עומר מילר חיים של אבא. רשת
רשת

הלוואי על אמא החיים של אבא, יא חבורה של חצופים

לירון איתן

עודכן לאחרונה: 24.9.2021 / 8:57

התוכנית "חיים של אבא" שמארחת במרכזה כמה אבות במצבים משפחתיים ותעסוקתיים שונים, הצליחה להרתיח את לירון איתן, אמא לשובב בן ארבע ושעון מעורר בן חודשיים

חיים של אבא/צילום: רשת 13

תקופת החגים מביאה אל חיינו תחושת חגיגיות, מעט חשבון נפש, כמה קילוגרמים ובעיקר זמן עם המשפחה , הרבה זמן עם המשפחה, הרבה הרבה זמן עם המשפחה. בתור אמא לשובב גדול בן 4 ושעון מעורר מתוק בן חודשיים אני מנהלת דיאלוג תמידי עם הקשיים שההחלטה להקים משפחה הביאה לחיי, תחושת המחויבות לבית ולנוכחותי בחיי ילדיי לצד הרצון למימוש עצמי והגשמת חלומות מעוררת לא מעט דילמות או כמו שאופרה ווינפרי אמרה פעם "להיות אמא זאת העבודה הכי קשה בעולם". היא עצמה לא אמא אבל אהבתי את האמפטיה. תודה אחות.

תני לו את התאומים ובואי לבדוק את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו

בשנים שעברו מאז הולדת בננו הבכור מצאתי את עצמי לא פעם מתבוננת על בעלי ושואלת את עצמי איך זה מרגיש מהצד שלו, ולכן שערוץ 13 החליטו לצלול פנימה אל תוך עולמם הסודי של האבות הסתקרנתי מאוד והתיישבתי לצפות בפרקים בציפייה גדולה. אז איך נראים חיים של אבא בשנת 2021? וואלה, מסתבר שלא כמו החיים של אמא.

גיא יחזקאל, חיים של אבא. רשת
ככה זה מרגיש מהצד שלו?/רשת

כבר בפרק הראשון גיליתי מציאות מעניינת, מסתבר שהגברים מתקשים לשלב בין קריירה להורות. וואוו, איזו הפתעה. מסתבר שלגדל ילדים דורש זמן ואנרגיה ולפעמים צריך להתאים את הזמן המושקע בקריירה לזמן המושקע בבית. הלם. כמעט כל אמא שהחליטה להמשיך בקריירה מכירה את הימים שבהם את שולחת מייל בזמן שאת מדקלמת את פינוקי הולך לגן , כן ככה זה בחיים הבוגרים. הם עמוסים, תובעניים ודורשים מולטי טאסקינג ברמה של מתאמנת אולימפית. כולנו קיפלנו כביסה בזמן פגישת זום, וכולנו המשכנו לעבוד גם אחרי שהילדים הלכו לישון. ואתם יודעים למה? כי לאישה ברור מאליו שזה מה שהיא אמורה לעשות ואין מי שימחא לה כפיים בסוף היום. נפעמת ישבתי מול המסך כאשר קובי פרץ התפאר שבמהלך כל השנה הראשונה הוא הרדים את הילדים והחליף להם חיתולים, ורק שאלה אחת עלתה במוחי העייף - מה קרה עם הילדים אחרי גיל שנה? למדו להחליף לעצמם?

רוצה לדבר? בקבוצת הוידויים החדשה שלנו אפשר לספר הכל בפוסט אנונימי

אני מרשה לעצמי לנחש שהייתה איזו אמא בסביבה. תקראו לזה הסללה, תקראו לזה חינוך, תגידו ששניהם אותו דבר, לא משנה - בשורה התחתונה ברור לאישה שאין לאן ללכת ואין לאן לברוח והיא תצטרך להיות פאקינג וונדר ומן כדי לשלב ילדים וקריירה, כי זה התפקיד שלה. אבל מה שברור לנשים כנראה לא ברור לגברים. בוקר טוב נשמות עם ילדים קטנים, כולם עייפים ולכולם קשה - תפקידכם בכח הוא למצוא איך לשלב את הילדים שבחרתם להביא עם הקריירה שבחרתם לנהל.

כשהייתי קטנה אמא שלי וסבתא שלי הסתובבו רוטנות ומלמלו מתחת לשפם (שלא היה להן זמן להוריד) שהפמיניזם דפק אותן, כי הן גם קורעות את התחת בבית וגם צריכות לעמוד בדרישות של הבוסים במקומות העבודה שלהן. הדור של האבות שמוצג בתכנית הוא בעצם הדור הראשון שנאלץ להתמודד עם הקשיים האלו, האבות שלהם עסקו רק בפרנסת המשפחה וניהול הבית נפל באופן בלעדי על הנשים. ההתמודדות עם המציאות העדכנית מוציאה מהגברים התנהגויות מרגיזות למדי, לצד תלונות מתישות והתפארות במובן מאליו אנחנו צופים בתדהמה בעומר מילר שעורך סדנא של 20 איש(!) באותו יום שבו אשתו חוזרת מבית החולים אחרי ניתוח קיסרי. או.מיי.גאד. בסצנה שאחר כך הוא מעיד שממרחק הזמן זה היה טיפה מוגזם, ושני פרקים אחר כך אנחנו רואים ששירן נשארה לבד בבית והוא יצא לשתות עד הבוקר. אתם יודעים איך זה, אין כמו בילוי טוב כדי לנקות את הראש.

חיים של אבא קובי פרץ. רשת 13, צילום מסך
מי שרוצה שלא ידברו איתו בבית צריך להביא הביתה הרבה כסף/צילום מסך, רשת 13

איך אמר אורן חזן? הוא גדל בבית שאבא עבד בחוץ ואמא עבדה בבית וככה הוא חושב שזה צריך להיות גם אצלו. חבל שהוא לא בדק קודם מה אשתו חושבת שצריך להיות, היה חוסך לה הרבה עצבים ולעצמו הרבה ויכוחים. באחת הסצנות נוזפת רינת באורן ואומרת לו שמי שרוצה שלא ידברו איתו בבית צריך להביא הביתה הרבה כסף. המשתתפים האחרים צופים בסצנה ומרחמים על אורן המסכן שמקבל איומים מאשתו הנוראית.

גם אני הופתעתי מהאמירה החותכת שלה, אבל אחרי שניה עבר לי, כי האמת שאני מבינה אותה. נורא קל להגיד "איזו חמדנית", אבל האמת היא שאורן מבקש ממנה בקשה הרבה יותר קשה - הוא מבקש ממנה לוותר על כל מה שעשתה עד שילדה ילדים, לצמצם את אופיה ואת צרכיה לאמהות בלבד, כאילו היא לא אדם בדיוק כמוהו עם מאוויים, חלומות ותשוקות לממש. צודקת גברת חזן, ויתור בכזה סדר גודל עולה כסף, מלא כסף, מלא מלא כסף שירפד את הכאב שבויתור - הכאב שבלאבד את מי שהיית לפני שילדת בזמן שהוא מנהל חיים עשירים ומעניינים. במשפחת בן ברוך הדיון מתנהל בצורה יותר עדינה אבל הדרישות מופרכות באותה מידה. אשתו של בן בן ברוך (שמוצגת בתכנית כמפרנסת שותפה במשפחה) מבקשת ממנו לרכז את הפעילות שלו בשעות שבהם הילדים נמצאים במסגרות. רחמנא ליצלן, היא מעזה לבקש מבעלה שבשעות אחר הצהריים ייקח חלק בדבר הזה שנקרא, נו איך קוראים לזה? לגדל אותם. הוא מצידו מסביר שוב ושוב שהוא צריך לשמר אנרגיה להופעות שלו, ומתלונן כמה היא לא מבינה את המחירים הנפשיים של הקריירה שלו. הוא לא יכול גם לקחת את הילד לחוג וגם להופיע בערב, אבל אם היית אישה סטנאפיסטית לא רק שזה היה מצופה ממך, אלא אם היית נכשלת במשימה היה מצופה ממך להפסיק להופיע - אף אחד לא היה חושב לוותר לך על אחר הצהריים עם הילדים כדי לשמר אנרגיות.

הגברים כל כך עסוקים בעצמם שהם מניחים שהנפש של בת זוגם מקבלת את כל המזון הרוחני שהיא זקוקה לו מבישולים ופינוי של המדיח. אז יש לי חדשות בשבילכם - היא לא. אז צאו מהקטע הפריביליגי הזה שמאפשר לכם להתייחס להורות כאל מטלה שהסתיימה ביום הלידה. האם החיים ימשיכו להיראות בדיוק כפי שתכננתם? לא, וככה זה. ואם אתם מתקשים לשלב הכל יחד פנו אל האישה שלצידכם, שעושה את זה כבר שנים, וקחו ממנה טיפים. כך או כך, תתחילו להסתגל לרעיון ההורות, ותחסכו מאיתנו משפטים מרתיחים כגון "במקום להיות במסיבה, אני מחתל תינוק". כאילו מדובר בתינוק שלה, שלא קשור אליו בכלל, וכאילו היא לא הייתה מעדיפה לבלות במסיבה מאשר לנגב חרא. הקיטורים ב"חיים של אבא" הם חוצפה שאין כדוגמתה. החיים של אבא כל כך דבש, שהלוואי על אמא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully