איתמר עמי. אימפקט, צילום מסך
צילום מסך/אימפקט

היו צווי הרחקה? איתמר עמי שובר שתיקה - כל האמת

עודכן לאחרונה: 16.11.2021 / 11:45

איתמר מחתונה ממבט ראשון שובר שתיקה - מה באמת קרה שם מאחורי הקלעים, האם היו או לא היו צווי הרחקה, ולמה זה כל כך מחמם את כולם? כל האמת על השמועות במגזין וואלה! בסופ"ש

ראיון איתמר עמי/אימפקט שירותי תוכן

כולנו מכירים את איתמר עמי, כוכב "חתונה ממבט ראשון", בן זוגה של קארין שניידרמן, הגבר החתיך, הגבוה, המצליחן, שהוגדר מיד כפרינס צ'ארמינג של העונה.

בפרקים הראשונים זה נראה כאילו ההבטחה הזאת מתממשת אל מול עינינו, אבל בשלב מסוים נראה כי הנרטיב של הסיפור של איתמר וקארין השתנה - קארין החלה להיות מוצגת כחסרת אונים, מרצה ונטולת חברים ומשפחה, ואיתמר החל להיראות יותר ויותר כמו זה שידו על העליונה במערכת היחסים, ולא בקטע טוב.

במסגרת התגובות שקיבל עמי להופעתו בתוכנית נאמרו מילים קשות על ידי כותבי טורים, מבקרי טלויזיה, וטוקבקיסטים פעילים שרמת המעורבות והתשוקה שלהם בהקשר לזוגות בתוכנית מזכירה את איך שאנחנו, הישראלים, מדברים על פוליטיקה - הרי ידוע הוא כי אנחנו עם חם מזג שיש לו מה לומר על כל דבר, ואמנם לעולם לא תמצאו את עצמכם נטושים בפינת הרחוב בלי עזרה כשתצטרכו אותה, אבל אם תגידו מילה אחת לא במקום, במהרה תמצאו עצמכם קבורים מתחת למפולת של טוקבקים מרושעים שיגרמו לכם להצטער שהעזתם לפרוץ את גבולות האנונימיות, או שבכלל התעוררתם בבוקר.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

איתמר עמי הפך, שלא בטובתו, ל"נבל" התורן של העונה, והמצוקה שהוא נתון בה היתה ברורה לעין מיד כשנפגשנו במשרדי החברה ששכר את שירותי ניהול המשברים שלה. בנוכחות אחותו מעיין התחלנו את הראיון בנימה מהוססת מאד. נראה כי הפחד לא להיות מובן כהלכה גם כשהמטרה לראיון היא הבהרה ומזעור נזקים, גרמה לו להיראות כאילו הוא מתאפק שלא לקום וללכת במשך עשר הדקות הראשונות לשיחה (הראיון המלא בוידאו, ללא עריכה, למעלה), וביננו, קצת אפשר להבין אותו.

עוד בוואלה!

"פוטרתי בוואטסאפ, כי הבנות התלוננו שאני נוגע בהן"

לכתבה המלאה
מאיתמר וקארין. קשת 12, צילום מסך
מאיתמר וקארין/צילום מסך, קשת 12

קוראים לך "מתעלל" בגלל דברים שאמרת או עשית. למה אתה חושב שזה קרה?
"אני חושב שהרבה אנשים רוצים לקדם איזושהי אג'נדה, הרבה מאוד על חשבון הדם שלי, על חשבון מה שהם רואים. ברגע שיש גל מסוים, כל מי שרוצה יכול לרכוב עליו, לקדם אג'נדות, כדי שישתפו את הפוסטים שלו. במציאות הקשר בינינו היה הרבה יותר כן ופתוח, ובפנים, וחסר משחקים, הרבה יותר מאשר ראו בפרקים."

אבל ראינו גם דברים לא נעימים
"גם בחיים יש הרבה פעמים סיטואציות בין בני זוג שהם פחות נעימות ופחות כיפיות. השאלה היא מה בוחרים להדגיש ואיך בסוף אנשים רואים את זה בבית. אולי זה נראה כאילו אנחנו מנהלים איזושהי מערכת יחסית זוגית רגילה, אבל בסוף אנחנו נמצאים בסיר לחץ, עם 1000 מצלמות עלינו, סאונדמן, מיקרופונים, 5-6 אנשים בחדר. אני הייטקיסט מתל אביב, אף פעם לא הייתי מול מצלמות. גם עכשיו יש פה שלוש מצלמות, ואני בהסטריה".

אני רואה שאתה לחוץ
"כן, כי פעם אחרונה שצילמו אותי כל כך הרבה מצלמות, כנראה היה בבר מצווה שלי בכותל. היה נחמד, אבל... "

אז אתה חושב שעשית טעויות?
"אני חושב שהתנהלתי כמו בן אדם בתוך מערכת יחסים, אנחנו כולנו בני אדם ועשינו גם דברים טובים וגם דברים רעים. כמו שאנחנו בחיים. אני חושב שהתנהלתי כמו מישהו שהיה בסיר לחץ ובתוך הזוגיות ובתוך הדבר הזה. אני בן אדם שיש לו רגשות, שהיה עליו לחץ אדיר. היו רגעים של צחוק וכיף ושמחה, והיו גם טעויות בינינו שגם אני עשיתי. אני חושב שבתוך סיר הלחץ הזה אנשים לא תמיד יודעים לעשות את הקונטקסט ולהבין איפה אנחנו נמצאים ומה עובר עלינו. אתה דוחס חיים שלמים והתפתחות רגשית שלמה וטיפולים לתוך... חודשיים של צילומים, והכל קורה בצורה נורא נורא מואצת. מתי פעם אחרונה פגשת מישהו ועברת לגור איתו תוך יום?"

אם אנחנו מדברים על כשלונות במערכות יחסים אז אני מלכת הטעויות והכישלונות, ואני לא מצפה מאף אחד שיהיה מושלם. רק שהם ידעו איפה הם טעו - אתה חושב שהיה איזה מקום שטעית בו?
"בטח, עם הסגרים והקריירות, היו הרבה אפס אנד דאונס. חלקנו המון אינטימיות, ואני רואה את עצמי על המסך באמת מנסה לפתח את זה ממקום מאוד כן ואמיתי. נוצר ביננו חיבור מאוד חזק, היו המון שיחות מאוד עמוקות, מאוד נחשפנו לעולם אחד של השניה, מאוד תמכנו אחד בשניה בהמון סיטואציות שהיינו צריכים להיות התמיכה אחד של השניה. צריך להבין שאנחנו לא נמס בכוס ואנחנו לא מנה חמה. אי אפשר לשפוך מים, לערבב, והנה אינסטנט - יש לך ארוחה".

קארין ואיתמר. קשת 12, צילום מסך
קארין ואיתמר/צילום מסך, קשת 12

אם תצפו שוב בפרק המפגש שלהם, תראו שהחיבור אכן נראה אמיתי, ושמציאת חן באמת הייתה שם, אבל דברים הם דינאמיים, וגם אצל קארין ואיתמר בשלב מסוים החלו לצוץ האתגרים.

החיבור של ההתחלה היה אמיתי, נכון?
"כן. מאוד נדלקנו אחד על השניה ורצינו, ואמרנו בוא ניקח את זה לשלב הבא, בוא נראה מה עוד. גם עבורינו הסיטואציה היתה פחות טבעית והתחלנו ללמוד אחד את השניה ושם התעוררו קצת יותר קשיים. אבל זה ניסיון לייצר רומנטיקה ואהבה על סטרואידים, סיטואציה שהיא פחות טבעית אני חושב, לכולם. וצופים בבית בסוף מסתכלים על זה ומשווים את זה למערכות יחסים רגילות, מה שזה לא. הצפיה ב"חתונה ממבט ראשון" היא מאוד סובייקטיבית - אנחנו מאוד מתחברים למקומות הרגשיים שלנו ואיפה שהיינו. אין לי כעס על טוקבקיסטים, אבל בואי נסתכל על אנשים אחרים, גם בשנים שהיו לפני זה - אני חוטף יותר."

יש לך מושג למה?
אני שואל את מי זה משרת, השיח הזה? אני קורא המון טורים של כתבים, פרשנים, ופסיכולוגים מטעם עצמם. אנשים שצריכים לחוות דעה ולהראות את התמונה שלהם ולקדם אותם, ומי שהחליט שהוא מנתח אותי על על בסיס כמה שעות שנדחסו לכמה דקות בטלוויזיה, בלי לדבר איתי, בלי לבקש ממני התייחסות או בלי להכיר באמת לעומק. קל מאוד לזרוק מילים, אבל זה לא בהכרח קשור אליי. זה קשור לצורך להגיד, ולא לנהל שיח."

מן הסתם כמו שבכל מערכת יחסים יש לפחות שתי גרסאות, אחת של כל צד - במקרה הזה צצה גרסה חדשה אחרי כל אי הבנה קטנה, עלבון או מגיפה עולמית שתופסת אותנו לא מוכנים. משבר הבידוד היה הקש ששבר את גב הקארין, מה שגרם לה להרגיש דחויה ואפילו לחשוב על הפסקה של היחסים באמצע התהליך. שמענו את הגרסה שלה ושמענו אינספור גרסאות שלנו. הנה גם הגרסה שלו:

אז מה היה הסיפור עם הבידוד?
"בסיטואציה שבה היינו, לטעמי באותו רגע בתוך הקשר, התאים לקחת רגע פאוזה ולא לנסות להעצים. זה גם לא קשור לקארין, זה קשור אליי. אני בן אדם, והרגשתי כלוא עם כל כך הרבה מצלמות והקורונה. הרגיש לי שאחרי שבועיים של היכרות בתוך סיר לחץ, להיכנס לבידוד ביחד, זה לשים אותנו בסיטואציה שהיא לא נורמלית - גם אם שנינו היינו צריכים בידוד, זו עדיין סיטואציה שהיא מאוד מאוד קשוחה. שום דבר בעולם הזה של הצילומים של התכנית לא דומה לאיך שאנחנו מפתחים מערכת יחסים."

חתונה ממבט ראשון חתונמי. קשת 12, צילום מסך
חתונה ממבט ראשון חתונמי/צילום מסך, קשת 12

אבל ידעת שיהיו מצלמות וידעת שזו מישהי שבחרו בשבילך. לא באמת חשבת שזה יהיה טבעי, נכון?
"תראי, את יכולה לספר לי שאם אני אפול ואשבור את היד זה יכאב. אבל עד שאתה לא שובר את היד ומרגיש את זה באמת, אתה רק מהנהן. אתה אף פעם לא יודע, ואני גם לא ידעתי איך זה הולך להרגיש. חשבתי שיש פה תהליך מדהים לעבור. גם דיברתי על זה המון, גם לפני התכנית עם הצוות, שיש פה התמודדות מדהימה לעבור ושאני אקבל פרטנרית שנעבור יחד את הדבר הזה. שנינו הגענו בהמון התלהבות לתוך זה, וישר חיפשנו אחד בשניה את המקומות הטובים ביחד, והתרגום של זה לתוך מערכת יחסים, היה פשוט הרבה יותר מאתגר."

אז אתה חושב שזה בגלל המצלמות?
"זה כי אתה עובר תהליך של חמש שנים טיפול - בחודשיים, כי אתה שם את הלב שלך בחוץ. אני חושב שיכול להיות שאם היינו נפגשים בבר, בכל סיטואציה אחרת, יכול להיות שדברים היו קצת יותר קלים ושהיינו מפתחים מערכת יחסים בריאה. הרבה פעמים זה "דלתות מסתובבות" בחיים, יש אנשים אנשים שיכלו להיות הדבר הכי מדהים בחיינו ולא נוצר קשר. אבל אני חושב שבשלב התרגום של להפוך את זה למערכת יחסים רגילה, יכול להיות שאם היינו בעולם קצת יותר נורמלי... בסוף, ניסינו לפתח מערכת יחסים וכואב לי שהפכתי להיות מטרה, דמות שכל כך הרבה דברים רעים מושלכים עליה. אני מבין שבאו והלבישו עליי איזשהו טייפקאסט, אבל אני גם הבן אדם שניהל לפני זה מערכת יחסים של ארבע שנים, ואותו אחד שבא לתוכנית, ועבר הרבה מיונים ואמר אני רוצה אהבה בחיים שלי, אני רוצה זוגיות טובה בחיים שלי, אני רוצה בית, אני רוצה משפחה, אני רוצה להתקדם."

מה למדת על עצמך בכל התהליך הזה, עם כל הרעש שהיה שם?
"למדתי. למדתי להקשיב, למדתי הרבה על מה אצלי פחד להיכנס לזוגיות, מה אצלי פחד לפתוח בפני בת זוג את עצמי, את הלב. הבנתי שהצורך שלי הרבה יותר פשוט - אני לא צריך נצנצים ואני לא צריך חיי לילה. אני פשוט מחפש אינטימיות וביטחון מול הבת זוג שלי. אני מחפש שקט, אני מחפש את הפינה הקטנה שלנו, חברות, פשוט חיבוק. זה באמת הדבר שהכי חסר לי. ברור שבתוך כל התהליך הזה ובתוך האינטנסיביות המטורפת, יש קצת התכווצויות כאלו שגורמות לנו להיות קצת קיפוד וקצת עוקצניים. זה מה שזה והייתי צריך פשוט חיבוק. בשביל זה באתי.

מכאיב לך להיזכר בזה?
"כן. שמתי את הלב שלי על השולחן וגם לפני בת הזוג שהביאו, ונפתחתי ונתתי לאנשים להסתכל, ופתאום אנשים שמעולם לא דיברו ולא הסתכלו ולא היו איתי ולא מכירים אותי, החליטו שאני האויב, שאני האדם הרע בתוך הסיפור הזה, וכשדבר כזה קורה, זה פוגע בכל מי שמסביב: משפחה, בחברים. אמנם אני אחראי על מה שאני אמרתי, אבל אני לא אחראי על מה שאנשים שומעים ומבינים, כי כמו שאמרתי הצפייה בתכנית היא הדבר הכי סובייקטיבי בעולם

אז אתה לא מתחרט שבאת?
"אולי בסוף זו תהיה מתנה. אבל כרגע אני עדיין בתהליך, וכבר יש כמה מסקנות. הגעתי למסקנה שמגיעה לי אהבה. שאני לא רק רוצה, אלא שאני יודע להיפתח ואני יודע לתת, ואני יודע לסמוך על הצד השני. וגם כל הגלים האלו של השנאה גרמו לי להבין כמה אני צריך את התמיכה, ואת החום והחיבוק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully