אייל גולן, דניאל גרינברג. ניר פקין
ניר פקין

דניאל גרינברג עשתה בשכל כשסירבה להיכנס לבית האח

21.1.2021 / 10:06

אחרי חרושת שמועות, שתיקות מסתוריות והכחשות מצד דניאל גרינברג, מסתבר שהחליטה לוותר על סכום כסף עצום (לפי השמועות) ולא להיכנס לבית האח הגדול. ג'ני דנסון חושבת שהיא עשתה בשכל

דניאל גרינברג, האח הגדול/עידו שחם, עריכה: אביב אירגז

בסרטון: דניאל גרינברג בראיון אחרי הדחתה מבית האח הגדול

כבר יותר משבועיים כולנו חשופים לספקולציות - תיכנס או לא תיכנס. מצד אחד יש לדניאל רבע מיליון סיבות להגיד כן (אולי אפילו חצי מיליון, ע"פ דיווחים שכבר הוכחשו מטעם הפקת האח), אבל אפשר להניח שלא רק הכסף גרם לה להתלבט.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אם מדפדפים בראיונות עבר, מבינים שמדובר באישה שאחד הדברים החשובים ביותר עבורה הוא להרגיש שהיא עומדת בזכות עצמה - בכל ראיון היא דואגת להדגיש עד כמה חשובה לה העצמאות שלה, כמה נשים צריכות להיות חזקות ואיך שהיא לא מוכנה בשום אופן לוותר על העוצמות שלה. אמנם רובינו מגלגלים עיניים כשהיא אומרת את זה, אבל אני לרגע לא מערערת על יכולות ההנחיה או הדוגמנות או מה שזה לא יהיה שהופך אותה לאישה עצמאית. בהצעה הזאת מדובר בסכום שיאפשר לה להרגיש שהיא תורמת משמעותית למשק הבית - שגם לה יש מקום, ושגם היא, ממש כמו שהיא מקפידה לציין בראיונות - אישה חזקה שלא צריכה גבר לצידה. מצד שני, היא ככל הנראה עשתה את ההחלטה הנכונה. כי מעבר לאגו, יש יותר מדי סיבות שבגללן עדיף לה להישאר בבית שלה:

בגלל האימהות המתישות
מהרגע שנרמז שגרינברג עומדת לחזור לבית שפרסם אותה, אימהות הפייסבוק יצאו למתקפה. "איך היא מעיזה לעזוב את הילדה" הן התעצבנו, וקינחו בהסברים לא מבוססים על הטראומות שייגרמו למיאל הקטנה אם אמא תעזוב. אני לא יודעת אם הן צודקות או לא, ונכון שלעזוב ילדה בת כמה חודשים זה לא קל לאף אחת - ועם זאת, אימהות ברשת הן צורת החיים הטרחנית, הביקורתית והמעצבנת ביותר מכל יתר החיות שמתרוצצות בתוך המסך שלנו, ולהקשיב להן ולעצות שלהן זו הטעות הגדולה ביותר שאישה יכולה לעשות. תשאלו כל בלוגרית הורות עם למעלה מ-1000 עוקבים - בכל פעם כשאישה מעלה תמונה של הילד שלה אוכל, מתקלח או נושם, מישהי כבר תעיר לה שמדובר בסכנה. חלב זה רעל, שינה על הבטן זו הזנחה, ואם רק תעזי להגיד את המילה "הנקה" כדאי שתתחילי לחפש מחסה.

בגלל הטוקבקיסטים
יחד עם האימהות הגיע צבא הטוקבקיסטים - אותם אנשים שהודיעו מיד שאם דניאל נכנסת הם יפסיקו לצפות ויעשו הכל כדי שהיא לא תהיה על המסך שלהם, כי היא לא ראויה. אני מודה שאני מחבבת טוקבקיסטים, הם מקסימים בעיני, בעיקר לאור העובדה שהם אלו שמעלים את הרייטינג, מסמסים ללא הפסקה ויוצרים באזז. ועדיין - גל השנאה הזה לא נעים לאף אחת, חזקה ככל שתהיה, ואין ספק שאם היא תיכנס לבית האח, הגל הזה יהפוך לצונאמי של רפש.

בגלל שזה יוצא נורא מתאמץ, וחבל
לא משנה עד כמה היא תתנשא מעל הפפראצי, תחסום אתרי רכילות מהאינסטגרם שלה או תסרב להתראיין, השתתפות שנייה בתוכנית כמו האח הגדול אומרת רק דבר אחד, והוא: "אני ממש רוצה להיות מפורסמת". אחרי כן, היא תוכל לדבר כמה שהיא רוצה על כך שהיא אשת עסקים, או אמא, או אישה חזקה, אבל כולנו נדע שהיא עדיין אותה דניאל שנכנסה לבית האחד הגדול ואז רצה אחרי כדור בגולללסטאר. המעשים מדברים בעד עצמם, ואם היא הייתה נכנסת היא רק הייתה מוכיחה לכולם עד כמה היא עדיין נואשת להיות סלב.

בגלל שהיא הייתה יוצאת רע
בפעם הראשונה שנכנסה לבית האח, לדניאל לא היה מה להפסיד. היא הייתה צעירה יפה ואנונימית שרצתה להתפרסם, וככזו היא לא איימה על אף אחד או עוררה יותר מדי אנטגוניזם. היום היא נמצאת במעמד אחר, כזה שגורם לאנשים להירתע ולנסות להראות לה ש"הם לא מתרגשים" ממנה או מבעלה. אני כבר יכולה לדמיין את יהודה, האיש שלא מסוגל לסבול נשיות חזקה ברדיוס שלו, בטח לא אחת שמקפידה לדבר על העצמה נשית ומגיעה עם טבעת יהלום מבעל עשיר ומפורסם, מנסה ללא הצלחה להתגבר על היצר שלו להסביר לה כמה היא לא שווה כלום.

בגלל המיצוב
אין דבר טוב יותר לאגו, לפוזה ולהצעות העבודה העתידיות מאשר לסרב להצעה רווחית במיוחד, ועוד כזו שהייתה מקפיצה אותה אפילו גבוה יותר במדד הסלביות, הפעם באמת בזכות עצמה (תחשבו לרגע על רוסלנה רודינה לפני ואחרי הישרדות). הסירוב לא רק מיצב אותה כמישהי ששווה את הכסף, אלא גם אפשר לה להראות שהיא, ממש כמו שהיא רוצה שכולנו נחשוב, "מעל זה". למרות שעצם העובדה שהיא נתנה לשמועות להשתולל כל כך הרבה זמן רומזת שאולי היא לא.

בגלל הילדה
יש גם את העניין זה, הפעוט - שמאז הפעם האחרונה שהייתה על המסך ובעטה בכדורים בשביל עוקבים, גרינברג הפכה לאמא. נפשית זה לא פשוט להשאיר בבית ילדה בת כמה חודשים, בטח כשבחוץ משתוללת מגיפה. אני מבינה שאבא כבר חלה ובטח גם התחסן כי בניגוד אליה - הוא בגיל הנכון, אבל בכל זאת, מדובר בהחלטה לא פשוטה, והיא ככל הנראה הייתה בסופו של דבר מה שגרם לה להחליט נגד ההצעה המפתה.

בגלל הבעל
קשה לנחש אם גולן היה בעד או נגד העזיבה שלה, אני רק יכולה לספר שיש לי כמה חברות שקיבלו הצעות מתוכניות ריאליטי, וגם הבעלים הכי משקיעים ומקסימים מעקמים את האף כשהם מבינים שהם צריכים להיות הורה יחיד במשרה מלאה רק בשביל לאפשר לאישה להגשים את החלומות שלה - אז בפעם השלישית?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully