מחליקות שמאלה. מחליקות שמאלה, אתר רשמי
אתר רשמי/מחליקות שמאלה

"היי נעים להקיר": הזוועות שפוקדות אותנו באפליקציות

1.3.2021 / 11:03

יש לו שגיעות כתיב, הוא מתבלבל בשם שלך, ואומר לך שהחזה שלך מאד מסקרן? "מחליקות שמאלה" היא הקבוצה שבה את יכולה לבכות על זה יחד עם עוד אחיות שכנראה דיברו עם אותו בחור ויפנקו גם בצילום מסך. אלה הנשים שעומדות מאחורי היוזמה

דייטים הם נושא כאוב, על אחת כמה וכמה בשנה וחצי האחרונות, כשאופציות ההיכרויות והמפגש מצטמצמות לכדי טינדר-ספה. וכשהמצב מדכא, אין כמו לצחוק עליו. אחרת, מאיפה נמצא את הכוחות לתת צ'אנס לעוד שיחה שמתחילה ב"מה מחפשת?". בדיוק מהסיבה הזו קמה לה בשקט קהילת "מחליקות שמאלה", אחת מקבוצות הפייסבוק הכי מצחיקות בסביבה.

נכון לכתיבת שורות אלה חברות בה 4.9K נשים, שמצלמות מסך, מטשטשות פרטים ומעלות לקבוצה מראות קשים במיוחד. אם הוא פנה אלייך בשם של מישהי אחרת, רדף אחרייך לפייסבוק לאחר שאינמצ'ת אותו בטינדר או מציג את עצמו כאמן פיסול בשקדי מרק - ברכותינו, יש לך חומר אולטימטיבי לפרסום בקבוצה. למעשה, כל מופע ביזארי של עולם ההיכרויות האינטרנטי (לאו דווקא באפליקציות ההיכרויות) מתקבל כאן בברכה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מי שאחראיות למאגר הקסום הזה הן שלי זוהר ושני מזור (26), חברות ותיקות עוד מימי כיתה ו'. זוהר בוגרת תואר בתקשורת וקולנוע באוניברסיטת תל אביב ומגיעה מתחום הפרסום, ואילו מזור השתחררה מהצבא רק לאחרונה בדרגת רב-סרן. לפני כשנתיים וחצי, פתחה זוהר קבוצת ווטסאפ אינטימית לה ולשלוש חברות מהעבודה, ושמה 'מחליקות שמאלה'". בקבוצה, שיתפה כל אחת את הזוועות שפוקדות אותה בניסיון למצוא דייט הגון.

שלי זוהר. באדיבות המצולמים
שלי זוהר/באדיבות המצולמים

"היה כיף, אבל בשלב מסוים זה חזר על עצמו", מספרת זוהר. "שלחתי צילום מסך וידעתי כבר איך כל אחת תגיב". מתוך המיצוי הזה, ובעצת מזור, פתחה זוהר את הקונספט לקהל רחב יותר. "חשבנו שלהרבה נשים יהיה מה להגיד בנושא, כי עוד הרבה חוות את העולם הזה", היא אומרת. גם קבוצת הפייסבוק שפתחו הייתה מצומצמת בתחילת דרכה, והשתיים מספרות כי לא צפו שתתרחב למימדיה הנוכחיים.

"מה שהרים את הקבוצה זה שהיה פוסט שלילי שפורסם בתגובה למשהו שאני העליתי", מגלה זוהר. "שאלתי איזה בחור לגבי משלח יד וגובה, ומישהי כתבה בקבוצה אחרת 'הבנות במחליקות שמאלה כאלה חיות בסרט', משהו כזה. באותו יום הקבוצה הכפילה את עצמה מ-160 ל-320 בנות ומשם זה המשיך והתפתח. מה שנקרא, פרסום שלילי עובד". בדיעבד, הצלחת הקבוצה לא מפתיעה כל כך. "הרבה נשים מתוסכלות מעולם האפליקציות", לדברי זוהר. "עכשיו יש פלטפורמה שבה כולן יכולות להתמרמר ביחד".

זוהר ומזור שתיהן רווקות, ופתחו בפרויקט מתוך הקשיים האישיים שלהן בעולם היכרויות הרשת. "התסכול העיקרי שלי הוא שגברים מנסים להגיד דברים שימצאו חן בעינינו אבל עושים את זה הכי עקום בעולם", משתפת מזור. "לדוגמה, לפני כמה ימים תמונה לקבוצה שבה דיברתי עם בחור שאחרי המשפט השלישי הוא אמר 'התמונה שלך מסקרנת אותי'. שאלתי מה מסקרן. הוא אמר: 'העיניים, התלתלים, החזה'. כשגבר תוך שתי דקות של שיחה מתחיל להחמיא לי על החזה, מובן לאיפה זה הולך".

מזור מספרת כי אותו תסכול משותף לנשים רבות בקבוצה, ויש בזה מן הנחמה אך גם מן היאוש. "נשים שמגיעות לאפליקציות מגיעות בתקווה למשהו יותר רציני, אבל גברים לעתים קרובות זורקים מהר מאוד הערה שמעידה שהן לא למשהו רציני כאן", לדבריה. "התסכול נובע מהפער בין הציפיות". זוהר מסכימה: "יש פער, משם הכל מתחיל".

עוד בוואלה!

עכשיו ברור שאלמוג לא באמת רוצה זוגיות עם יהודה

לכתבה המלאה
מחליקות שמאלה. מחליקות שמאלה, אתר רשמי
השם שלה כתוב למעלה, אגב/אתר רשמי, מחליקות שמאלה

עבור זוהר זהו סבב שני באפליקציות, ואי אפשר לפספס את נימת האכזבה בקולה כשהיא מדברת על כך. "הייתי באפליקציות, נכנסתי לקשר, נפרדנו וחזרתי", היא מספרת. "אממה, אני מכירה כבר את כל הבחורים. הם אפילו עם אותן תמונות מהסבב הקודם".

בין השורות עולה שזוהר לא מרוצה מהמבחר, בלשון המעטה. אבל מה גורם לה בכל זאת להחליק ימינה?

"בשלב הראשוני של ההחלקה זה המראה החיצוני כמובן", לדבריה. "חשוב לי שיהיה גבוה כי אני גבוהה בעצמי, מטר שבעים ושלוש. חשוב גם שיהיה כתוב בפרופיל מה משלח היד שלו. אני יכולה להגיד שאני מחליקה ימינה לרוב אנשים שלמדו/ לומדים באקדמיה, זה חשוב לי. בחור שאוהב כלבים או שיש לו כלב- ימינה. ובמהלך השיחה חשוב שיהיה מכבד, שיתעניין בי באופן נעים ולא רשמי, ואם הוא מצחיק אז ל מה טוב".

שני?
"גובה אצלי זה דבר ראשון, אני מטר שבעים, מה נעשה. חיוך מוסיף המון. לפעמים גם מישהו שהוא לא טעמי אבל יש לו חיוך טוב, מוחלק ימינה. אוהבת תמציתי באינפו, כי אני רוצה להכיר את הבן אדם דרך שיחה ולא לפי מה שהוא מצהיר על עצמו. בדרך כלל אנשים רושמים על עצמם בדיוק הפוך ממה שהם, כי הם חושבים שזה מה שרוצים לשמוע. וחוץ מזה אני יחסית גמישה, הסינון לאחר מכן זה באמת בשיחה הראשונית".

מאחורי כל פרופיל מקריפ מסתתר משתמש מקריפ לא פחות. עם זאת, גם פרופיל נורמטיבי למראה עלול להסוות חתול בשק. איך מזהים אחד כזה? כמטנדרות מנוסות, יש למזור וזוהר מספר טיפים לנטרול חשודים. "אם יש לו את אותה תמונת פרופיל כבר שנים - פה חשדתי", מצהירה שלי. "שם בפרופיל תמונה אחת בלי שום מידע עליו - יש לו מה להסתיר. תמונה מול המראה בחדר כושר - מדובר באהבה עצמית. תמונות עם בחורות - מנסה להראות שהוא אטרקטיבי בקרב המין הנשי כשהוא למעשה לא".

שני מזור. queen size, באדיבות המצולמים
שני מזור/באדיבות המצולמים, queen size

גם שני מונה מספר סימנים מחשידים, והראשון: "שבכל התמונות הוא עם משקפי שמש". לדבריה, למדה את השיעור מתוך ניסיון מר. נורות אזהרה נוספות הן "שלא רואים את הפנים שלו באף תמונה, שהתמונה היחידה של הגוף היא בישיבה, שיש תמונה אחת בלבד והיא 'אובר יפה', שבכל תמונה הוא נראה שונה לגמרי ושהוא מגזים בביו - בין אם זו חפירה על נושא מסוים או סתם הרחבת יתר על עצמו".

ומה עם טיפים לקוראות? איך אתן חושבות שכדאי להציג את עצמך באפליקציות?
זוהר: "מבחינתי הנוסחה לפרופיל מוצלח מורכבת משלוש תמונות, כאשר תמונה אחת היא תמונת פנים, תמונה אחת היא תמונת גוף והתמונה האחרונה היא תמונה חברתית או תמונה שמציגה תחביב מסוים. למשל, מנגנת בגיטרה או עם הכלב. אם הגובה הוא נושא שחשוב לך, כדאי לציין את הגובה שלך בפרופיל".

מזור: "אני בקטע הזה מאוד מינימלית. תמונה אחת שתיים, אחת של הגוף ורושמת מטר שבעים. כהמלצה, הייתי הולכת על הפירוט של שלי".

מה לא לעשות?
זוהר: "אל תשימי רק תמונות בבגד ים אם את לא רוצה למשוך את האנשים הלא נכונים. אל תשימי לינק לאינסטגרם - זה לא באמת עוקבים. הם מבינים שאת מסננת אותם ומורידים עוקב. אל תשימי תמונות רק מזווית ספציפית מאוד מחמיאה - גברים לא אוהבים הפתעות. אל תשימי רק תמונות עם פילטרים, או תמונות גוף ערוכות - גברים אכן שמים לב לפרטים, ויודעים שהכנסנו את הבטן באמצעות אפליקציה".

מחליקות שמאלה. מחליקות שמאלה, אתר רשמי
להשוות גבר לויברטור? לא כוחות/אתר רשמי, מחליקות שמאלה

ברוכות הבאות לשאלון 'מחליקות שמאלה'. אני מציגה בעיה אפשרית אצל גבר מצוי באפליקציה, ואתן עונות אם מחליקות שמאלה או נותנות צ'אנס

קייס ראשון: מתחיל שיחה ב"היי נעים להקיר".
מזור: "רושמת 'היי מה נשמע', אם מגיב ב'טוב מה עיתח?' חותכת".
זוהר: "נותנת צאנס ומתקנת אותו. אני סך הכל בן אדם טוב, עוזרת לבריות. אבל זה רק כי אין מבחר".

בכל התמונות הוא בלי חולצה. באחת מהן יש גופיה, אבל גופיית פטמות.
מזור: "תלוי במצב הרוח שלי, אבל לרוב שמאלה".
זוהר: "שמאלה".

כותב בקפשן "לחוצות חתונה תחליקו מהר שמאלה".
זוהר: "מחליקה מהר שמאלה ולא כי אני לחוצת חתונה, אלא כי הוא חצוף".
מזור: "בול".
זוהר: "ניסוחים של חי בסרט".

פונה אליכן בטעות בשם של מישהי אחרת, ומתרץ אחר כך שתוך כדי דיבר עם האחיינית שלו אז בטעות כתב את שמה.
זוהר: "מתקנת אותו ועוקצת: 'מקווה שהאחיינית נראית טוב'".
מזור: "שמאלה בדוק".

פונה אליכן בשיר. דוגמה: "שלי היפה, בעיניי את מוצאת חן / האם את עשויה בי להתעניין". ניתן להחיל את השיר גם על שמה של שני.
זוהר: "ימינה. אבל שיהיו חרוזים יפים".
מזור: "שמאלה".

הוא מוזיקאי. לפני שהוא בכלל מתחיל שיחה ומתעניין בשלומכן, הוא שולח לכן לינק לעמוד האומן שלו ומזמין ליהנות מן הסינגל החדש ואפילו לשתף אם תראו לנכון.
זוהר: "שוברת שמאלה חזק".
מזור: "שמאלה, אבל בכל מקרה אכנס ליוטיוב לראות את הזוועה".

ומה אם תגלי שהוא מוכשר? זה עשוי לפצות?
מזור: "לא, נרקיסיזם מובהק מדי".

כתבתן במדריך המצולם פה שכלב זה פלוס. אבל. מה אם הוא מופיע בכ-ל התמונות עם כלב, ובכל תמונה כלב אחר? ובתמונה האחרונה יש גם תינוק.
זוהר: "שמאלה".
מזור: "שמאלה!".

לסיום, נלך על אחד ריאליסטי יותר. גרוש עם שני ילדים קטנים, הולך?
זוהר: "שמאלה. יחד איתו זה שלושה ילדים. לא הזמנתי את זה".
מזור: "זו התלבטות קשוחה. אם הוא ממש הטעם שלי יש מצב לתת צאנס, אבל לרוב שמאלה".

ברכותיי, החלקתן עכשיו שמאלה את בן הזוג שלי.
זוהר: "חחחחח יואו, מחילה. את כנראה סבלנית יותר ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully