האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
צילום מסך/רשת 13

"לא ציפיתי": הטעות החמורה שעשתה רחל לפני שהודחה

ליאת פליסר הלפרט

20.6.2022 / 15:17

ההדחה הראשונה של האח הגדול לא תפסה אותנו בהפתעה מוחלטת, מה שכן הפתיע נשים שיודעות שגרת טיפוח נכונה מהי, היא העובדה שרחל בורטה, משתמשת בגיל 70 במסכת חימר. טעות - טעות חמורה

לידיעת הקוראת והמודחת הטרייה מאוד מבית האח הגדול, הקשיבי נא: שגרת טיפוח עבור עור בעייתי בכל הגילאים, אינה זהה וחשוב להבין זאת, לדוגמא טיפול להפחתה של פצעים או מניעת פיגמנטציה וטשטוש הקיימת, שונה מגיל לגיל.

גם מחלת האקנה האופיינית בקרב בני נוער על רקע עור שמן ופעילות מוגברת של המערכת ההורמונאלית בגיל ההתבגרות, היא שונה בכל מהותה וסיבותיה כאשר היא מופיעה בעור בוגר יותר. זאת כמובן מתבססת בין השאר על סגנון חיים, סטרס מוגבר, חשיפה לחלקיקי זיהום אויר ותנודות הורמונאליות בעיקר אצל נשים. ובכלל, הטיפול בעור בוגר שונה במהותו מהטיפול בעור צעיר יותר. עוד בשלל הטעויות שאסור לעשות בעור בוגר - הוא שימוש ברכיבים סופחים כמו פחם, חשיפה לשמש ללא מקדם הגנה, עישון, פילינג פיזי שאינו מותאם לעור בוגר, ועוד.


עוד טעות שנדמה שרחל באה איתה מבית ישירות לפריים טיים היא שיזוף מופרז או יותר נכון צלייה טהורה של העור, דבר שב-2022 כבר לא עושים מרוב מודעות לסרטן העור ולנזקים שקרני השמש מותירים בעור, ובכל זאת- הבמה שהיא מקבלת חושפת את חוסר המודעות שלה להשלכות של מה שהיא מקדמת על גבי המסך.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
צלייה וייבוש - פחות מתאים כשגרת טיפוח/צילום מסך, רשת 13

השימוש ברכיב ה"חימר" בתכשירי טיפוח הוא סוגייה סובייקטיבית, שכן הוא אגרסיבי לכשעצמו ואכן נוגד לא מעט שגרות טיפוח וטיפול בריאות יותר לעור. במקרה של עור בוגר, עור הזקוק לאלסטיות ולחות, ובמיוחד בטיפול ייעודי של אנטי אייג'ינג, חימר הוא האויב הגדול ביותר של העור הבוגר - והוא אינו מתאים לו בשום צורה.

החימר מותאם לעור שמן מאוד ועל כן מהותו היא לספוח באופן אגרסיבי את השומנים והמים מהעור בשל הייצור המופרז שלהם. על כן- לאחר השימוש בו ישנה תחושה של "מוצקות" שהיא בעצם תחושת יובש - כיוון שהעור נותר מיובש ונטול כל אלסטיות שמאוד חיונית לו הפעולה הזו אינה מתאימה לכל סוג עור, הוא פוגם בשכבת ההגנה החיצונית של העור - הוא מתייבש מאוד מהר וממש 'שובר' את שכבת העור, מדגיש קמטים ואת כל כתמי הגיל והשמש. לסיכום: מסיכת חימר היא המוצר הכי פחות נכון לעור בוגר, שכבר מזמן איבד מהקולגן והאלסטין שלו.

האח הגדול. רשת 13, צילום מסך
מוסיפים - לא מחסירים/צילום מסך, רשת 13

טיפול נכון בעור בוגר, הוא קודם כל ולפני הכל הענקת לחות ואיזון הלחות בעור באופן בריא, לא משנה האם הוא שומני או מיובש, הוא כבר נמצא במינוס מבחינת האלסטיות שלו ויצירת הקולגן הטבעי בעור ולכן חשוב להעשיר אותו ולא להחסיר ממנו.

עשו שימוש מושכל ונבון בשגרת טיפוח טיפולית המורכבת מרכיבים כמו ויטמין סי בריכוז עוצמתי, שילוב של סוגי חומצה היאלורונית, תרכובות ויטמינים וסרמידים, המיועדים לשיקום ושימור מחסום ההגנה של העור, תמציות של אצות ועוד ויטמינים מסיסי שמן ומים, רטיניל פלמיטט (נגזרת עדינה של רטינול) ועוד, לטיפול נכון בעור הבוגר.

כותבת המאמר הינה סמנכ"לית ההדרכה והפיתוח של דרמלוג'יקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully