חזרות פרק 5, אגם רודברג. כאן 11, צילום מסך
צילום מסך/כאן 11

שבע סדרות שלימדו אותנו שיעורים חשובים על זוגיות

5.2.2021 / 10:12

כל מה שאנחנו יודעים על סקס ומערכות יחסים למדנו מספרים, סרטים וטלויזיה - אז אחרי כל השטויות שמילאו לנו בהן את הראש, בעשור האחרון נוצרות סדרות שמספרות לנו את האמת על זוגיות, ואלה הסדרות שלמדנו מהם משהו

בסרטון: יוצרת הסדרה "פליבאג" זוכה באמי

פסיכולוגים ומטפלים זה סבבה והכל, אבל בואו נודה שאת מרבית השיעורים שלנו על זוגיות למדנו מהטלוויזיה. למזלן של מערכות היחסים שלנו, בשנים האחרונות לא חסרו על המסכים סדרות חכמות, מצחיקות ומרגשות, שהצליחו לבטא עבורנו את שלל הקונפליקטים שבינו לבינה ולהפיק מתוכם תובנות שימושיות במיוחד. אם עוד לא ראיתן אחת מהן או יותר, ראו במדריך הזה גם המלצת צפייה בדוקה לסופשבוע הגשום הזה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

את לא יכולה לתקן אותו - חזרות
"שכל אחד יטפל בבעיות שלו", מפטירה איריס לעופר חולה המין כשהוא מופיע בפתח ביתה בתואנת חיזור. איריס מודיעה חגיגית שיש לה מספיק בעיות משלה, ואיננה מוכנה לקחת חסות גם עליו. אבל לא תמיד זה היה ככה. את גישתה כלפי תומר, האקס המיתולוגי שלה, מכנה אחת מחברותיי 'ואגינה תרזה': את בטוחה שתצליחי לרפא את כל פצעיו בזכות החכמה, החום וההכלה הנשיים שלך, ודרך כך תביאי מזור גם לעצמך. אז לא, את הולכת להיגרר אחריו לבור של חרא.

איפה רואים: כאן 11

אם הוא לא מכיר אותך לחברים שלו, יש בעיה - אנשים נורמלים
מנורמלי קוגנטיבית לנורמלי חברתית: הרומן בין קונל למריאן מלמד אותנו שאהבה אולי חוצה מעמדות חברתיים וסוציו-אקונומיים. זה עדיין לא מבטיח לך שהוא, הספורטאי הפופולארי, יתגאה בקשר שלו איתך, פריקית מנודה. קונל מסרב להכיר את מריאן לחברים שלו או להיראות איתך בסביבתם, יש פה שתי אפשרויות: 1. "הוא פשוט לא מספיק בקטע שלה" (זיהיתן נכון, מקופל פה טיפ מ'סקס והעיר הגדולה'"). 2. הוא דביל. במקרה של מריאן נראה שהאופציה השניה היא הנכונה. כך או כך, בן זוג ראוי אף פעם לא יתבייש בך או יסתיר אותך, ויותר מזה, הוא יתגאה ללכת איתך ברחוב יד ביד.

איפה רואים: הולו, RTÉ One

לשחרר את האקס, ומהר - לא בטוחה
כל עוד הוא לא אבא של הילדים שלכן, אתן אף פעם לא "חייבות" לשמור על קשר עם האקס. הפסיקו עם התירוצים, ותודו אתן פשוט מכורות לדרמה. גם בעונתה ה-4 של הסדרה, איסה שומרת קרוב אליה את האקס, לורנס, ממנו נפרדה כבר בעונה הראשונה. היא עושה את זה דרך החברה החדשה שלו, איתה איסה במקרה החלה לעבוד לאחרונה. הקשר בין השתיים הולך ומסתבך, אבל הנה פיתרון פשוט: להפריד כוחות. גם כי זה הכי בריא, וגם כי רק אחרי שחותכים לגמרי, אפשר לפתוח את הלב למישהו חדש. העתיקי והדביקי לכל חברה שמדברת בכפייתיות על הקשר המיותר עם האקס שלה.

איפה רואים: HBO

אם הויברטור שלך מאיים עליו, זאת בעיה שלו - פליבג
ויברטורים הם תמיד לטובה. גם בזוגיות, ואפילו בעיקר בזוגיות, ועל אחת כמה וכמה אם בן הזוג שלך לא משהו במיטה. אבל גם אם הוא מדהים. ואם השימוש שלך בהם מאיים עליו, הוא כנראה צריך לפתור עם עצמו חוסרי ביטחון עמוקים או נאיביות שאיננה נאה למבוגר. כמו כן, צאי עם מישהו ברמה שלך. בתור התחלה, עם מישהו שמבין את הבדיחות שלך.

איפה רואים: אמזון פריים

לא יודעת מאיפה להתחיל אפילו - בנות
בלתי אפשרי לבחור שיעור אחד על זוגיות מ"בנות" או אפילו עונה אחת מתוכה. מכורח הנסיבות נלך על עונה 5, שבה שני המוזיקאים הנרקסיסטים, מרני ודזי, מתחתנים לאחר מערכת יחסים שהחלה כבגידה. את גודל הטעות שעשתה מרני מגלה רק לאחר החתונה. בשיאו של המשבר, דזי מפתיע אותה עם קיר ענק ומכוער שבנה במרכז הדירה שלהם וחוסם את כל החדר. מה אנחנו לומדים מזה? אולי להירגע עם המירוץ אחרי חתונה, אולי לתאם יחד שינויים דרסטיים בבית, אולי ששני נרקסיסטים יוצרים יחד סכום אפס ואולי הכל ביחד.

איפה רואים: HBO

את לא מאוהבת, את אובססיבית - האקסית המטורפת
אם התאהבת עד אובדן שפיות במישהו שלא זוכר שאת קיימת, סביר להניח שאת לא באמת מאוהבת בו, אלא באיזה רעיון של הצלחה שהוא מייצג עבורך. הידיעה הזאת לא תמיד מצליחה לשכך את האובססיה לגמרי, אבל היא כן שלב ראשון בהתפכחות. זכרי שהמעלה הכי חשובה של הפרטנר היא לאהוב אותך. כמו כן, כדורים פסיכיאטרים אינם מילה גסה.

איפה רואים: The CW

מחוות גדולות יש רק בטלוויזיה - קטסטרופה
מהקומדיה הבריטית הזו למדנו על היופי שבאי-השלמות. אצל השניים האלה, כל צעד בקשר רחוק מלהיות מושלם. שרון האירית-לונדונית נכנסת להריון לא מתוכנן מרוב, תייר אמריקאי שהכירה כשביקר בלונדון לזמן קצר. מרגע שנודעת לו הבשורה הוא טס אליה חזרה, מציע לה נישואין ועובר לגור איתה בתהליך מואץ להחריד. הם לא הספיקו לעבור את שלב הדייטינג והחיזורים, וכבר מתמודדים עם בעיות של הורים. יש בזה משהו עצוב ואפילו מעצבן, כי כחברה פגועת קומדיות רומנטיות - אנו משתוקקים לאיזו מחווה רומנטית גדולה מהחיים שתגאל אותם מעליבותם. אבל הם מחזירים אותנו שוב ושוב לקרקע, ומזכירים שאפילו בעליבות יש רומנטיקה. כשמבינים את זה, גם הצעת נישואין עם טבעת זולה שנפלה לשלולית פיפי נראית מרגשת. לא, זה לא אומר שכל סטוץ בדירה מסריחה יכול להפוך לקשר זוגי. סורי.

איפה רואים: ערוץ 4 הבריטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully