עדי ביטי חמסה חמסה. אינסטגרם, מרום טל וינשנק, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם, מרום טל וינשנק

חמסה על קארדי ביטי: זה מה שבאמת מפריע לכולם בקליפ

28.10.2020 / 10:02

אולי אתם חיים מתחת לסלע ולא שמעתם עדיין על הקליפ החדש של עדי ביטי לשיר "חמסה חמסה", ואולי לא הבנתם מה כל כך מקומם בקצת סקסיות בקליפ פופ, ולמה דווקא הוא גורם לכל כך הרבה אנשים להרגיש אי נוחות. לשחר מלכי זה ברור

עדי ביטי חוגגת את יום הולדתה ה-19 (צילום: ניר פקין)

בוידאו: עדי ביטי חוגגת יום הולדת 19

הקליפ החדש על עדי ביטי הוא הקליפ שעורר את הסערה הכי גדולה לאחרונה, כן כן, אפילו יותר מפאוץ' בזמנו. ובהתחלה לא הבנתי למה זה בא בכזאת עוצמה. יכול להיות שמאז הקורונה לא קרה שום דבר מעניין? אחרי שצללתי פנימה כדי להנסות ולהבין מה גורם לאנשים לכזו תחושת אי נוחות בקליפ הזה, אני חושבת שהבנתי:

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אז אם עוד לא נחשפתן לקליפ המדובר, "חמסה חמסה", הוא עומד על כ-600 אלף צפיות נכון לכתיבת שורות אלה. אם הייתי צריכה לנחש, כנראה שלפחות 50% מהצפיות הגיעו מאנשים שאלמלא כל הבאזז סביב השיר לא היו נכנסים בכלל ליוטיוב היום, ובטח לא צופים בקליפ. בגדול, הקליפ עצמו נראה כאילו מטרתו הייתה לעורר פרובוקציה או להיות ניסיון, לא מוצלח במיוחד, להעביר את עדי ביטי לעולם המבוגרים - הוא רווי מין, עירום חלקי של נשים וגברים וערימות של החפצה.

לא יושב: חמסה חמסה

לפני שבכלל נתחיל להתחלחל מהדברים האלה, שיושבים מעולה על אמנים כמו קרדי בי וליידי גאגא, בואו נודה שהדבר הכי בעייתי בקליפ הוא שהוא פשוט גרוע. הוא נראה כמו ניסיון גרוע להיות נועה קילר, משהו בינלאומי בתקציב ארצישראלי - יופי, את עושה טראפ, עכשיו ילדים מעל גיל 10 יתחברו למסרים שלך. כל ההפקה היא טעם רע אחד גדול, נראית זולה ונטולת חשיבה, קצת כאילו מי שהגה את הקליפ חיפש בגוגל "טרנדים, היום" וירק הכל פנימה בלי קשר.

קיימות? מצויין, נלביש את הרקדניות בשקיות זבל. לא חשוב העיצוב, פשוט תקשרו אותן לגוף שלהן. מיניות זה ספקטרום? נפלא! בואו נשכיב אותה בערמה עם עוד גברים ונשים ערומים ונשפוך עליה עפר, ונניח לידה גייז במכנסי עור על עקבים לקינוח. גיוון אתני? מעולה! הנה בחורה אסייתית, ממנה יאכלו סושי אנשים בכל הצבעים! איך זה קשור לשיר? מה זה משנה. אפילו הסושי נראה כל כך זול ועבש, כאילו עוזרת ההפקה הצמחונית מחפשת עד עכשיו את הרול ג'פניקה שלה מהפסקת הצהריים. לא יפה.

אולי להיות שזה עניין של טעם, ועל טעם ועל ריח… בלה בלה בלה. בסדר. אבל בקליפ הזה יש עוד כמה דברים בעיתיים. שלא כמו בקליפ האחרון, WAP של קרדי בי, שעורר סערה מהסוג הזה, אין כאן שום אמירה. לא במילים, ולא בויזואליה. לא בסאבטקסט. נראה כי נעשה שימוש במיניות רק לשם השימוש מיניות, ואפילו זה נעשה בטעם רע במיוחד. מי שהפיק את הקליפ הוא לא אחר מעומרי 69 סגל, (אני לא מאמינה שאני כותבת את השם הזה ברצינות) שעומד גם מאחורי הקליפ הפרובוקטיבי של האחיות מלול "אני מקפיצה" שעשה גם הוא רעש בזמנו, וביטי גם פותחת את השיר, כיאה לראפרית המגניבה שהיא עכשיו, במילים 69, כמחווה למפיק, ואולי גם כספויילר למה שעתיד לבוא.

זוכרות כמה רעש היה סביב העובדה שיובל המבולבל והקוק? אפילו את הפרסומת של קוויק קיצרו כי הורים התלוננו שילדים מפחדים. כנראה שזמרת אחרת הייתה סופגת ביקורת פחות קשה, אבל מה לעשות שקהל היעד של ביטי הוא ילדים. לא בני נוער - ילדים. וילדים זה רגיש. כל ילד בסוף ידע שבשביל להביא תינוק לעולם צריך לקיים יחסי מין, אבל הוא ממש לא צריך לראות את ההורים שלו עושים את זה. עדי ביטי מתנערת מקהל היעד שלה, כמנסה להגיד לנו שהיא עצמה כבר לא ילדה, ואם אכן ניסתה לפנות לקהל יעד קצת יותר בוגר, גם הם מעדיפים שיספרו לנו את אמיתות החיים בעדינות, וה"התבגרות" הפתאומית הזאת מילדונת תמימה לפתיינית הרגישה קצת כמו כאפה לפנים.

ואם כבר בהורים עסקינן, מרגיש שקצת חובה לדבר על האבא של עדי. רונן ביטי, שעוד מעט נושק ל-50, שלכאורה נשק לכמה בנות שגילן במצטבר לא מגיע ל-50. לפני כשנה הוא הורשע בביצוע עבירות מין במעריצות של ביתו בקבוצת ווטסאפ ייעודית שפתח לשם כך. כיאה למערכת המשפט הישראלית, האב הפדופיל קיבל 9 חודשים של עבודות שירות, וכולנו יכולים לנשום לרווחה. נכון, הבת לא אשמה במעשים של אביה, ואולי לקשר אינטנקטיבית בין הקליפ הפרובוקטיבי לעובדה שאבא שלה עבריין מין מורשע זה קצת לעשות לה עוול, אבל זה לעשות שכשרואים את עדי ביטי הקטנה והחמודה מנסה להיות פאם פטאל התחושה היחידה שמתקבלת היא של עיוות, של חוסר אותנטיות, או של משהו שנעשה בניגוד לרצונה.

עם זאת, קשה מאוד להגיד שהקליפ מעודד את תרבות האונס, כפי שטענה חברת הכנסת תהילה פרידמן. להאשים אישה שהתלבשה לא "לא צנוע" או שהיא רוקדת באופן פרובוקטיבי ולכן ירצו לאנוס אותה, זו יריקה בפניה של כל נפגעת תקיפה מינית. גברים ונשים שתוקפים מינית אחראים על התקיפה המינית, וזה לא משנה מה הקורבן לבשה או כמה שתתה. זה אמור כבר להיות ברור. חבל שעד שחברת כנסת קוראת לגנות משהו, זה קליפ פופ בלתי חשוב, ועוד עושה את זה הכי עקום שיש.

אפילו אבנר נתניהו צייץ בטוויטר "צבוע לבקר את עדי ביטי בזמן שכולם אוהבים את איך שביונסה מתלבשת, לא ידעתי ש"התנאי" ללבוש חושפני של זמרות נהיה "שיהיו כוכבות בינלאומיות". או שזה בסדר או שזה לא. חוץ מזה שלדעתי גברים לא יכולים לבקר "מידת צניעות" של נשים, לא זכותנו. אם כבר, מילא, לתמוך בסטנדרט צניעות לשני המגדרים". צודק.

בעוד כולם התעסקו עם הקליפ, אני הלכתי וקראתי את המילים. כל הקליפ הוא מחווה לסדרה "זאת וזאתי" הסדרה הקומית מספרת על זוג זמרות כושלות - תותית ומלעיל, הלוא הן גיתית פישר ואושרית סרוסי, שעושות הכל כדי להצליח. הפרק הראשון נפתח בזה שהן החליטו שעדי ביטי עשתה עליהן עין הרע והן עולות לירושלים כדי להסיר את הקללה. מלבד העובדה שכל השיר מתעסק בעין הרע - הלוא שמו הוא "חמסה חמסה", גם מופיעה בו השורה "עולה לג'רוז להוריד את השחור". בנוסף, תותית אומרת על ביטי שהיא מכשפה. "היד מחזיקה קאווה, הפה ממלמל כשפים" היא מוסיפה. בסוף הפרק מתגלה שביטי היא אכן קלאסיקה של מכשפות - בוחשת בסיר גדול, צוחקת צחוק מרושע ומחזיקה כוס קאווה. גם לזה ביטי מתייחסת בשיר, כשהמילים של הבית השני הן "שמה פרסה, הכל לטובה, מכשפה עם קאווה, הכל חוזר בקארמה". אז נכון, טעם טוב אין פה, אבל בהחלט שמחנו לגלות שלפחות יש פה קצת חוש הומור.

בשורה התחתונה, ההתעסקות בקליפ אולי מוצדקת, אבל הנפח מוגזם בהחלט. עדי ביטי כבר בגירה, וכל עוד זה לא פוגע באמת באף אחד, זו לא בעיה שלכם. ואם זה לא מתאים לכם - אל תצפו. אם לא מתאים לכם שהילדים יראו את זה - אולי כדאי שתתחילו להיות יותר מעורבים בתכנים שהם צורכים, כי אני מבטיחה לכם שהם ראו דברים הרבה יותר נוראיים מבחורה במקלחת ושני גברים עטופים במגבת עומדים לידה. כמו חדשות, וזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully