אלה ושירה. רשת 13 הישרדות VIP, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13 הישרדות VIP

לשתיהן לא מגיע, רק על השימוש בנשיות כאמצעי לקושש רחמים

ענת ניסני

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 14:53

אלה ושירה הן המועמדות ההגיוניות ביותר להדחה ברגע האחרון - רגע לפני גמר הנשים של הישרדות VIP. קורבנות, מניפולציות שנשענות על התמסכנות ומשחק שלם שבו לא עשו כמעט כלום? אני מצטערת, לא ככה הזמנתי את ברית הנשים שלי

הי, קוראים לי ענת ואני אישה, אבל ברית הנשים לא באמת ריגשה אותי. כלומר, לפחות לא כרעיון. זה הרגיש לי קצת כמו תצוגת האופנה ההיא, שבה הלבישו את שירה איסקוב בשמלת סטרפלס ושלחו אותה לדגמן - אקט שנשמע אולי טוב ככותרת אבל נשאר שם, שטוח וללא משמעות אמיתית עבור הנושא שאותו הוא מייצג. בקיצור, לא התחברתי. עד שנשארו ארבע שורדות אחרונות על האי.

פתאום כשזה הפך מרעיון למציאות, משהו ריגש אותי. ראיתי ארבע נשים ששרדו עד השלב המתקדם ביותר של המשחק, הדיחו שחקנים חזקים ונלחמו במשימת החסינות האחרונה עד לאפיסת כוחות. ממש ציפיתי לראות אותן ממשיכות להילחם אחת בשנייה כמו לביאות ועושות הכל כדי להבטיח את מקומן, כמו שהייתי מצפה מכל שחקן אחר שהיה עומד פסע לפני הגמר של הישרדות.

אבל אז הגיע הפרק של אתמול.

אני אשים בצד רגע את ג'קי, שהמקום שלה בגמר כבר מובטח, ואת אודליה, שדי ברור ששום דבר לא מאיים על המקום שלה. שתיהן באמת הרוויחו את מקומן ביושר. לגבי אלה ושירה, לעומת זאת, השתיים שנותרו ושרק ביום רביעי נבין מי משתיהן מקבלת מקום בגמר - אני מצטערת. לא ככה הזמנתי את ברית הנשים שלי.

אודליה וג'קי. רשת 13 הישרדות VIP, צילום מסך
דילמה מוסרית - ג'קי ואודליה מתלבטות את מי להשאיר/צילום מסך, רשת 13 הישרדות VIP

זה קצת מצחיק כי מדובר בשתי נשים כל כך שונות זו מזו - שירה האומנית התל אביבית, הפמיניסטית המשכילה, האליטיסטית והרצינית, ואלה העממית, המצחיקה, שמתפרנסת מריאליטי, שואבת שומן ומזריקה אותו מחדש ולרגע לא לוקחת את עצמה ברצינות - אבל בפרק האחרון התחוור לי כמה הן דומות.

לשתיהן ברור שהן נמצאות על הכוונת, אבל במקום שזה יוציא מהן את רוח הלחימה ואת הכוח הנשי המפורסם שהן כל כך נהנות להתהדר בו (הו וונדרוול? גורלז!), שתיהן בוחרות בטקטיקה של התמסכנות וקורבנות, כל אחת מהמקום שלה. שירה מזכירה שוב את העלבונות ואת הקשיים החברתיים שחוותה, ואילו אלה פונה לליבה המצופה יהלומים ומזכירה לה שהיא ענייה ובאמת זקוקה למיליון.

אפשר לנסות להגיד שזו אסטרטגיה, אבל היא לא אחת שאני מעריכה, בדיוק מאותה הסיבה שאני לא מעריכה את גישת ה"מגיע לי" לקבל דברים בחיים רק כי אני אישה. ראשית, הנשיות שלי היא לא חולשה, שנית, גם אם היא הייתה חולשה אני מעדיפה להשתמש בה כדרייב ולא כאמצעי לקושש רחמים, ושלישית, לגבי רוב הדברים שבהקשר שלהם הטיעון הזה נאמר, היא גם לא רלוונטית. בדיוק כמו שמצב חשבון הבנק או העלבונות של השורדים לא רלוונטיים לשאלה מי ראוי להגיע לגמר. וחוץ מזה, האסטרטגיה של להגיד אסטרטגיה על כל דבר שיוצא לך מהפה היא לא באמת אסטרטגיה, היא סתם ניסיון למזער את הנזק שיצרת כשאמרת דברים שהלכו לכיוון לא נכון, שירה.

אני לא מצפה מאף אחת (או אחד, לצורך העניין) להיות אשת ברזל שלעולם לא מפגינה חולשה. ממש לא. אבל אני רוצה לראות בגמר הנשי של הישרדות נשים שידעו להילחם, לתפוס את מקומן ולהרוויח אותו ביושר, שהצליחו, למרות הקושי, להתגבר ולא לבחור בדרך הקלה ולמצוא מישהו שירחם עליהן. לא שירה ולא אלה עונות על הקריטריונים האלה, אבל אחת מהן תצטרך להיבחר בסוף, ולכן אין ברירה אלא לנסות להבין מי יותר ראויה:

עוד בוואלה!

מאחורי הלאטמה: זה מה שעבר על סמית כשכפכף את כריס

לכתבה המלאה
אלה וג'קי. רשת 13 הישרדות VIP, צילום מסך
נעלם או נגנב? אלה וג'קי "מחפשות" את הפתק/צילום מסך, רשת 13 הישרדות VIP

המדד

אסטרטגיה
אני חייבת לזקוף לטובת שירה את זה שהיא לפחות ניסתה לייצר גם כמה טיעונים בעלי ערך אסטרטגי, כשציינה שעדיף להגיע איתה לגמר. אבל גם כאן - למה זה חייב להיות מהמקום המתמסכן של "אף אחד לא יצביע לי"? ולמה הקשיים החברתיים שלך הם בעינייך סיבה שבגללה את ראויה לגמר? עברת תהליך, זה נכון, התמודדת עם קשיים, אבל גם לאחרים היו קשיים, חלקם ממש דומים, והם גם שיחקו את המשחק. ובכל זאת, בשורה התחתונה, זה עדיף מהטיעונים של אלה שהסתכמו בפרנויות, תאוריות קונספירציה וב"כבר יש לך כסף, נו, תוותרי ליייייי איזה רעה!". במדד הזה, הניצחון הולך לרע במיעוטו ושירה מקבלת רבע נקודה.

הקורבנות
בשמיים, אצל שתיהן, ולכן כל אחת מקבלת עשר נקודות. שליליות, כן?

הישרדות
רק בפרקים האחרונים, אחרי סאגת ריכולים (כנראה מכוונת היטב) של ג'קי ואודליה, ראינו את שירה ואת אלה פותחות קוקוסים בפעם הראשונה במשחק. ממבחן האש, ככל הנראה, שתיהן משקשקות כי שוב - חודש שלם על אי בודד לא היה סיבה מספקת להתנסות בחוויה כך שאין להן מושג מה לעשות. לפחות שירה ניסתה בפרק של אתמול להתאמן על הדלקת אש, בזמן שאלה הביטה אל האופק וחשבה על מר גורלה. אבל אלה גם הייתה מעורבת בכמה מהלכים לאורך העונה, ואילו שירה הייתה פסיבית לחלוטין ונזכרה לנסות לעשות מהלך רק ביום האחרון. לכן, שירה מקבלת נקודה אחת בלבד, ואלה מקבלת 4 נקודות.

מדד הישירות
אני לא יודעת כמה זה רלוונטי למשחק אבל לא יכולתי שלא להתאכזב כששירה פצחה במניפסט ה"אל תיכנסי לי לארנק" ואז מול אלה התנהגה כאילו הכל טוב. אלה, לעומתה, הייתה מאוד ישירה ועל זה מגיעה לה נקודה.

התוצאה: שירה עם מינוס 7.75, אלה עם מינוס 5.

לכאורה, אלה היא המנצחת. למרות שהיא לא הייתה השורדת הכי וואו אני חולה עליה, אני מודה, ואולי נתתי לשיפוט שלי להיות מושפע מזה, אבל האמת היא שאני לא יכולה במצפון שקט להכתיר אישה שבמשך עונה שלמה נותנת לכולם לקרוא לה "אלה" במלעיל ולא אומרת כלום. מצד שני, גם שירה לא תקבל את הקול שלי ולו בגלל שהיא התעקשה לקרוא לצמיד הווטו: "הכלי". מסקנה: בעולם מתוקן, זוהר היה חוזר למשחק בתוכנית מיוחדת של גלגל הצלה, עם כל הכבוד לברית הנשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully