קים קרדשיאן. אינסטגרם, צילום מסך
צילום מסך/אינסטגרם

תזיזו את התחת ותעבדו: האינטרנט מתהפך על קים קרדשיאן

16.3.2022 / 17:19

הקרדשיאנז ממשיכות לייצר סערות, והפעם לא בגלל הגירושים או חילופי ההודעות של קניה ופיט, אלא דווקא בגלל משפט שהפנתה קים בראיון לנשים, בענייני עסקים וקריירה. האינטרנט כועס, ולנו יש מה להגיד על זה

קצת מפתיע אבל הסקנדל האחרון מבית משפחת קרדשיאן לא עוסק באחת ממערכות היחסים המתוקשרות שלהן, או בריב המתוקשר בין קניה לפיט, בבלבוש או בריב הוליוודי - אלא דווקא בענייני קריירה.

הפעם קים במרכז הסערה, וזה לא בזכות מערכת היחסים החדשה שלה או הגירושים. במהלך ראיון שנתנו נשות המשפחה למגזין ווריאטי על המעבר של תוכנית הריאליטי שלהן מרשת E להולו, קים סיפרה שהפעם התוכנית תתמקד הרבה יותר בעסקים של הנשים, ולא רק במערכות היחסים שלהן.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

רק כדי להזכיר מה זה אומר "עסקים" - קורטני נחשבת לאחות ש"לא עובדת" והיא מחזיקה באתר הלייפסטייל POOSH שמרוויח ע"פ הפרסומים כ-3 מיליון דולר בשנה, בין לבין היא נמצאת במערכת יחסים מתוקשרת וגורפת קמפיינים ומשכורות על ההשתתפות בתוכנית הריאליטי. קלואי היא בעלת המותג GOOD AMERICAN שמביא בגדי דנים במבחר עצום של מידות ומוערך בכ-12 מיליון דולר, קנדל ג'נק היא דוגמנית על שמקבלת מאות אלפי דולרים לקמפיין ולאחרונה השיקה מותג טקילה, קיילי חצתה את רף המיליארד בזכות חברת הקוסמטיקה שהשיקה וקים לא מפסיקה להמציא את עצמה מחדש עם מותג איפור, קולקציית מחטבים, ליין בשמים והמותג SKIMS שלאחרונה עשה שת"פ עם FENDI. בין לבין היא למדה עריכת דין והגיעה עד לבית הלבן עם חוק שאפשר לשחרר אסירים מוקדם יותר מהכלא.

אפשר להגיד על המשפחה הזו הרבה דברים ולהתנשא כמה שנרצה, אבל האמת היא שהן היו החלוצות שהחליטו להפסיק לאפשר למותגים להרוויח על חשבון השם והפרסום שלהן תמורת תשלום חד פעמי (גדול ככל שיהיה), ולפתוח חברות משלהן. לפני שהן התחילו לפתוח עסקים משלהן, הסלבס בעיקר קיבלו צ'קים שמנים תמורת פרסום מותגים כפרזנטורים, ורק אחרי שהן ניצחו את השיטה כל משפיענית רשת עם 10,000 עוקבים רצה לפתוח מותג. הדבר היחיד שמשותף לכל העסקים האלה (בין אם אלו שהצליחו או כאלו שנפלו כמו מותג בגדי הים של קיילי או הספר שפעם הוציאו קנדל וקיילי) הוא שמדובר בעסקים פרטיים שהן הקימו לבד - לא ירשו מאף אחד או נכנסו על תקן מנהלות או פרצופים יפים.

אז כשקים שנשאלה מה הטיפ שהיא נותנת לנשים בנושא קריירה, היא אמרה בפשטות "תרימי את התחת שלך ותעבדי. זה נראה כאילו אף אחת לא רוצה לעבוד היום. את חייבת להקיף את עצמך באנשים שרוצים לעבוד, שתהיה לך סביבת עבודה טובה שבה כולם אוהבים את מה שהם עושים...תגיעי ותעשי את העבודה."

והאינטרנט החל לבעור.

מי שכועסות הן בעיקר נשים, שצועקות שאם קים היתה צריכה לעבודה במשכורת מינימום ולגדל ילדים בלי עזרה, היא לא היתה אומרת את הדברים האלו. אותן נשים מסבירות בזעם שקים מיליונרית עם הרבה מזל שנולדה למשפחה עשירה ורק בגלל זה היתה לה את הזכות לעבוד איך ובמה שהיא רוצה, ושהעובדה שהיא אומרת שיש נשים שלא רוצות לעבוד מעידה על ניתוק, חוסר הבנה של העולם. אחסוך מכן את התיאורים והכעסים, אתן יכולות לעשות גוגל, אבל דווקא במקרה הזה אני חושבת שהאינטרנט טועה.

נכון, נקודת הפתיחה של הקרדשיאנז היתה נוחה במיוחד - הן נולדו להורים עשירים (אביהן הוא רוברט קרדשיאן, שהיה העורך דין של או ג'יי סימפסון) והיו במרכז הסצנה ההוליוודית מהגן, ועדיין, העובדה שלמישהו יש נקודת פתיחה טובה ממש לא מבטיחה חיים טובים או קריירה משגשגת. להיפך, בהרבה מקרים דווקא ילדי העשירים הופכים למיליונרים במהלך חייהם בעיקר בזכות העובדה שהם התחילו כמולטי מיליונרים, ולצד ילדי עשירים שעובדים, יש את אלו שעובדים בעיקר בלהראות את התיקים או המטוסים שלהם באינסטגרם. העובדה שמוסר העבודה של קים לא מוערך בעולם היא הסטנדרט הכפול הכי קלישאתי שקיים: את יפה ובאה ממשפחה עשירה - אז את בטח טיפשה שלא עשתה שום דבר בזכות עצמה. וכשמדובר במשפחה הזו, ההפך הוא הנכון. האחיות האלו (בניהול האמא קריס) עושות בשנה יותר ממה שאביהן עשה בכל חייו, ויותר ממה שכל אחד מהבעלים שלהן (פרט לקניה) עשה אי פעם.

ואם כבר נקודת התחלה - מי זוכר את שפעם, לפני שבלנסיאגה התחננו להלביש את קים, וקנדל צעדה בכל תצוגה אפשרית, הן היו הבדיחה הגדולה של התעשייה? קים מספרת שאמרו לה שהיא "לעולם לא תהיה על השער של ווג" ושהיא הייתה צריכה להתחנן לפריס הילטון שתיתן לה להיות הפלוס אחת שלה באירועים. הן לא רק מינפו את נקודת המוצא שלהן, הן גם הצליחו להתברג אל תוך האליטה של תעשיית האופנה העילית ובדרך לשבור לרסיסים את כל סטנדרטי היופי שנשים כל כך סבלו בגללם.

הן יצרו סטנדרט יופי חדש לחלוטין שהעיף את הרזון החולני והמראה העייף ואפשרו לנשים לדבר בפתיחות על מערכות יחסים, קשיים ועבודה. הן לא הסתירו מאיתנו גם את הקשיים, ודיברו בפתיחות על בעיות משקל, קשרים רעילים, בעיות סמים, אלכוהול ובעיות נפשיות שהשפיעו על המשפחות שלהן. הן מעולם לא זלזלו בצופים שלהן ולא ניסו להציג חזות של "אנחנו ממש עשירות ויפות והכל אצלנו מושלם". להיפך - בניגוד לסלבס אחרות שרוצים שנחשוב שהחיים שלהם פשוט מדהימים, הקרדשיאנז מדברות על הכל, בלי פילטר.

לגמד את כל העבודה הזו, שנעשית כבר מעל לעשור, אל תוך משבצת של תחת גדול, שפתיים מלאות בחומצה ונקודת פתיחה טובה, זה לזלזל בעשייה נשית, ממש כמו להגיד לכל אישה אחרת שהיא לא באמת שווה משהו רק כי היא הצטרפה לחברה המשפחתית, או קיבלה עזרה כלכלית כשניסתה להקים עסק.

אני לא יודעת אם מדובר פה בקנאה או בסטנדרט כפול שמושרש בנו כל כך עמוק מדי, שאנחנו כבר מתקשים לכבד הצלחה כשהיא לא באה בדיוק בדרך היחידה שנראית לנו לגיטימית, אבל אולי, רק אולי, המשפט הזה של קים כל כך הכעיס נשים כי יש בו משהו. ואולי, רק אולי, שווה לנו לתהות האם גם אנחנו יכולות לעשות קצת יותר - בבית, בעבודה או בחדר הכושר, במקום לבזבז את האנרגיה שלנו בלכעוס על אלו שכבר עושות את זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully