ג'וני דפ ואמבר הרד מגיעים לבית המשפט בלונדון, 20 ביולי 2020. רויטרס
רויטרס

מועדון האקסיות: העדויות שחשפו את האמת על ג'וני דפ

4.8.2020 / 9:00

ההאשמה שג'וני דפ הכה את אשתו אמבר הרד מרחפת בקלאוד הרכילותי כבר תקופה. הקלטות שוחררו לציבור, הכחשות נשמעו, ופיסות ראייה התגלו. עכשיו הם נפגשו בבית המשפט, והאמת, כרגיל, קצת מורכבת יותר

ג'וני דפ שיכור וזועם במצלמה נסתרת/TMZ

בסרטון: ג'וני דפ מתעצבן

את ג'וני דפ ממש צריך להציג, אבל אמבר הרד (שלא ידעתי מי היא עד שהרגע שבו היא טענה שג'וני דפ הכה אותה באכזריות), היא שחקנית דוגמנית בת 35 עם רזומה שמורכב בעיקר מתפקידים קטנים ותפקידי אורח, שלא בלטה גם ההם באופן מיוחד. בנתיים נישואיה לג'וני דפ הם הצעד הכי מרשים שעשתה בקריירה שלה. מבין מערכות היחסים הקודמות שלה יש רק אחת שידועה לציבור והיא עם צלמת מפורסמת, כי אמבר, ברוח התקופה "מתאהבת באנשים ולא בג'נדר".

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

ב-2012 הכירה הרד את ג'וני דפ, הם התחתנו שנתיים אחר כך, והתגרשו אחרי פחות משנה וחצי, כשהיא טוענת בתוקף, וממשיכה לטעון עד היום, שהוא שתיין, מסומם חסר שליטה עצמית וכי היה אלים כלפיה בכמה הזדמנויות. הוא הכחיש, ובזה זה נגמר, אבל צף שוב עקב טור דעה שפרסמה אמבר ב-2018 בוושינגטון פוסט, בו הסבירה שעקב הפיכתה לסמל של קורבן לאלימות זוגית איבדה הזדמנויות עבודה ונענשה על ידי החברה.

וככה הגענו היום לשני משפטים שמתנהלים במקביל בנושא האלימות לכאורה של ג'וני דפ. תביעת דיבה אחת של דפ נגד הרד בסכום האדיר של 50 מיליון דולר, וזאת למרות ששמו לא מוזכר בכתבה (אבל בואו - שמו לא צריך להיות מוזכר בשביל שכולם ידעו שהכוונה אליו) ותביעה נוספת נגד עיתון ה"סאן" שכינה אותו בהקשר הזה "Wifebeater", באחד מכתבותיו, לא עבור פיצויים כספיים, לדבריו, אלא כדי לקבל מהם התנצלות ולגרום להם לסגת מהדברים.

עכשיו זה מתחיל להסתבך. הנה כמה מהטענות המרכזיות שעלו בשבועות האחרונים:

תומכת בו - וינונה ריידר, אשתו לשעבר של ג'וני דפ

היא אמרה

הרד אמרה הרבה דברים. האשמת המטרייה היא שדפ היה אלים כלפיה ב-14 הזדמנויות שונות.
הטענה המפורסמת ביותר היא שסטר לה אחרי שצחקה על הקעקוע שעשה כשהיה נשוי לוינונה ריידר, ושינה אחרי שהתגרשו. בנוסף היא טוענת שהוא אלכוהוליסט בעל התנהגות אלימה ובלתי צפויה שגורמת לה לחשוש לחייה וקוראת לו דוקטור "ג'קיל ומיסטר הייד", וגם האשימה אותו שניסה לחנוק אותה עם טי-שירט מגולגלת במהלך ירח הדבש שלהם ב-2015. אמבר הודתה שהיא הכתה את דפ כדי למנוע ממנו לדחוף את אחותה במורד גרם מדרגות, אחרי שנזכרה בשמועה שהוא עשה את זה לקייט מוס, עוד אישה שהייתה בת זוגו.

אגב, לשום טענה שלה לא הובאה הוכחה - נהפוך הוא - אף אחד מעולם לא ראה סימני אלימות עליה, לעומת מקרים רבים שבהם היו עדים לתקריות הפוכות ולחבורות וסימנים דווקא על פניו וגופו של דפ.

לא אמינה? מה נסגר עם אמבר הרד

הוא אמר

דפ כופר שהאשמות אלו כבר שנים, ובמשפט טוען שלא היה ולא נברא, ושאמבר היא זו שהייתה מתנהגת כלפיו באלימות. לדבריו, בהזדמנות אחת היא כיבתה סיגריה על הלחי שלו, ואירוע אלים אחר ביניהם הסתיים כשדפ מובהל לחדר המיון כשאצבעו כרותה (קצה האצבע החסר נמצא אחרי כמה שעות בזירה על ידי אחד מעובדיו). לדבריו הדבר קרה כשאמבר השליכה עליו בקבוק אלכוהול מזכוכית תוך כדי ויכוח. בקבוק הוודקה התנפץ על ידו, שהיית מונחת על השולחן. היא, לעומת זאת, טוענת שהוא פצע את עצמו כשהטיח טלפון בקיר. פציעה זו אילצה אותו לעבור ניתוח לחיבור מחדש של האצבע, שבעקבותיו סבל משלושה זיהומים מסכני חיים עקב סיבוכים.

דפ והצוות המשפטי שלו טוענים גם שהרד ניהלה רומנים בזמן הנישואים עם איש העסקים אילון מאסק ועם השחקן ג'יימס פרנקו, ואם להאמין לטענות האחרונות, גם עשתה שלישייה עם מאסק והדוגמנית קארה דלווין. מאסק ופרנקו הכחישו, אבל דפ עדיין מאיים שהם יזומנו להעיד תחת שבועה.

עוד אירוע משונה במיוחד היה אירוע הקקי הידוע לשמצה. לקראת סוף יחסיהם נמצאה על ידי מנהלת משק הבית שלהם צואה במיטתם המשותפת, אקט שלדברי דפ הייתה מעשי מעיה של אמבר הכועסת, או של אחד מחבריה שבילו בבית. במשפט עלה כי הרד הודתה בפני האחראי על ביתם כי זו הייתה 'סתם מתיחה', מה שגורם להכחשות שלה עכשיו להישמע קצת מוזר. לא יודעת מי חירבן שם, אבל זה מוב איכותי, ללא ספק.

וונסה פאראדי בת הזוג 14 ואם ילדיו גם מעידה לטובת דפ

אנשים אומרים

עד עתה שלב העדויות מטה את הכף משמעותית לצידו של דפ, שהצוות שלו מביא הוכחות רבות לסתירות ולשקרים בהצהרות של אמבר, לעומת הצוות המשפטי שלה, שהתפטר כולו כבר לפני כמה שבועות, כביכול בגלל סיבות טכניות, ודחה את פתיחת המשפט בשנית, לאחר הדחייה הראשונה שנגרמה עקב התפרצות הקורונה.

כמעט כל האנשים שהקיפו את הזוג מעידים כי היא הלא יציבה מביניהן, זו ששותה בלי גבולות, וגם לוקחת הרבה סמים יחד עם הכדורים הפסיכיאטרים שרשומים לה. השחקנית ופעילת "מי טו", קתרין קנדל, שצוטטה בכתבת "הסאן" שעליה מבוססת התביעה טוענת כי היא צוטטה בצורה שקרית ומטעה בכתבה, וכי למעשה שמעה כמה פעמים שהרד היא זו שפגעה בדפ. היו עדויות נוספות של אנשי צוות ומכרים כמו מנהלת הנדל"ן שלו, ומנהלת מלון נופש, שראו או שמעו את אמבר צורחת על דפ וראו סימנים וחבלות שנגרמו לו מידיה.

אפילו העוזרת האישית של אמבר לא מעידה לטובתה. היא מספרת שמעסיקתה נוטה לשתות המון, להשאיר הודעות מוזרות בשעות הקטנות של הלילה, והכי מחשיד - מאשימה אותה ש"גנבה" את סיפור ההתעללות המינית האישי שלה ואימצה אותו כשלה בשינויים קלים.

לגבי הפציעה בפניה של הרד, שטענה כי נגרמה בהתקף אלימות של דפ, מסתבר מעדות של אחראית הבניין בו גרו שניהם, שג'וני דפ בכלל לא היה בארץ בתאריך המדובר, ולמרות שהרד טענה כי נפגעה בצד הימני של פניה, הסימן בעצם היה בצד שמאל, ונגרם, לטענת האחראית, במהלך אינסידנט בו אמבר הפילה את המפתחות שלה לפיר המעלית.

בנוסף לכל אלה פורסמו גם הקלטות ותמלולים של שיחות טלפון, צילומי וידאו ותמליל שיחה מהטיפול הזוגי שלהם, בו מודה אמבר כי היא זו שהייתה אלימה כלי דפ. ואם כל זה לא מספיק, שתי אקסיות של דפ באו להגנתו במשפט הזה. אחת מהן היא וינונה ריידר, האקסית של דפ משכבר הימים - כן, זו שהצדיקה קעקוע שלימים הפך להיות לכאורה הסיבה לריב אלים בין אמבר לג'וני, שהעידה לטובתו באופן גורף. הצטרפה אליה גם בת זוגו לשעבר וונסה פאראדי, שהייתה איתו במשך 14 שנים והיא אם שני ילדיהם.

אני אומרת

כמובן שג'וני דפ הוא לא בדיוק נער מזבח תמים, והוא עצמו מודה שהוא שותה וצורך סמים ורחוק מלהיות אדם מאוזן ומושלם, אבל ממשיך לטעון בתוקף שאלים הוא מעולם לא היה, בטח שלא כלפי נשים, וכי במערכת היחסים הזאת הוא זה שספג התעללות.

אישית אני נוטה להאמין לו, קודם כל מהסיבה שאדם אשם לא ינהל משפט פומבי, לא פעם אחת - פעמיים, מול מי שמאשים אותו. לעומת הצוות המשפטי שלה שהתפטר כולו באמתלה טכנית מוזרה שעוסקת במרחק ים גיאוגרפיים. בואו, אין מצב שנסיעות ארוכות זה מה שהפריע לארבעה עורכי דין להשתתף במשפט כל כך מתוקשר.

דבר שני, יש כמה דברים שלא מסתדרים בהיגיון. עזבו את זה שאפילו העוזרת האישית שלה, שלא ממש אמורה לרצות להעיד נגד המעסיקה שלה, אומרת שאמבר לא יציבה, לא עקבית - היא מספרת שלפעמים הייתה מביאה את הבן שלה לעבודה ומשאירה אותו עם ג'וני, ומציינת שאם היה לה אפילו החשש הכי קטן לא הייתה מעזה להסתכן.

דבר שלישי, סיפור האצבע נשמע מצוץ, אם נודה על האמת. לי קצת קשה להאמין שאצבע יכולה להיכרת בגלל טלפון שמוטח בקיר. להישבר, כן. להיכרת? לא, אלא אם כן אפל הוציאו אייפון חדש בפורמט מצ'טה שלא שמעתי עליו. ולא צריך להיות רופא מנתח בשביל לקבוע שהסצנריו שבו שבר כבד של בקבוק וודקה שנוחת על כף יד יכול בהחלט לכרות קצה של אצבע, נכון?
גם בהקלטות ששוחררו, שמתארות רגעים פרטיים רבים בין בני הזוג ברור כמעט ללא ספק שהאלימות שמדובר בה מתרחשת מצד אמבר הרד ולא מצידו של ג'וני דפ, מה גם שהיא לא מצליחה להוכיח אחרת וסותרת את עצמה עם הדוכן פעם אחרי פעם.

ואם זה לא מספיק, עדויות האקסיות סגרו לי לגמרי את הפינה. מערכות יחסים הן מסובכות, ורק שני בני הזוג יודעים באמת מה קורה בתוכן - אין לי ספק שהיו בין הרד לדפ ריבים מכוערים, שטעויות קרו ושחפצים נזרקו. ודווקא בגלל שמערכות יחסים הן מסובכות, העובדה ששתי אקסיות שלו - לא אחת - שתיים, שאחת מהן הייתה איתו ארבע שנים, והשנייה 14 שנים ולמעשה נעזבה בשביל הרומן עם אמבר הרד, הגיעו לבית המשפט להעיד לטובתו.

בעדות שלה אמרה ונסה כי: "אני מכירה את ג'וני 25 שנים, מתוכן היינו זוג במשך 14 שנים. ההאשמות השערורייתיות ההלו פגעו בשמו הטוב ובקריירה שלו, כי למרבה הצער לאנשים יש נטייה להאמין לשקרים". והיא לא לבד. וינונה ריידר מפגינה את אותה רמת וודאות בחפותו, וכותבת בסיום ההצהרה שלה: "אני לא רוצה לקרוא לאף אחד 'שקרן' אבל מהניסיון שלי עם ג'וני זה בלתי אפשרי עבורי להאמין שהאשמות מחרידות אלה הן אמת".

אם הראיות לא הספיקו, עצם העובדה ששתי נשים שהוא היה איתן במערכות יחסים (שמן הסתם גם נגמרו בפגיעה, כמו רוב מערכות היחסים) ויכלו בקלות להתעלם ולא לטרוח לבוא להגנתו, בכל זאת עשו את זה, ומדברות בשבחו בצורה כל כך ציבורית ומופגנת, משכנעת אותי סופית. ביננו, הרי לא הגיוני שאדם שלכאורה הופך אלים כל כך כשהוא שותה לא היה "מועד" בזמן שהוא היה עם שתיהן, כי מן הסתם הוא לא התנזר מאלכוהול במשך 18 שנה. החלטתו הסופית של בית המשפט צפויה להימסר בשבועות הקרובים, ואמנם עובדות יכולות להיות מטעות, ועורכי דין יכולים להיות חארות, אבל שתי אקסיות שבאו להגנתו בצורה כל כך מוחלטת, בהחלט מעבירות מסר ברור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully