גור כלב פאג - גיף. ShutterStock
ShutterStock

הוא ידידו הטוב של האדם, ולא תאמינו מה הוא עשה לחיי המין של יואב

18.4.2021 / 12:28

אומרים שהכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, וגם, שאם ברומנטיקה חפצה נפשכם - כלב יכול לשמש כתירוץ לשיחה, שובר קרח או אפילו הצלה ברגעי שקט מביכים - אופיר סגרסקי יצאה לבדוק האם זו אגדה אורבנית או שכלבים הם באמת צ'יק-מגנט

כלבים ידועים כ"צ'יק מגנט" - מושכי נשים אוטומטיים. ככה לימדו אותנו הקומדיות רומנטיות, ואחת לכמה זמן מתפרסם גם מחקר שתומך בטענה שגברים עם כלבים נתפסים כאטרקטיביים יותר, וזוכים להצלחה גבוהה יותר בקרב נשים. בפועל נדמה כולנו כבר מכירות את כל הטריקים, ואפילו נוחרות בבוז למול אינפלציית התמונות של כלבים באפליקציות. אנחנו כל כך ציניות, והקלישאה הזו כל כך נדושה, שקשה להאמין שהיא עובדת גם היום. אבל הגברים מדווחים אחרת.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

יואב (שם בדוי), תושב תל אביב, מגדל כלב-שועל קטן ומתוק בשם לואי מזה חמש שנים, במהלכן הוא מדווח על הצלחה משמעותית בקרב נשים ביחס לשנים שקדמו לאימוץ. "לואי הוא הכלב החמוד והמושלם בעולם", מספר יואב בגאווה. לדבריו, לואי מושך אליו אנשים לא רק בגלל שהוא מתוק למראה, אלא גם כי הוא פוץ מבפנים. בקיצור, רווק תל אביבי מצוי.

"בטיולים, נדיר שהוא מסתכל בכלל על כלבים אחרים", מסביר יואב. "גורם לכולם, גם לכלבים וגם לאנשים, להתעניין בו". יואב אימץ את הגישה. לא במובן הדושי, לדבריו, אלא שהוא פשוט קול יותר, עסוק בשלו. וזה עובד. כך, באופן עקיף, שיפר לואי את סיכוייו של יואב מול נשים גם בהיעדרו.

לא שיש כל כך הרבה "בהיעדרו". "הוא הולך איתי לכל מקום", מספר יואב. "לחופשות, לעבודה, לכל מקום שאני יכול". השילוב הקסום של חמידות ואי נגישות מושך אל לואי אנשים בכל מקום, ואחרי שהם ניגשים לברך לשלום את הכלב, לפעמים, מספר יואב, הם פונים גם אליו. אבל ליואב לא אכפת להיות שחקן המשנה במופע הזה. בסופו של דבר, כל הצדדים מרוויחים מהסיטואציה.

"כשאני יוצא לטיול בגינה ורואה בחורה שמתלהבת ממנו, אני מרגיש יותר בנוח לדבר איתה", משתף יואב. "אני גם יכול לדבר איתה ולשאול אותה על הכלב שלה. זה שובר קרח". יואב מספר שכך השיג לא מעט מספרי טלפונים, רבים מהם הולידו דייטים. "פעם אחת פגשתי מישהי עם כלבה מתוקה ופשוט התיישבנו ברחוב כדי לתת לכלבים לשחק", הוא נזכר. "אני ליטפתי את שלה, היא ליטפה את שלי". הניסוח האירוטי משהו נבחר לא במקרה: כעבור חצי שעה הם עלו אליה הביתה. "זה הכי אינטנס שהיה לי", הוא מודה.

כיום, יואב נמצא בזוגיות פתוחה מזה שלוש וחצי שנים. גם את בת זוגו, דקלה (שם בדוי), הקסים באמצעות הכלב, שהוזמן לדייט הראשון. באופן כללי, יואב מספר שהוא לוקח את לואי כמעט לכל הדייטים הראשונים שלו. כשחושבים על זה, מדובר בפתרון גאוני: ברגעים של שיעמום או שתיקה מביכה, תמיד אפשר תמיד לברוח לדבר על הכלב. באשר לדקלה, היא התאהבה בכלב - ואחר כך גם ביואב. אם כן, דרושה צניעות מסוימת במשולש הזה. אחרי הכל, אתה בסך הכל רוכב על גלי ההצלחה של הכלב שלך.

"בכל האפליקציות יש לי לפחות תמונה אחת שלו", חושף יואב. "אני לא מתבייש בזה, הוא הכלב שלי, הוא חלק ממני". ההתגוננות שלו אולי נובעת מהיכרות מוקדמת עם הבדיחה על גברים שמצטלמים עם הכלבים שלהם לאפליקציות. אנחנו צוחקות עליהם כי המניפולציה שלהם שקופה לנו, והשימוש שלהם בכלבים נראה ציני. אבל יואב מציע דרך נוספת להסתכל על תמונות הכלבים באפליקציות, או על התמונה שלו, בכל אופן: מבחינתו, הוא מציג חלק בלתי נפרד מהזהות שלו, ועל הדרך מסנן החוצה את מי שלא מעוניינת בחלק הזה.

"אני חושב שכלב מסייע גם לנשים, לא רק מבחינת דייטים", מסכם יואב. "כלב מייצר אינטראקציה מסוימת שמלמדת אותך על החיים ועל אנשים. אנשים של כלבים, ממה שאני פוגש בגינות, הם בדרך כלל אנשים נחמדים ונעימים שאפשר להרגיש בנוח לפנות אליהם".

אבישי (שם בדוי), צעיר תושב המרכז, נהנה מפירות המגנט הפרוותי אפילו מבלי לאמץ אחד בעצמו. לאחר ששותפתו לדירה אימצה גור כלבים, נרקם פלירטוט בינו לבין הדוג-ווקרית שהגיעה לדירתם המשותפת כדי להוציא את הכלב לטיולים. אחרי כמה מפגשים אגביים כאלה, הציע לה אבישי ללכת לים. מכאן התפתח בין השניים קשר בן חודשיים-שלושה, ובסופם, לדברי אבישי, "היא הלכה למישהו עם כלב גדול יותר". כלב הוא באמת צ'יק מגנט, רק שלא תמיד זה הכלב שלך.

בשונה מהם, שחר (שם בדוי), לא מרוצה מהישגי הכלב בכלל. "מקסי עושה לי קוק בלוק תמיד", מספר שחר בעצב. "תמיד כשאנחנו באים אליי הביתה הן לא עוזבות אותו במשך כל המפגש". שחר מתאר כי לעתים הכלב מהווה אף חוצץ פיזי בינו לבין הדייט, כשהוא מתיישב ביניהם ותופס את מרכז תשומת הלב. הנשים המוקסמות מלטפות את הכלב ומשחקות איתו, בעוד ששחר נותר בחוץ. "באיזשהו שלב אני תמיד שואל 'להשאיר אתכם לבד?'", לדבריו. "זה ממש מקשה עליי לעשות 'מוב'".

יתכן שיש לו לו טיפ מוצלח לקחת מטל (שם בדוי), שגידל בעבר כלב, אך זיהה יכולות מגנוט מרשימות דווקא אצל חתולו, פיצי (גם שם החתול שמור במערכת, לבקשת המרואיין). "בגדול, כמעט כל פעם שאני מפרסם תמונות של פיצי בקבוצות כמו 'חתול פגום' ו-'חתולים ונהנים', שתיים או שלוש נשים מצרפות אותי בפייסבוק. חתול מביא תשומת לב מסוג שונה. עם כלב זה להיפגש בגינת כלבים, לראות כמה פעמים ברחוב. לעומת זאת חתול עובד יותר מכלב בטינדר".

דבריו אולי מפיחים תקווה ברווקים מגדלי החתולים, אך נתוני "אוקיי קיופיד" העדכניים ביותר מציגים תמונה שונה בתכלית. מהחברה נמסר 52% ממשתמשות האפליקציה הישראליות ו-42% מהגברים מוצאים כלבים בתמונות פרופיל כטרן-און. כשנשאלו האם הם אנשי חתולים או כלבים, 55% מהגברים ו-56% מהנשים השיבו "כלבים". 32% מהגברים ו29% מהנשים השיבו "שניהם", ורק 7% מהגברים ו8% מהנשים השיבו "חתולים". ששת האחוזים הנותרים מהגברים והשבעה הנותרים מהנשים ענו "אף אחד מהם". נראה שעדיין, חרף כל הצקצוקים והרמות הגבה, גברים עם כלבים פשוט עושים לנו את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully