המלכה אליזבת השנייה, דנית גרינברג. גטי, ניר פקין, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה/גטי, ניר פקין

התחזית - אהבת נצח: ממלכה למלכה, הנה כמה טיפים לזוגיות ארוכה

ענת ניסני

21.4.2021 / 9:09

הנסיך פיליפ הלך לעולמו רגע לפני גיל 100, ואחרי 73 שנים של זוגיות עם המלכה אליזבת. איך הם הצליחו לסבול אחד את השנייה כל כך הרבה זמן? זה בדיוק מה שגם אנחנו שאלנו, והנה התשובות

דנית אהובתנו, האישה, האגדה והתחזית. אין לתאר כמה נשים צפו בהתרגשות בסטורי של הצעת הנישואים שלך והרגישו שזה גם ניצחון שלהן על כל הדושים שפגשנו אי פעם בחיים. אחרי שצפיתי ברגע הזה בוואלה סלבס, אצל סוויסה, בפינס, בישראל בידור, אצלך בסטורי וכמובן אצל דנה זרמון החברה השדכנית, הבנתי שאין לי חיים ושככה נראית הנקמה הכי מתוקה בעולם. זאת לא הצעת הנישואים עצמה. היא רק נותנת כותרת למה שכולנו ראינו בשנה האחרונה - בחורה בזוגיות שעושה לה טוב, שמוציאה ממנה צדדים שכולנו מתאהבים בהם, ועוזרת לה לצמוח ולהתפתח אחרי שנים של דיכוי והקטנה.

את האינסטגרם ואת הפייסבוק שלנו כבר ראית?

אבל אחרי שההתרגשות שוככת מגיעים החיים האמיתיים, ובחיים האמיתיים יש זוגיות שצריך לעבוד עליה, בתקווה שתישאר לעשרות שנים. לפני ימים מספר נערכה ההלוויה המלכותית של הדוכס מאדינבורו, הנסיך פיליפ, או אם להשתמש בתואר שבו הוא הכי מוכר - בעלה של אליזבת, מלכת אנגליה, שהלך לעולמו בגיל 100 ואחרי 73 (73!!) שנים ארוכות של נישואים. יעד לא רע לשאוף אליו, לא? במיוחד בהתחשב בעובדה שעד השנים האחרונות עדיין אפשר לראות תמונות שלהם מסתכלים אחד על השני במבטים אוהבים (ולהזכירכם מדובר בגבר שהיה אמנם פעם ממש חתיך אבל כבר שנים נראה כמו אביזר מושקע במיוחד מרשימת פרופס של סרט אימה).

אז אמנם אני כבר ממש מעורבת יותר מדי בחיים הרומנטיים שלך, דנית, ויכול להיות שאלה השורות האחרונות שאני כותבת לפני שתוציאי לי צו הרחקה, אבל למישהי כמוך מגיעים טיפים לזוגיות ממישהי שהיא לא פחות מלכה בעצמה. טוב, אולי טיפה יותר. בכל מקרה, יצאתי לחקור את הזוגיות המלכותית של פיליפ ואליזבת' וחזרתי עם טיפים חשובים ומועילים לזוגיות שתחזיק מעמד עד גיל 100:

נהלו חיים מלאים ונפרדים
רק בשנת 2017, כשהוא צעיר בן 96, פיליפ החליט לפרוש מהחיים הציבוריים, וגם אחרי הפרישה הוא נשאר חבר ב-780 ארגונים. המספידים שלו קוראים לזה משרת ציבור מסור, אני קוראת לזה אדם שדואג להישאר עסוק. מאוד עסוק, לטובת כולם.

דעו לתת ספייס אחד לשני
השמועות שהם ישנים בחדרים נפרדים התחילו כנראה בתחילת שנות ה-80 כשאזרח בריטי מעורער בנפשו הצליח לחדור לתוך הארמון מוקדם בבוקר והתיישב על קצה המיטה של המלכה. מקורב של בני הזוג טען מאוחר יותר ש"מה פתאום, בטח שהם ישנים ביחד, פשוט באותו לילה פיליפ היה צריך לקום מוקדם אז הוא ישן בחדר אחר כדי לא להפריע לה". א-הה, בסדר. ב-2017, כשפיליפ פרש, הוא עבר לבית כפר שנמצא מחוץ ללונדון, והסתפק בביקור בארמון מדי פעם. נראה שגם לה הסידור הזה בא בול, והיא אמרה ש"הוא הרוויח את הפרישה שלו והוא נמצא לא רחוק מדי, אבל רחוק מספיק בשביל להירגע כמו שצריך", ובשביל שאת תוכלי לחגוג על ערבי ברידג' לוהטים כמו פרגית, הא, אליזבת?

אל תכבסו את הכביסה המלוכלכת בפומבי
ב-1954, במהלך סיור של כמה שבועות באוסטרליה. צוות הצילום המקומי שליווה אותם תפס במקרה את פיליפ יוצא בסערה מהבקתה שבה התגוררו. אליזבת, שרצה מיד אחריו כשהיא צועקת ומנופפת במחבט טניס, הצליחה לגרור אותו בחזרה פנימה וטרקה את הדלת. רגע אחר כך התנצלה בפני צוות הצילום, באמרה שזה קורה לכל זוג. בוודאי. אצלי כל המריבות מלוות במחבט טניס. לצרכי הרתעה, כמובן. הצילומים לא נחשפו, ועד היום רובנו בטוחים שהייתה להם זוגיות מדהימה. משתלם לשמור את החולשות שלכם לעצמכם.

עוד בוואלה!

אחרי שנה של ריחוק חברתי, כך משיגים את השפתיים המושלמות לנשיקה

לכתבה המלאה

קחו לכם בן/בת זוג שמצחיקים אתכם
בממלכה פיליפ ידוע כאיש מאוד מצחיק אבל חסר טאקט, ולאורך השנים היו לו המון פליטות פה ואמירות בעייתיות. בטיול לאתיופיה ב-65', כשראה יצירות של אמנים מקומיים, הוא אמר: "זה נראה כמו עבודות שהבת שלי מביאה משיעורי אמנות בבית הספר". לנשיא ניגריה שלבש בגד מסורתי בביקור ב-2003 הוא אמר: "אתה נראה מוכן ללכת למיטה", ולילד בן 13 שחולם להגיע לחלל הוא אמר: "אתה שמן מדי בשביל להיות אסטרונאוט". הרשימה עוד ארוכה. לפי התמונות של הזוג, נראה שלאורך השנים שלהם ביחד הוא אף פעם לא הפסיק להצחיק הוד מלכותה, כך שאין ברירה אלא להסיק שכנראה רצוי כדאי להתחתן עם אנשים מרושעים. נכון, תאלצו לספוג קצת פדיחות במשך עשור או שניים ראשונים, אבל זה יהיה שווה את זה, כי כשהם מזדקנים הם קורעים.

אל תתנו לילדים לשאוב אתכם
באחת הפעמים בהן אליזבת ופיליפ יצאו לסבב ביקורים מלכותיים מחוץ לבריטניה והשאירו בבית את שני ילדיהם בני ה-5, וה-3, הם תועדו שבים הביתה אחרי חצי שנה, ומקבלים את הילדים - לא בחיבוקים ונשיקות, אלא בלחיצת יד. מה יש לומר? צודקים. זוגיות זקוקה לטיפוח, וילדים מבזבזים המון זמן ומשאבים נפשיים. חוץ מזה עדיף לשמור איתם על יחסים רשמיים כדי שלא יפתחו יותר מדי ציפיות ויסתפקו בנאני.

היו עשירים
אם כבר נאני, כסף לא חסר למשפחת המלוכה, את זה אנחנו יודעים. אמנם כסף לא קונה אהבה, אבל הוא בהחלט קונה שלווה, והרבה יותר פשוט להימנע מלשנוא אחד את השני כשיש שלווה. לראייה, הזוג המלכותי הצעיר לא הסתפק בירח דבש אחד בניו המפשייר, אלא יצאו אחרי שנה לירח דבש נוסף, הפעם במלטה. להיות עשירים עוזר מאד - פיליפ אפילו העז להתלונן פעם בראיון לטלוויזיה הקנדית, בשיא משבר כלכלי בבריטניה, שהיאכטה שלהם לא מספיק מרווחת. למי יש זמן לריבים ומשברים כשצריך להתמודד עם יאכטה כל כך מחניקה?

אל תוותרו על פור-פליי
כשהיא בת 8 והוא בן 13, פיליפ ואליזבת נפגשו באיזו חתונה מלכותית, אבל ההתאהבות התרחשה רק חמש שנים מאוחר יותר. היא הייתה אז רק בת 13, הגיל שבו לחלום על חבר חייל זה ממש בייסיק, והוא בן 18, תלמיד בפנימייה צבאית. אומרים שהיא ראתה אותו משחק טניס והתעלפה מכמה שהוא חתיך (קחו את הנסיך האר, תורידו קצת פיגמנט אדום מהשיער ותוסיפו גובה וחיטוב. כן. עד כדי כך). היא כנראה שיגעה את המשרתת הצמודה שלה שתלמד אותה איך לעשות לו עיניים, כי היא הצליחה לתפוס את תשומת הלב שלו (טוב, להיות יורשת לכתר בטח גם לא הזיק), אבל מרגע זה, ולאורך כ-5-6 שנים בהן היה בצי המלכותי הבריטי, הם שמרו על קשר רק במכתבים. בחישוב פשוט, בערך 8% מהקשר שלהם הוקדשו למשחק מקדים במכתבים. אז אם גם אתם רוצים לגמור ביחד, עוד 40 שנה, תשקיעו קודם בפורפליי של איזה שלום שנים. או עשר דקות.

מים גנובים ימתקו
מספרים שההורים של אליזבת, המלך ג'ורג' השישי ואליזבת המלכה האם, סימנו את פיליפ מהרגע הראשון. הם ממש לא רצו אותו במשפחה. השניים התארסו בסתר אבל אליזבת לא הפסיקה לנסות לשכנע את ההורים שלה לאפשר לה להתחתן כדת (האנגליקנית) וכדין. רק אחרי שפיליפ ביקש את ידה בפעם השנייה מאביה, הם הואילו בטובם להסכים. אירוסים בסתר זה ריגוש מטורף, והאיסור להיות יחד אוטומטית מוסיף טונות של סקס אפיל, שכנראה שרד עשרות שנים. חוץ מזה, כשההורים מתנגדים לקשר, רק בשביל להוכיח שהם טעו אתם לא תיפרדו בחיים.

ודבק באשתו והיו לבשר אחד
אחרי שאביה של אליזבת נפטר והיא הפכה למלכה, השניים היו אמורים לעבור לגור בארמון שבו המשיכה להתגורר גם אמה, המלכה האם. השמועות אומרות שפיליפ התנגד לכך בכל תוקף, מה שלא מפתיע בהתחשב בכך שרובנו היינו מעדיפים להיאכל למוות על ידי נמלי אש מאשר לגור באותו בית עם ההורים של הפרטנרים, אבל במקרה ההוא כנראה הסלידה הייתה רצינית והדדית. למרות ההתנגדות, מסורת היא מסורת והוא נאלץ להתגורר בקרבתה על אפו ועל חמותו (תסלחו לי, זה מתבקש) באורח פלא, לא הרבה זמן אחרי שפיליפ ואליזבת עברו לארמון, החימום בחדר האם התקלקל, והיא נאלצה לעזוב. אין מה לעשות, זוגיות זה שניכם נגד העולם, אז גם אם העולם הוא אמכם מולידתכם שלא מבינה רמזים, וגם אם צריך לשבור לה את הרדיאטור ולגרום לה להאמין שבכל הארמון אין עוד חדרים ובכל הממלכה אין אף טכנאי זמין.

Happy wife = Happy life
פיליפ הוא בנו של אנדראס, נסיך יוון ודנמרק, והוא הוטבל כנוצרי אורתודוקסי. בשביל להתחתן עם אליזבת הוא היה צריך לוותר, שימו לב: על הדת שלו, על האזרחות היוונית והדנית שלו, על הזכות שלו לרשת את הכתר הדני, על הקריירה הצבאית שלו, ולהפוך לאנגליקני. תוסיפו לזה את נימוסי השולחן המלכותיים שקובעים שכשהמלכה מפסיקה לאכול כל שאר היושבים בשולחן גם חייבים להפסיק, ותקבלו גבר שהלך מאוד רחוק בשביל בת הזוג שלו. מסקנה: אי אפשר להתווכח עם עובדות - אפליה מתקנת עובדת, וכשהאישה מאושרת, החיים מאושרים. תעשו קצת ויתורים.

אל תפחדו להתעקש
ויתורים בצד, בטקס ההכתרה של אליזבת' פיליפ היה צריך לכרוע ברך בפניה. זה כמובן לא מצא חן בעיניו. זה לא עבד לו, וכמו טטלה הוא כרע, אבל לא גבר אלפא כמו פיליפ ייכנע בשתיקה, והוא קם מהכריעה, התקרב אליה ונתן לה נשיקה על הלחי, כשהוא עובר בצורה מופגנת - כמה נורא! על כל הכללים שאוסרים על בני המלוכה להפגין חיבה בפומבי. אחר כך היא גם סירבה להחליף את השם של בית המלוכה לשם שלו, הוא ממש כעס, טען שהוא הגבר היחידי בממלכה שילדיו אינם נושאים את שמו ואמר ש"אינני אלא אמבה ארורה". ותרו הרבה, אבל כשצריך דעו להתעקש - לפחות אתם תדעו שיש לכם זכר לעמוד שדרה.

למרות הכל - תני לו לחשוב שהוא מוביל
נכון, הוא עשה מלא ויתורים. נכון, כשהם היו בציבור הוא תמיד היה צריך ללכת שלושה צעדים מאחוריה. נכון, היא מלכה והוא היה בסך הכל דוכס, אבל היי, מקורבים טוענים שבבית הוא היה ראש המשפחה! כמובן שלא מצאתי לזה סימוכין או הוכחות בשום מקום, אבל לפעמין מספיקה השמועה כדי להרגיע את האגו הגברי.

אל תפחדו לקחת סיכונים
סבא של סבא של אליזבת הוא גם הסבא רבא של פיליפ, ככה שפיליפ ואליזבת בעצמם הם בני דודים רחוקים. התפשרו, כמו שאומרים. אז אם הם לא היו בררנים, איך יש לכם פרצוף לפסול דייט עם גבר שנמוך ממטר שבעים וארבע או אישה שלדעתכם צריכה לרדת כמה קילו או להפסיק להצטלם מלמעלה ומהצד? קחו סיכון! העיקר שלילד שלכם לא יהיו שש אצבעות ואת הפרצוף של הנסיך צ'ארלס. זה באמת מחיר קשה לשלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully