אביב פנקס הנסיכה דיאנה. חלי פרידמן, אתר רשמי
אתר רשמי/חלי פרידמן

שוות, יפות, גדולות מהחיים: עשר הנשים המדהימות בעולם

עודכן לאחרונה: 8.3.2021 / 9:51

לכבוד יום האישה, במקום לדבר על נשים פורצות דרך ועל זמניות שתמיד יישארו רלוונטיות, החליטו ONE PROJECT BY AZRIELI להביע את הערכתם במחווה אופנתית ואומנותית. קבלו את עשרת הנשים המדהימות בעולם:

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

המלכה: מדונה

ליאל אלי מדונה. חלי פרידמן, אתר רשמי
ליאל אלי מדונה/אתר רשמי, חלי פרידמן

המלכה הבלתי מעורערת של מוזיקת הפופ איתנו כבר ארבעה עשורים ולא הולכת לשום מקום. מתחילת הדרך השפיעה על עולם האופנה והמוזיקה בזכות התעוזה שלה והרצון להמציא את עצמה כל פעם מחדש. הפוזה המזוהה ביותר עם מדונה זו פוזת ה"ווג" כשם הלהיט שלה.

המקור שלה בסצנת הגייז בשנות השמונים שם נהגו רקדנים לשכלל תנועות ידיים מסוימות ולעצור לעתים תכופות במהלך הריקוד - פעולה שזכתה לשם "Strike A Pose". מדונה התלהבה מהמוב המיוחד וכתבה את השיר שחוגג אותו. התוצאה - השיר הביא את תרבותת המועדונים, ההאוס והטכנו למיינסטרים, ושיקף נהנתנות חדשה.

עוד בוואלה!

משפט אחד של אלמוג חשף מה היא באמת מרגישה ליהודה

לכתבה המלאה

השופטת: רות ביידר גינסבורג

רות ביידר גינסבורג - עמית פרקש. חלי פרידמן, אתר רשמי
רות ביידר גינסבורג - עמית פרקש/אתר רשמי, חלי פרידמן

השופטת רות ביידר גינסבורג הייתה שופטת פורצת דרך שהטביעה את חותמה בעולם המשפט האמריקאי ורכשה מעמד של סמל ומודל חיקוי לנשים בחברה. היא לחמה למען זכויות נשים ואחד הציטוטים המזוהים מכל עם השופטת גינסבורג הוא "מקומן של הנשים הוא בכל מקום שבו מתקבלות החלטות".

גינסבורג הפכה לאייקון אופנה בזכות אוסף הצווארונים הגדול שהחזיקה. כשנשאלה על חשיבותו של האוסף היא סיפרה שהגלימה הסטנדרטית של שופט מותאמת לגבר והיא נותנת מקום להראות את החולצה והעניבה והיא חשבה שיהיה נכון לכלול כחלק מההופעה שלה פריט נשי מובהק כדי להוכיח שניתן להיות גם נשית וגם עוצמתית. סוג הצווארון וצבעו נבחרו בקפידה ותאמו לאירוע שהתרחש בבית המשפט.

·

הבוסית: אנה וינטור

אנה וינטור שני פדר. חלי פרידמן, אתר רשמי
אנה וינטור שני פדר/אתר רשמי, חלי פרידמן

אנה וינטור היא מהנשים החזקות והמשפיעות בעולם האופנה. היא עורכת מגזין "ווג" ב-30 השנים האחרונות והפכה אותו לתנ"ך של עולם האופנה. וינטור ידועה במשקפי שמש השחורים שלה אותה היא מרכיבה גם במקומות סגורים והקארה המוקפד שלה.

אחת ההשפעות הגדולות שלה בעולם האופנה הייתה השילוב של אופנה גבוהה עם אופנת רחוב. השער הראשון שלה ב-1988 הפך לשער אייקוני. כיכבה בו הדוגמנית הישראלית מיכאלה ברקו בג'ינס שהביאה מהבית וחולצה של המעצב כרסטיאן לקרואה. זה הרגע שבו החלה תרבות המיקס אנד מאץ' הכל כך ידועה שכולנו מאמצות..

·

היפה: ג'וליה רוברטס

ליאל אלי ג'וליה רוברטס. חלי פרידמן, אתר רשמי
ליאל אלי ג'וליה רוברטס/אתר רשמי, חלי פרידמן

ג'וליה רוברטס, האישה היפה בעולם (זכתה 5 פעמים בתואר הזה) עם החיוך המבוטח במליונים (על פי מקורות זרים), הפכה לקונצזוס ואי אפשר שלא לאהוב אותה. הסרט "אישה יפה" הייתה הפריצה הכי גדולה שלה ונחשב לאחת מהקומדיות הרומנטיות המצליחות ביותר בהיסטוריה של הקולנוע. בשנות ה-90 הייתה המלכה של המראה הטבעי והבלתי מוקפד, ושידרה מראה בריא בזמן שבעולם האופנה רדפו אחרי מודל ההרואין שיק.

·

הראשונה: ג'קלין קנדי

ג'קלין קנדי שני פדר. חלי פרידמן, אתר רשמי
ג'קלין קנדי שני פדר/אתר רשמי, חלי פרידמן

ג'קלין קנדי היתה הגברת הראשונה שהציבה את הרף לכל נשות הנשיאים האמריקאים שבאו אחריה. סמל לחוסן תחת משברים והכוח הנשי של שנות ה-60. חליפות שאנל, משקפי השמש, הכפפות, הפנינים וכובע ה'פילבוקס' המרובע היו לסימני ההיכר שלה. האישה שעמדה מאחורי הנשיא קנדי, היא הסיבה לכך שהמשפחה זכתה לייחס של משפחת מלוכה.

הנסיכה: דיאנה

אביב פנקס - הנסיכה דיאנה. חלי פרידמן, אתר רשמי
אביב פנקס - הנסיכה דיאנה/אתר רשמי, חלי פרידמן

כבר מהרגע הראשון כונתה דיאנה "נסיכת העם" ונתפסה כהרבה יותר אנושית משאר בני משפחת המלוכה. היא הצליחה לשלב היטב בין השמרנות המלכותית לבין שיק נגיש שגם המוני העם יאהבו. היא שינתה את ההתייחסות למחלת האיידס ולמחלות נפשיות. דיאנה לא הייתה אדם מושלם, אבל היא הוכיחה לעולם כולו שטוב לב ונדיבות הם התכונות המלכותיות מכולן ולא פספסה אף הזדמנות לנצל את מעמדה הגבוה כדי לעזור דווקא לאוכלוסייה החלשה.

המסתורית: אודרי הפבורן

אביב פנקס - אודרי הפבורן. חלי פרידמן, אתר רשמי
אביב פנקס - אודרי הפבורן/אתר רשמי, חלי פרידמן

בסרט "ארוחת בוקר עם טיפאני" אודרי הפבורן לובשת שמלה שחורה ושרשרת פנינים. השמלה השחורה הקטנה הפכה במהירות לאייקון אופנה שמחייב כל אישה להחזיק שמלה דומה בארון הבגדים שלה. כדי לאמץ קצת מהסגנון שלה מספיק להקשיב לציטוט מפיה: "אני מאמינה במניקור, אני מאמינה בלבוש מהודר מדי לאירוע, אני מאמינה בפינוק וברגיעה ובשפתון, אני מאמינה בוורוד, אני מאמינה בלהתנשק, להתנשק הרבה, אני מאמינה שנשים מאושרות הן הנשים הכי יפות, אני מאמינה שמחר מגיע יום חדש ואני מאמינה בניסים".

הגיבורה: אמיליה אראהרט

אביב פנקס - אמילה ארהרט. חלי פרידמן, אתר רשמי
אביב פנקס - אמילה ארהרט/אתר רשמי, חלי פרידמן

אמיליה ארהארט התפרסמה הכאישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת יחיד בשנת 1932. הישגיה של ארהארט זכו לשבחים רבים והיו לסמל פמיניסטי, המראה כי נשים יכולות לעסוק בקריירות בתחומים שנחשבו באופן מסורתי כשייכים לגברים.

·

הנצחית: גרייס קלי

גרייס קלי שני פדר. חלי פרידמן, אתר רשמי
גרייס קלי שני פדר/אתר רשמי, חלי פרידמן

גרייס קלי הייתה שחקנית קולנוע ולימים הפכה לנסיכת מונקו. היא התגלמות הסטייל של שנות ה-50, מהתסרוקת המוקפדת, חולצות האריג, קו המותן הגבוה, הג'קטים המחוייטים, החצאיות הרחבות ועד שמלות-ערב זוהרות.

האגדה: מרלין מונרו

מרלין מונרו - עמית פרקש. חלי פרידמן, אתר רשמי
מרלין מונרו - עמית פרקש/אתר רשמי, חלי פרידמן

מרלין מונרו אחד הסמלים הבולטים של המאה ה-20. הפכה לשם נרדף להוליווד הישנה והזוהר. התלתלים הבלונדיניים והשפתון האדום היו בין מאפייניה המובהקים ביותר. למונרו היה סגנון ללא מאמץ שהתעלה מעל מבחן הזמן - המראה שלה היה בלתי נשכח באמת. היא בחרה להבליט את הנשיות ואת הקימורים, מה שהיה שונה בנוף ותדמית הגוף שהיו לנשים בתקופתה.

קרדיטים:

עמית פרקש במחווה לרות ביידר גינסבורג ומרלין מונרו.

אביב פנקס במחווה לנסיכה דיאנה, אודרי הפבורן ואמיליה ארהארט.

שני פדר במחווה לאנה וינטור, ג'קלין קנדי וגרייס קלי.

ליאל אלי במחווה לג'וליה רוברטס ומדונה.

הפקה:
צלמת - חלי פרידמן
סטיילינג - חומי פולק
שיער - מרום טל
איפור - טל דברה

באדיבות ONE PROJECT BY AZRIELI

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully