הישרדות. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

עם כל הכבוד למדליה, לאלינה הרבה יותר הגיע להיות בגמר הישרדות

13.9.2020 / 11:46

החצי הראשון של אירוע הגמר חשף בפנינו את רביעיית האנשים שקיבלו את ההזדמנות להשתתף בהצבעה המכרעת על מיליון שקלים, ועם כל הכבוד לירדן ג'רבי ולמדליה האולימפית, לאלינה לוי הגיע להיות בגמר הרבה יותר

פרומו הישרדות VIP, פרק ההדחה של בני ברוכים/רשת 13

בסרטון: ההדחה של בני ברוכים

ירדן ג'רבי בגמר והלפיד של אלינה (שוב) כבה. באמת שזה המהלך היחיד של ירדן העונה וגם הוא לא היה מהלך שלה. אמנם היא הייתה חזקה ואיכותית ומעוררת השראה, אבל דבר אחד היא לא עשתה כל העונה הזו - אסטרטגיה. ולא, להנהן בחיוך לכל מה שעידן אומר לא נחשב.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אחרי חצי אירוע גמר שנמשך רק שלוש שעות ובני ברוכים אחד בוכה שעדיין תקוע מנטאלית על האי, אני חייבת להגיד שאני לא יודעת אם האישה שיושבת בגמר היא האישה הנכונה. אני כן מעריכה את ירדן, ואני ממש מתלהבת שהיא הביאה למסך נשיות חדשה לגמרי - חזקה ובטוחה בעצמה בלי להיות מתלהמת מצד אחד, ושלא מנסה להתחבב או להיות אימהית ומכילה, מצד שני. וזה חידוש, כי בדרך כלל נשיות חזקה בא עם תוספת מיותרת של אגרסיה, או להיפך - עם פיצוי על ה"עוצמות" בהתנהגות מכילה ומטפלת, כמעט אימהית. אבל ירדן היא פשוט ירדן - ואני חושבת שלא ידענו כמה אנחנו צריכים אישה כזו על המסך עד שהיא הגיעה.

מצד שני, אם תשאלו אותי, לאלינה מגיע לשבת ברביעייה הזאת הרבה יותר.

אני לא יודעת איך בכלל להתחיל לתאר את ההתנהלות שלה בעונה הזו - מאחת הנשים הכי חזקות ומבטיחות היא הפכה לסמרטוט רצפה, ממנו היא צמחה לגורו העצמה בלתי נסבל שכולו טוב ואור (שזה הגיוני, רוב האנשים שמדקלמים משפטי העצמה מתחילים לדקלם אותם רגע אחרי שהם צריכים להתרומם מתוך בור עמוק, ורובם די בלתי נסבלים בשלב מסוים. ומותר לי להגיד את זה כי לגמרי הייתי מהאנשים האלו), ואז היא חטפה חרם, והודחה, ונאלצה להתמודד עם פרצי שמחה לאיד וחבטות אינסופיות על האופי שלה מצד המושבעים וגם מצד בני השבטים.

משם היא הפכה למכונת דו-קרבים, הנמסיס הדקיקה שעדיין רודפת את רגב הוד בסיוטים שלו, ובסוף לשורדת מטורפת, שגם מגיעה לחמישיית הגמר. תסלחו לי, אבל ישראל ובני יכולים לספר על התהליכים שהם עברו על האי עד שייגמר להם האוויר, אבל אני לא חושבת שבכל תולדות התוכנית היה שורד שעבר יותר תהפוכות מאלינה.

וזה מה שהופך את ההדחה שלה לכזה פספוס - העובדה שהיא באמת עשתה הכל נכון, גם את הדברים הכי לא נכונים. בניגוד לכל השורדים האחרים היא לא הפסיקה להילחם לרגע, ונתנה 300% בכל קרב. היא לא וויתרה בשם משימה, עבדה לפני כל מועצת שבט, והבינה שכל האמצעים כשרים. בין לבין היא התחננה וכעסה, וספגה, ורבה, וחייכה, וחטפה, ועשתה הכל עם פאסון ועם רוח לחימה שכבר הייתה אמורה להישבר מזמן, אבל בכל פעם מחדש היא אספה את עצמה, התנערה, והמשיכה הלאה.

ולכן כל כך חבל לי שהיא הולכת רגע לפני הסוף - כי אם זה היה תסריט, אז הדבר הנכון לעשות היה לתת לאדם שנלחם רק כדי להיות האנדרדוג, להגיע לגמר. למרות שהיא לא הכי אהובה ולמרות שהיא עצבנה את כולם בדרך, ואולי בעיקר בגלל זה. כי בניגוד לירדן שאמנם נלחמה פיזית, אבל בחלק הנפשי והאסטרטגי ישנה יחסית בשקט לא נאלצה להתאמץ, אלינה אף פעם לא ידעה איפה היא עומדת ומי החברים שלה. ותסלחו לי - אבל גם המהלך האחרון של ירדן, אותה "הדחה דרמטית" שאמורה להיזכר כרגע הגדול והאסטרטגי של ג'רבי, היה עוד רגע שבו היא פשוט עושה מה שעידן אומר.

אז מסתבר שג'רבי מסוגלת לזרוק את החברה הטובה שלה מתחת לגלגלי האוטובוס למרות ה"ערכים", פעולה שאלינה קיבלה באצילות מדהימה, כי ירדן פשוט פעלה כווינרית, שלא מסוגלת בשום אופן לוותר על המקום הראשון. למרות שהיה לה קשה עד בלתי אפשרי לבגוד באלינה, כנראה הרבה יותר קשה לה לחשוב על האפשרות שהיא עלולה להפסיד אם היא לא תעשה את המהלך הזה. אז עם כל הכבוד לחברות, האופי של ירדן מחווט קודם כל לניצחון, ואלינה פשוט עמדה לה בדרך.

ובגלל זה כל כך חבל לי שלא נראה את הפנים המופתעות של אלינה בגמר - ממש רציתי שהילדה הבעייתית של הכיתה תגיע לסוף. כי בניגוד לאנדרדוג הרשמי של המשחק - בני ברוכים, שמראה לנו בכל פעם מחדש כמה הוא לא מסוגל לשחרר כעסים, להתמודד עם הפסדים, חי בעבר ומסתובב בעולם בתחושה של קורבן שכולם רוצים לדפוק אותו, אלינה היא זו שבאמת הייתה צריכה להילחם ללא הפסקה. היא נפלה יותר מכולם, ובכל פעם קמה יותר חזקה ויותר אלגנטית, בלי להתלונן על מר גורלה או לשמור טינה - וזה משהו שהרבה יותר קשה לעשות, ולגמרי אפשר לקרוא לו השראה.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully