השפעת המסכים על עור הפנים. אילוסטרציהאי, צילום מסך
צילום מסך/אילוסטרציהאי

זה האסון הכי גדול שנגרם לעור הפנים שלך - והוא פתיר

14.7.2020 / 11:40

כל תופעות ההזדקנות שכולנו הכי שונאות כמו פיגמנטציה, קמטים, מרקם לא אסתטי ועוד, נגרמות בכלל טעות אחת נוראית שאת עושה כל יום - החדשות הטובות הן שזה קל מאד לתיקון

איפור/מערכת Sheee

בכל פעם כשתלכי לקוסמטיקאית היא תגיד לך את המשפט הבא: "אין דבר כזה גיל של עור, אלא מצב של עור". מה זה אומר? שיש נשים בנות 18 שהעור שלהם בן 30, נשים בנות 30 שהעור שלהם בן 51, ומנגד, גם נשים בנות 50 שהעור שלהם בן 20. זו בדיוק הסיבה בגללה את צריכה להבין מהי הפגיעה הכי גדולה לעור שלך, ולהתחיל לעשות דבר אחד פשוט וקטן, עוד מהיום. סליחה - מאתמול.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אז כן, יש הרבה דברים שמומחים ממליצים לעשות, וכולם מסייעים למצב העור - לשתות הרבה מים, למשל, עובד כמו קסם. בימים בהם אני לא שותה מספיק, בערב כבר אפשר לראות את הגוון האפרפר ואת הקמטוטים שמעמיקים ונראים יבשים יותר. גם טיפוח נכון הוא חשוב - פילינג מפעם לפעם, מסיכות, ולחות טובה, וכמובן גם התזונה - ירקות ופירות, ובכלל, כמה שפחות אוכל מעובד וג'אנק פוד יגרמו לעור שלך להיראות במיטבו, ובל נשכח פעילות גופנית שמזרימה את הדם ומייפה אותך גם היא בפנים.

אבל כל זה לא שווה הרבה אם לא תעשי את הדבר הבסיסי הבא, ותביני ש...

השמש היא השטן

כן, נו, לא מגזימה בכלל.
תסתכלי על הדור של האימהות והסבתות שלך שהיו מכורות לים ושמש, ולא רק שהיו מבלות שם שבתות שלמות, אלא גם משתזפות בלי הכרה תוך כדי שהן מורחות את עצמן בכל מיני דברים הזויים כמו שמן גזר, שמן תינוקות (ואפילו שמן רגיל!), מה שטיגן להן את הצורה, גרם להופעת נגעים סרטניים בשלב מאוחר יותר בחייהן, ובגדול, גרם להן להזדקנות מוקדמת. כתמים מכוערים על הפנים, על הידיים ועל המחשוף (שהוא הרבה יותר עדין ממה שנדמה לך), ולעור מקומט הרבה יותר ממה שאמור להיות בגילאים האלה. לא סתם אומרים על הדור הבא אחריו שהן נראות הרבה יותר טוב - להן כבר הייתה המודעות ששמש זה דבר שצריך להיזהר ממנו.

מה הבעיה, אתן שואלות, הרי כולם יודעים שצריך לשים מוצר SPF כלשהו לפני שהולכים לים, וזה נכון, אבל לא כולם יודעים שצריך לשים אותו גם כשהולכים לעבודה כי השמש שמגיעה לעור גם בכמה הדקות שבהן את מחכה לרמזור שיתחלף, או זאת שמכה בך מהחלון של הרכב, מזיקה מספיק. לא כולם יודעים איזה מספר SPF צריך לשים, ובטח שלא כולם יודעים מכל כמה זמן צריך לחדש אותו.

איך מחשבים כמה הגנה המוצר נותן?
זה לא מסובך, האמת. אם את הופכת לאדומה בשמש תוך עשר דקות, הכפילי את עשר הדקות הללו במספר ה-SPF שלך, ותקבלי את מספר הדקות שבהן העור שלך מוגן. עשר דקות כפול 20 SPF שווה 200 דקות - 3 שעות ו-20 דקות. כשנגמר הזמן הזה את צריכה למרוח שוב, או מלכתחילה להשתמש ב-SPF 50, שייתן לך 8 שעות ו-20 דקות של הגנה. אם את הופכת אדומה בשמש רק תוך חצי שעה, תהיי מוגנת עם מוצר של 20 SPF לעשר שעות. אישית הייתי מפחיתה מכל תוצאה כזאת שעה שעתיים רק ליתר ביטחון, אבל זה החישוב, בגדול.

מסנן קרינה כימי או מינרלי?
עוד דבר שחשוב לדעת הוא את ההבדלים בין מסנן קרינה כימי למינרלי. לא אלאה בהסברים מולקולריים, אבל חשוב לדעת שמסנן קרינה כימי נספג בעור, ויש בו רכיבים שעלולים לגרום לאדמומיות. המסנן המינרלי (שיש בו טיטניום דאוקסיד, אבץ וכולי) מייצר מעטה שנשאר על העור ונספג פחות, ולכן מתאים יותר לעור רגיש. מצד שני, המינרלי הוא גם מהמסננים האלה שיש להם צבע לבן, והם בדרך כלל עבים ושומניים יותר, ומתאימים פחות לנערות צעירות עם עור שמן.

עכשיו רק נותר לי להמליץ על המוצרים שגיליתי השנה, שלכל אחד יש יתרונות משלו וחסרונות משלו. קבלו:

לקלילות: מים וחומצה היאלרונית

ספריי מים סולאריים של וישי, משמש להגנה מהשמש ולהגברת הלחות. יש בו SPF 30, הוא מכיל בטא-קרוטן, ומגיע כספריי נוח להתזה על הגוף (מתאים גם לפנים, אבל תתיזו לידיים קודם), והכי חשוב - הוא לא שומני, מאחר והוא מבוסס בעיקר על מים וחומצה היאלרונית. יש גם גרסה של המוצר עם נוגדי חמצון וגרסה נוספת עם 50 SPF. מוצר ממכר. 109 שקלים, להשיג בבתי המרקחת.

גרסת אנתליוס המחודשת של לה-רוש-פוזה מוכרת משנים עברו מדובר במוצר דרמו קוסמטי להגנה מהשמש ברמה של 50 SPF. הוא תמיד היה מוצר טוב, אבל עכשיו אפילו יותר - הפורמולה קיבלה חידוש שהופך את הקרם מלא הנוכחות לעדין יותר, וגם לנוזלי יותר ממה שהיה. וזה חשוב, כי מאחר ומדובר במסנן קרינה פיזי (מינרלי), הוא גם בעל גוון לבן ומרקם פחות נספג, מה שמשתפר מאד בגרסה המעודנת, שקיבלה feel של פריימר. מחיר: 99 שקלים, להשיג בבתי המרקחת.

לזהירות: הגנה גבוהה במרקם פריימר

לחכמות: הגנה עם תוספות

Superdefense של קליניק, עם 25 SPF, נותן משהו קצת שונה. קודם כל הוא מוצר טיפוח, קרם יום, ובנוסף יש בו גם הגנה מהשמש. שילוב מוצלח בין מסננים כימים למינרליים, הרבה ויטמין C נגד עור עמום וחסר ברק, הגנה מאור כחול (המסכים, כן) והגנה מזיהום סביבתי. בנוסף יש בו תמהיל ממריץ של קפאין, קרניטין וקריאטין, חומצה היאלורונית, ויטמין E, ועוד. עמיד בזיעה ולחות, ונטול שומן. מחיר: 199

Supreme, של דוקטור עור, גם הוא קודם כל מוצר טיפוח ואנטיאייג'ינג, ורק אחר כך קרם הגנה. מוצרים אלה אינם מיועדים לבריכה ולים, אם כי ליום יום, והם מספקים על הדרך גם הגנה מקרני UV ואחרות. הקרם הוא חלק מסדרת האנטיאייג'ינג החדשה, וכל מוצרי הסדרה (סרום, קרם עיניים, ואמפולות, סרום וקרם לילה) מכילים רכיב פטנט בשם OxyForce® המסייע בהעלאת ריכוז הקולגן בעור. חוץ מזה, גם יש בהם גם רטינול, חומצה היאלורונית ועוד רכיבים רציניים. כי דוקטור עור לא יביאו לכם פרח מההימלאיה שלא שמעתם עליו מעולם וימציאו עליו סיפורים. הם אנשים רציניים. מחיר: 219.90 שקלים, להשיג בפארמים.

לרגישות: הגנה שמגנה עלייך אפילו מעצמה

invisible physical defense של דרמלוג'יקה מספק הגנה פיזיקלית (שנשארת מחוץ לעור ולא נספגת), אבל בניגוד להרבה מוצרים דומים - כאן לא תיראי כאילו נרדמת ומישהו מרח עלייך משחת שיניים. להיפך - הוא שקוף לגמרי, נעים, ולא שומני, ויש לו ריח לימוני משהו. מחיר: 270 שקלים, להשיג בנקודות המכירה.

Multi Needs Protector של KBpure, הוא תכשיר הגנה מהשמש שיש בו קצת גוון, (מה שקוראים בעגה המקומית "דמי מייק-אפ). אמנם הכיסוי לא מלא, ואפילו לא בינוני, אבל זה טוב, כי הגוון המוצע הוא אוניברסלי. הרכיבים הפעילים במוצר הם רבים וטובים (כן, יש גם חומצה היאלרונית), וגם מסנן הקרינה הזה הוא פיזיקלי (מינרלי) ומותאם לעור רגיש. מחיר: לצרכן 180 שקלים, להשיג אצל קוסמטיקאיות מורשות.

לנגישות: הגנה מהשמש בלי להסתבך

קרם הגנה חדש של סבוקאלם - לחות והגנה גבוהה ורחבת טווח מקרני השמש UVA+UVB עם SPF50, שזה מלא. סבוקאלם מתמחים במוצרים לעור הישראלי והרגיש, עם נוסחה שמרגיעה את העור. הקרם במרקם קל ודל שומן, נספג בקלות ולא מכביד, מתאים לעור פנים רגיל ומעורב, והכי חשוב - נגיש. אפשר למצוא בכל פארם. מחיר: 129.90 שקלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully