ציפי רפאלי בר רפאלי. באדיבות HOT, צילום מסך
צילום מסך/באדיבות HOT

משמיים סגורים לבית פתוח: מה עובר על משפחת רפאלי?

עודכן לאחרונה: 21.2.2022 / 7:35

לקראת עלייתה של הרפאליז, תוכנית ריאליטי חדשה בסגנון הבוזגלוס בתקשורת "הרעה" שממנה ניסו שנים להתחבא, ולכן מספקת משפחת רפאלי לדורותיה ראיונות למכביר - איך קרה שהמשפחה הכי סגורה בארץ פותחת את הדלת ומזמינה אותנו לעבור לגור?

משפחת רפאלי/באדיבות HOT

משפחת רפאלי מתקיימת כבר עשורים בכף הקלע שבין תלות מוחלטת בתקשורת לבין תיעובה. שמיים סגורים, ריבים עם צלמים, וסירוב עקבי להיחשף, עד כדי איומים בתביעה. אז כן, הופתעתי (ושמחתי) לשמוע על התוכנית החדשה שתעלה בקרוב לאויר, ותתעד את המשפחה בוייב של הקרדשיאנז, שאין מנוגד ממנו להתנהלות המועדפת שלהם בתקשורת. הרי מדובר בתוכנית מאד חושפנית, שהצילומים שלה החלו בשחרור של ציפי מהכלא, ומהראיונות אפשר להבין שמצלמים בתוך הבית, בחדר הטיפולים, ברגעים טובים ורגעים קשים כאחד. בכלל, נראה לי ששמעתי את בר רפאלי אומרת יותר מילים בשבוע האחרון מאשר בכל ימי חיי.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

באמת שהגיע הזמן שבר רפאלי תיקח כמה שיעורים מרותם סלע ותשחרר, כי הדיעות הציבוריות עליה ועל שאר הרפאליז מאד חלוקות לכאן או לכאן. מצד אחד כולנו גרופים שלהם, גומעים בצמא כל פיסת מידע שקשורה למערכות היחסים שלהם, לקמפיינים, לריבים, וכמובן שלבידור האהוב עלינו, כיאה לאנשים שחיים ב-2022 - הפאדיחות והנפילות שלהם. מצד שני, בכל פעם כשקורה משהו למי מהמשפחה, בעיקר לציפי או בר, החגיגה כפולה - לצד ההערצה יש גם קנאה, ותופעת הלוואי של שניהם היא כמובן שמחה לאיד.

וואי וואי, איזה יוסוף רעיל של שמחה לאיד השתחרר מאיתנו כשנגזר דינן של בר וציפי רפאלי. בר רפאלי תעשה עבודות שירות? איזה יופי, ציפי רפאלי תחטוף קורונה בכלא נוה תרצה בגיל 60? קסום. וכל זאת מבלי להשוות, נגיד, בין העונשים שקיבלו אנשים אחרים שמעמדם הרבה יותר מחייב ועשו עבירות דומות (דרעי, מה נשמע? נתניהו מה הולך?) ולהודות שאולי, רק אולי, הקנסות הגבוהים והעונשים החמורים נובעים בעיקר משנאת הרפאליז, הווינרים שלא שמים עלינו, ופחות מאהבת החוק והסדר.

בנתיים ציפי הייתה בכלא, בר עשתה עבודות שירות, ואחרי שלוש שנים של עצירה עולמית בגלל הקורונה, המשפחה עושה חישוב מסלול מחדש ומחליטה להפוך דווקא לבוזגלוס, מכל הדברים שהיו באפשרותם לעשות.

סופר מוזר. הרי משפחת רפאלי שונאת את התקשורת כבר שנים. שבעודה משתמשת בה לעת הצורך למטרותיה האישיות דרך קבע היא גם מקפידה להרחיקה, ולהתלונן עליה כל הזמן. ממש לפני ימים מספר, בשיחה של ציפי רפאלי עם ערן סויסה (איש תקשורת), שראיין אותה (לתקשורת) בטיימינג שנועד לקידום התוכנית החדשה (בגוף תקשורת) - נאמר המשפט "אני לא משתפת פעולה עם תקשורת, צלמים ורכילות... לאורך השנים היו היתקלויות לא נעימות"... ומשפטים מהסוג הזה אפשר למצוא כמעט בכל ראיון.

נשמה, מה לעשות? כל ילד שמגיע לריאליטי שירה יודע שבשניה שהתוכנית הראשונה משודרת הוא הופך להיות פייר-גיים לתקשורת, אז בוודאי שמשפחת רפאלי יודעים מצוין שחיים שנבנו סביב התקשורת והמדיות השונות נותנות לה זכות לעסוק בענייניכם הפרטיים - להעביר ביקורת, להגחיך, ולשבח. התקשורת היא יישות אינטרסנטית, בדיוק כמו מי שמשתמש בה. היא לפעמים מכתירה ולפעמים מרסקת, והציפייה מאנשים כמו הרפאליז היא לפתח מינימום עמידות, שתאפשר תפקוד הגיוני מול עיתונאים שאינם חברים אישיים שלהם, למשל.

לא שהם חייבים משהו למישהו. ממש לא. זכותם המלאה להתנהג איך שהם רוצים, לשתף פעולה כשבא להם ולסגור את השמיים וגם את היקום כשבא להם. הייתי אפילו זורמת עם הסלידה מהתקשורת אם המשפחה הייתה מתנהגת בהתאם, מתרחקת מאור הזרקורים וסוגרת חשבונות אינסטגרם. אבל זה לא המצב. להיפך - אם עליית התוכנית "הרפאליז" מוכיחה משהו, הוא שיש כאן יותר מקצת צביעות - אי אפשר לאחוז בחבל משני קצותיו, ואי אפשר ללכת לישון עם התקשורת ולהתפלא שקמים בבוקר עם פירורי רכילות דבוקים לך למצח. ופשפשים.

אז איך קרה פתאום שהמשפחה שטרקה לנו את הדלת בפרצוף במשך כל הרבה שנים החליטה להזמין אותנו לעבור לגור אצלם בחדר האורחים? קשה להאמין שהם עושים את זה בשביל הכסף או הפרסום נטו, אז נותר רק לשער שנמאס להם לשתוק לנו, וגם שהם התחילו לתכנן את השלב הבא בקריירה של דוגמנית העל לשעבר, שמשום מתעקשת על הקלישאה "הרווחתי ביושר" את הקמטים, כאילו כולנו סתומות ולא יודעות שזה מבאס את התחת להתבגר, במיוחד כשכל חייך סובבים סביב המראה החיצוני שלך.

הרי אחרי כל כך הרבה זמן בעסק "דוגמנית על" כבר מזמן הפך להיות יותר זהות מאשר עבודה, לא רק שלה, אלא של כל המשפחה, וכשדוגמנית על כזאת מתחילה להתבגר, היא לא עוברת הלאה בכזאת קלות - היא עוברת משבר זהות, והסביבה שלה עוברת אותו יחד איתה. כי בר רפאלי היא בן אדם, בדיוק כמו כולנו - וסביר להניח שזו הסיבה לצעד התקשורתי הכה לא אופייני לה.

אז עם כל הכבוד ל"פתיחות" החדשה, אל תפתחו ציפיות, כי לא נראה לי שבאמת ייתנו לנו לראות את החולשות האמיתיות, את הרגעים של השבירה, או את הרגעים הלא מחמיאים שמן הסתם יש לבר רפאלי כמו לכולנו. משפטים כמו "אני לא מרגישה את יוקר המחייה", או "שי אביטל? תזכירו לי מה הוא עשה" לא היו נאמרים אם לבר רפאלי הייתה כוונה להראות חולשה או להיחשף באמת. אני מנחשת שהתוכנית תתנהל בנוהל הקבוע של "כולם עבור אחת" - המשפחה תתגייס סביב הכוכבת שבלעדיה התוכנית לא היתה מעניינת איש, ובתמורה הם ייחשפו במקומה, ילכו לכלא במקומה, ויספקו את הרגעים האותנטיים של התוכנית במקומה, בעוד היא תגיח פעמיים בפרק (בלי הילדים, כי עד כאן) ותעשה כאילו.

לא בטוח שהיא רוצה לפתוח את הדלת עד כדי כך, אבל כנראה שהיא מבינה שבשביל לעבור לשלב שמגיע אחרי "דוגמנות על", היא צריכה לרדת לעם ולהתחבר לקהל שלה, והתוכנית הזאת היא הסולם שאמור לעזור לה לרדת מעץ השלמות שעליו היא חיה, במינימום טראומה. האם היא תצליח לעשות זאת? לא סביר. אבל אולי בעונה השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully