סוף הערפל סביב ההכנסות של אביבית מתפוגג. בניגוד לכל מה שחשבנו, היא כנראה מתפרנסת מלתבוע.

נכון למועד פרסום כתבה זו, הפומפה סירבה להגיב. אפילו בביוב יש קווים אדומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully