יחסים פתוחים. ShutterStock
ShutterStock

כמה מכם דוגלים בנישואים פתוחים? מסתבר שלא מעט

עודכן לאחרונה: 14.3.2021 / 15:34

סקר חדש שנערך בקרב כ-170 זוגות מעלה ממצאים מפתיעים. כמה מכם יודעים את סיסמת הסמארטפון של בן הזוג? והאם ידעתם שלמחצית מהזוגות יש גם חשבון בנק נפרד? אז מה אומרת ההתנהגות של אחרים על הזוגיות שלכם?

פודקאסט טוקי סטייל/מערכת Sheee

אפרת בנור היא מלווה ויועצת זוגית ותיקה, שמחזיקה ב-32 שנות ניסיון בתחום הטיפול בזוגות למאות זוגות ישראלים. היועצת החדרתית, גרושה ואם לשניים בת 56, ערכה בחודשים האחרונים סקר נרחב בין לקוחותיה מכל הזמנים. הסקר כלל כ-170 זוגות ומעלה נתונים שיגרמו לנו לחשוב מחדש על מה שחשבנו שאנחנו מבינים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

היועצת, בעלת העסק "דרך אפרתה", מגיעה מתחום הרפואה סינית והשיאצו, ערכה את הסקר בדרכה לפרסם בימים הקרובים מדריך זוגיות עדכני, שיבדוק עבורנו את מצב הזוגיות ויקל עלינו לחדש, לרענן ולדייק אותה.

"המטרה שלי היא להפחית את אחוזי הגירושין. הסקר לימד אותי שרק לחמישה אחוז מהזוגות בישראל יש תוכנית פעולה עתידית לגבי המשך הדרך סביב הזוגיות שלהם במישור הכלכלי, אישי ורומנטי", היא מספרת.

אפרת בנור "אפרתה". נעה גוטמן,
מה לגבי תכנית פעולה עתידית? אפרת בנור/נעה גוטמן

אז מה מעלה הסקר? נתונים מעניינים במיוחד. הנה כמה מהם:

  • ל-70 אחוז מבני הזוג יש גישה לסיסמה של הסלולר של בן זוגם.
  • ל-55 אחוז יש תחביב משותף שבועי - ברוב המקרים, הליכה ברגל.
  • 47 אחוז מחזיקים בחשבון נפרד בבנק, מעבר למשותף.
  • ל-83 אחוז אין מפגש קבוע רומנטי שבועי.
  • 15 אחוז לא משוכנעים שברצונם להזדקן יחד.
  • 40 אחוז חולקים את מטלות הבית.
  • 30 אחוז שקלו לפתוח את הזוגיות בשלב כלשהו.
  • 35 אחוזים היו בתהליך של ייעוץ וטיפול זוגי.
  • 72 אחוזים מהזוגות מחזיקים באותה דעה פוליטית.
  • 76 אחוז מהזוגות מספרים שתמיד בן זוג קבוע אחראי על ההתפייסות לאחר ריב.
  • 50 אחוז לא שבעי רצון מחיי המין. רק 20 אחוז שבעי רצון מהנושא הזה במידה רבה.
זוג מסתכל בסמארטפון. יחצ,
חשדנות או אמון? 70 אחוז יודעים את סיסמת הסמארטפון של בני זוגם/יחצ

אפרת מסכמת: "ההשקעה הכי מתגמלת היא בזוגיות, אפילו יותר מהשקעה בהורות. עם בן הזוג נישאר גם לאחר שהילדים נוטשים את הבית. ככל שנכיר אחד את השני לעומק ונהיה פתוחים - היחסים ימריאו לשחקים וגם המיניות תהיה בריאה. כל יום שעובר עלינו בזוגיות לא משמחת נוגס בבריאות הפיזית והנפשית, אסור לדחות את הבהרת הציפיות".

היא מעידה על עצמה כמי שיש לה חולשה לאנשים: "מפגש עם זוגות מרגיש לי כמו הספר הכי טוב שקראתי וגיליתי שלהרבה אנשים יש קושי לדבר ולהיפתח בזוגיות". היא עובדת עם זוגות בסדנאות פרטיות לשיפור תקשורת, אותן היא מכנה "עירום רגשי".

בנור מספרת כי הרבה מהדילמות קשורות בליבידו, במיניות: "אנשים מתביישים, פוחדים ממה שיגידו ויחשבו עליהם גם בתוך התא הזוגי. אנשים אומרים שהם חברים טובים ומנהלים יחסים בריאים, אבל כשאני שואלת אם הם חולקים פנטזיות, למשל, הם מחווירים".

היא פועלת בשיטת המשולש: התפתחות אישית של כל אחד מבני הזוג, התפתחות זוגית והדרך בה הם מופיעים בחוץ ליד המשפחה והקהילה. על תופעת הזוגות שמגיעים לגיל 50 ללא ילדים אומרת היועצת: "לעיתים אחד מבני הזוג או שניהם מתקרבים לגילאים 50 ו-60 ללא ילדים. צריך לדעת שנשים צריכות ליצור והרחם נועד כדי לברוא. ההמלצה שלי במקרים אלה היא ליצור - לכתוב, לבשל, לצייר, לרקוד. ליצור חוויה של בריאה. זה ממלא מקום של רחם".

ומה לימד אותה הסקר? "רוב הזוגות חיים על אוטומט, אחד ליד השני והחיים מסתובבים סביב פרוצדורות בלבד. אנשים עושים סקס ביום נישואין ובימי הולדת. לכן מומלץ לטפל בשגרה וליצוק לתוכה תוכן".

  • עוד באותו נושא:
  • זוגיות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully