סימן שאלה. ShutterStock
ShutterStock

לא רק גברים: מסתבר שגם נשים הן דושיות לא קטנות

השדכניות

11.6.2021 / 11:34

חשבתן שנשים פחות שטחיות או דושיות מגברים כשהן שופטות גבר בדייט? ובכן, טעיתן. מסתבר שאנחנו לא פחות נוראיות מהם, ואלה הדברים שבאמת חשובים לנו כשאנחנו מחפשות אהבה. השדכניות חושפות

כמה מאיתנו מוכנות להודות שהשכלה, כסף ומקצוע נחשק נמצאים ברשימת הדרישות שלנו מבן הזוג, עוד לפני השאלות המתבקשות על אופי ומבנה אישיות. תכלס, לא במקרה כשאנו פוגשות גבר חדש, אחת השאלות הראשונות שעולות היא "מה אתה עושה?" כשהכוונה הברורה היא לדעת במה הוא עובד, כמה הוא מרוויח וכמה הוא מצליח. כמי שבחרו להתפרנס משדכנות למגזר החילוני, אנו נתקלות בהמון סטיגמות ותפיסות מוטעות שגורמות לנו לפעמים להרהר איך בעצם נמדדת הצלחה ומה באמת נשים רוצות.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

גם ב-2021 נשים בודקות את רמת ההשכלה כמעט אך ורק על פי תואר (למרות שישנם גברים משכילים ביותר שלא סיימו תואר בחייהם), והמקצוע עדיין מהווה ציר מרכזי המעיד על אופיו והצלחתו של הגבר, ובמידה רבה על מידת הנחשקות שלו. כך למשל, כשנציע היכרות עם עו"ד הוא יתפס כמעט אוטומאטית כאיש מצליח למרות שחלקם מקוששים את משכורתם בקושי רב, ולעומתו סוכן מכירות, מצליח ככל שיהיה, עדיין מקוטלג כאדם ממולח שקשה לתת בו אמון, ברמה האישית והכלכלית.

ספרים. ShutterStock
השכלה גבוהה? צ'ק/ShutterStock

במשאל שערכנו בין מאות נשים, מאגר המקצועות שעלו אינטואטיבית בדירוג הגבוה ביותר היו רופא, מהנדס ועו"ד. בדיוק אותן מקצועות שהיו עולים גם לפני 10 שנים. נשים רווקות מבהירות לנו לא אחת שיקבלו הצעות רק מרווק עם תואר אקדמי מאוניברסיטה, ואף לא מסתפקות במכללות שנחשבות יוקרתיות פחות. רובן מסבירות זאת בכך שהן מחפשות גבר עם "יציבות תעסוקתית" ולא מישהו ש"מחפש את עצמו". את הדרישות אנחנו יכולות להבין, רק שלרוב הן לא מתיישבות עם סגנון החיים עליו הן חולמות.

בנות, לשאוף להכיר יזמים וסטארטאפיסטים זה אחלה, רק צריך להבין שאופי עבודתם עומד בניגוד גמור ליציבות. כך גם כשאת מצהירה שאת רוצה רופא, הייטקיסט או מהנדס, ומעידה באותה נשימה שחשוב לך שבן הזוג יהיה מאוד מעורב בחיי המשפחה, איך זה בדיוק מתחבר? הרי מדובר בתחומי עיסוק מאוד תובעניים מבחינת שעות עבודה, בייחוד בתחילת הקריירה, שלא לדבר על תקופת הלימודים וההתמחות האינטנסיבית.

רבים חושבים שלאהבה אין חוקים, אך מה שטוב לסרטים לא תמיד תופס במציאות, או כשמגיעים לשדכנית עם רשימת דרישות. למה? כי במהלך השנים הבנו שיש לא מעט בנות שעוד לפני שבודקות עד כמה בן הזוג מתאים, כבר חושבות איך להשוויץ במקצוע שלו בפני המשפחה והחברים. מה שמייצר אוטומטית התנגדות מול כל מי שמגיע ממקצוע שלא מייצר את אותה גאווה. כך למשל מקצועות טיפוליים (ללא תואר דוקטור) כגון רפואה אלטרנטיבית, עבודה סוציאלית והוראה, נתפסים כמקצועות שאינם גבריים מספיק. נהגי מוניות, דיילים, מורי דרך ושאר תחומי עיסוק בענף התיירות, לצד עובדי הבמה והתרבות, נתפסים כמקצועות עם פרנסה קשה ולא בטוחה, בפרט לאחר השנה האחרונה, וישנם גם הפחדים והסטיגמות.

גבר מסתיר כסף מאחורי הגב. ShutterStock
מזומן? צ'ק גם טוב/ShutterStock

קחו למשל את תומר )37) איש שיחה מעולה, מטופח, למד במוסד גסטרונומיה נחשב באיטליה, ומחזיק במקצוע מבוקש שהעניק לו אף הכרה בינלאומית. רק שהמקצוע שבחר לעצמו מלווה בסטיגמות קשות למי שמחפשת קשר רציני. תומר הוא מיקסולוג - ברמן העוסק בהכנת קוקטיילים מיוחדים במועדונים נחשבים. הוא אינו מנותק מהסטיגמה שמאחורי המקצוע - "בחור לא רציני, חי בלילה ומתפרפר". רוב הזמן גם לא היה ממש אכפת לו. עד הרגע בו חיפש בת זוג רצינית להקמת משפחה, וסיפר לנו עד כמה דומיננטית התדמית השלילית של המקצוע, ואיך גם בנות זוג שמצא איתן כימיה טובה, בחרו בסוף לקחת צעד אחורה, בלחץ המשפחה וחברות קרובות.

זה עובד גם הפוך. לא בטוחים? גברים, נסו לחשוב מה תהיה תגובתכם הראשונה כשיציעו לכם היכרות עם בחורה בת 32, קוסמטיקאית המתפרנסת מסידור גבות ובניית ציפורנים? תכל'ס חלקכם עלולים לחשוב שמדובר בבחורה לא משכילה, חלולה וריקנית. זהו בדיוק הסיפור עם אביב, וזהו הדבר האחרון שניתן לומר עליה. אביב היא בחורה חכמה ומבריקה שהבינה שתוכל להתעשר משיעור היתר של בנות ישראל... אבל מה הטוויסט? כשאביב הגיעה אלינו היא סיפרה שהיא בעצמה לא מוכנה לצאת עם גבר ללא תואר אקדמי, ורצוי תואר שני. למה? כי זהו הסטנדרט שלה לגבר איכותי, למרות שהיא עצמה בחרה במסלול חיים שדילג על השכלה. חשבתם שקל להיות שדכניות?

אז אנחנו יודעות שתכף תקפצו ותגידו שמי שמחפשת אהבה לפי מקצוע, מעמד סוציו אקונומי או כסף, שלא תתפלא שתמצא עצמה במערכת יחסים רעה, מעוותת, קרה ונטולת אהבה. אבל זה לא מדויק. למעשה מאוד טבעי שאנשים מחפשים בני זוג שדומים להם ברמת ההשכלה וברקע האישי. מניסיון שלנו זה גם יעבוד טוב יותר.

בילי ורוית. נועה רוזן,
בילי ורוית. שדכניות מודרניות/נועה רוזן

אז איפה הבעיה? כשאנשים "ננעלים" ובטוחים שאדם שעוסק במקצוע מסוים הוא כנראה עם מנעד אישיותי שמתאים להן. עולם הקריירה השתנה לגמרי, בפרט לאחר הקורונה, אך בעולם הדייטינג הקבעונות המחשבתיים, לפחות בהיבט של הרושם הראשוני נותרו בעינם.

לעומת זאת, במשאל שערכנו בקרב גברים, מרענן היה לראות את השינוי התפיסתי ביחס לנשות קריירה. מסתבר שהקריירה התובענית שלכן לא באמת מאיימת על מישהו. 75% מהגברים העידו כי מנהלות, רופאות, ומעט מאחוריהן מהנדסות, הן הנשים שהיו רוצים להכיר, והעידו שהם לא מרגישים מאוימים מנשים שמשתכרות שכר גבוה משלהם. להיפך.

לעומת זאת במשאל שערכנו בקרב נשים, שכידוע מבטאות בררנות גבוהה יותר מגברים בנוגע ליכולות אינטלקטואליות וכלכליות, הסתבר באופן די מדהים שעדיין גובה הגבר משחק תפקיד מאוד משמעותי. אז גם אם אתה לא חכם במיוחד, לא עשית תואר, עובד בעבודה אפרורית וחשבון הבנק שלך במינוס תמידי, כל עוד אתה מתנשא לגובה 1.90 מצבך לא רע בכלל.

הכותבות הן בעלות מיזם ההיכרויות "בילי ורוית - כמו חברה שמכירה לך"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully