פאני. רשת 13 הישרדות VIP, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13 הישרדות VIP

מספר שתיים, פעילות מעיים, מי מתרוקנת פעם בשבועיים

ענת ניסני

7.11.2021 / 9:00

פאני בר מוחא חולקת את הרגלי הצרכים שלה, והצופים בשוק - הייתם מאמינים? גם נשים מחרבנות! כלומר, חוץ מפאני. אזהרה: הטור הבא אינו מתאים לבעלי קיבה רגישה, בטן רכה או מוסר כפול

"הישרדות VIP": גדי מנסה לרתום את אוהד למהלך שישנה את השבט/רשת 13

רק לפני כמה ימים התלוננתי על זה שהפריים טיים שלנו מלא אך ורק בתוכניות ריאליטי, ושעם כל החיבה שלי לז'אנר - זה כבר ממש מוגזם. אבל אחרי הפרק של הישרדות מאתמול, אני לוקחת את דבריי בחזרה. מי צריך סוגה עילית כשעשר דקות לתוך הפרק אני כבר יודעת לא רק מה מצב היציאות של חברי שבט ליבולן (שנשמע היום יותר מתמיד כמו שם של תרופה, ככל הנראה לעצירות) בשמונת הימים הראשונים על האי, אלא גם את הרגלי היציאות שלהם בבית, בשגרה?

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אם במקרה פספסתם, קבלו דוח מצב מעודכן: אחרי שמונה ימים שבהם השבט חי כמעט רק על קוקוסים, הם הכניסו לבטן גם ביצים קשות והבינו מהר מאוד שיהיו לזה השלכות. ליה כנראה תמצא את עצמה עד סוף הערב בשיחים, מפנטזת על המגזין ועל נייר הטואלט של גדי מהשבט היריב, וגם דנדן ישבור, כך מסתמן, את השביתה האחורית שלו, שנמשכה שמונה ימים. על אודליה בכלל אין מה לדבר כי היא טוענת שבבית היא מבלה ארבע פעמים ביום בשירותים, ורק פאני הקטנה והרזה תמשיך בשגרה הרגילה שלה שבה היא "מתרוקנת", כמו שהיא קוראת לזה, אחת לשבוע וחצי-שבועיים.

אודליה סוויסה וליזה ביך. רשת 13 הישרדות VIP, צילום מסך
בבית? ארבע פעמים ביום/צילום מסך, רשת 13 הישרדות VIP

בשלב זה חשוב לי לציין שלמרות שכתבתי עד עכשיו רק שתי פסקאות, אני מרגישה שמיציתי את השימוש במילים "יציאות" ו"התרוקנות". אם לא נחשיב את המונח האהוב "מספר שתיים", הספקתי לבזבז כבר את כל אוצר המילים האפשרי לנשים בתחום הצרכים, ויש לי עוד טור שלם להעביר. אם רק הייתי גבר, הייתם יכולים לראות כאן להטוטי לשון מרשימים שהיו כוללים בוודאי את השורש ח.ר.ב.ן וביטויים גרפיים כמו "להוריד יציקה", אבל בגלל שאני ליידי אתם תאלצו להסתפק באוצר מילים מעודן, מצומצם ומשמים. עמכם הסליחה ובואו נמשיך.

כשהייתי בצבא נתקלתי לראשונה בתופעה של נשים ש- אזהרה: אני עומדת לשאת את השם המפורש - לא עושות קקי ליד בני הזוג שלהן. הייתה לי חברה שהייתה יכולה להתאפק ימים רק כדי שהחבר שלה לא יעלה על זה שהיא אנושית, והיא ממש לא היחידה שהכרתי שנהגה ככה, גם לא בגילאים בוגרים יותר. לצערי או לשמחתי אני מעולם לא הייתי מהנשים שמצליחות להתאפק, אבל אני בהחלט זוכרת את עצמי מבקשת מהחבר לצאת מהצימר שלקחנו למרגלות החרמון באמצע ינואר קפוא, רק כדי שאני אוכל להיכנס לשירותים בחופשיות.

עכשיו בואו, זה לא שצריך לציין את אירוע הטלת הצרכים בצורה זוגית או משהו, אבל איך זה שלגברים אין שום בעיה לדבר על זה, לצחוק על זה, אפילו להתגאות בזה ("הורדתי יציקה" היה יכול להתאים כאן ממש, איזה פספוס) ואילו נשים מוכנות לחוות נפיחות וכאבי בטן איומים, ונמנעות מלדבר על זה אפילו בינן לבין עצמן ברוב המקרים?

הישרדות, פאני בן מוחה. רשת 13, צילום מסך
מתרוקנת. פאני בר-מוחא/צילום מסך, רשת 13

השיחה הזאת אתמול בהישרדות הייתה אחת הפעמים הבודדות, בטלוויזיה ובכלל בחיים, שבהן שמעתי נשים וגברים מדברים זה עם זה בצורה כל כך רגילה וקונקרטית על פעילות המעיים שלהם (הופה, עוד דרך נשית להגיד את זה). הסיבה שזה לא קורה היא פשוטה: נשים עדיין נמדדות כאובייקט מיני, כמשהו שצריך להיות קודם כל יפה, אטרקטיבי ואסתטי, בטח שלא כיצור אנושי עם מנגנונים לפליטת פסולת מסריחה. לרוב הגברים נוח להדחיק את זה שגם אנחנו "מתרוקנות" ושזה לא פוטוגני או ריחני במיוחד, ואנחנו לוקחות חלק פעיל במסע ההסתרה. כשהם יושבים שעות בשירותים זה כמובן בסדר גמור אבל אנחנו? לא לא לא, דברים כאלה לא קורים אצלנו בישבן.

במשחק כמו הישרדות, שהמשתתפים חיים בו בתת תנאים, בלי מקלחת נורמלית, בלי נייר טואלט, מלאים בחול, עייפים ורעבים, הייתי מצפה שהאטרקטיביות כבר לא תהיה רלוונטית, אבל זה כמובן לא המצב. הרווקים והרווקות משתוקקים לרומן סוער על האי מטעמי אסטרטגיה, חרמנות וגם מתוך צרכים רגשיים, ולכן לא מפתיע אותי שהנשים ששיתפו במידע על היציאות שלהן היו אלה שמחכה להן זוגיות יציבה בבית (לפחות נכון לאותה תקופה). לא הייתי מצליחה לדמיין, למשל, את ליזה, שאולי ואולי לא שמה עין על מייקל, משתפת בפורום הזה את הרגלי עשיית הצרכים שלה. את אלה, מהשבט השני, דווקא כן. אבל היא באמת משהו מיוחד.

הישרדות תצוגת אופנה. רשת 13, צילום מסך
הפנמנו מודל יופי צר (תרתי משמע)/צילום מסך, רשת 13

משהו מיוחד נוסף הוא כאמור לו"ז ה"התרוקנות" המאוד לא סטנדרטי של פאני, שטוענת שהיא דווקא אוכלת הרבה. איכשהו נדמה לי שה"הרבה" שעליו היא מצהירה לא ממש יענה להגדרה האובייקטיבית של "הרבה", בדומה ל"עודף משקל" שהיא הדביקה לוורד בלי שום הקשר, במטרה ברורה לפגוע ובחוסר רגישות מוחלט, רגע אחרי שוורד שיתפה בהפרעות האכילה שלה. ורד היא אמנם אישה עם מבנה גוף גדול יותר משל פאני, אפילו גדול בהרבה, אבל כשפאני מגדירה אותה כ"אישה עם עודף משקל", אני מבינה עד כמה התפיסה שלנו מעוותת, ועד כמה הפנמנו מודל יופי צר (תרתי משמע) ומאוד מאוד מסוים.

תפיסה מהסוג הזה היא בדיוק מה שגורם לנשים להקיא או להרעיב את עצמן, ומהצד השני של תהליך העיכול - היא חלק מאותה בעיה שגורמת לנשים לא לעשות את הפאקינג קקי שלהן כשהוא רוצה לצאת. וממש כמו הפרעות האכילה, גם להתאפקות יש מחיר. יש נשים שכל כך מרגילות את עצמן להתאפק, שהן לא מרגישות צורך ללכת לשירותים במשך ימים, ובסופו של דבר גורמות לעצמן לנזקים בריאותיים. באיזה עולם זה הגיוני?

רק לפני שבועיים כולנו כעסנו על אוהד בוזגלו שאמר שהביאו נשים יפות כדי להנעים לו את הדרך, לא? נאה דורש נאה מקיים - אם אנחנו רוצות שגברים יפסיקו לראות אותנו כקישוט, אנחנו קודם כל צריכות להפסיק לראות ככה את עצמנו, ולכל הפחות להפסיק להעמיד פנים. חרא קורה, כמו שאומרים, ואני מקווה בשבילכן שהוא קורה לפחות פעם ביום.

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully