יסמין ווקר. @yasminwalker27, צילום מסך
צילום מסך/@yasminwalker27

שיתפה באינסטגרם תמונת עירום של הסטוץ שלה כנקמה - ונכנסה לכלא

6.4.2021 / 10:11

אישה שיתפה ברשת תמונת עירום של גבר שקיימה איתו יחסי מין, לאחר שהודיע לה כי הוא מעדיף "שישארו חברים". היא צחקה על איבר המין שלו ועל ביצועיו במיטה - ונכלאה לאחר שהשופט החליט להרתיע על ההשלכות של מעשי נקמה מסוג זה

יסמין ווקר בת ה-30 מסקרבורו שבצפון יורקשייר, אנגליה, קיבלה עונש מאסר לאחר שפרסמה באינסטגרם תמונת עירום של גבר איתו קיימה יחסי מין, כיוון שהוא הודיע לה שהוא "מעדיף שישארו חברים". היא פרסמה את התמונה ל- 1,300 העוקבים שלה וצחקה על גודל איבר מינו וביצועיו במיטה.

ב"דיילי מייל" מדווחים כי לצד התמונה שפרסמה ווקר באינסטגרם היא כתבה: "'לא אשמתי שיש לך ז** קטן ושאתה גרוע במיטה" וצירפה שלושה אימוג'ים צוחקים.

דקות לאחר שיתוף התמונה, הקורבן - שפרטיו לא הותרו לפרסום - קיבל צילום מסך של הפוסט בזמן ששהה בקולנוע. הוא התחנן בפניה שתוריד את התמונה אך היא סירבה. רק לאחר שאיים לפנות למשטרה, היא הסירה את התמונה, שהספיקה להישאר באוויר למשך 11 דקות, נצח במונחי אינטרנט, ואכן, לדברי הקורבן, רבים הספיקו לשתף את התמונה בהודעות אישיות.

הקורבן החליט לפנות לבית המשפפט, שם ווקר הורשעה ב'חשיפת תמונה אינטימית בכוונה לגרום לנזק'. הקורבן לא סיפק הצהרה רשמית, אולם סיפר כי בעבר "היו לילות בהם היה יוצא לבלות ואנשים צעקו והעירו לו על התמונה".

לפי ה"דיילי מייל", עורך הדין התובע פיליפ מוריס אמר לבית המשפט שווקר "ניסתה, באופן די קולני, להשפיל אותו". ווקר עצמה הכחישה את העבירה וטענה כי פרסמה את התמונה בטעות. לבית המשפט נאמר כי בן זוגה לשעבר של הנאשמת כלוא למשך 12 שנים בגין תקיפתה, כשבאותה תקיפה היא איבדה את ראייתה בעין אחת, וסובלת מקשיי ראייה בעין השנייה. עורך דינה, גרהם פרקין, ניסה להשתמש בזוית זו כדי להקל על עונשה והסביר כי הנאשמת סובלת מהפרעת דחק פוסט-טראומטית מהתקיפה, וזו השפיעה על מעשיה בעת העבירה. כמו הן הוא טען שהיא היתה באותה עת תחת השפעת השימוש בקנאביס.

לווקר יש ארבע הרשעות קודמות בגין עבירות שונות, כולל נהיגה בשכרות, והתנהגות מאיימת ופוגענית ותקיפה ושופט בית המשפט המקומי החליט לנקוט בצעד חריג ויוצא דופן והחליט לכלוא את הנאשמת כדי לחדד את ההשלכות של מעשים מסוג זה.

השופט שון מוריס, דחה את הטענות כי ראייתה הלקויה והטראומה שחוותה הובילו אותה לפרסום התמונה בשוגג. השופט קבע כי יש לכלוא את הנאשמת "כדי שאנשים ידעו כי 'פורנו נקמה" משמעותן כלא". ווקר קיבלה עונש מאסר של שלושה חודשים בגזר הדין שניתן לה בחמישי, ה-1 באפריל.

על פי מסמכי בית המשפט, השופט אמר: "אני מאמין שיש להרתיע פשעים מסוג זה מכיוון שלפשיעת סייבר כזו, הגורמת לאנשים לפרסם ברבים את הפרטים האינטימיים ביותר שלהם ברחבי הרשת, יש השפעות הרסניות על אנשים והציבור צריך לדעת כי סוג זה של פשע הוא חמור. אני מבין שיש לך בעיות משלך, היית במערכות יחסים פוגעניות... אבל את יודעת להבדיל בין טוב לרע. יש להרתיע מפני סוג זה של התנהגות".

חקיקה שנועדה להגדיל את העונש הצפוי על מעשי "פורנו נקמה" הוצגה בבריטניה בשנת 2015 אך עדיין לא התקבלה. אנשים שנתפסו שולחים תמונות עירום של אחרים ללא הסכמתם ובכוונה להביך אותם, יכולים כיום לקבל עד שנתיים מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully