ג'ניפר לופז, בן אפלק. GettyImages
GettyImages

רוצים חזרה את האקס? אז נא לא לעשות את הדברים האלה

נוגה הראל

4.10.2021 / 15:26

לכולנו יש אקס או אקסית שניסינו (או מנסים עדיין) להחזיר לחיקנו, ומכירים טוב טוב את תחושת אבדן האישיות שתוקפת כשהלב שבור. אז מניסיון, הנה כמה דברים שבטוח לא משיגים את המטרה, ואפילו מרחיקים אותה יותר

מי ומה מונוגמיה/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

בתור התחלה בואו נגדיר יחד את המינוח "אקס", כדי שלא ישתמשו בו באופן חוופשי מדי: אקס הוא לא מישהו ששכבת איתו שבוע והחלטת שאת מאוהבת בו. אקס הוא גם לא מישהו שיצאת איתו חודש שבו מערכת היחסים לא הוגדרה כזוגיות על ידי אף אחד מכם. אקס הוא מישהו שהיית איתו לפחות כמה חודשים, במערכת יחסים מוגדרת שכללה פגישות עם חברים והורים ודודים, מערכת יחסים שבה המילים "אני אוהב/ת אותך", נאמרו כעניין שבשגרה. פחות מזה - לא נחשב אקס.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית? זה הזמן!

ועכשיו לעיקר - פרידה ממישהו שהיו לך רגשות אמיתיים אליו זה מוות. את עוברת אבל לכל דבר, מותר לך להיות עצובה כמה שאת רוצה, ואל תעזי להקשיב למה שאנשים אומרים לך לגבי הזמן הנכון "לעבור הלאה". אז מה עם עברה חצי שנה או שנה שלמה. אין לזה חוקים. אם את עדיין אוהבת אותו, זה אומר שכנראה היה בינכם משהו מאד עוצמתי, ורק שניכם יודעים להעריך את הווליום המשוגע של הרגשות בינכם.

בשום אופן אל תתני לאנשים לגרום לך להרגיש לא נוח - אף אחד לא יכול להחליט מה חוקי באהבה, ועובדה - אפשר גם לאהוב מישהו שלא נמצאים איתו בקשר יומיומי. אבל אם את לא רוצה לשמוע את השטויות הרגילות, הנה לך עצה ידידותית - תפסיקי לדבר על זה עם אנשים. לא יהיה להם משהו חדש להגיד לך, הם משועממים מהנושא, ומבחינתם, בצדק. שחררי אותם, ותלמדי להכיל את הכאב שלך.
ועכשיו... הנה חמשת הדברים שאסור לך לעשות אם את רוצה להחזיר אותו:

להישאר בקשר

לא. פשוט לא. אל תתקשרי, אל תסמסי, אל תבדקי אם הוא נכנס לוואטסאפ ומתי. פשוט לא. אם צריך, תאזקי את עצמך לשולחן בסלון ותבקשי מחברה לשמור עלייך, כי אסור, אני חוזרת - אסור לך להתקשר אליו או לסמס לו. טקסטים כועסים, טקסים אומללים, טקסטים בכלל. אפילו לא פעם אחת. מדובר במשחק פוקר שבו מאד חשוב לשמור על מסתורין. אסור לו לדעת שאת מתגעגעת אליו, כי זה יפריע לו לתהות מה קורה איתך.

אם האינסטינקטים שלך אומרים שלשמור איתו על קשר - כי כל סוג של קשר, יגרום לו לא לשכוח שאת קיימת, את רק חצי צודקת. זה יגרום לו לשכוח בדיוק את מה שהוא צריך כדי לשכוח שהיה לו רע. הודעה ממך בזמן הלא נכון לא רק תזכיר לו דברים לא רצויים אלא גם תראה לו שאת חושבת עליו כל הזמן, שאת מסכנה בלעדיו, ושהוא מוזמן לקחת את הזמן ולבלות, כי לחזור אלייך זו תמיד אופציה.

חמודה, לא יודעת איך להגיד לך את זה יותר ברור מזה - אל תתקשרי! כל פעם כשאת יוזמת תקשורת, לא משנה אם זה רק לייק באינסטגרם, את דוחה את החזרה האפשרית שלכם בעוד כמה חודשים, לפחות. בהרבה מקרים רק ההיעלמות שלך תגרום לו ליצור קשר בעצמו. אם לא, יש דרכים נכונות ליצור קשר כשיגיע הזמן. קשה, אבל אמיתי. תתמודדי.

עוד בוואלה!

עינת מדגימה בעיה נשית קשה ומביכה שפוגעת בכולנו

לכתבה המלאה
אהבה. ShutterStock
כל לילה נגמר בבוקר/ShutterStock

לעשות מניפולציות

את יודעת על מה אני מדברת, אל תיתממי. מספיק עם המניפולציות השקופות. לא אכפת לי אם פרצו לך הביתה, אם את ממש חולה, או אם יש לך ג'וק בגודל של חתולה על הכרית. טלפון היסטרי, ממש, אבל ממש לא יעזור. מה שיקרה זה שאת תתקשרי אליו בוכה, הוא יבוא לעזור לך כי הוא ירגיש מחוייב (אבל מועק) ואולי אפילו יישאר לישון, ויהיה לכם סקס מדהים (כי כשאת במצב נידי את הרבה יותר משקיענית, בואי נודה). אבל כמו כל לילה, גם הלילה זה ייגמר בבוקר, הוא ילך לעבודה, את תבלי את היום מלאת תקווה ועם עיניים נפוחות, וכמובן - תחכי שהוא ייצור קשר.

עכשיו תקשיבי לי ותקשיבי לי טוב. גם אם הוא יתקשר לשאול מה נשמע, זה לא אומר כלום. כלום! את תביני את זה בקרוב, ואז אני מבטיחה לך שתרגישי מזעזע, אפילו יותר מקודם. ואת לא יכולה לבוא אליו בטענות שהוא השלה אותך כי שכבתם. הרי הוא בא אלייך רק כי התחננת, ולהכחיש את זה לא ייתן לך כלום. אל תאשימי אותו, כי רק חברות שלך יסכימו איתך (כי מה יש להן לעשות, מסכנות) אבל כולנו נדע בלב שאת היחידה שאשמה כאן.

פרצו לך הביתה? תתקשרי למשטרה ולכי לישון אצל חברה. יש ג'וק? תדפקי בדלת של השכן. חולה? לכי לאמא שלך. מניפולציות זולות ושקופות לא יעזרו לך כאן. נהפוך הוא. חוסר ביטחון והתנהגות הפתאטית הם טרן אוף גדול.

לאבד פאסון

הנטייה של כל מי שליבו נשבר היא להרגיש לא ראוי, מה שמביא איתו התנהגות תואמת - חוסר ביטחון, ירידה בערך העצמי והיעלמות מיידית של האישיות יחד עם התאיידות של עמוד השדרה. יכול להיות שלא ביצעת את סעיף 1 שאומר ניתוק קשר מוחלט - אולי את עדיין בקשר איתו, ומדי פעם אתם נפגשים ומבלים לילה ביחד. מעבר לעובדה שזה פשוט הכי גרוע שיכול להיות בשבילך, כרגע את במצב בו את מסכימה לכל מה שהוא מציע, תוך התעלמות מוחלטת מהצרכים, הרצונות וההעדפות שלך.

את לא עושה תוכניות כי אולי הוא יתקשר, את לא מרוכזת בעבודה כי את מחכה להודעות, ואת לא נהנית מכלום כי כל מה שאת יכולה לחשוב עליו זה מתי תיפגשו שוב. אז קודם כל, איכס. ודבר שני, עוד מעט גם הסחבת הזאת תיגמר - כי הוא יסיים אותה. מדוע? כי את משעממת אותו. אובדן כבוד עצמי הוא הדבר האחרון שיגרום למישהו לרצות אותך, כי הכי קשה לכבד אדם שלא מכבד את עצמו, ואף אחד לא יכול לאהוב מישהו שהוא לא יכול לכבד. לא לאורך זמן, בכל אופן.

ספיישל לבבות שבורים. ShutterStock
הנטייה של כל מי שליבו נשבר היא להרגיש לא ראוי/ShutterStock

לפחד מהריבאונד

רק המחשבה שהאקס מדבר עם מישהי עם כוונות רומנטיות יכולה לרסק את החיים. אני יודעת. ולחשוב על סיטואציה בה הוא מבלה איתה ושוכב איתה, זה עוד יותר גרוע. זה מוות. את מרגישה שאיבדת אותו סופית, והאינסטינקט שלך הוא לעשות משהו - כל דבר - כדי לקטוע את התהליך הזה, להפריע לו חלילה להתאהב במישהי אחרת.

עכשיו, אני לא אומרת שזה לא יכול לקרות. הוא עלול להתאהב. אבל ב-90 אחוז מהפעמים זה לא יקרה מיד אחרי מערכת משמעותית. בדרך כלל המערכת הבאה היא מעין 'ניקוי חיך', או בלעז - ריבאונד. לכאב תתחילי להתרגל, כי אין תרופה נגדו, אבל מה שאת צריכה לזכור בשלב הזה הוא שלא משנה מה תעשי או לא תעשי, יש לך אפס שליטה על התוצאות.

ולכן, בוודאות מוחלטת, הדבר הכי נכון שאת יכולה לעשות כרגע הוא כלום - אין לך ברירה אלא לתת לדבר החדש הזה למצות את עצמו לבד, ולזכור את שני הדברים המנחמים האלה: 1. זה שהוא ממהר למצוא תחליף, רק אומר שקשה לו בלעדייך, ו-2. בהרבה מאד מקרים הריבאונד רק מדגיש הבדלים ומעלה געגועים לאדם האחרון שאהבנו. הוא יוצא עם מישהי חדשה? באסה. אבל יש סיכוי שדווקא זה יזרז את החזרה שלכם.

צעקה 4 – לבבות. יח"צ, ShutterStock
הדבר הכי נכון שאת יכולה לעשות כרגע הוא כלום/ShutterStock, יח"צ

לחזר אחריו

זה יותר אופייני לגברים דווקא, אבל זו מחשבה שעוברת בראש של כל נפרד/ת: "אם הוא רק היה יודע כמה אני אוהבת אותו, הוא היה חוזר". וחלק מהאנשים שחושבים ככה, גם רצים להראות לאקס כמה הוא אהוב. שולחים פרחים, כותבים פואמות, מתקשרים. לא! נורא ואיום! בן אדם שנפרד ממך, בעיקר בחודש הראשון, אם לא יותר - מאמין שאתם לא צריכים להיות יחד, ו/או שהוא לא אוהב אותך יותר, וכרגע מסתובב עם תחושת הקלה, שהיא תגובה טבעית אחרי שמרגישים חנוקים במשך זמן מה. הדבר ה א ח ר ו ן שבן אדם שמרגיש ככה רוצה, זה לקבל הצהרות אהבה שלא קשורות למציאות. וכשאני אומרת מציאות אני מתכוונת למציאות שלו, שבה נפרדתם, ומבחינתו בצדק.

אז בלי חיזורים והוכחות אהבה, כי כל מה שזה ייתן לצד השני זו תחושת מועקה שתגרום לו להתרחק עוד יותר. במיוחד בחודשים הראשונים אחרי הפרידה. אני לא יכולה להדגיש את זה מספיק - הדבר היחיד שנכון לעשות זה להיעלם מהנוף שלו לגמרי. מה שיפה בפרידות וזמן שעובר הוא שבסופו של דבר הזיכרונות הרעים מתערפלים, ודווקא הטובים שורדים. שנה קדימה אף אחד לא זוכר את החרא שהיה מסביב, רק את העיקר - את האהבה, ואהבה זה דבר שאם מרגישים אותו באמת, לא ייעלם לשום מקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully