דניאל גרינברג. אביב חופי
אביב חופי

יש מפורסמות שהציבור משום מה אוהב לשנוא: הנה הסיבות

1.11.2020 / 8:38

מכל הסלביות, יש מפורסמות מסוימות שמושכות את כל האש. חלק שונאים, חלק אוהבים, אבל אף אחד לא נשאר אליהם אדיש. קבלו את הנשים שאנחנו אוהבים לשנוא, ואת כל הסיבות למה

צילום: ערוץ 7, עריכה: שניר דבוש

בוידאו: מירי רגב על ריב הטוויטר בין יאיר נתניהו לאופירה אסייג

נשים מסוימות פשוט נולדו לעורר מחלוקות, או לפחות ככה זה נראה מהופעותיהן במדיות החברתיות ובתקשורת. חלק שונאים אותן, חלק אוהבים אותן, אבל אף אחד לא נשאר אליהם אדיש. קבלו את הנשים שאנחנו אוהבים לשנוא, ואת כל הסיבות למה - מוצדקות יותר או פחות? את זה כבר תחליטו לבד.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מעיין אדם
מכירות את החברה הזו שאחת לשבוע נפרדת מבן הזוג שלך, בוכה לך לילה שלם ואז חוזרת אליו? או, אז ככה מעיין אדם, רק שאנחנו לא חברות שלה. אף על פי כן, ידוע לנו על כל תנודה ביחסיה עם אסיף אלקיים, אושיה שכלל לא ביקשנו להכיר. הפרגמנטים הבוכיים על פרידה ממנו וחזרה אליו ניבטים מכל כותרת רעננה, שוטפים את האינסטגרם ומגזיני הנשים, ותמיד תקבלו אותם גם בשתי גרסאות - שלו ושלה, שכן שניהם מגדירים עצמם "כותבים", חרף תחינות הציבור. בפרידה האחרונה הגיע הנהי לשיאו במניפסט ספק-מחורז שכתבה על הפרידה הנוכחית מאסיף. הטור כולו היה מורכב מחרוזים שאינם חרוזים, משל הייתה אדם אמא שלי בעת דקלום הברכה בהגיעי לגיל מצוות. בין ההיילייטס: "כבר כמה חודשים שהמקלחת הפכה למקום שבו אני עושה חושבים, המים שיצאו מהדוש היו כמו אסימונים קטנים. (...) המקלחות האלו הפכו לפילינג עמוק לפצעים, סילקו משפתיי ערמות של חירטוטים ושטפו לביוב את שנצבר בין הריסים". ובכן, אני לא בטוחה שכל החירטוטים סולקו במקלחת הזו. גברת אדם, סלחי לי - תמכתי בך בפרידה הראשונה, תמכתי בך במחשבות על הקפאת ביציות. כעת נא לשחרר את הכתף שלי כדי שאוכל לנקות ממנה את הנזלת, תודה רבה.

מירי רגב
לא רבים זקוקים להסבר מדוע מירי רגב היא בלתית, אבל למען בני ציפר: לזעוק "קיפוח" בכל פעם שלא מסכימים עם דעתך, ועוד בהיותך בעמדת מפתח, זו לא גאונות ולא גדולה - זה זלזול באינטליגנציה של בוחרים שלך. כן: במו ידיה שלה, רגב מבישה את בוחריה, ולא אייל ברקו, כפי שטענה. למי שלא בלופ: אייל ברקוביץ' בפני מירי רגב, במסגרת "אופירה וברקו", כי הליכוד מתנהל כמו ארגון פשע. בתגובה קרקסית להדהים, איימה עליו רגב שאם לא יתנצל - לא יזכה לאמן את נבחרת ישראל בכדורגל. כלומר, היא סחטה אותו באיומים שיתנצל ואיימה על עתיד הקריירה שלו, כדי להדגיש את העובדה שאיננה חלק מארגון פשע. היכן, בשם אלוהי הטירלול, ניתן לאחסן את כל האירוניה שנשפכה פה? מעניין איך היינו מגיבים לתסריט הזה, כאומה, אם היינו צופים בו מיומה הראשון בממשלה. כידוע, רגב עסקה בהרגזה מיומה הראשון כשרת תרבות ששונאת אנשי תרבות, וממשיכה בפועלה כנציגת ציבור שלא סופרת את הציבור.

אופירה אסייג
הסיבה שאנשים שונאים את אופירה אסייג משתנה מקהל לקהל. ביביסטים שונאים אותה על ההתנגדות לביבי, שוביניסטים נרתעים מהקולניות שלה ופמיניסטיות, טוב, אולי לא בהכרח שונאות אותה, אבל בהחלט מבולבלות מהגישה שלה בכל הנוגע לפגיעות מיניות וניצול קטינות. היא תמכה באייל גולן לאורך כל העיסוק בפרשיית המעריצות, ורק לאחרונה חזרה בה מעמדתה, אבל לא ברור לגמרי למה. היא באמת מבינה את הטעות שלה, או ממשיכה בקמפיין הנקמה על הסרת העוקב מהאינסטה שלה? ביקום הטלוויזיוני של אופירה אסייג, הסרת עוקב באינסטה היא אשכרה עילה לגיטימית לאימוץ ושחרור אג'נדות. זו לא אמת מקסימה, אבל זו האמת שלה. אופירה אסייג חורטת על דגלה כנות, ישירות וחוסר עכבות, ויאמר לזכותה שאת הערכים האלה היא ממשיכה לספק. לפעמים קיא המסרים שלה מספק דברים שנעים לשמוע, ולפעמים ממש לא, ובדרך כלל - אלה דברים שיכעיסו חצי מדינה וישמחו את השניה. אבל זאת אופירה, טייק איט אור ליב איט, ומה ששלה שלה..

דניאל גרינברג
קצת בדומה למקרה אופירה, גם את דניאל גרינברג שונאים ושונאות מטעמים שונים, יש לומר אפילו מנוגדים. מעריצי אייל גולן רואים בה המכשפה הרעה ש"היפנטה אותו", חנקה והרחיקה אותו מחבריו, כמיטב הקלישאה השוביניסטית. המאוכזבות והמתנערות ממנו בעקבות פרשיית הפותמוביל (המילה הדוחה ביותר לנצח), רואות בה מי שמכשירה את השרץ רק בעצם היותה לצדו. הגאולה של גרינברג תבוא, אולי, מפיתוח אישיות משל עצמה, נפרדת מגולן. אישיות שאותה אפשר להעריץ, לאהוב, לשנוא, לבקר, משהו - רק בגלל מה שהיא, ולא בגלל מה שהיא עושה או לא עושה לגבר כזה או אחר. כפי שנכתב פה כבר במדור, לא ממש ברור לנו מיהי דניאל גרינברג ללא איל גולן. אולי כמו שקרה לאקסית רוסלנה רודינה, תקופת הפריחה צפויה לה לאחר הפרידה. לא שאנחנו מאחלות. אבל קצת כן.

ג'יי קיי רולינג
כותבת "הארי פוטר" מתבטאת במשך שנים בטוויטר שלה כנגד הקהילה הטרנסית. לא ברור ממש למה זה עבר לנו מתחת לרדאר עד עכשיו, אבל השנה היא 2020, ורולינג משתפת בטוויטר מאמר שכותרתו "יצירת עולם שוויוני יותר בעידן שלאחר הקורונה עבור 'אנשים שמקבלים מחזור'". בפוסט שלה היא צוחקת על בחירת המילים, ומוסיפה, "אני בטוחה שהייתה פעם מילה אחרת לאנשים האלה. שמישהו יעזור לי. Wumben ?Wimpund ?Woomud?", ברמיזה למילה 'Women', נשים. הציוץ הזה וקודמיו זיכו אותה בכינוי "טרפית", (TERF - Trans Exclusionary Radical Feminists), ובזאת הושלכה רולינג סופית למדור כוכבי התרבות שלא עוברים את 2020. שזה חבל, כי רולינג נצורה בלבבות רבים כמגינת החנונים ונציגת הנדכאים, אבל קריאה מחודשת ב"הארי פוטר" תגלה לכם כי כמוה, גם סדרת הספרים האהובה לא ממש שורדת את מבחן הזמן. תחת הקסמים והדמיון השופע מסתתרים בה לא מעט מסרים שמנופוביים, אלימים ובעיתיים. על הדברים שכתבה אז קשה לשפוט אותה היום, כי הזמנים משתנים וכולי. ככל שזה נוגע למילים שנכתבות כיום, הגיע הזמן להתקדם. עד שתתגברי על עצמך, רולינג יקרה, ארשום לך את התרופה שאני רושמת גם להוריי: פחות רשתות חברתיות.

אלן דג'נרס
במרץ 2020, כאילו לא הספיקו לנו הבשורות הרעות, נחתה הידיעה שמאחורי חיית הכיס המרקדת שהיא אלן דג'נרס מסתתרת "מפלצת מרושעת", כפי שהגדיר אותה אחד מעובדיה. הסיפור מתחיל בעמוד הטוויטר של הקומיקאי קווין פורטר, שהזמין את עוקביו לשתף באינטרקציות קשות שחוו עם מנחת הטלוויזיה. לבקשה צירף תמריץ, לפיו לתרום שני דולר לבנק המזון על כל סיפור אמיתי שיגיע אליו. התגובות לא אחרו להגיע, ומגוון סיפורי זוועה על אשת הטוק-שואו צנחו על דפי הרשת כגשמי ביוב. אחד מהם סיפר כי כשעבד תחתיה נאלץ ללעוס מסטיק בכל פעם שרצה לפנות אליה. "יש לה אף מאד רגיש", הוא מסביר את המניע למדיניות המוזרה. "אם היא חושבת שאתה מסריח, אתה נשלח הביתה להתקלח". "כשאתה עובר לגור בלוס אנג'לס, שני דברים קורים: אתה מקבל דו"ח תנועה ואתה פוגש מישהו שעבד עם אלן והוא מספר לך איזו מפלצת היא", כתבה גולשת אחרת. האכזריות של דג'נרס לא מסתיימת ביחסה לבני אדם - ופוגעת, על פי עדויות של גולשים נוספים, גם בבעלי חיים. הקומיקאית מעודדת אימוץ בעלי חיים ועושה זאת גם בעצמה, כשהיא מאמצת גורי כלבים וחתולים, אך ברגע שאלה גדלים - היא מכריחה את העובדים שלה לאמץ אותם במקומה, ומפטרת את מי שמסרב. שזה, כאילו, ברמת הנבל המרושע מסרטי דיסני הישנים. באסה.

מייגן מרקל
הדוכסית מסאסקס בדימוס, בת זוגו הסוררת של הארי, סובלת מתסמונת דניאל גרינברג. טוב, זה יותר שדניאל גרינברג סובלת מתסמונת מייגן מרקל, אבל הבנתם. היא דעתנית, לא נחמדה, חצופה - וחוטפת על זה מהציבור ריקושטים לפרצוף. אבל האמת היא שאם אין לנו מושג מי זו דניאל גרינברג, על מייגן מרקל אנחנו יודעים עוד פחות. ידוע לנו שאבא שלה מאוד פגוע / כועס /שונא / מתגעגע אליה (ובוחר את רגשותיו מהרשימה באמצעות רולטה לפני שהוא מתראיין לצהובונים), שהיא לא מדברת איתו, שקייט מידלטון באה לה מקולקל ושהיא דפקה פאטוץ' לבית המלוכה הבריטי. ניסתה להיות נסיכה, לא עבד לה. את כל האמור לעיל אפשר לסכם ב"מרקל מסתכסכת". היא נוטה לסכסוכים יותר מכל הסובבים אותה ולכן, אפשר להסיק שמרקל היא היא הגורם הבעייתי, התפוח הרקוב והירוק בערימת הפינק ליידיז. אבל למען האמת, כל הסביבה שלה בלתית במידה שווה אם לא יותר: אבא שלה, שמנהל נגדה קמפיין מתוקשר; אחיה, פתאט לא קטן ממנו; ובית המלוכה הבריטי עצמו, אחד המוסדות התמוהים, הדכאניים, קפוצי התחת וזוללי הכספים שקיימים. מייגן בסך הכל עושה להם פורח, "מבזה בבית המלוכה", כפי שאמר אביה. אני גם אומרת את זה, אבל תכל'ס, בחיוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully