אלינה לוי. מתוך הישרדות VIP ערוץ 13, צילום מסך
צילום מסך/מתוך הישרדות VIP ערוץ 13

כולם אוהבים את ירדן ג'רבי, אבל אלינה הרבה יותר טובה

גל פולק

16.8.2020 / 14:47

המדליסטית האולימפית היא קונצנזוס בכל בית בישראל וסמל לכוח נשי - בעוד כולם אוהבים את ירדן ג'רבי ומבקרים בחריפות את אלינה לוי, לגל פולק אין ספק מי השחקנית הטובה יותר מביניהן

בני ברוכים במועצת השבט בהישרדות/רשת 13

בסרטון: בני מסביר מה הסיכויים לנצח במיליון

בעוד כולן וכולם מדברים על ירדן ג'רבי כרול מודל לאישה חזקה אה-לה 2020, הייתי מחכה עם המשאלה שהבת שלי תהיה כמו ירדן, כי במחשבה שניה, יש מצב שאולי עדיף שהיא תהיה כמו אלינה.

בואו נתחיל מהמובן מאליו, ירדן ג'רבי הגיעה לנקודה בה היא נמצאת בזכות ולא בחסד, ואין ספק שהיא משאירה אבק במשימות הפיזיות. בכל זאת, מדליסטית אולימפית. אבל זאת לא הסיבה לשמה השארנו את חלוק הגו'דו והמקלחת החמה בבית. אנחנו לא בתחרות ספורט, אלא בהישרדות, ועושה רושם שג'רבי מונעת בעיקר משני דברים: ניצחון במשימות (באווירה ספורטיבית כמובן) וקראש של טינאייג'רית על עידן חביב.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

את סיפור האהבה ביניהם, שההפקה מנסה למכור לנו, כולנו מכירות מהאזרחות. הוא יודע כמה היא בעניין, וכשזה נוח ומשרת את שצריך אז למה לא, בעוד היא אומרת דברים רציניים במסווה של בדיחה רק למקרה שהוא לא מרגיש כמוה: "חיחי מתה להביא את עידן להורים" נדמה שאם הייתה יכולה, הייתה מוסיפה אימוג'י קורץ. מצד שני יש לנו את אלינה לוי שכולם אוהבים לבקר ולשנוא - אפשר להגיד עליה כל מיני דברים, אבל גם היא הגיעה רחוק בזכות ולא בחסד. אמנם יש לה ברקורד כמה הפסדים והדחות, אבל דבר אחד יש לה שאין לג'רבי: את ההבנה איך משחקים הישרדות.

אולי זה פשוט עניין של ניסיון חיים ספציפי או אישיות, אבל אלינה באה מוכנה למשחק הזה. זה מוכיח את עצמו בעיקר בזריזות בה היא חושבת על תוכניות מגירה כשהתוכנית המקורית שלה לא עובדת (זוכרות את הקונספט שלה של ברית נשים? את ההיצמדות לזוהר ודוד? או רחמנא ליצלן את "הבגידה" שלה בברית?).

מה שהיה נחשב כמהלך מתבקש בגרסה האמריקאית, גרר עבור אלינה שלל איחולים לבבים מברית השועלים, ועם כל זאת, אלינה עשתה חתיכת דרך מהרגע שהתפלשה בבוץ בפרק הפתיחה, הגיעה רחוק בדיוק כמו ירדן, ועברה הרבה יותר מהמורות. מהיום הראשון היא נותנת 100 אחוז במשימות, ולא מוותרת גם במצבים הפיזיים והנפשיים הקשים שמעבירים אותה - אסי קרא לזה "חינוך סובייטי" אבל בעיניי מדובר במשהו אחר, המשהו הזה שחסר אצל ג'רבי - אפקט "חתולת הרחוב" שבעת קרבות, שיש לה ראייה רחבה יותר והבנה של לוח המשחק.

אלינה לא חסרת פגמים במשחק, אבל היא באמת עושה מה שצריך כדי לשרוד בהתאם לקלפים שחולקו לה, היא באה לשחק את הפורמט ולהיות, סלחו לי על קלישאת הריאליטי, "הכי היא" שהיא יכולה להיות, בעוד ג'רבי באה לנצח רצף של משימות ספורט. סורי, זה לא מספיק. היא תמימה מדי, הגונה מדי, וברגעים הקריטיים של האטרטגיה היא מתקפלת.

יכול להיות שהעובדה שג'רבי הקדישה את חייה לספורט אחד על אחד קצת פגמה בכישורים האחרים שלה, וזה מה שבעצם משאיר אותה מאחור מבחינת יכולות המשחק. גם הקראש על עידן והוויתורים מולו, לא ממש מוסיפים לה, כי יחסית למישהי שאמרה אין ספור פעמים שהיא לא תמכור משחק, היא מצטיירת לא מעט כמישהי שמוכרת את הרצונות שלה כדי ליישר קו.

לאן נעלמת הנחישות המפורסמת שלה במשא ומתן מול "החזקים" של האי?
הלו, גברת ג'רבי, בוקר טוב, השמש זורחת ויש לך אשכרה סיכוי לקחת את המיליון. אז למה את ממשיכה לשחק לידיים של כולם חוץ מלידיים שלך? "אתם רוצים ללכת לבקתה בזמן שגם אני רוצה? סבבה, לכו על זה. לא באה לריב". כבר היה לנו שחקן אחד על תקן נציג האו"ם ותודה לאל הוא כבר בוילה שר לליטל. נכון, הגעת על תקן של ג'ודאית אולימפית, אבל זה לא אומר שאת צריכה להגביל את עצמך כדי לשמר את המשבצת הזאת.

מה הילדה העתידית של בני, זאת שהוא רוצה שתגדל להיות ירדן ג'רבי, אמורה להבין? שלהיות אישה חזקה אומר להיות חזקה פיזית שעוטה מסיכה מעט עצורה רגשית? הייתי שמחה לראות יותר את הצד האמוציונלי של ירדן, ולהיווכח שיש שם משהו מעבר לרובוט שמתוכנת להביא מדליות הביתה.

מאד מטריד שפאקינג ירדן ג'רבי, אלופה אולימפית, מנתצת השלשלאות, האישה הכי מוערכת על האי, מתקפלת מול קצת פאסיב אגרסיב - וכאן הבעיה עם ירדן - כמי שרגילה לעסוק בספורט שהוא אחד על אחד, היא מפספסת את התמונה הגדולה יותר, ונכשלת בכל מה שלא מוגדר כמשימה פיזית. אז אולי רגע לפני שמגדלים מישהי בתבנית ירדן ג'רבי ולפני ההגעה למושבעים נשים לב שיש מישהי אולי פחות חזקה פיזית ממנה, אבל עדיין יריבה ראויה בקרב ראש בראש. הפרקים האחרונים היו הוכחה שלמרות שלאורך העונה היו אלה הגברים ששלטו במהלכים, נשארו עוד נשים בכלל לא פראייריות על האי, וירדן ג'רבי היא ממש לא החזקה שבהן.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully