קבר האר"י הקדוש. ויקיפדיה, אתר רשמי
אתר רשמי/ויקיפדיה

רוצה זוגיות? דעי על איזה קבר באמת כדאי להשתטח

ענת ניסני

16.5.2021 / 11:35

אומרים שביקור בקברי צדיקים יכול להיות חוויה רוחנית מדהימה אבל עם כל הכבוד לרוחניות, אנחנו רוצים לראות תוצאות בשטח. יצאנו לבדוק מיהם הצדיקים שלא רק מבטיחים אלא גם מקיימים

לאורך כל ארבעת עשוריי, מעולם לא השתטחתי על קברי צדיקים. זה לא שהיו חסרות לי סיבות להשתטח, ברגעים מסוימים באמת היה נדמה שרק נס ישפר את המצב, אבל אני כנראה העדפתי ניסים שהם קצת יותר קל"ב, משהו שאפשר למצוא באוקיקיופיד או בטינדר או מקסימום באיזה בר תל אביבי שידוע כמוקד עלייה לרגל של הזרם ההיפסטרי, זרם ייחודי ביהדות שבו כולם נראים אותו דבר, מתלבשים אותו דבר ונמנעים מלגלח את הזקן.

מאות אלפי גברים ונשים בישראל משתטחים על קברי צדיקים בכל ימות השנה, וחלקם טוענים בתוקף שזה באמת עובד. האמנם? עזבו עכשיו את החוויה הרוחנית ואת תחושת הקדושה, אם נרצה להתקרב לאלוהים יש לכולנו בית כנסת ליד הבית, לא צריך לנסוע עד עמוקה. לקברי צדיקים באים בשביל התכל'ס, מה שאפשר לקבל על הנייר: היית רווקה - השתטחת - התחתנת. לא הצלחתם להיכנס להריון - הקפתם קבר של צדיק - נולדו תאומים. ביקשתם פרנסה וממון - קניתם קמע ב-500 שקל - ובכל זאת יצאתם ברווח באותו חודש. איך אפשר לדעת שכל הניסים האלה קרו בזכות הצדיק?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

כנראה שאי אפשר. צריך פשוט להתפלל הרבה, ולהמשיך להשתטח עד שזה יעבוד. עכשיו זה ממש נשמע כמו שנות הרווקות שלי. במבט לאחור, אולי באמת היה עדיף לעלות לקברי צדיקים ולהתפלל.

לשמחתי ולמזלנו, אף פעם לא מאוחר, ותמיד יש משהו שאפשר לבקש מאיזה צדיק וממש עכשיו, בחג השבועות, נהוג לבקר בכמה מהקברים הידועים כמו קבר דוד המלך, קבר הרבי נחמן מברסלב וקבר הבעש"ט, אז כדאי להתארגן בהתאם. אבל גם אם כבר עשיתם תוכניות אחרות לחג, אל דאגה. לכל קבר יש אמנם זמני הגעה מקובלים משלו, אבל בסופו של דבר אפשר להשתטח בכיף לאורך כל השנה. כדי שכולנו נדע לאיזה קבר הכי משתלם להגיע ומי מהצדיקים באמת נותן עבודה, החלטתי לחקור כמה מהקברים הפופולריים (רשימה חלקית בלבד), אילו סגולות הם מבטיחים, והכי חשוב - האם הם גם מקיימים.

קבר רבי מאיר בעל הנס. ויקיפדיה, אתר רשמי
קבר רבי מאיר בעל הנס/אתר רשמי, ויקיפדיה

לזוגיות ופריון - כי זה הרי מה שבאמת מעניין את כולם

קבר יונתן בן עוזיאל - עמוקה
באיזה מין קטע מוזר, רבים מקברי הצדיקים שביקור בהם הוא סגולה לפוריות, הם דווקא של צדיקים וצדיקות שלא ממש הלך להם בתחום הזה. התנא יונתן בן עוזיאל, כך אומרים, היה גם רווק וגם חשוך ילדים, והביקור בקברו נחשב כסגולה הן לפריון והן למציאת זיווג. מומלץ, כמובן, לתת תרומה או לקנות קמעות מסוגים שונים, ויש להקיף את הקבר שבע פעמים תוך כדי בקשת זיווג הגון, זוגיות טובה, פרנסה ובריאות ואפילו להיכנס ממש לפרטים אינטימיים ולבקש זרע בר קיימא. על ביצית, לעומת זאת - לא מצאתי מילה. אומרים שכל שנה פוקדים את הקבר כמיליון וחצי אנשים, ואני מניחה שהם לא מגיעים רק בגלל הנוף, למרות שהוא באמת מדהים.

קבר מרים הכובסת - ירושלים
אם כבר צדיקה שלא הלך לה בתחום הזוגיות והפריון, הסיפור של מרים הכובסת הוא אפילו עוד יותר קורע לב. מדובר באישה בשם מרים מזרחי שהייתה הכובסת של האדמו"ר מזוועהיל והייתה, על פי המסופר, חשוכת ילדים. היא ביקשה מהאדמו"ר לברך אותה בילד אבל הוא סירב בתוקף למרות שחזרה והתחננה. כשהמשיכה והקשתה עליו אמר לה האדמו"ר שאם יהיה לה ילד הוא ילך לעולמו כשיגיע לגיל בר מצווה. היא ביקשה, למרות זאת, לקבל ממנו את הברכה, ואכן נולד לה בן שמת כשהיה בן 13. אומרים שבמחלקות הפוריות של בתי החולים שומעים לא מעט על קבר הכובסת שמברכת את המבקרים בה בפריון, ושעד היום יש זוגות שטוענים שזכו לילדים אחרי שביקרו בקברה. כדאי לדעת - השמועה אומרת שאם היא מופיעה בחלומכם אחרי הביקור, זה סימן שבקשתכם נענתה.

עוד בוואלה!

"בלה חדיד, את אנטישמית": הישראלית שנכנסת בכוכבות

לכתבה המלאה

קבר רחל - בית לחם
גם רחל אימנו הייתה חשוכת ילדים רוב חייה, אבל אצלה היה הפי אנדינג ואולי זה גם מה שיקרה למי שיגיעו לקבר שלה, בתנאי שיקיפו אותו לפחות פעם אחת (המחמירים מקפידים על שבע הקפות) כשעל ידם קשור חוט אדום. החוט בתשלום, כמובן, אבל לפחות תדעו שאתם רוכשים את החוט המקורי, כי קבר רחל, כך אומרים, היה המקום הראשון בו התחיל המנהג. אמנם להגיע לקבר קדוש בעיר שנמצאת בשליטת הרשות הפלסטינית זה לא דבר של מה בכך, אבל אם כבר תגיעו תוכלו ליהנות מהידיעה שאתם עושים משהו טוב לא רק בשביל עצמכם אלא בשביל כל עם ישראל, כי אומרים שהביקור בקבר הוא סגולה לפריון וגם לגאולת העם. אפילו אם כבר יש היריון ואתם או קרוביכם אף מתקרבים ללידה, אומרים ששווה לבקר, כי אבנים מהקבר נחשבות לסגולה ללידה קלה. הקבר, אגב, מדורג ב- trip advisor בציון של 4 מתוך 5, אבל לא מצאתי בחוות הדעת אינדיקציה שהביקור באמת עזר.

קבר רבי מאיר בעל הנס - טבריה
רבי מאיר בעל הנס היה ידוע כעושה נפלאות בחייו, ולכן לא מפתיע שהקבר שלו מושך כל כך הרבה מבקרים גם אחרי מותו. אומרים שהשתטחות על הקבר היא סגולה לזיווג, לפריון, לשלום בית ואפילו למציאת אבדות. נהוג לתרום כסף לצדקה בעת הביקור בקבר, כיוון שרבי מאיר הבטיח ישועות רבות למי שיתרום כספים לעניים, והקופות שלו גם מפוזרות בכל הארץ. בתמורה, הוא גם שובר את שוק הצדיקים ומחלק למאמינים עזרה מחוץ לגבולות הקבר: מי שיגיד ברגע של צרה או מצוקה את המשפט "אלוקא דמאיר ענני" שלוש פעמים - מובטח לו שיזכה לישועה. גם קבר רבי מאיר מופיע ב- trip advisor ומקבל ציון גבוה במיוחד של 4.5 מתוך 5. המדרגים מספרים שנעשו שם שיפוצים בשנים האחרונות ששיפרו מאוד את חוויית הביקור במקום, שהמסחור של הקמעות מעיק אבל הנוף יפהפה, ותגובה אחת אפילו מבטיחה שאחרי הביקור בקבר אכן קורים ניסים.

קבר רבי נחמן. ויקיפדיה, אתר רשמי
קבר רבי נחמן מאומן/אתר רשמי, ויקיפדיה

שאר הסגולות - כי גם בריאות, פרנסה והצלחה זה חשוב

קבר הרמב"ם, רבי משה בן מימון - טבריה
הרמב"ם היה מנהיג נערץ, פילוסוף, מדען ורופא בחייו, ולכן טוענים שגם אחרי מותו יש בכוחו לעזור לחולים ולנזקקים. הביקור בקבר נחשב כסגולה לרפואה ובריאות אבל גם לחכמה והצלחה בלימודים - רופא או לא? הוא עצמו, אגב, היה מתנגד גדול למנהג ההשתטחות על קברים, אז לשיקולכם.

קבר רבי עקיבא וקבר רחל, אשת רבי עקיבא - טבריה
הם אמנם לא קבורים זה לצד זה אבל הקברים שלהם נמצאים במרחק של 10 דקות נסיעה אחד מהשני, כך שאם אתם רוצים לקבל ברכה כפולה מזוג צדיקים, הנה זוג מנצח. רבי עקיבא היה אחד מגדולי החכמים, כך שלא מפתיע שביקור בקבר שלו הוא סגולה לחכמה והצלחה בלימודים. אמנם לא ראיתי שום אזכור של זה בשום מקום ואני מייחסת כאן לרבי סגולות על דעת עצמי, אבל לדעתי, בגלל שהוא התחיל ללמוד תורה רק בגיל 40, הביקור בקבר חייב להוות ברכה מסוימת גם לכל הלייט בלומרים שבינינו, או לפחות תזכורת שאף פעם לא מאוחר להתחיל.

הקבר של אשתו של רבי עקיבא, רחל, מככב בשמועות על כמה ניסים מרשימים ביותר. נשים רבות מגיעות אליו כדי למצוא זיווג אבל הסגולות העיקריות של הקבר, כך אומרים, טמונות במים הקדושים והמרפאים של הבאר שנמצאת במקום. מספרים על אדם שהגיע מארה"ב לאחר שחווה שיתוק פתאומי בידו ואחרי הביקור הוא החלים, על אדם שסבל מכאבי גב שעברו לחלוטין אחרי שמרח על גבו את המים הקדושים, ועל אישה בהיריון שבעובר שנשאה בבטנה אובחן מום, והיא הגיעה לקבר לפני הלידה וילדה בסופו של דבר ילד בריא.

קבר האר"י הקדוש, רבי יצחק לוריא - צפת
האר"י הקדוש היה גדול המקובלים של העיר צפת בכל הזמנים, ונחשב לאדם שיודע להגיע לשורש נשמתו של כל מי שעומד מולו, לקרוא את תווי פניו ולגלות מידע על גלגוליו הקודמים. הביקור בקבר נחשב כסגולה לחיזוק הנפש ולגאולה, ויש בו אטרקציה של טבילה במקווה עם מים קפואים, אך התענוג המפוקפק, לפי השילוט במקום, מותר רק לגברים. במקום יש חנות מזכרות שאפשר לרכוש בה נרות, בקבוקים עם מים קדושים ואפילו מגבת עם הכיתוב: "גם אני טבלתי במקווה האר"י". אני מקווה שלפחות את המגבת מרשים גם לנשים לקנות כי אמנם על הטבילה אני מוותרת בכיף אבל למנוע ממני מרצ'נדייז זה כבר ממש אכזרי.

הכנות להילולת ל"ג בעומר המסורתית בקבר רבי שמעון בר יוחאי (רשב"י) במירון, מאי 2011. משה אסרף, ג'יליס
קבר רבי שמעון בר יוחאי/ג'יליס, משה אסרף

בונוס - קברי הצדיקים שמעבר לים

קבר הרבי נחמן מברסלב - אומן, אוקראינה
לקבר הרבי נחמן מברסלב נהוג להגיע בעיקר בראש השנה, אבל גם בשבת של חנוכה, בראש חודש ניסן ואפילו ממש עכשיו, בשבועות. כמובן שעבור נשים, אנחנו כבר רגילות, החוקים הם אחרים, וכך לדוגמה בחג השבועות הזה - עזרת הנשים סגורה. אבל ביננו, לא שווה לספוג בשקט הדרה קטנה כשכל כך הרבה סגולות וישועות מובטחות למבקרים? זיווג, ילדים, בריאות, אושר - הרבי נחמן מבטיח לכם את כל אלו ועוד, וכל מה שעליכם לעשות הוא רק להגיע, להתפלל וכמובן שלא יזיק לתת פרוטה לעילוי נשמתו של הרבי. סיפורים על גברים ונשים שמצאו אהבה בעקבות הביקור יש לא מעט, אבל גם עדויות על תעשיית זנות מפותחת, על אלימות שהולכת וגואה ועל שימוש בסמים. טוב, זה ידוע שהברסלבים יודעים להרים. אגב, אם אתם כבר באוקראינה, כדאי לבקר גם בקבר הבעש"ט, אבי תנועת החסידות וסבא רבא של הרבי נחמן, שנמצא בעיירה במרחק של 3 וחצי שעות נסיעה מאומן, ושהביקור בו נחשב כסגולה לרפואה שלמה.

קבר הרבי מליובאוויטש - קווינס, ניו יורק
נסיים עם הקבר הכי מגניב, כיאה לצדיק שקבור בלב ניו יורק. הכל נראה פיין, התרומות הן באשראי, התפילות - נכתבות בפתקים שמושלכים לבריכה ריקה, ויש אפילו אופציה לשלוח בקשות במייל או בפקס. אמריקה! אומרים שהבת של טראמפ התפללה בקבר של הרבי לפני שתי מערכות הבחירות שבהן אביה היה מועמד לנשיאות. כולנו יודעים איך זה נגמר, אבל הקבר כל כך וואו שאני, לפחות, מוכנה להסתפק גם בסיכוי של פיפטי פיפטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully