לסביות. ShutterStock
ShutterStock

אמזונה מרירה שמגדלת חתולים? 5 מיתוסים על לסביות

לולה קידר

22.11.2020 / 9:43

בתוך השיח על התרבות הפטריארכלית המסרסת והגבריות הרעילה, נולדה גם תפיסת נשיות טיפה מעוותת, שהולידה לא מעט מיתוסים שהגיע הזמן להפריך. לולה קידר מפריכה 5 מיתוסים של לסביות

השיח הפמיניסטי שחדר למייסטרים בשנים האחרונות, המודעות הגוברת ל-"גבריות רעילה" וכוחה המסרס של התרבות הפטריארכלית, מעלים שאלות קשות - ובראשן, איך זה שלא כולן לסביות. הלוא ברור כי שלטון המושתת על אהבת ואחוות נשים, כבוד הדדי, וחתולים היה משרת את כולנו. השמועות מספרות כי אוטופיה נשית שכזו כבר התקיימה בעבר הרחוק ב-"אי האמזונות". הפירוש היווני לכינוי "אמזונה" הוא "חסרות שד". הלסבּוֹסָפִּיֶינס הקדומות, טוענים מביני דבר, נהגו לכרות את שדן הימני כדי להיטיב לירות בחץ וקשת ולהגן על אחיותיהן לשחלה בשעת מלחמה. כאלו אנחנו, מגוננות ופרפקציוניסטיות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בשנות ה-70 של המאה הקודמת עזבו רוב הלסביות את אי האמזונות והשתקעו בערים הגדולות. אלו מאיתנו שהפסיקו להתמחות בקַשָּׁתוּת, סללו את הדרך להצלחתן של לסביות כמו אלן דג'נרס, אורנה בנאי, וג'סטין ביבר. בה בעת הפכה דמותנו לז'אנר פורנוגרפי מוערך וכיום אנו זוכות לייצוג הולם גם בשאר ערוצי התקשורת.

ועדיין, רב הנסתר על הגלוי. על כן, וכדי לסייע להמונים להבין את האמזונה המודרנית, להלן מספר עובדות מפתיעות על הלסבית המצויה.

אישה. Giphy
זה לא כמו בסרטים/Giphy

סקס לסבי אינו בהכרח כמו בסרטים

סקס בין נשים אינו מוגבל לשתי הקלישאות הרווחות - שחזור סצנות מ-Pornhub או לחילופין שיח ער על רגשותינו. מבחינה פורנוגרפית, לא כולנו גמישות מספיק או משוחררות מספיק, ואם היינו בועלות זו את זו עם ציפורניים מלאכותיות, חדר המיון באיכילוב היה קורס. אך גם אם איננו רוכבות זו על זו בתנוחת המספריים הישנה והאהובה, או מבקעות אחת את רעותה עם סטראפ-און על בסיס יומיומי, חיי המין שלנו אינם מוגבלים לליטופים רכים ודיבורים על הרגשות שלנו. ללא מגבלת זמן והתמקדות בחדירה, סקס בין נשים יכול להיות ורסטילי ביותר. לפעמים, כשאנחנו באמת חשות שובבות, אנו משלבות את הקטע הפסיכואנליטי עם הקטע הפורנוגרפי. אביזר פופולרי בשם "דאבל־דונג" (דילדו דו-ראשי שיכול לשמש גם לצרכי הגנה עצמית), מאפשר לנו לשבת זו מול זו, להסתכל זו לזו בעיניים, ולדבר על הרגשות שלנו תוך כדי האקט.

עוד בוואלה!

אהבה חדשה: ההחלטות, הבעיות, והזוגות שיחזיקו מעמד

לכתבה המלאה
מספריים. Giphy
גם הסקס לא כזה פשוט/Giphy

אנטומיה זהה אינה ערובה לסקס טוב

ההעדפות המיניות של נשים שונות, האסתטיקה והרגישות של כל גוף חדש, הן אינדיבידואליות. ישנן נשים שאוהבות גדג'טים מודרניים בעוד אחרות מעריכות בעיקר עבודת יד. ישנן נשים שמעדיפות מין אוראלי, אחרות אוהבות גירוי אנאלי, שפשוף יבש, שפשוף רטוב, חדירה לפֹּה, חדירה לשם, צביטות, לקלוקים, משיכות, נעימי, נשיקות, נשיכות, חניקות - והשילובים אינסופיים. עם כל מאהבת חדשה יש לנחש, לגשש וללמוד הכל מהתחלה - ההיבט הטכני של יחסי המין הלסביים דורש כישורי ניבוי וניווט, תפיסה מרחבית מפותחת, ואת היכולת להתפוצץ מצחוק, אבל רק בלב.

אישה. Giphy
לא בהכרח מעצימות נשים/Giphy

קשר בין נשים הוא לא בהכרח "מרחב בטוח"

על אף הסנטימטרים החסרים, גם נשים יכולות לזיין לך את השכל ואז לדקור אותך בגב. אנחנו בוגדות זו בזו, משקרות זו לזו, מלכלכות זו על זו. אנחנו מזייפות אורגזמות. אנחנו יכולות להיות שתלטניות, תוקפניות, רכושניות ואכזריות. לסביות כביכול אוהבות נשים ובאופן תיאורטי כולנו באמת בעד "אחווה נשית", אך בפועל חלקנו מתנהגות לנשים אחרות בצורה מחרידה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, הקשר הלסבי אינו מבטיח "מרחב בטוח". אולי זה לא נגמר ברצח, אבל לעיתים תכופות זה נגמר ברצח אופי.

אישה. Giphy
לא שונאות גברים/Giphy

לא כולנו הפכנו ללסביות כי מישהו רע עשה לנו משהו רע

מפגש טראומטי עם גבר אינו תנאי קבלה למועדון הלסביון העליון. לפני שאנו הופכות ללסביות במשרה מלאה, רבות מאיתנו משקיעות זמן ומאמץ רב בניסיון למצוא את מטה הקסם שיסיר את הקללה. אך לשווא. אנחנו ממשיכות להתלָסֶבּ. בדומה לגברים, שלא מעט מאתנו אוהבות ומוקירות, כשאנו קולטות אישה אטרקטיבית בזוית העין, גם אנחנו פשוט רוצות לגעת בה. בדרך כלל הלסביזם הוא פחות עניין של רתיעה מגברים ויותר עניין בציצי. אפילו השילוש הקדוש, המנאז' א-טרואה, נכשל כטיפול המרה יעיל להומוסקסואליות נשית. למרות שכמובן שאנו מעריכות את נדיבותם של עוברי אורח המציעים להצטרף אלינו לשלישייה ולגאול אותנו מיסורינו. תבורכו, צדיקים!

אישה. Giphy
יש סברי מרנן היום?/Giphy

לא כל הלסביות הן פמיניסטיות רדיקליות

לסביות רבות הן חלביות למהדרין, וסקס עם נשים הוא המעשה הרדיקלי ביותר שעשו, או יעשו בחייהן. הן לא כועסות, לא מרירות, ולא טבעוניות. הן מנהלות חיים נורמטיביים ומשעממים, יש להם ילדים נורמטיביים ומשעממים. לא כולנו פמיניסטיות רדיקליות ו/או קולנועניות - למעשה יש לסביות גנריות לחלוטין, שחלקן אפילו נהנות מ"סברי מרנן", ישמור השם, כמו סטרייטיות לכל דבר. בקיצור, אפשר להיות רפויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully