אילוסטרציה. ShutterStock
ShutterStock

"אבי החורג הטריד אותי מינית במשך שלוש שנים"

עודכן לאחרונה: 5.8.2021 / 16:09

לכולנו יש סודות שאף אחד לא יודע עלינו - וזה אחד כואב במיוחד. אביה החורג של מ. נהג להתעלל בה ולהטריד אותה מינית, ועד היום אפילו החבר שלה לא שמע את כל הסיפור. אזהרת טריגר

"כשהייתי בת 9, האבא החורג שלי התחיל להטריד אותי מינית. זה התחיל בערב אחד כשהיינו אני, הוא ואמא שלי בחדר שלי. אמא שלי שיחקה במחשב ואני והוא שכבנו על המיטה שלי. זה היה לגיטימי לגמרי כי הוא היה אז ממש כמו אבא בשבילי. בשלב מסוים, כדי לא לעשות שיעורי בית, העמדתי פנים שנרדמתי, ופתאום הרגשתי את היד שלו נכנסת מתחת לחולצה שלי ונוגעת לי בחזה.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

מאותו יום הוא התחיל "לבקר אצלי" אחת לשבוע לפחות, ולעשות גם דברים יותר חמורים... הוא גם היה מתעלל בי עם כל מיני עונשים פיזיים. פעם אחת הוא פרס עיתון על הרצפה, פיזר עליו אורז יבש והכריח אותי לעמוד על האורז כשאני על הברכיים במשך 40 דקות. הוא גם היה נותן לי כל מיני משימות לימודיות הזויות ואחת לשבוע היה בוחן אותי, ועל כל טעות הייתי צריכה לעשות 50 כפיפות בטן. היו תקופות שזה היה מגיע לאיזה 300-400 כפיפות בטן רצופות.

פחדתי ממנו פחד מוות. ידעתי גם שהוא מרביץ לאמא שלי, אז לא העזתי אפילו לחשוב לספר את זה. גם לא חשבתי שמישהו יאמין לי בכלל, אבל יותר מזה פחדתי מהתגובה שלו. הייתי משננת את מערכת השעות שלו בעבודה בעל פה, כדי לדאוג תמיד שכשהוא בבית יהיו איתי עוד אנשים, הייתי מחפשת סיבות לנסוע לסבא וסבתא שלי כדי לא להיות בבית הזה. בסוף, בערך בגיל 12, הצלחתי לשכנע את אמא שלי שאני רוצה לעבור לגור עם סבא וסבתא, וזה נפסק".

אישה עם כאב ראש. ShutterStock
לא חשבתי שמישהו יאמין לי בכלל/ShutterStock

איך זה התגלה בסוף?
"היום אני חושבת שלא לגמרי הבנתי מה קרה שם אז. זה גרר כמה ניסיונות אובדניים, על חלקם יודעים במשפחה ועל חלקם פחות... אבל כלפי חוץ תחזקתי חזות תקינה - הייתי תלמידה טובה, עם חברים, ילדה "רגילה". כמה שנים אחר כך, אחותי הקטנה, שהיא הבת הביולוגית שלו ושל אמא שלי, הייתה בטיפול וסיפרה לפסיכולוג שלה שהוא מחבק אותה בכוח וזה לא נעים לה. בגלל שהיא הייתה קטינה, הפסיכולוג היה מחויב לפי חוק לספר לאמא שלי, וכשזה יצא, שם עבר הגבול מבחינתי. נורא פחדתי שיקרה לה מה שקרה לי. אז ".

איך היא הגיבה?
"אני לא ממש זוכרת אותה אומרת משהו, היא פשוט עברה למין מוד עבודה כזה. תלונה, חקירה, בית משפט, אבל אני יודעת שהגילוי של זה שבר אותה. היא מרגישה ממש אשמה עד היום וזה מכתיב את כל היחס שלה אליי - היא לא כועסת עלי אף פעם, לא מעירה לי על שום דבר, כל ההתנהלות שלה מולי מאוד רגישה ועדינה".

איתו דיברת מאז? יש לך מושג איפה הוא עכשיו?
"הייתי צריכה להתעמת איתו אז בחקירה, ושקשקתי מפחד. הוא ניסה להפיל את זה עליי כמובן, אמר שאני ממציאה כדי לנסות להפריד בינו לבין אמא שלי, ואני רק זוכרת שעניתי שאם זה ככה אז למה לא עשיתי את זה עד עכשיו? מעבר לזה, אין לי מושג מה איתו. אני חושבת שאפילו לא הצלחתי להישיר אליו מבט במשפט. כל מה שאני יודעת זה שהוא היה בכלא ושוחרר".

עוד בוואלה!

"אתה מבין, יותם אוקון, אתה הופך לי את הבטן"

לכתבה המלאה
אישה חווה התקף פסיכוטי. ShutterStock
החלטתי לספר לאמא שלי את הכל/ShutterStock

סיפרת על זה לעוד מישהו?
"יודעים את זה מעט מאוד אנשים בחיי, וגם מי שיודע, יודע חלקים מסוימים שאני מאוד מתורגלת לספר. אף פעם לא נכנסתי לפרטים, אפילו החבר שלי לא יודע הכל. עצם המחשבה על זה מעלה לי המון שאלות שאני לא רוצה אפילו לחשוב על התשובה שלהן. האם אמא שלי ידעה ולא עשתה כלום? היא לא חשדה? זה הופך לי את הבטן רק לחשוב על זה.

ביני לבינה זה אף פעם לא דובר, לא רק כי אני מפחדת לשמוע את התשובה אלא גם כי אני מפחדת לפגוע בה. תמיד היו לנו יחסים הפוכים, הייתי ילדה די הורית, מה שנקרא. אבל מאז שזה יצא וראיתי כמה היא מרגישה אשמה, אני ממש מרגישה צורך לגונן עליה. עד היום זה בעצם מונע ממני לדבר איתה על זה, לשתף אותה באיך אני באמת מרגישה, לשאול אותה שאלות קשות.

וגם היחסים עם אחותי הושפעו מזה - אני מאוד מאוד אוהבת אותה, אבל אני נורא חסרת סבלנות אליה, ואני תמיד שיפוטית וביקורתית כלפיה, באופן כמעט לא מודע. לא הכל יושב על זה שהיא הבת שלו אבל היום, אחרי טיפול ארוך וממושך, אני יודעת להגיד שהגרעין של זה נמצא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully