גל גברעם קארין עליה. אינסטגרם, האח הגדול רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם, האח הגדול רשת 13

האח הגדול: ההדחה של דיויד היא הדבר הכי טוב שקרה לנשים בבית

20.12.2020 / 10:26

ההדחה של דייויד זעזעה את בית האח הגדול, אבל למעשה היא הדבר הכי טוב שיכול היה לקרות לנשים בבית האח הגדול, במיוחד לזוגתו החדשה קארין עליה, ואפילו לגל גברעם, הצ'ילבה לשעבר. ג'ני דנסון מסבירה למה

האח הגדול 2020, הריב בין ג'וזי לדיוויד/רשת 13

בוידאו: הריב הגדול בין דייויד לג'וזי

"מאמי, אני לא אשאר לבד?" שאלה קארין את דיויד כשהיא פותחת עיני במבי עצומות. "אני מבטיח לך" ענה דיויד ובאותו הרגע הפך לדמות של הגבר הלא-חשוב-עלילתית בסרט אימה שמודיע לכולם שהוא הולך רק לרגע לראות אם הרוצח נמצא בחוץ ומכריז "אני כבר חוזר."

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל אם להסתכל על ההדחה הזו מרחוק, היציאה של דיויד היא הדבר הטוב ביותר שיכל לקרות לקארין, ממש כמו שהתמוטטות העצבים שגל עומדת לחטוף כשמלכת היופי תתחיל שוב לפזול לעבר בן הזוג שלה תהיה טובה עבור גל - כי גם הזוגיות שלה לא נוסעת בכיוון טוב עבורה.

נכון, לכאורה הכל נראה ורוד ונעים: קארין נטולת הרגשות התמקמה במיטה לצד דיויד המציל האילתי שהודיע שהוא חסום רגשית, וגל "המגניבה והקולית" זכתה בחתיך של הבית. ממש אושר ועושר עד עצם היום הזה.

אבל האמת ששתי מערכות היחסים האלו התחילו לצמוח עקום מרגע הראשון דווקא בגלל הנשים - שניווטו אותן לא נכון מההתחלה. גל עשתה את זה כדי להראות לתום שהיא הרבה יותר חזקה ועצמאית ממה שהיא באמת וקארין - פשוט יודעת איך לתפעל גברים ולהישאר בשליטה.

היסודות של כל מערכת יחסים מונחים ממש בימים הראשונים - הריב הראשון יקבע ככל הנראה את הדרך שבה תריבו כל החיים, אם תגידי לו "אה לא צריך לקנות לי כלום" בפעם הראשונה שהוא יביא לך מתנה, יכול להיות שזו באמת תהיה המתנה האחרונה שתקבלי ממנו ואם מההתחלה את נותנת לו להוביל ולהחליט הכל בשבילך, הסיכוי שהוא פשוט יגיש לך את ההגה למערכת היחסים שלכם אחרי כמה חודשים או שנים, הוא אפסי.

כשגל ויהודה רבו, ותום עמד בצד ולא עשה כלום, ואז ניגש ואמר שהוא לא עזר לה כי "הוא יודע שהיא יכולה לבד ולא צריכה אותו", והיא מצידה עודדה את ההתנהגות ואמרה לו שהוא עשה את הדבר הנכון והיא "מסתדרת לבד", מדובר ברגע שקיבע את הדרך שבה הזוג הזה יתמודד בעתיד עם משברים, וזה לא הולך להיות טוב עבור גל.

אני לא אומרת שהוא חייב היה להסתער כמו אביר על סוס לבן ולהגן עליה בגופו, כי הוא לא. והיא באמת יכולה לבד. אני רק אומרת שמה שאת מבקשת בתחילתה של מערכת היחסים זה בדרך כלל מה שאת תקבלי לכל המשך אותה מערכת היחסים - וזו גם האישה שתהפכי את עצמך להיות. גל אמנם הרבה יותר חזקה ובוגרת מרוב בנות ה-19 שאני מכירה, אבל היא כזו כי החיים גרמו לה להיות כזו, לא כי היא רוצה - התמודדות עם אב שנטש ורק לאחרונה חזר לתמונה, התמיכה הכלכלית במשפחה יחד עם קשיים בריאותיים והצורך להפוך לסלע האיתן של הבית - כל אלו נכפו עליה והיא אמנם סוחבת את הנטל הזה על הכתפיים בחיוך, אבל בעל כורחה. לי היא נראית כמו מישהי שמאוד היתה רוצה מישהו שיעזור לה עם העומס, אבל אם ברגע האמת היא אומרת לתום "אני יכולה לבד", זה בדיוק מה שהיא הולכת לקבל. לבד.

כשאת אומרת "אני לא צריכה שתתפוס אותי כי אני לא מתכוונת ליפול" אל תתפלאי שהוא לא יהיה שם כשתמעדי. ולמרות שזה הרבה פחות מגניב, והאמת שגם הרבה יותר מפחיד, להגיד למישהו "אני צריכה אותך", ממש בתחילתה של מערכת יחסים - זה הזמן היחיד שבו צריך לעשות את זה.

מצד שני יש לנו את קארין - גם היא בחרה בדרך הקלה ואמרה לדויד את מה שהיא הרגישה שהוא צריך לשמוע. "אני קטנה וחלשה בלעדיך" היא מלמלה בין השורות, וקלעה בול לבור הגדול בביטחון העצמי שלו. אותו בור שגורם לו לספר לעולם שהוא לא נפתח לנשים ולהתנהג כמו שכתוב בברושור של גבר אלפא טיפוסי. מזל שהוא הלך - כי זה בדיוק מה שקארין היתה מקבלת ממנו. עיטוף וחיבוק והגנה שהיו קוברים אותה מתחת לשמיכה ומחביאים אותה מהעולם, ובניגוד לגל - קארין דווקא ממש לא צריכה את זה.

קארין לא צריכה מישהו לסמוך עליו או לשקוע בתוכו. קארין צריכה מעריץ. כזה שיישב בצד וימחא כפיים בזמן שהיא זוהרת, ויעשה לה 30 צילומים מכמה זוויות כי היא רוצה להעלות תמונה לאינסטגרם. היא לא צריכה גבר להישען עליו - היא צריכה גבר שלא יפריע לה לזרוח, ואם דייויד היה נשאר והיא הייתה זוהרת בטעות חזק מדי היינו מקבלים סצנות קנאה שבסופו של דבר היו גורמות לה לשנוא ואז ולעזוב אותו, ושוכחת שבעצם זה מה שהיא ביקשה ממנו בתחילת מערכת היחסים: תדאג לי, כי אני לא יכולה בעצמי.

וזה פשוט לא נכון.

אני מבינה את שתי הנשים האלו, הן בחרו בדרך הקלה. להגיד את מה שהן חושבות שהצד השני רוצה לשמוע רק כי "זו ההתחלה" למרות שהן צריכות משהו שונה לחלוטין. בגלל שלהגיד מה את באמת צריכה כל כך מוקדם בקשר זה מפחיד. אבל זה העניין - איך ששותלים את העץ הזה ככה הוא צומח, וכששותלים אותו עקום אי אפשר להתלונן שהדרך היחידה ליישר אותו אחר כך היא עם מסור. אז זה מצוין שדיויד הלך - כי זה יכריח את קארין לעמוד בזכות עצמה ולהראות לכולם את האופי האמיתי שלה, (או למצוא כזה), וגל? אני בטוחה שהיא לא עומדת לישון טוב בימים הקרובים, עכשיו שהמכשפה היפה שוב משחרת לטרף - אבל אולי זה ידחוף אותה להיפתח קצת יותר לתום, ולגרום לו להבין שכן, היא דווקא כן צריכה אותו בפינה שלה, עוזר להילחם או לפחות מעודד מהיציע.

זה לא הולך להיות פשוט לאף אחת מהן, אבל זו לגמרי הטלטלה שעומדת ליישר את הבית - והדבר החשוב יותר: זה הולך להיות טלוויזיה מצוינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully