הישרדות. מתוך הישרדות רשת 13, עיבוד תמונה
עיבוד תמונה/מתוך הישרדות רשת 13

ג'קי ואודליה, או שתתמודדו או שתפסיקו לדחוף את האף

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 13:45

מייקל לואיס חושב שזה לא יהיה אחראי מצידו להביא ילדים לעולם כשהוא לא יציב כלכלית, אבל את ג'קי ואודליה זה לא ממש עניין. ענת ניסני צפתה בשיחה וקיבלה עצבים בכל הגוף

"הישרדות VIP": "אני מעדיף לא להביא ילדים לעולם כזה"/רשת 13

וואי, כמה עצבים בגוף הביא לי הפרק של אתמול. מגרד לי מרוב עצבים. נכון נשמע כמו משפט שג'קי הייתה אומרת? קטע. הפעם זה לגמרי שלי. אני אגיד לכם מה, פשוט גם לי יש חצי מרוקאי, משהו שבתוכניות ריאליטי נורא אוהבים להתגאות בו אז גם אני אעוף על עצמי לרגע, והחצי המרוקאי שלי נדלק בשנייה כשהוא פוגש טמטום ואטימות אנושית. אתם צודקים, לא קל לחיות ככה, יש הרבה טמטום להתעצבן ממנו, אבל אתם יודעים איך אנחנו המרוקאים, מתעצבנים מהר ונרגעים מהר, אנשים חמים.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

אתם צודקים בעוד דבר - בנאדם שלא רוצה לראות את כל גווני האנושות היפים יותר והיפים הרבה פחות לא צריך לראות תוכניות ריאליטי, בייחוד לא הישרדות, שמשום מה מצליחה לאסוף אליה בכל עונה את האנשים הכי אטומים וחסרי מודעות שיש, אבל יש לי גם חצי פולני, אני אוהבת לסבול, להתקרבן ולהתלונן. ועכשיו שסימנתי וי על כל המאפיינים העדתיים ונכנסנו לאווירת התוכנית, אפשר להתעסק בעניין עצמו.

הכל התחיל בבוקר חביב על האי הזמני של השורדים, זה שאליו הם הועברו בגלל הסערה. שיחת בוקר תמימה לכאורה התפתחה לשיחה על ילדים והתחילה לדגדג לי - בסרעפת, לא ברחם - כשג'קי שאלה את מייקל: "לא היית רוצה ילד עכשיו שיחכה לך בבית?" וקיבלה את התשובה: "לא יודע, בינתיים לא".
אין גבר, ובמיוחד אין אישה, במדינה הזאת, שהם נטולי ילדים מכל סיבה שלא תהיה מעל גיל 30 (ואני נותנת פה ממש קרדיט לאנושות כי בדרך כלל זה מתחיל גם כמה שנים טובות לפני) שלא מכיר את המהלך המאוד ברור שמגיע אחרי השאלה הזאת: זה מתחיל בטוב, עם כל מיני שאלות מתנחמדות של "אבל למה" שאגב לא מגיעות עם שום רצון אמיתי לשמוע את הסיבות, אלא רק מכינות את השטח למטח הנימוקים המשכנעים שהולך להגיע מיד. אצל ג'קי זה הסתכם ב"תחשוב על הכלבים שלך" ובשורת המחץ "אבל את הכלבים אתה לא יכול לקחת לבית הספר". אם זה מה שמסכם בעיני ג'קי את חוויית ההורות, אולי באמת עדיף לוותר עליה.

מכבש הלחצים המוכר המשיך עם אודליה במשפט הידוע שגם מייקל כבר ידע לצטט מראש: "כל ילד הביא איתו ברכה", שזה אחלה, אבל גם לזרוק מלח מעבר לכתף מביא ברכה לפי אנשים מסוימים ומה לעשות - זה מביא גם בלגן.

מה שמדהים כאן זה שבשלב זה השיחה כבר בכלל סטתה מהנושא של להביא ילדים או לא והתעסקה בכמות הילדים הלגיטימית, כי הרי גם מי שלגמרי רוצה ילדים ימשיך לעמוד מול הערות בלתי פוסקות מכל בנאדם שני, כולל זרים כמובן, שאחרי הראשון ישאלו מה עם השני, ואחריו מה עם השלישי, ואולי רק אחרי הרביעי יירגעו, כמובן בתנאי שנולד גם לפחות בן אחד, אחרת תהיו חייבים להמשיך לנסות וכמובן לקרוא לבת הרביעית שני (שוב נולדה ילדה).

בשלב מסוים של ה"שיחה", כי אי אפשר לקרוא לזה שיחה כשצד אחד לא באמת מקשיב, ייזרק תמיד המשפט "אף אחד לא מכריח אותך להביא ילדים", שהוא כמובן שקר. נכון, אף אחד לא יושב עם אקדח מכוון לרקה של אף אחד אחר, אבל לחיות בחברה שכל הזמן מעירה, נדחפת, מחטטת, מייעצת בלי שהתבקשה לייעץ, קובעת בשבילך מה טוב לך ומקדשת את הילודה מעל כל דבר אחר - זו שטיפת מוח שלא משאירה לאנשים את המקום הבסיסי ביותר של לשאול את עצמם מה הם רוצים. וזה בלי להזכיר אמצעים מוסדיים וציבוריים כמו קצבאות לעידוד ילודה, מודעות הפרסום שעמותת אפרת מפיצה על אוטובוסים, או העובדה שב-2021 עדיין יש וועדות שמחליטות עבורך אם מותר לך להפסיק הריון. איך אפשר לא להתלבט בהחלטה כל כך מהותית, כל כך משנה חיים, החלטה שמביאה לעולם חיים חדשים שאתם אחראים לשלומם, רווחתם, אושרם? איך אפשר להחליט דבר כזה על אוטומט? בלי להבין אם אתה רוצה, מוכן, מסוגל?

לטובת עידוד הילודה, המיסיונרים מטעם עצמם ימשיכו לגייס את כל הנימוקים המופרכים ביותר שקיימים, אם זה להגיד שאנחנו מדינה קטנה או לטעון שלא היה חסר כלום במשפחה של 14 ילדים (להזכירכם, בתחילת העונה ג'קי התלוננה על הפערים בחינוך שהיא קיבלה לעומת זוהר שטראוס ואחרים). הקיצוניות מגיעה לשיאה בכל סאגת ה"תתפנה" הדוחה והאווילית, שבה אחרי ששירה ומייקל טענו שעדיף ללדת פחות כי אין מספיק משאבים על כדור הארץ, ג'קי פשוט הציעה להם להתאבד כדי לפנות מקום לילדים חדשים. משם זה כבר היה באמת בלתי ניתן לצפייה, עם משפטים כמו "הקרחונים יותר חשובים מהילודה שלנו? בעלי חיים יותר חשובים מבני אדם?", כשגלגולי העיניים של שירה שולחים אותי ישירות ל"מלך האריות" של דיסני ולמשפט האלמותי של סקאר: "אני מוקף במטומטמים". וכל זה עוד כנראה יחסית מעודן, כי בכל זאת השיחה הזאת הייתה מול גבר. אלוהים יודע לאיזה תגובות קיצוניות היינו מגיעים אם אישה הייתה מעיזה להגיד משהו כזה, בהישרדות VIP 2021.

כבנאדם הגיוני הייתי רוצה להגיד לכל הג'קיות והאודליות שמטיפות להביא ילדים שאם הן לא מסוגלות להתמודד עם תשובה שלא מתאימה להן - שפשוט לא ידחפו את האף שלהן לעניינים של אחרים, אבל היגיון זה הדבר האחרון שיש כאן וגם בואו, בתוך עמי אני חיה, כבר כמה שנים טובות. הסיבה שהן לא מסוגלות לנהל שיחה אמיתית בנושא ולהתמודד עם סימני שאלה שהם אפילו לא שלהן אלא של אחרים, היא פשוט פחד להודות במורכבות של הבחירות שהן עצמן עשו. אחרת איך העובדה שמייקל מתלבט לגבי ילדים מאיימת עליהן כל כך? מה לעזאזל אכפת להן אם יהיו לו ילדים או לא? תאמינו לי שהאושר שלו ו"השמחה שהוא לא יידע בשום דרך אחרת" ממש לא בראש מענייניהן.

אודליה אמרה "קשה לי עם אנשים כאלה, זה נקרא מתנשאים", אבל אין יותר מתנשא מלהגיד לאדם שאין לו ילדים "אתה לא יודע מה אתה מפסיד". והאמת היא שאנשים יכולים להתנשא עד מחר, אבל המקומות שבהם זה פוגע בנו הם רק מקומות שבהם יש לנו ספקות בעצמנו. אני לא אומרת שחס וחלילה יש לאודליה ספקות בנוגע לאימהות שלה, אבל יש כל כך הרבה קשיים בהורות, כל כך הרבה אשמה וכל כך הרבה ויתורים, שאולי כשרואים מישהו שבחר לוותר על הקשיים האלה, זה נוגע במקומות רגישים. ואז כמובן עולה עוד אשמה, על זה שככה זה גורם לך להרגיש, כי ילדים זה קדוש ואוי לנו אם נודה שזה גם מערער ומפחיד לפעמים. אז אנשים מעדיפים מראש להדוף, להיאטם ולגרום לכולם לעשות את אותן הבחירות שהם עושים. מה אפשר להגיד, אני מצפה בקוצר רוח לדור העתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully