טהוניה רובל. רון קדמי,
רון קדמי

מה שטהוניה עשתה גרם לי להבין כמה גזענים אנחנו באמת

עודכן לאחרונה: 8.5.2021 / 12:11

כשהמייק אפ של טהוניה הגיע למערכת, החלה סאגת חיפושים אחרי הבחורה בעלת העור הכהה שאפשר יהיה לתת לה אותו, ללא הועיל - מסתבר שלאף אחד בסביבה הלבנה הזו אין כזו. מקרי, או שמא אנחנו עדיין מאד גזענים?

כעיתונאית שכותבת גם על איפור וטיפוח, יוצא לי לקבל הרבה חבילות של קולקציות איפור למערכת. בהתחלה, לפני שנים, הייתי שיכורת מוצרים, ובמשך השנה הראשונה אספתי בקנאות כל דבר יפה כמו אחרונת האגרנים. אחרי כמה זמן את מתחילה להבין שאין לך מה לעשות עם כל זה ומתחילה לשחרר. עכשיו, בכל פעם כשמגיעה חבילה עם מוצרים לנסות, אני פשוט מחפשת נסייניות לתת להן את המוצר, שיגידו מה דעתן. ותמיד יש - חברות, קולגות, מלצרית חביבה - לכל מוצר יש בית.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מעולם לא קרה לי שלא מצאתי למי לתת - עד היום, כשהגיעה החבילה של הקולקציה החדשה של טהוניה לליין האיפור של גל גונן, עם גלוס מנפח שפתיים, ליפסטיק עמיד, מייק-אפ, וליפ בומב מהמם. מאחר ואני בהירה כשלג דאשתקד, חיפשתי מישהי לתת לה את המוצרים. שאלתי את חמשת האנשים שלידי, עברתי בכל החדרים במערכת, שאלתי את הדסק, את דסק הספורט, וכמה אנשים שפגשתי במעלית - מסתבר שלאף אחד מסביבי, כולל לי, אין אף חברה שחורה אחת לתת לה את המוצרים.

טהוניה רובל. רון קדמי,
טהוניה רובל וגל גונן/רון קדמי

ואני גרה בפלורנטין. לא חסרים כהי עור בסביבתי, בואו נגיד, ועדיין, אין לי אף חברה שאני יכולה לתת לה את המייק אפ של טהוניה. האמת? בושה. במיוחד יחסית למישהי שחוותה גזענות על עורה. הלבן.

בארה"ב זה נושא שיש אליו מודעות גבוהה מאשר בארץ - וגם תנועות כמו Black Lives Matter והרבה מחאות ניכוס תרבותי. גם בעולמות הביוטי כבר שמענו לא פעם תלונות של צרכניות כהות עור שלא מצליחות למצוא את הגוון שלהם במייק-אפ, פודרה, סמקים, ליפסטיקים, ועוד. יש מותגים שרק בשנים האחרונות התחילו להוציא יותר גוונים כהים, כדי שיהיה גוון לכל אחת. כולם מותגים בחו"ל, ורובם מותגי איפור מקצועי. בארץ (מותגים ישראליים) אין כמעט בכלל מוצרים לכהות עור ברמה גבוהה, וליין שלם של איפור המיועד לעור ככה לא ראיתי כאן בוודאות.

ועדיין - יש למישהו חברה לתת לה את המייק אפ הזה? לא.

כשמדברים על גזענות מבוססת גוון עור עולה בראש בעיקר ארצות הברית. שם הייתה עבדות, יש התעללות משטרתית בשחורים, ועוד כל מיני מרעין בישין שגורמים לבעיה לבלוט יותר, אצלנו זה פחות ברור כי לנו יש את הערבים להשקיע בהם את כל השנאה שלנו, ולכן שנאת השחורים שלנו מוזנחת למדי, לא בגלל שאנחנו סבבה כל כך, אנחנו ממש לא - עובדה - אלא אם כן הם סלבס שהופיעו באח הגדול או זכו בתואר מלכות יופי כלשהו, הם שקופים ושקופות לנו.

אורית מקומה 1 (חד פעמי!). באדיבות המצולמים
אורית מקומה 1/באדיבות המצולמים

אתם מוחים? תמחו, בכיף שיהיה לכם. אבל רובכם כנראה משקרים לעצמם. כן, גם אם אתם רואים לפעמים פרק של "נבסו" - לכמה מכם יש חברה שחורה שיכלה ללבוש את המייק-אפ של טהוניה? והרי אם זה לא היה נכון, לכל הפחות היו עוד מותגי איפור עם ליינים של איפור לכהות עור. טהוניה עצמה מספרת שכשהייתה נערה נתקלה בבעיה הזאת בדיוק, וזה המניע העיקרי שלה ליצירת הליין הזה: "כנערה חוויתי את עצמי כשחורה ומכוערת וכשנערות בגילי החלו להתאפר לא מצאתי בשום מקום איפור שמתאים לגוון העור הכהה שלי. גם שכבר עבדתי כדוגמנית הייתי מגיעה להפקות ולימי צילום ומגלה שאף אחד מהמאפרים לא מחזיק מוצרים שמתאימים לגוון העור שלי ופשוט נאלצתי להביא את האיפור האישי שלי שתמיד נקנה בחו"ל".

מטורף. עצם העובדה שבשנת 2021 יצא ליין כזה בישראל וזה נחשב למהפכה, פשוט מביכה, עבור כולנו. ואתם יודעים מה עוד יותר מביש? שמעולם לא חשבתי על זה ברצינות, כי ביננו - מה אכפת לי? אני לבנה - אין מותג איפור בעולם שאין לו את הגוון שלי במגוון. אבל לא לקחת את זה בחשבון זה רק טיפה פחות גרוע מלשנוא אנשים בגלל צבע העור או המוצא שלהם. למה? כי בסיטואציות יותר קריטיות זה יכול להיות הפער שבין להיות השוטר שהרג את ג'ורג' פלויד לבין להיות "רק" מישהו שראה את זה ולא קפץ עליו, ורק צילם. וזה הבדל.

אחרי חצי יום של חיפושים, החלטתי להציע למנקה שלנו שיביא לאשתו, עוד משפט שדי דוחה אותי לכתוב בהקשר לעצמי, אבל מגיע לי. הוא לא הגיע. לקראת סוף היום ירדתי לקומה מינוס אחת לסיגריה, ופגשתי במקרה את אורית שעובדת בקומה 1. בחורה אתיופית יפה שעובדת באותו בניין איתי ומעשנת באותו מקום, ועדיין אין לי מושג מי היא. פניתי אליה בחניון בקטע קצת מקריפ, הסברתי לה גם מה קרה ואיך התגלגלנו לכאן, וייאמר לזכותה שהיא צחקה. לא כי זה לא מקומם, אלא כי היא כנראה התרגלה לחרא הזה, ומה היא אמורה לעשות - לפצוח במחאה? הנה היא בתמונה פה למעלה, עם המוצרים, והיא מבקשת למסור תודה לטהוניה. גם אני רוצה להגיד תודה לטהוניה, שהמייק-אפ שלה פתח לי את העיניים. תודה, וסליחה. בשם כולנו.

והנה המוצרים עצמם

טהוניה רובל וגל גונן. גדי סיארה,
טהוניה רובל וגל גונן: ליין של 16 מוצרים/גדי סיארה

בליין אין רק את המייק-אפ המדובר, אלא גם מוצרים נוספים לעור כהה. כרגע הליין מונה 16 מוצרים, עם הבטחה לעוד, ואפשר למצוא את כולם באתר החברה:

Velvet Touch
ultra HD skin long-wear full coverage foundation spf 15 - N5 / N6 / N7
3 גווני מייק אפ עמיד, קליל ובמרקם קטיפתי. מועשר בפולימרים ובפיגמנטים לכיסוי מלא ואחיד. המייק אפ מכיל מסנני קרינה עם מקדם הגנה מפני השמש. מפחית ברק, מסייע בספיחת עודפי שומן, מטפח, מרכך ומעלים את הנקבוביות ופגמי העור ומחליק את מרקם העור.

Lip Volume Effect
dulce de leche
ליפ גלוס מבריק במיוחד בעל פיגמנט חום עדין מועשר בפניני קריסטל ופיגמנטים לברק מושלם. מכיל חומצה היאלורונית לנפח, בשילוב של חומרים ומרכיבים אשר מעשירים את השפתיים בלחות, משיבים מוצקות וגמישות.

Bye Bye Under Eye
rich dark / deep dark
קיט המכיל זוג קונסילרים - קונסילר מוצק בגימור משי וקונסילר נוזלי המשמשים כהארה ולכיסוי גבוה ועמיד במיוחד.

Mini Toffee Matte Lip Colorful
mocha / black cherry / I love you a latte
מגוון צבעי ליפ גלוס לתיחום השפתיים במראה מט ועמיד.

Bye Bye Under Eye
double crush
קורקטור כתום לנטרול וטשטוש כהויות כבדות מתחת לעיניים וכתמי פיגמנטציה שונים.

Sugar Rush Mineral Powder
banana / cocoa
פודרה מינרלית לפנים לכל סוגי העור, לקיבוע האיפור לאחר השימוש בקונסילר למראה טבעי, קטיפתי ונטול ברק לעור.

Candy Bomb
hyaluronic explosion balm - almond butter
לחות לשפתיים שמועשרת בפניני קריסטל ופיגמנטים לברק. הגוון חום ורדרד, מכיל חומצה היאלורונית המייצרת נפח, בשילוב של חומרים ומרכיבים טבעיים, אשר מעשירים את השפתיים, ומשיבים מוצקות וגמישות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully