ירדן האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

תקוה צודקת: רשימת הטרנדים הנוראים שנמאסו גם עלינו

ענת ניסני

20.1.2021 / 9:38

תקוה גדעון מאסה בכמה מהטרנדים הנפוצים ביותר ברשת, החליטה לפרסם פוסט שחושף את הזיוף ועל הדרך לעקוץ את נטלי דדון. חיכינו לקאט פייט ולא קיבלנו, אז בזמן שהתפנה החלטנו להוסיף עוד כמה טרנדים מאוסים לרשימה

סרטון סלפי מאוהב/קרן שחם

בסרטון: קרן שחם מדגמנת "אהבה עצמית"

באמת שלרגע היה פה משעמם, בכל המגפה העולמית הזאת, ככה שהפוסט של תקוה גדעון הגיע לי בדיוק בזמן. למי שלא עוקב, תקוה פרסמה פוסט שבו היא מפצירה בשנת 2021 להיפטר מהטרנדים המאוסים ביותר של השנה הקודמת, בהם צילומי הקפה של הבוקר באינסטגרם, התמונות השבלוניות מדובאי, וכמובן הצילומים המושקעים והמיופייפים שזוכים לכותרת הכל כך לא אמינה: "אפשר גם בלי פילטר". על הדרך, תקוה לא שכחה לעקוץ את נטלי דדון ולבקש גם מאופנת ה"אישה לאישה מלכה" וההעצמה הנשית המזויפת להיעלם מן העולם, בטענה שהגיע הזמן ליישם, ולא רק לזרוק סיסמאות.

במקום לפתוח במלחמת רשת מרעננת וכה נחוצה, החליטה נטלי להעלות סטורי שבו היא משתמשת בעוד טרנד שחוק ומודה לבן שלה שהפך אותה לאדם טוב יותר, אדם שסולח למי שפוגע בו. ממש מאכזב. לרגע לא ידעתי מה לעשות עם כל הזמן הפנוי שנוצר בעקבות הקאט פייט שלא היה, אבל אז החלטתי, ממש כמו שתקוה הציעה, ליישם: לקחת את כל תחושת הריק הזאת ולנתב אותה למקום מועיל. יש כל כך הרבה טרנדים מאוסים שתקוה השאירה מחוץ לרשימה, לא חבל?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כולנו מזהים את העמדות הפנים, את הזיוף, את הגנריות שגורמת לפיד שלנו להיראות כמו מאות שיבוטים של אותו הדבר בדיוק, והאמת היא שרוב הזמן זה נראה די מגוחך. לפעמים זה מעצבן, לפעמים זה גורם לי לפקפק בעתידה של האנושות, אבל רוב הזמן אין מה לעשות עם זה, חוץ מלצחוק. ואם צוחקים על טרנדים מאוסים ברשת, אי אפשר שלא לדבר על קרן שחם - אחת הראשונות שזיהו את ממדי התופעה.

תקוה גדעון. אינסטגרם, צילום מסך
תקוה גדעון/צילום מסך, אינסטגרם

כבר חודשים היא צוחקת על כל ההרגלים המגונים של בלוגריות ו"משפיעניות רשת" והופכת את הניואנסים שהיא מזהה ו"מדייקת" (העוקב יבין) לשפה שלמה שסוחפת את עשרות אלפי העוקבים שלה. כמומחית בתחום, ביקשנו ממנה את חוות דעתה על כמה מהטרנדים, אבל לפני כן הייתי חייבת לשמוע איך הכל התחיל אצלה.

"זה היה בתחילת סגר א', עבדתי באותו זמן עם חברה מאוד ידועה, והם ביקשו ממני להעלות סרטון איפור לעוקבות שלי. אמרתי להם: "אני לא יכולה להעלות סרטון איפור כשאני יושבת בבית עם גולגול, לא חפפתי כבר ארבעה ימים, מי בכלל חושב על קונסילר? הרגשתי שאני בעיקר בסטרס, כמו כולם, ושזה לא מה שירים אותי ואת העוקבות שלי. בדיוק כמה ימים לפני זה ישבתי עם חברים וצחקנו על אתגר חדש שרץ בין הבלוגריות ובמסגרתו הן מאתגרות אחת את השנייה להכין קנקני מים ולצלם אותם. זה היה כל כך מצחיק שהרגשתי שאני חייבת להוציא את זה החוצה, אולי זה יצחיק גם את העוקבות שלי, ופשוט נהיה מזה טירוף. זה קיבל יותר צפיות מסרטוני האיפור שעשיתי עד אז, התחילו להגיד לי בפרטי שאני מעודדת ומצחיקה, אז המשכתי עם זה. באותה תקופה כולן נהיו בלוגריות פתאום, וכל הבלוגריות כבר הפכו לגרסה העוד יותר בלוגרית של עצמן, הכינו בבית מסיכות ממצעים, דברים הזויים".

מה את חושבת על הפוסט של תקוה גדעון?
"היו דברים מאוד נכונים בעיניי במה שתקוה כתבה. אני חושבת שיש הרבה דמויות באינסטגרם שלצערי, כמו שאני רואה את זה, חוטאות במוסר כפול. המון דברים הפכו בשנים האחרונות לסיסמאות ריקות שנאמרות מאחורי פילטר ופרופיל מרוטש. אם את שואלת על נטלי דדון עצמה, לדעתי היא עושה הרבה דברים טובים למען נשים, אבל באופן כללי אני חושבת שכולנו צריכים לעשות חשבון נפש על המסר שאנחנו מעבירים. זה תקף בעיניי לכולם, כולל אותי".

קבלו את הרשימה המלאה של הטרנדים המאוסים:

שאלות ותשובות
די עם זה. באמת, די. אף אחד לא באמת מתעניין. את ממילא לא משאירה לנו יותר מדי מקום לסימני שאלה כשאת מתעדת כל רגע מחייך בסטורי, ואנחנו גם לא מאמינים לזה ש"בדיוק התפנה לך זמן". הושבת את אמא שלך ואחותך על האינסטוש, תודי. בואו נסכם שהשאלות-תשובות הן סמל סטטוס שאתן ואתם רק מחכים לנפנף בו, ונחליף את רצף הסטוריז המייגע בצילום מסך אחד של מספר העוקבים שלכם. גם מרשים, וגם הרבה פחות מתיש לכל המעורבים, בעיקר לאמא ולאחות.

דבר המומחית: "אלא אם כן זה נעשה בהומור. אחת הפעילויות הכי מצליחות אצלי בסטורי זה שאני פונה לעוקבות בדמות של הבלוגרית ומבקשת מהן להפנות שאלות לבלוגרית האהובה עליהן. השאלות שלהן כבר יותר חריפות, מצחיקות וציניות מהתשובות שלי, הן לא רואות אותי ממטר".

האשטאג אהבה עצמית
כנראה שמספר חמש-ספרתי של עוקבים לא רק מביא איתו את סמל הסטטוס של שאלות-תשובות אלא גם פותר את כל התסביכים האישיים, כי כל משפיעני ומשפיעניות הרשת לוקים בכמויות אדירות של אהבה עצמית. זה כל כך נשפך מהם בלי שליטה שהם פשוט חייבים להטיף איזה מסר לכולנו, בכל רגע נתון. אם נתעלם רגע מפרטים קטנים כמו המורכבות של הנפש האנושית והעובדה שאני לא מאמינה להן, נוכל להיזכר שלמרות שזה מרגיש כמו המדד היחיד להצלחה בימים אלו, אפילו 2 מיליון עוקבים לא מסמיכים אותך להיות קואוצ'ר לחיים טובים יותר. הם בסך הכל הופכים אותך לאדם שיודע איך משיגים יותר עוקבים. עצות בתחום הזה, אגב, יתקבלו בברכה.

דבר המומחית: "אני חושבת שמי שבאמת אוהב את עצמו לא מעלה את הדברים האלה, מצטערת. אני, למשל, אף פעם לא כתבתי ברכה לבן הזוג שלי ברשת. הוא תמיד אמר לי: "אני יושב פה לידך, פשוט תגידי לי", ולקחתי את זה גם לחיים. בנאדם שבאמת אוהב לא צריך לצעוק את זה".

סרטוני סלפי עם מבט מאוהב
(בעצמכן!) - לתמונות סלפי כבר התרגלתי, למרות שגם זה לקח לא מעט זמן. אבל הסרטוני סלפי האלה, שבהם אתן מסתכלות על עצמכן במשך חצי דקה במבט מאוהב - את זה כבר קשה לי להכיל. אני מבינה שכולנו רוצים שיאהבו אותנו, באמת. אבל כשאתן עושות את זה כל כך טוב בעצמכן, לא ממש נשאר מקום לאחרים..

דבר המומחית: "אני חייבת להגיד שזאת תופעה שלא הייתי מודעת אליה עד שהעוקבות שלי שלחו לי צילומי מסך. אז העליתי גם".

בישולים/ אנבוקסינג עם יד אחת
אם אתן לא מורידות את היד מהסטורי אפילו במקרים מובהקים שבהם צריך שתי ידיים, אתן לא יכולות להתלונן על זה שאנחנו לא רוצים להשתתף בשאלות-תשובות שלכן. קצת מסתורין, כמו שאמרו חכמים, לא יזיק. ולמרות שאתן אוהבות לומר שאתן לא מרגישות לבד כי יש לכם אותנו, העוקבים שלכם, אנחנו נשמח אם מדי פעם תיקחו קצת אוויר. זה פשוט קצת מתחיל להרגיש לנו תלותי ואנחנו בתכל'ס ממקבלים עם עוד כמה בלוגריות מהצד, אז בואו נשמור על זה יותר קליל, טוב?

דבר המומחית: "אני צוחקת על זה המון, קודם כל כי בעיניי, סטורי אנבוקסינג הוא מיותר ומשעמם. מה הקשר בין האריזה שקיבלת לבין המלצה על המוצרים?! דבר שני לולה יפה, אם את כבר מחליטה שאת בלוגרית פר אקסלנס - תקני חצובה ותעשי את זה כמו שצריך. חייבת לצלם את הארגז? לפחות שיהיה מזווית נחמדת ולא ארבעה סטוריז שלך נאבקת עם האריזה".

צילום מתוך ספר רוחני
יואו, אני מה זה שמחה לראות שאת עוברת תהליך כל כך אישי ועמוק, ועוד מקפידה על הצילום, כדי שנצליח לקרוא, ומניחה על הדף את האצבע עם הבנייה והלק ג'ל והאבני סברובסקי שמשובצות על הציפורן, רואים שעלית מדרגה רוחנית.

דבר המומחית: "זה טרנד די מאוס וכמו שאמרתי קודם - מי שבאמת עובר תהליך נפשי לא צריך לצעוק את זה בראש חוצות. אבל מעבר לזה אני חושבת שיש המון משפיעניות באינסטגרם שלא מבינות שעם הטייטל הזה מגיעה המון אחריות. זה שכל אחת שקראה את "הסוד" או את "ארבע המשאלות" חושבת שהיא קואוצ'רית זה חמור בעיניי. אני נתקלת בסטוריז של בלוגריות שמייעצות בלי שום הסמכה, לצערי לא מעט בנות מפספסות וחוטאות בזה".

תמונות של הילדים עם סטיקרים על הפנים
בואו נחליט, כולנו יחד, לשים אחת ולתמיד סוף לטרנד המטופש הזה. אני מבינה שאתן רוצות לשמור על הפרטיות של הילדים, אבל יש מגוון דרכים אחרות לעשות את זה (אחת - מהפכנית במיוחד - תגלו מיד, בדבר המומחית). אני אפילו מבינה את האמונה בעין הרע ומעודדת אמונות תפלות בכל ליבי, אבל אם זו הסיבה, למה אתם חושפים את הפנים שלהם בסוף בגיל שנה? יש איזה חסינות שלא שמעתי עליה מגיל שנה ואילך או שהתוקף של הסטיקר הוא זמני?

דבר המומחית: "אני אומרת - אם את לא רוצה להעלות את הילד, אל תעלי את הילד. זה ממש ממש בסדר. אבל להעלות עם האימוג'י של הלב על הפרצוף? כן, זה קצת מוזר".

אימונים בהילוך מהיר
בלוגריות מתאמנות יקרות: יש מצבים בחיים שבהם השקר הוא לגמרי שקוף. בהילוך מהיר ובסרטון ערוך שבו חתכתי את כל קטעי האימון שבהם אני מרגישה (ונראית) כמו לווייתן שנסחף אל החוף - אפילו אני אראה כוסית. לצערי, עוד לא גיליתי איך עושים הילוך מהיר. תנו לי יום יומיים ואני מצטרפת אליכן, האמת היא לגמרי אובררייטד.

דבר המומחית: "נורא. נוראי. מה המטרה? אם את באמת רוצה להראות לי מה את עושה, שימי את הסרטון במהירות רגילה. לא שיש צורך, אם את לא מאמנת. אבל את שמה את זה בהילוך מהיר? מה אני אמורה להבין מזה חוץ מזה שאת מתאמנת, כל הכבוד לך, וכוסית?"

להטיף ל"אהבת חינם"
ממש כמו ההטפה לאהבה עצמית, מטיפים לנו מיטב בלוגרינו לאהבת חינם ונגד שנאת חינם. רק שלפעמים נראה שלא כולם יודעים מה פירוש המושג שהם אוהבים כל כך - לגמרי בחינם - בטח לא כשהם שולפים אותו מול כל ביקורת שנאמרת להם, גם כשהיא לגמרי לגיטימית.

דבר המומחית: "לא יודעת מתי זה קרה אבל אנשים התחילו בשנים האחרונות פשוט לצעוק סיסמאות בלי לחשוב מה עומד מאחוריהן. לגמרי טרנד שצריך להיעלם".

"זאת האמת שלי"
כפי שכבר טענתי, האמת היא אובררייטד, במיוחד כשהיא התירוץ הקבוע שלכם לכל חוסר נימוס, חוסר טאקט או השפלה מכוונת של מישהו אחר. כולנו בטוחים שיש לכם דעות, נשמות, אתם ממש לא חייבים להגיד אותם בכל הזדמנות. לפעמים, להצניע דעה שעלולה לפגוע במישהו אחר זה לא לצאת פראייר, אלא לתת כבוד בסיסי.

דבר המומחית: "טיפה פחות חשיבות עצמית תעזור לכולנו להשטיח את העקומה".

WORD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully