קרן שחם אבן בטר. צילום מסך, צילום מסך
צילום מסך/צילום מסך

סתמי: הקריירה של אקס נערת ישראל שעוסקת בהקטנת נשים

הדר חזן

9.11.2021 / 11:25

מכירים את האושייה, נערת ישראל לשעבר, המאפרת הכי מצחיקה ברשת, קרן שחם? "פיפי, קורע!!" זו אחת התגובות היותר שכיחות מתחת לסרטונים שלה, גברים רוצים להיות איתה, נשים רוצות להיות היא, אבל הדר חזן מוצאת פגם בטיפוס שלה לפסגה על גב עמיתותיה למקצוע

קרן שחם מספרת על הדייט עם איתן אורבך/הדור הבא

כבר תקופה שבפיד שלי מבצבצת אישיות צורמת, שמתחת לשיתופי "פיפייי קורע" של מצחיקני הרשת, נגלים בפניי ביטויי שנאת נשים המחופשים להלצות ויראליות. לא חסרים משפיענים שעשו את הונם הוירטואלי מהמכנה המשותף הנמוך ביותר שהוא הגחכת נשים, יעידו על כך כל אלפי הסטטוסים העולבים בלק ג'ל כאילו עיסוק בציפורניים הוא איום ממשי על האנושות, ובדיחות ה"אשתי לא מרשה לי" בכל סטנדאפ גברי. ועדיין - קרן שחם עושה את זה בצביעות המכעיסה ביותר שנתקלתי בה עד היום.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

קרן שחם היא מקרה קלאסי של הילדה היפה שלמרות האמביציה לא הצליחה למצב את עצמה בתור הכוסית השכבתית בערוצים המקובלים, ב-2005 היא זכתה במלכות היופי בתואר נערת ישראל, וב-2011 השתתפה בריאליטי השידוכים הביזארי הדור הבא 24/7 הכלאה מטורללת בין "האח הגדול" ל"רווק" בו התחרתה על ליבו של איתן אורבך, אך לאור רייטינג ירוד ואילוצי הפקה, גב פשטי הוכנס גם הוא לוילה וקרן יצאה ממנה בזרועותיו. בעשור שעבר מאז, הפכה שחם למאפרת, פתחה עמוד יוטיוב למדריכי איפור והתפוצצה ברשת כמשפיענית בתחום הביוטי, אך ההכרה שלה מגיעה פחות מטיפים למראה שזוף, ויותר מסרטונים פארודיים על אותה תעשייה ממנה היא מתפרנסת.

התוכן שקרן משתפת זוכה לחשיפה רחבה הודות לפאנצ'ים מושחזים בלשון נקבה, בשירה היתולית של מוזיקת טיקטוק ויראלית היא מדקלמת " זה נראה כמו קיא ואמן תסתמי" על אלו שהעזו לצלם אוכל שהכינו, או הקלאסיקה "פיל הפליץ לך על הפנים" כביקורת על סירוק גבות מוגזם. באותה נשימה שחם מקבלת מימון להפקת סרטונים "רציניים" להדרכות איפור מחברות כמו איל מקיאג' וקיקו מילאנו, מעלה טריקים לשיער גלי עם מחליק, היא פרזנטורית של קניון גינדי ובתיאור הפרופיל שלה יש הפנייה לעמוד העסק שלה לאיפור כלות, במחי אצבע היא משתפת ברצינות תהומית סרטונים על בחירת צלליות ואודמים בלי זכר לאירוניה בה היא ידועה.

מעבר לדו פרצופיות המרגיזה שמאפשרת לשחם להקטין עת עמיתותיה למקצוע, הגישה שלה לתחומי הנשיות הינה בעלת זוית אלימה, והקאץ' פרייז שלה הוא כמובן "סתמי". בסרטון תגובה ללידיה רוז, אושיית אופנה, שמראה דרכים שונות לקשור טופ מעטפת חושפני, נוזפת בה קרן בצרחות שזו היא אינה חולצה, תחת התיאור "חיים, זאת לא חולצה. תתלבשי. לא ככה?", אין פאנץ' - רק "תתלבשי". בין המגיבים נמצאים תקווה גדעון ומיסמס עם אימוג'ים נקרעים מצחוק, וגם נטולי וי כחול שדואגים לכתוב את הסאבטקסט של הדברים: "שתעלם תרבות החזיות/גוזיות שנשים חושבות שזה בגד לגיטימי לצאת מהבית, נפטרה לה הצניעות".

האם קרן שחם, שהתנשקה עם איתן אורבך בפריים טיים על מנת למצוא "אהבת אמת" היא סמל הצניעות? האם בוז לנשים המתלבשות חשוף הוא טייק מרענן וחדשני? או מיזוגניה מעודכנת?

האם טיקטוק של נער מציג את האאוטפיט שלו צריך להיענות ב"גברים מה אתם עושים לכו תחטבו עצים או משהו ותחזרו להיות גברים"? נשים שיוצאות לעצמאות כלכלית דרך אחת הנישות היחידות המאפשרות להן את זה באמת אמורות לקבל שנאה על זה שהן "בחיים לא יצאו לעבוד" מאישה? ועוד נערת ישראל לשעבר?

קרן שחם היא אשה אינטיליגנטית, והיא עלתה על הנוסחה של מה מוכר - פארודיות "הפרצוף האמיתי" של תופעות רשת הן מכרה זהב של לייקים, כמו שלימדו אותנו חאבי ליים מעבר לים ועדן דניאל גבאי. היא לא המציאה את הטרנד המאוס "אינסטגרם VS מציאות" אבל את התוכן שלה, אליו נחשפות נערות היא לא מנסה לעדן, והוא נע בין בדיחות לעוסות מסוג "היא נראית טוב ורוקדת יפה ואני מביכה וגמלונית" לבין בריונות לא ברורה על צעירות מתחומה של שחם. גבר היה טובע את הביטוי "תסתמי" כנקודת מוצא למסר העיקרי שלו, מיליון נורות אזהרה היו נדלקות בקרב עוקביו, אבל נערת ישראל בדימוס ממשיכה לגזור קופון על נשים מצליחות ויפות ממנה, פעם אחת בתוכן שיווקי גנרי, ופעם שניה בפארפרזה אלימה על אותו התוכן בדיוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully