שרה נתניהו מגיבה להאשמות נגדה. מעריב
מעריב

שמועות, רכילויות ומכתבים: הבגידות בפוליטיקה הישראלית

מיה אגסי

עודכן לאחרונה: 26.7.2021 / 10:01

מדברים אצלנו הרבה על פוליטיקה. יותר מדי. עד כדי כך ששכחנו לפעמים שהפוליטיקאים שלנו הם בני אדם, עם לב שעושה להם בלגנים שראויים להפוך לריבים באינסטגרם - קבלו את הבגידות העסיסיות מאחורי הקלעים של הפוליטיקה הישראלית

האזינו: רעייתו של זאב אלקין - "עברתי חוייה קשה"/מערכת וואלה!

כשאנחנו חושבים על פוליטיקה, אנחנו בעיקר חושבים על ימין, שמאל, רק ביבי, רק לא ביבי, חמוצים, חומוס-צ'יפס-סלט אחד גדול של אג'נדות ואינטרסים. אבל יש תחום אחד שבו אין ימין ואין שמאל, אלא רק עניינים של הלב. ושל עוד כמה איברים. אז קבלו אותם במחיאות כפיים סוערות וצקצוקי לשון שיפוטיים: הרומנים הסודיים של הפוליטיקאים והפוליטיקאיות בישראל וכל מה שהפך ל It's complicated, כאילו שפוליטיקה זה לא מסובך מספיק.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

גולדה מאיר ערוץ 8. באדיבות HOT8,
גולדה מאיר/באדיבות HOT8

גולדה מאיר & זלמן שז"ר/דוד רמז
השנה היא 1921 ולארץ הגיעה גולדה, בלי לשער שכעבור 100 שנים, מותג גלידה על שמה יסחוף מאות אלפי ישראלים בגלל שימוש ברוטב הזוי, בזמן שהם מסתתרים בבית מפני וירוס מסתורי. גולדה מאיר עלתה לארץ עם מוריס מאירסון, בחור יפה נפש שנמק לנוכח הנסיקה הפוליטית של אשתו ומעורבותה בענייני המדינה המתבשלת. הזוג נפרד כידידים כבר ב 1927, אך למעשה, לא התגרש מעולם. כלומר, גולדה'לה שלנו ניהלה רומנים בעודה אשת איש ונשמות טובות מספרות כי היא הייתה שובבה לא קטנה. דוד רמז, פוליטיקאי בכיר במפלגת מפא"י ואבא לילד מרומן עם אישה נוספת, וזלמן שז"ר, שכיהן בין השאר כשר החינוך והתרבות וכנשיא - הם רק שניים מהשמות שנקשרו בשמה.

דוד בן גוריון & רגינה (רגע) קלפהולץ
בסיפור הזה של רגע עם דודו, יש את כל האלמנטים שיכולים להרכיב סרט הוליוודי מרגש. אז קחו קערת פופקורן, כי ככה זה הולך: רגינה גדלה בווינה כבת למשפחה אמידה, שהייתה מקורבת לעסקנים הציונים באותה תקופה. אז לא היו סלבס, השקות, מדורי רכילות ופוסטרים על הקירות ולכן, הבילוי האהוב על רגינה היה נסיעה לקונגרסים הציונים, שם זכתה להיפגש עם הפוליטיקאים אותם העריצה. ב 1929, בקונגרס הציוני ה -16 בציריך, פגשה רגינה את בן גוריון. היא הייתה צעירה נרגשת בת 22, הוא היה בן 43, נשוי ואב לילדים. האם זה הפריע להם לפצוח ברומן סוער? הצחקתם אותנו. רגי ודודי ניהלו רומן של 4 שנים, שכלל מכתבי אהבה וחרמנות מרטיטים ומפגשים מלאי תשוקה ודאדי אישיוז. בסופו של דבר, קלפהולץ עלתה לארץ ב 1935 ואף ביקרה את בן גוריון בביתו, עם אירוח לכאורה לבבי של אשתו - פולה, שידעה על הרומן (ועל הרומנים האחרים שניהל בעלה). כן כן, אם חשבתם שהמצאתם את הקונספט של יחסים פתוחים, יש לנו חדשות בשבילכם: כבר עשו את זה לפניכם. ואז אפילו מכרו את המכתבים בסכום פסיכי של 20,000 דולר.

ראש הממשלה דוד בן גוריון. קרא לצעירים לרדת לדרום, בהם לאשתו של אשר דישון, שמת השבוע בגיל 97. 19 במרץ 2021. ., באדיבות המשפחה
דוד בן גוריון/באדיבות המשפחה, .

משה דיין & הדסה מור
אנחנו מקווים שעוד נשאר לכם פופקורן, כי גם פה מדובר בעלילה מהסרטים. או יותר נכון, מהספרים. בהיעדר אמצעי קיום בסיסיים כמו סטורי באינסטוש, הרומן בין משה דיין לסופרת הדסה מור, נחשף בספר בוטה שראה אור בישראל השמרנית של שנות ה-60. בספר לא חסכה מור בפרטים מטונפים בואכה פורנהאב, על הקשר הרומנטי והאינטימי בין השניים. משה דיין נודע אמנם כאיש בעל עין אחת, אבל כנראה שאיברים אחרים אצלו בגוף תפקדו מצוין ולראיה, שורת המאהבות החושניות ששמו נקשר עמן, בעודו נשוי. אם זה לא מספיק עסיסי, מסתבר שכשמור הכירה לראשונה את דיין, היא הייתה נשואה באותו הזמן ל BFF שלו - דב ירמיה. הזוג אמנם התגרש בשלב מסוים ומור טוענת בתוקף שהרומן החל רק אחרי הפרידה, אבל ירמיה לא ממש הגיב בשלוות נפש לסיפור. הוא אפילו התבכיין על כך במכתבים לדוד בן גוריון, שבטח היה עסוק בלעמוד על הראש, או לדחוף את הראש שלו בין הרגליים של רגינה.

ביבי נתניהו & הקלטת הלוהטת
אי אפשר לכתוב כתבה על פוליטיקאים חרמנים, בלי להזכיר את קלטת הסקס השערורייתית ביותר בהיסטוריה. ולא, אנחנו לא מדברים על קלטת הסקס של קים קרדשיאן, הראשונה לישבנה. הפרשה התפוצצה ב-1993, כשנתניהו דיבר באופן גלוי על כך שגורם עוין מנסה לגרום לו להסיר את עצמו מהתמודדות לראשות מפלגת הליכוד, בצורה הסליזית ביותר שיש: אותו אדם איים על בנג'י כי יחשוף קלטת המתעדת אותו מקיים יחסי מין, עם אישה שהיא במפורש אינה אשתו השלישית, שרה. עכשיו כשסיימנו להקיא קצת בפה, צריך לתת לביבי קרדיט על התנהלות טקטית מדויקת, שהוציאה את כל העוקץ מניסיון הסחיטה. אגב, חוץ מנתניהו, כל המעורבים בפרשה מכחישים כל קשר אליה: גם דוד לוי, שנחשד כסוחט וגם רות בר - האישה שהשמועות אומרות כי היא מככבת בקלטת הלוהטת. נתניהו בסופו של דבר ניצח בהתמודדות לראשות המפלגה והשאר היסטוריה, דגלים שחורים ועוגות ביסקוויטים.

אלקין ורעייתו. באדיבות המצולמים, אתר רשמי
לא תנאף?/אתר רשמי, באדיבות המצולמים

זאב אלקין & מריה אלקין
לכאורה, עוד סיפור פרק ב' שגרתי. זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון שלכם, נולד באוקראינה תחת השם ולדימיר בוריסוביץ' אלקין, למשפחה יהודית חילונית. עם השנים חזר בתשובה ולאחר שכיהן בכמה תפקידים משמעותיים בקהילה היהודית בברית המועצות, עלה ב 1990 לארץ, עם אשתו הראשונה. ידה ידה ידה, הזוג התגרש ואלקין מיהר להינשא לאישה אחרת - מריה טרוס. איפה הזוג המאושר הכיר, שאלתם? ובכן, מסתבר שמריה הלא ממש קדושה אלקין, תפקדה כעוזרת הפרלמנטרית של ולדי. השניים התאהבו ופצחו ברומן, בעודם נשואים לאחרים כמובן. כנראה שלא מדובר באיזה סטוץ חולף, כי האלקינים 2.0 חוגגים כבר 12.5 שנות נישואין, רק שאנחנו לא בטוחים איך ההתחלה של הרומן הזה, מסתדרת עם הכיפה, המטפחת והקטע הזה של "לא תנאף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully