טיילור סוויפט cats. GettyImages
GettyImages

נודניקית: אם את מרגישה נוח עם המיניות שלך, מה הבעיה?

4.3.2021 / 12:00

טיילור סוויפט נעלבה מבדיחה מטופשת בסדרה בנטפליקס, שלטענתה שייכת לשנת 2010, בטענה שהיא "עצלה ומאד סקסיסטית" וביטאה זאת בציוץ עצבני בטוויטר. ג'ני דנסון תוהה מה כל כך הפריע לה

איזה מזל יש לסדרה החביבה ג'יני וג'ורג'ה שעלתה לאחרונה בנטפליקס. מעבר לעובדה שמדובר בסדרה שכוללת את הקאסט הוורסטילי ביותר שראיתי אי פעם (הם לא הסתפקו רק בשחורים, לבנים והיספאנים וכללו גם ילדים להורים מעורבים ואת תחושת הזרות שלהם, ואפילו המשפחה "הנורמטיבית" ביותר קיבלה אב חירש), יש פה גם אינספור נשים חזקות שלא מפחדות להחליף בני זוג, לבגוד, ולהילחם על מה שהן רוצות בלי להתבייש או להתנצל על זה. אה, ויש גם עלילה שמתפתחת והופכת אפלה ומעניינת מפרק לפרק.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אבל עזבו את זה, כי עלילות חביבות, נשים שנלחמות במוסכמות וקאסט צבעוני זה משהו שכבר התרגלנו לראות על המסך. המזל של ג'יני וג'ורג'יה, ומה שהפך אותה לשיחת היום, הוא פאנץ' אחד קצר ומטופש בו בתה בת ה-15 של ג'ורג'יה אומרת לה "מה אכפת לך? את עוברת מגבר לגבר מהר יותר מטיילור סוויפט."

מודה שהפאנץ' הזה גרם לי לגחך. אפילו ניסיתי להיזכר ברשימת האקסים המפוארת של סוויפט שכוללת את (קחו אוויר) ג'ו ג'ונאס, טיילור לאוטר (זוכרים את דמדומים?), ג'ייק ג'ילנהול, קונור קנדי, ג'ון מאייר, הארי סטיילס, קלווין האריס ועוד.

(בתמונה: ג'יני וג'ורג'יה מוסרות תודה על היח"צ)

יודעות מי לא גיחך? טיילור. במקום, היא פנתה למקום שאליו פונים רוב הסלבס כדי להביע את דעתם - הטווויטר, וכתבה: "היי ג'יני וג'ורג'יה, 2010 התקשרה ורוצה את הבדיחה העצלה והמאוד סקסיסטית שלה בחזרה. למה שלא נפסיק להשפיל נשים שעובדות קשה על ידי הגדרת הזבל הזה כמצחיק. חוץ מזה נטפליקס, אחרי מיס אמריקנה (דוקו על סוויפט) הלוק הזה לא הולם אותך. חודש היסטוריית נשים שמח, אני מניחה".

אם נעצור לרגע, וודאי נסכים שמדובר בסתם פאנץ' שלא ראוי להתייחסות, בטח לא להשתלחות חסרת מעצורים בנטפליקס. כמה סצנות לפניו יש גם ירידה על הרלוונטיות של ג'ון מאייר ואפילו אזכור של גל גדות, ככזו שצעירים חושבים עליה בזמן אוננות. אבל לא ראינו את ג'ון מאייר רץ למחשב כדי להתחיל להסביר לעולם למה הוא עדיין רלוונטי (את זה הוא עושה על ידי הצטרפות קצת פתאטית לטיקטוק), וגם גדות לא שלפה את לאסו הזהב שלה ויצאה בהצהרות על כך שהיא הרבה יותר מגוף מושלם ומבטא ישראלי. השאלה היא ממה סוויפט כל כך נעלבה, ולמה לא נשמה רגע לפני שתפסה את המקלדת.

ההיסטוריה והוויקיפדיה זוכרים שמדובר במישהי שתחזקה אינספור מערכות יחסים שנמשכו בין כמה שבועות לכמה חודשים - כאלו שהיו רציניות מספיק, מבחינתה לפחות, כדי להפוך לפומביות. אז מה בדיוק הבעיה שלה?

"אני איתה, אני חושבת שזו בדיחה שלא מתאימה לא לשלב, לא לעשור ולא למילניום הזה, אני באמת מסכימה שזו הערה לא רלוונטית." אומרת סמדר פלד - דוקומנטריסטית, מאמנת זוגות ונשים ליצירת זוגיות וקריירה. "לא שיימינג, אבל הערה סקסיסטית ומיותרת".

לפי פלד, לעיתים דווקא המצב הזה, של התאהבויות חוזרות ונשנות ומערכות יחסים קצרות שלא מבשילות לכדי קשר ארוך, יכולות ליצור המון תסכול וכאב. פלד מספרת שהיא רואה הרבה נשים, ממש כמו סוויפט, שמגיעות למצב שבו הסביבה רואה בהן "מחליפות סדרתיות" שלא מסוגלות להחזיק קשר יותר מכמה חודשים, ובזמן שיש כאלה שעבורן מדובר בסגנון חיים ובחירה מודעת, יש מקרים שהתחלופה הזו גורמת להרבה כאב, מצוקה ותחושה של סוף ידוע מראש.

"יש אנשים שחיים בפנטזיה, לאהוב את ההתאהבות. גברים ונשים שנתפסים לאותו חלק נורא מושך של התחלה וזיקוקים שבו לא באמת מנהלים קשר, וזה מוצר פג תוקף, אין לו עתיד." אומרת פלד, "השאלה האם זה סגנון חיים, או חוסר יכולת לנהל קשר מעבר לשלב הפרפרים. במקרים כאלה יש תסכול, ויכול להיות שזה נוגע בנקודות רגישות."

הרי מספיק להקשיב לכל אחד מהשירים שהפכו אותה למגה-סטארית שהיא היום, כדי להבין שמדובר באישה שאולי לא נהנית מהלב השבור שלה, אבל בהחלט חיה על פי הקלישאה של אמן מיוסר, ייסורים שהכניסו לה עד היום 365 מיליון דולר, ולמרות שסוויפט נמצאת במערכת יחסים רצינית משנת 2016, לפעמים מספיקה דקירה קטנה כדי לפוצץ את בועת הכאב הזו.

אין ספק שסוויפט צודקת, וב-2021 אין מקום לשיימינג בהקשרים של מיניות או תחלופה של בני זוג, בדיוק כמו שאין מקום לצחוק על אמנים לא רלוונטים או לדבר על נשים יפות כעל מושא אוננות. מצד שני - כשאנחנו באמת מרוצים מסגנון החיים שבחרנו ושלמים איתו, אנחנו לא אמורים להתפוצץ מהערה שמתארת (בצורה מדויקת) את אותו סגנון חיים, מה גם שהטוויט הוויראלי שהפך את הסדרה מבינג' חביב לשיחת היום, גם העניק לטיילור את מה שאולי היה חסר לה בשנה האחרונה - תשומת לב, כאב, סבל ודרמה. בסופו של דבר חייבים לתהות: אם היא כל כך לא שלמה עם סגנון החיים שבחרה עד ששפכה זעמה על הרשתות החברתיות, אולי לא רק הבדיחה מקומה ב-2010, אלא גם ההשתלחות המיותרת והצדקנית הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully