חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
צילום מסך/קשת 12

הדלאי לאמה מפרגן: חתונמי, כל הכבוד שהבאתם בחורה במידה 44

עודכן לאחרונה: 11.5.2022 / 12:27

מחר מתחילה העונה החמישית של חתונה ממבט ראשון, ואיתה יגיעו הזוגות האהובים, השנואים, וסערות הרשת הבלתי נגמרות בקשר להתנהגותם והיחסים של הזוגות. נדיר שהסערות מתחילות עוד לפני הפרק הראשון, אבל עובדה - הפרומו הצליח לייצר שיח בפני עצמו

פרומו חתונמי עונה 5/קשת 12

תגידו, כמה אתם מתרגשים מאחת עד עשר לקראת העונה החדשה של חתונמי? בחיי שלא ראיתי כל כך הרבה אנשים מחכים בהתרגשות לתוכנית מאז שהיה לנו רק ערוץ אחד לצפות בו והכל היה נראה לנו קסום.

מדובר בסוג התוכניות שכולם יכולים להזדהות איתן ועם מה שמגיע עם הרצון ברומנטיקה - תוכניות שמחברות בין אנשים - בכל עונה יש זוג אהוב, זוג שנוא, בדיחות שמשותפות לכל עם ישראל, ולקראת האמצע מגיעה גם הסטמפה החשובה ביותר - מחמאה בדמות דמויות נלעגות בארץ נהדרת.

העונה, עוד לפני שידור הפרק הראשון (שנדחה ממוצ"ש לשני - מחר), הויכוחים הלוהטים כבר בשיאם, מהפרומו! ובפרומו אנחנו רואים את מעין, אישה שמחפשת זוגיות, שהיא חד הקרן של העונה הזאת.

למה? כי היא מידה 44 במכנסיים.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
תהיו רגועים, היא דוגמנית/צילום מסך, קשת 12

למה אני יודעת את זה? או! גם אני תוהה. והתשובה היא - כי זה נאמר בפרומו.

כבר בתחילת הפרומו הוסבר לנו שמעין היא "בוטילישס", כאילו חיפשנו דייט בטינדר והיא מודיעה מראש כדי שלא נבוא בטענות שהיא לא נראית כמו בתמונה, ומיד גם סופק לנו הפיצוי על ה"בוטילישס". מתחילים בהתמקדות במחשוף שלה (כי אם את לא רזה כדאי לפחות שיהיו לך ציצים דאבל די ומעלה), מיד לאחר מכן מובהר לנו שהיא דוגמנית (כי אם את מידה 44 את צריכה לפצות את החברה בפנים יפות בצורה יוצאת דופן ולדאוג לאבחון רשמי כדוגמנית פלאס סייז), ואז מהר מהר מיידעים אותנו שהיא גם אדריכלית, כי כשאת לא ממש רזה את לא יכולה להסתפק רק בפיצוי אחד - את צריכה כמה, ליתר ביטחון.

כאילו לא הפנמנו את המסר, הדבר הבא שאנחנו רואים זה אותה יורדת למאפייה ובוחרת לעצמה כדור שוקולד. למה? כי עכשיו, אחרי שהבנו שלמרות שהיא לא רזה כמאיה ורטהיימר עדיין יש לה זכות קיום במרחב הדייטינג כי היא דוגמנית ואדריכלית, צריך להראות לנו אותה אוכלת, שנתרגל - שלא נחשוב שהיא מתכוונת להתחבא במאורה חשוכה בכל פעם שהיא אוכלת משהו שאינו סלרי עלים. והיא לא סתם מצולמת אוכלת, כמו שהיו מצלמים כל אחת אחרת, אלא אוכלת בהנאה רבה מאד, כאישה ה'שמחה ומלאת החיים' שהיא (סאב-טקסט: לא מספיק רזה) - לא מנשנשת, אלא דוחפת כדור שוקולד לתוך הפרצוף שלה בקלוזאפ, כאומרת, 'הנה ההוכחה שאני בסדר עם עצמי, ושמגיע לי להיות כאן ולחפש אהבה כמו כל אחת אחרת".

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
ללא מילים/צילום מסך, קשת 12

אם היו מציגים את כולם ככה - שם, עיסוק ומידת מכנסיים, הייתי סותמת (סתם, לא הייתי סותמת) אבל זה לא ככה, ועצם ההדגשה של הנתון הזה מראה שלמרות שאנחנו יודעים בדיוק מה נכון, מה יאה ובמה אנחנו אמורים להאמין - שזה לא לעניין לאמוד את ערכו של אדם לפי נתוניו הפיזיים - אנחנו שיפוטיים בדיוק כמו תמיד ורק מפחדים להודות בזה.

בפרומו דני מסביר למעין שהוא לא חיפש לה חתן 'שיסתדר עם זה' שהיא מידה 44, אלא מישהו שאשכרה יאהב את מי שהיא, מה שאומר בין השורות - שמאד קשה למצוא מישהו שיאהב בחורה במידה 44. כלומר, בתת המודע הקולקטיבי רוב החברה המערבית עדיין אוחזת ברעיון הזה, שרזה זה שווה - אחרת הפרומו לא היה מלא בכל כך הרבה התנצלויות והצדקות שמעידות כי נרמול של צורותיו השונות של הגוף עוד רחוק מאיתנו שנות אור.

הפרומו הזה היה כל כך מלא בתירוצים והצדקות שאגלי הזיעה של מאמץ היתר כמעט קיצרו לי את המסך. הוא ממש קורס תחת בהלת שיימינג ואי נוחות חברתית, ולמעשה אישר את החשד של רבים מאיתנו - לא באמת התקדמנו - נשארנו בדיוק באתו המקום למרות כל הסטוריז של הצלוליט וחשבונות האינסטוש של נשים שאוהבות את עצמן כמו שהן. נשארנו בדיוק באותו מקום שמנופובי, שונא את עצמו, וגזען (תופעת לוואי ידועה של שנאה עצמית).

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
מפצה בפנים יפות/צילום מסך, קשת 12

התקופה שאנחנו חיים בה היא סופר מעצבנת, ובה רבים כחול אשר על שפת הים הדברים ש"צריך" לחשוב, להאמין ולהגיד, לעומת הדברים ש"אסור", אחרת גורלך, כיישות, אדם או תוכנית ריאליטי ייגזר לשיימינג וקינסול בכיכר העיר. נאמר לנו בדיוק מה צריכה להיות דעתנו על כל דבר, ויש נושאים שלא מתירים מקום לטיפה של מורכבות. יש את האשטאג מאמינות לך המגוחך, וויל סמית והכאפה, או העדפה של גוף רזה. אסור- צריך לאהוב הכל באותה המידה.

בשם הגיוון והוורסטיליות החברתית מצופה מאיתנו לחשוב שכל צורת גוף היא אידאלית כמו שהיא - אסור אפילו לומר בפומבי שאנחנו מחזיקים בהעדפה אחרת - הכי הרבה שאפשר להגיד בלי לקבל אבן לראש זה "אני לא שמנופובית - פשוט לי לא יפה כשאני משמינה/יותר נוח לי להיות חמישה קילו פחות".

יש הרבה יותר מודעות, הרבה יותר אנשים לא רזים בפריים טיים, החל משמחה גואטה בהישרדות, המשך באוראל צברי ברוקדים עם כוכבים, ועוד - אבל לא מספיק, ובעיקר לא מספיק בטבעיות, כי האמת היא שעם כל המילים היפות אנחנו עדיין שמנופובים. אפשר לנפנף בדגל האהבה העצמית עד מחר - אם באמת היינו אוהבים את עצמנו כמו שאנחנו ולא שופטים יותר אנשים לפי משקלם, לא היינו טופחים לעצמנו על השכם בכל פעם כשאדם ששוקל יותר מחמישים קילו מעיז להצטלם כשאינו עטוף באוהל, או חלילה משתדך לאדם שנחשב בעיני החברה ל'נראה ממש טוב'.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
אוכלת בשמחת חיים/צילום מסך, קשת 12

הפרומו הזה מוכיח שתנועת ה'בודי פוזיטיב' משמעותית בדיוק כמו הליהוק הקבוע של אסייתית לסבית, חד הורית שהיא גם מנכ"לית של חברת ענק והעוזר האישי שלה הוא זכר - חשוב לנו להיראות כאילו אנחנו פתוחים לייצוגים שונים ולאחר, אבל אותה אסייתית שמלוהקת לכל סדרה בנטפליקס מסגירה את הצביעות. השינוי מגיע מהמוח ולא מהלב, וזה הופך את חוסר הקבלה ואת ההדרה של ייצוגים שונים לעוד יותר בולטות.

אז נחמד ששמעו את התלונות ומנסים להביא לפריים טיים גם אנשים שאינם עורכי דין במידה שלושים וארבע עם חמישים גוונים של בלונד, אבל צל"ש על המובן מאליו לא נעניק להם, וכפי הנראה גם הדלאי לאמה לא ישים עוקב לעמוד האינסטגרם של חתונמי יזראל, מרוב שאנחנו נאורים.

בתור מי שהייתה כבר הכל - שמנה, אנורקטית, אכלנית כפייתית, בינונית, מכורה לספורט, בטטת כורסה, ובגדול ונלחמת כל דקה מהחיים בשנאת הגוף ובאכילה רגשית, קיויתי שאנחנו במקום טוב יותר (סתם, יש לי אפס ציפיות) כדי שמגיפה העולמית הבאה אוכל להניח לעצמי להשמין בשקט כמה קילו בשביל להתנחם בשוקולד, אבל ברור שאנחנו לא. אם היינו, הפרומו הזה היה מתעסק בכל דבר שקשור אליה פרט למידותיה, ולא רק מדגיש את העובדה שבחורה במידה 44 עדיין נחשבת פחות מוצלחת מבחורה רזה יותר, בעולם הדייטינג, ובכלל. יאללה, הולכת לאימון. הקלוריות האלה לא ישרפו את עצמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully