עומרי ומעיין. מתוך חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/מתוך חתונה ממבט ראשון קשת 12

גזר הדין: האם עומרי באמת מוכן לקשר רציני?

22.11.2021 / 11:38

מהרגע שעומרי ומעיין נפרדו, הדבר האחד שעדיין מעניין את הצופים לגלות הוא מה קרה אחרי שכבו המצלמות בבית שלהם - לאן עומרי הלך בלילות? לבלות עם האיילות? אז אם חשבתם שבפרק שלם שמוקדש לפוסט-מורטום של היחסים הללו נקבל תשובה - טעיתם - זה מה שקיבלנו במקום

"חתונה ממבט ראשון": שני מנחמת את דני/קשת 12

"הוא נראה לי במקום הרבה יותר בשל ועמוק עכשיו" מתרפקת יעל על "עומרי החדש" - זה שמוכן להודות בטעויות שלו והולך לטיפול אצל פסיכולוגית בשם יעל. "הוא ימצא את זה השנה" היא קובעת, ומבררת עם דני האם גם הוא חושב שהם לא באמת טעו עם שידוך הזה, כי עומרי של היום דווקא כן מתאים למעיין של אז.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

עומרי באמת התפתח. ממש כמו רוב חברי הקאסט האחרים. 42 יום של טיפול בשוק - מעבר מרווקות לחיים משותפים לצד אדם זר, שיחות בלתי נגמרות על רגשות, טיפול זוגי, טיפול אישי, חופשות זוגיות, ריבים, משיכה, פחד ועוד אינספור חוויות שהאנשים האלו חווים, שבועטות אותם אל תוך התפתחות מואצת, כמעט מופרעת, שממנה הם אמורים לצאת חזקים יותר ובשלים יותר לזוגיות.

בסופו של דבר נראה שההצלחה של התוכנית הזו לא תלויה בכמות החתונות האמיתיות שיצאו ממנה (מספר שכרגע עומד על 1 מתוך 25), אלא ביכולת של אנשים שלא הצליחו לבנות לעצמם זוגיות בתוכנית, למצוא אהבה ולהתמסד, דווקא אחריה, וכאן התוכנית הזו מצליחה בענק.

עומרי ומעיין. מתוך חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
לא מוכן לקשר רציני/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון קשת 12

ולמרות זאת, עומרי לא נראה כמו גבר שמוכן לקשר רציני, ולא רק בגלל שעדיין לא ברור לאן הוא הלך בלילות כשברח מהבית המשותף שלו ושל מעיין (הדבר היחיד שבאמת עניין את הצופים לדעת). כשישב מול יעל ושאל אותה "את חושבת שטעית?" הוא נראה יותר כמו ילד שמצפה להפתעה אחרי שניקה את החדר, לא כמו גבר בטוח בעצמו. זה לא אומר שהוא לא עבר תהליך, כי מי שיושב על הספה שונה לחלוטין ממי שהגיע לאודישנים - לפני כן עומרי היה בטוח שהוא מציאת המאה: רופא בינלאומי גבוה וחתיך עם תואר לורד ושני דרכונים, אבל כל מה שהוא היה זה אריזה מוצלחת. היום הוא נמצא על המסלול להפוך לגבר אמיתי - כזה שמודע לבעיות שלו, שמבין שהוא לא מתת אל לאנושות, ואולי כזה שלא מפחד לדבר על רגשות מצד אחד ולהגיד מה הוא רוצה מצד שני. עומרי על המסלול, אבל ממש בהתחלה.

הדבר הטוב ביותר שהוא קיבל מהתהליך הוא ההבנה שלמרות האריזה הנוצצת, הוא חייב להתחיל לעבוד קצת יותר על מה שקורה בפנים. אחרי התהליך הזה הוא באמת יהיה מציאה - אין דבר סקסי יותר מגבר שיודע מה הערך שלו, מחובר לעצמו ולא תולה את הביטחון שלו בכמות הנשים שהוא מצליח להרשים. מצד שני הבעיה באנשים שמגלים את עולם הטיפול, ובעיקר את עולם ההתפתחות האישית, הוא שבשנתיים הראשונות הם בדרך כלל עוד יותר בלתי נסבלים.

בתור מי שעברה את התהליך ואפילו הצליחה לא לאבד יותר מדי חברים בדרך, אני מזהה בעומרי את מה שקורה לרוב האנשים שמבינים פתאום שה"אני" שלהם הוא כנראה הדבר המעניין ביותר שהם יכולים לחקור (או לפחות ככה הם חושבים). זה מתחיל בטיפול פעם בשבוע, ממשיך עם סדנת התפתחות כלשהי בארץ ואז בחו"ל (רצוי אצל טוני רובינס) ואז נכנס אל תוך סחרור של משפטי העצמה ודחיפה בלתי מתפשרת למצוינות רוחנית. אצל עומרי, שכבר שרד לימודי רפואה וכנראה לא מפחד מעבודה קשה, אני מהמרת שבתוך כמה חודשים יגיע גם "מועדון ה-5 בבוקר" שהדבר היחיד שגרוע בו יותר מלקום לפני השמש, הוא העובדה שכל מי שמתחיל לקום ב-5 בבוקר כדי לעשות מדיטציה, לא מפסיק לדבר על זה שהוא קם ב-5 בבוקר ועושה מדיטציה.

עומרי ומעיין. מתוך חתונה ממבט ראשון קשת 12, צילום מסך
חייב לעבוד על עצמו/צילום מסך, מתוך חתונה ממבט ראשון קשת 12

אחר כך מגיע שלב השיפוטיות - השלב שבו מרגישים נאורים יותר מכל האנשים הלא מפותחים ומדברים בסיסמאות כמו "למילים יש כוח" ו"השינוי מתחיל מבפנים". זה הזמן שבו אנשים מתחילים להתרחק, ואלו שעוברים את החוויה אומרם לעצמם שהיקום מנקה מהם את שואבי האנרגיה/ האנשים הבינוניים ועוד כינויים לאלו שפשוט אין להם כוח לשמוע העצמה מהבוקר עד הלילה.

מדובר בתהליך חשוב, אבל בשלבים האלו כמעט ואי אפשר לתחזק זוגיות. אי אפשר לרצות אדם בשלב הזה, כי מדובר בתהליך שבו אנשים מרוכזים רק בעצמם ופשוט לא יכולים להכיל את הסביבה. כל בת זוג, טובה ככל שתהיה, לא תספיק: אם היא לא קמה ב-5 היא עצלנית, אם היא מתנהלת כמו ארנב של אנרג'ייזר 24/7 אז היא לא מאוזנת, ואם היא סתם רוצה לשחק קצת קנדי קראש ולא לחפור אז היא לא תומכת בהתפתחות שלו ואולי זה מאיים עליה.

לעומרי יש כנראה לפחות עוד שנתיים של גילוי עצמי, שבהן אולי יימאס לו לדבר על עצמו עם מגוון מטפלים. בשנתיים האלה הוא יוכל לעשות את הטעויות שלו ולחוות את הפלא החדש שהוא הרגשות והפחדים שלו, להגיע לרוויה, ורק אחרי כל האסימונים הקלישאתיים והמחשבות המפחידות הוא יגיע לנקודה שבה יבין שאחרי כל מה שלמד - הוא עדיין לא יודע הרבה, והרבה פחות מושלם ממה שחשב.

משם אולי יגיעו הענווה והחמלה, והן אלו שיאפשרו לו ליצור מערכת יחסים זוגית אמיתית. אז כן, עומרי אולי בדרך הנכונה, ואחרי שהוא יעבור את ההתחלה הוא אפילו יהיה בן זוג מדהים, אבל עד אז כדאי לתת לו את הזמן שלו להתפתח לבד. ואם מישהי עדיין ממש בעניין - אני מהמרת שאפשר יהיה לתפוס אותו רץ בזריחה בפארק תל אביבי כלשהו עם פטל, וכל מה שתצטרכי כדי להלהיב אותו, זו המלצה לפודקאסט טוב על מצויינות. אפשר גם בהולנדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully