אישה עושה קוקו בשיער. Giphy
Giphy

קוקו שבר: הטעויות שאסור לעשות עם שיער ארוך - במיוחד עכשיו

עמי פחימה

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 15:30

אם הייתן יודעות כמה מהדברים שאנחנו עושות בכלל בלי להתבלבל מייצרות נזקים של ממש לשיער - הייתן חושבות פעמיים. אלה הם הדברים שאת צריכה להפסיק לעשות

הקיץ מזמין לבלות יותר זמן בחוץ ובשמש. שיזוף, שיער גלי וגולש, עור זוהר ! כל הסיבות לאהוב את הקיץ! אבל כל הסיבות לאהבת העונה, ולמרות שהימים חמים וארוכים יותר, מזג האוויר יכול גם להוביל לכמה אסונות ביוטי בלתי צפויים כמו פטריית עור מהשמש, פצעונים על העור, פיגמנטציה ועוד.. השמש ומזג האוויר החם עלולים להזיק לא רק לעור, אלא גם לשיער. מה הם הנזקים הצפויים לשיער בקיץ וכיצד מתמודדים ? מעצב השיער ושגריר מון פלטין פרופשיונל, עמי פחימה, מסביר:

האיש שלא לומד: אפילו המומחים נאנחו בכבדות כשרונן אמר "כן"
"פחדתי שהוא יפסיק לאהוב אותי": הסיבה שמונעת מנשים לפעול
יש למה לצפות: חיי המין האמיתיים של נשים שעברו את החמישים

אישה יפה שיער רוח. ShutterStock
כמו שהעור מתייבש אחרי שיוצאים מהמים, גם השיער מושפע מהיובש/ShutterStock

שיער מקורזל
קיץ עלול להשפיע רבות על בריאות השיער. ימים מהנים של בריכה ומגע השיער עם הכלור עלולים להפחית את הברק בשיער - החומרים הכימיקלים המצויים בכלור פושטים על הקטיקולה (שכבת השיער העליונה) ופוגעים בחומרי ההגנה הטבעיים של השיער. בעוד שמים מלוחים מהים אינם פוגעים פיזית בשיער, שאריות המלח שנותרות על השיער עלולות להוביל להחלשתו ולגרימת נזק - התייבשות ופירוק הקטיקולה ובמיוחד בעת הברשה. שיער רטוב הוא פגיע ורגיש יותר לנזקים. כמו שהעור מתייבש אחרי שיוצאים מהמים, גם השיער מושפע מהיובש הזה. שימו לב כי לא מומלץ להסתרק על שיער רטוב, בטח אחרי שהגיע במגע עם כלור או מלח ים, ואין לייבש את השיער בתנועות מהירות עם מגבת. לפני הכניסה לים או לבריכה, מומלץ לפזר על השיער כ-4-5 טיפות סרום (תלוי כמובן באורך השיער) ולסרק את השיער. הסרום ייתן שכבת הגנה לשיער.

דהיית גוון השיער
כלור הוא סוג של אקונומיקה, מה שאומר שזה עלול ישפיע על הגוון. בריכות מי מלח הן לא מזיקות כמו בריכת כלור, אבל הן עדיין מזיקות כיוון שגם הן מכילות כלור, אמנם בכמות קטנה יחסית. כל עוד ניתן, השתדלו לשמור על שיער יבש כשאתם מבלים בים או בבריכה.

כיור סתום בשיער. Vitalis83, ShutterStock
מומלץ להניח מסיכת שיער על שיער לא רטוב מדי/ShutterStock, Vitalis83

שיער שרוף
השמש עלולה לשרוף את השיער ולגרום לכוויות שמש. בניגוד לעור שמרפא את עצמו עם הזמן, לשיער אין היכולות האלה. צבעי שיער בהירים ושיער שעבר הליכים כימיים נמצאים בסיכון יותר גבוה, ממש כמו שהעור הבהיר חשוף יותר לסכנה בשמש מאשר עור כהה. גם מיטות שיזוף מזיקות לשיער כיוון שאלה עוצמתיות וישירות הרבה יותר מקרני השמש. גם קרני UV יכולות לגרום נזק, התייבשות ופירוק הקטיקולה של השיער.

היעדר לחות
כאשר השיער נפגע, הוא הופך לנואש ללחות. בהיעדר לחות בשיער, הוא ינסה לשאוב אותה מהאוויר וכך השיער מתחיל להתנפח, ושיערות קטנות מתחילות להתנתק, מה שיוצר מראה מקורזל. מסכות שיער מציעות יתרונות כמו ריכוך, לחות והוספת ברק. מומלץ להניח מסכת שיער לפחות אחת לשבוע. יש להניח את המסכה על שיער דיי יבש. שיער רטוב מדלל את הלחות המוענקת מהשימוש בתכשירי השיער. כשהשיער יבש, הוא סופג אתה לחות טוב יותר. ההמלצה היא להשאיר את המסכה על השיער בין 8-12 דקות, לסרק את השיער כשהמסכה עודנת מונחת על השיער ולשטוף במים שאינם חמים מדיי. בנוסף, קיימים תכשירים ייעודיים המגנים על השיער מקרני UV ומקלים על הברשת השיער, וכן תכשירים המגנים על השיער מפני החום של מכשירי ייבוש השיער (מחליק או פן).

שיער. ShutterStock
מומלץ לא לאסוף את השיער כשהוא רטוב/ShutterStock

איסוף השיער
משקפי שמש הם מצרך הכרחי בקיץ לרוב האנשים, אך חשוב לשים לב שכשרוצים להניח אותם - הראש הוא לא המקום. קודם כל, הם יכולים להיתפס בשיער ולתלוש איתם חלק ממנו. בנוסף, כל דבר שמניחים על השיער והוא מפעיל עליו לחץ יכול להשפיע על הצורה של השיער. גם גומיות הדוקות, סיכות, סרטים לשיער - כל אלה עלולים לפגוע בשיער אם נשארים איתם לזמן רב או אם מהדקים אותם מדיי. לכן, נסו להישאר עם השיער פזור כל עוד ניתן. אם בכל מקרה בחרתם לאסוף, שימו לב שקוקו נמוך מומלץ יותר מקוקו גבוה המותח את השיער, ואם ניתן לאסוף את השיער בצמה רופפת אז זו הדרך המומלצת ביותר. אם אתם מחויבים לאסוף את השיער כחלק ממסגרת כלשהי (למשל צבא), השתדלו שלא לאסוף אותו לאותה צורה בכל יום, על מנת שזו לא תשאיר סימנים על השיער. מומלץ שאיסוף השיער לא יעשה כאשר השיער רטוב.

  • עוד באותו נושא:
  • שיער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully